slappe benen, dizzy.. herkenbaar?

Ik denk niet dat het goed zat met de eiwit hoeveelheid van moondust.Ik wil niet zeggen dat dit dan ook de oorzaak van het probleem is maar dat het beter kan.

Wanneer de kaas vervangen werdt door de bouillon ,hoeveel rundvlees zit daar dan in? Kon wel eens zijn dat dan nog minder eiwitten ingenomen worden. Ik weet niet hoe de lichaamsamenstelling van moondust is en het gewicht maar denk wel dat met de inname van 5 eieren (ook zwavelhoudend!!)per dag erbij de situatie voor wat betreft de eiwit inname beter zal zijn.

ad

 
@Pike

Toen jij stopte met de jodium, hoelang heeft het geduurd voordat de klachten (dizzy gevoel) helemaal weg waren?

 
Het is al een jaar of twee geleden maar ik dacht na een week of zo was het wel weg.

Jij hebt je klachten dus nog steeds?

 
Ja, nog steeds, maar sinds ik eergisteren weer een druppeltje jodium door mijn shake heb gedaan werd het ineens weer erger. Ik ben weer gestaakt met de jodium en heb nu de sole iets opgevoerd en kijk wel even hoe het zich gaat ontwikkelen. Meer eiwitten innemen lijkt geen effect te hebben, althans ik heb niets gemerkt.

 
Hoi Moondust heb je ooit gehoord van de concrete gevolgen van een ontgiftigingsreactie of herxheimerreactie?

 
Kamfer kan de voorhoofdsholten openen. Alleen incidenteel gebruiken, het werkt ook op de hormoonhuishouding.

 
Ik ken die reactie Lievergezond, maar als je je wekenlang bij tijd en wijlen dizzy voelt (niet slap!), zowel geestelijk als lichamelijk, dan ga je toch vermoeden dat het geen ontgifting is, maar een tekort o.i.d., maar ik hoop wel dat je gelijk hebt.

@Gerard

Ik kan wel kamfer gaan gebruiken, maar dat zou dan hooguit als lapmiddeltje zijn en dat vind ik niet zo interessant. Het is net als met hoofdpijn, dan ga ik ook niet voor een lapmiddeltje om een tijdelijk ongemak te dempen. Zelfs als dit ongemak lang gaat duren vind ik dat niet erg, zolang ik weet dat het een noodzakelijk kwaad is dat leidt tot iets goeds. Desalniettemin bedankt voor het meedenken.

 
Quote:
Ja, nog steeds, maar sinds ik eergisteren weer een druppeltje jodium door mijn shake heb gedaan werd het ineens weer erger



@Moondust,

Dat betekent toch dat je probleem wel degelijk door de jodium komt?

Als ik jou was zou ik een keer 5 druppels nemen en dan kijken wat er gebeurd.

Worden de klachten dan nog veel erger dan heb je een duidelijk aanknopingspunt in welke richting je moet zoeken.

 
Zoals gezegd ervaar ik sinds september in meer of mindere mate problemen met scherpstellen en focussen van de ogen, mentale scherpte, aandacht vast kunnen houden, etc. Jodiumgebruik en eiwitinname kan ik na testen inmiddels uitsluiten. Ik heb geen last van een verminderd energieniveau. Het probleem heeft er alle schijn van te maken te hebben met......mijn hersenen! Zou het niet zo kunnen zijn dat mijn hersenen nog onvoldoende prikkels krijgen om op vet te gaan draaien en al enige tijd worden geconfronteerd met te weinig koolhydraten? En hoe kan ik in dat geval de hersenen extra prikkelen om over te gaan op vet als brandstof?

 
Door naar je onderbuik te gaan en te aarden. Je zit nog veel te veel in je hoofd en dus gaat er ongelooflijk veel energie daarnaartoe.

Mike

 
ik neem nu zo'n 8 druppels jodium per dag en merk niet echt wat lichamelijk. neem er ook selenium bij.

Ik zit trouwens ook duidelijk nog veel te veel in mijn hoofd.

 
Quote:
Ik zit trouwens ook duidelijk nog veel te veel in mijn hoofd.


Je hebt zojuist het antwoord gegeven op je eigen vraag over je herfstdepressie. Ook jij moet afdalen naar de onderbuik, aarden, gronden.

Mike

 
op welke manier daal jij af naar je onderbuik?

Ik ben er echt heel erg mee bezig hoor, probeer ook al echt beter te voelen etc etc, meditatie, maar blijkbaar is het nogal een lange weg bij mij....:(

 
Mike, ik heb er toch wel moeite mee om dit 'psychische probleem' te zien als oorzaak. Dat betekent dat mensen die in elkaar zitten zoals ik dus per definitie niet goed kunnen omgaan met de vetverbranding. Toen ik in de koolhydratenverbranding zat had ik hier nooit last van en toen zat ik zeker zoveel in mijn hoofd. Is er geen andere verklaring te vinden? Kunnen vetten minder energie leveren dan koolhydraten? Ik neem je suggestie ter harte maar blijf ook verder zoeken in voeding om dit problem te tackelen.

 
Quote:
Toen ik in de koolhydratenverbranding zat had ik hier nooit last van en toen zat ik zeker zoveel in mijn hoofd.


BINGO! Daar gaat het juist om. Toen ging er glucose naar de hersenen. Nu moet er nog steeds glucose naar de hersenen, omdat hier zoveel energie naartoe gaat. Het lichaam ziet deze eenzijdige energiestroom als stress en zal dus om directe energie in de vorm van glucose blijven vragen. Als deze via de voeding onvoldoende binnen komt, zal het lichaam de glucose uit glucogeen of omgezette eiwitten zelf vervaardigen.

Mike

 
Mijn ogen zijn de afgelopen twee weken volgens mij goed vooruit gegaan. Het wazige dat ik regelmatig had is er nu niet meer. Daarnaast ben ik volgens mij weer flink in de vetverbranding geschoten na een periode van stress en daardoor weer aankomen. Mijn grootste verandering is tweemaaldaags vloeibare silicium. 1 van de hoofdbestanddelen van onze moeder Aarde. Ik kan me dus ook voorstellen dat het een aardende werking heeft.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.311
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan