slappe benen, dizzy.. herkenbaar?

Moondust.

Ik heb net dit topic door gelezen, vond het interessant onderwerp en uitleg bevatten.

Maar wat ik zo denk na het lezen met betrekking op volgend citaat:

Quote:
Ik ben in de loop van mijn WAP-avontuur juist steeds minder KH gaan eten. Aanvankeljik at ik nog wel een beetje witte basmatirijst, maar dat doe ik amper meer.


Rijst bevat erg veel koolhydraten hier werden onder andere je hersenen mee gevoerd en deels misschien nog uit de eiwitten,

Nu probeer je de KH's laag te houden om in ketose te komen, daarvoor moet de eiwit inname niet te hoog zijn maar ook niet te laag voor lichamelijk gebruik wat je dus ook netjes doet.

Echter, als je daat werkelijk door ligte stress (ik moet in ketose! Ofzo) of verdere manier van denken (in het hoofd) je lichaam (hersenen) op glucose willen blijven draaien heb je VEEEL te weinig aan je eiwitten om glucose van te maken (gluconeogenese) EN! voor het onderhoud en opbouw van je lichaams cellen.

Dus ik denk dat je echt even in koolhydraten moet gaan stijgen om te testen of het dan over gaat.

Blijkbaar ben je er dan niet klaar voor, het is (m i) ook niet iets wat je even structureel even invoegt in je leven.

Ik heb geen idee waar ik in zit, boeit ook niet, ik heb langzaam mijn patroon verandert en het moet goed voelen (bij jou duidelijk niet)

De ene dag meer koolhydraten dan de ander maar ik denk altijd wel lager dan 100g KH.

Langzaam zal er nog meer veranderen en er komt een tijd dat ik dan eens een beetje tel wat ik van wat binnen krijg en krijg ik de conclusie dat het niet anders kan zijn dan dat ik in ketose zit.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes!

 
Moondust,

Als je echt in volledige ketose wilt komen kun je doen wat ze aanvankelijk op Johns Hopkins doen bij kinderen met epilepsie, hier te lezen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet#Initiation

Mike

 
Ik denk dat ik de oorzaak van de waas voor de ogen heb gevonden. Vandaag namelijk tot ruim na 14:00 niet gegeten. Geen trek en ook geen dizzy gevoel. Rond 14:00 nam ik mijn dagelijkse appelazijn (eetlepel) met sole (theelepel) en kort daarna voelde ik me duidelijk dizzy (moeite met focussen en scherp stellen van de ogen) en kreeg ik de bekende lichte hoofdpijn. Ondanks mijn eerste maaltijd bleef de lichte hoofdpijn en het dizzy gevoel aanhouden en pas in de loop van de avond verdween het. Ik ga er goed op letten vanaf nu. Maar als de appelazijn met sole de oorzaak is, hoe werkt dat dan?

 
https://www.fatsforum.nl/topic/ogen/page/4#post-86927 Ik dacht, dit is misschien ook wel iets voor jou Moondust. Maar had je laatste post van een week geleden helemaal gemist. Niet dat ik daar een antwoord op heb...

Afgelopen week, ik was gestopt met de adrenal, had ik regelmatig een waas voor mijn ogen. Erg vervelend tijdens het computerwerk! Heeft misschien ook wel iets met de bijnieren of hormoonhuishouding te maken.

 
Ik ga dat Eyebright eens proberen. Als het werkt kan ik wellicht met reverse engineering erachter komen wat de oorzaak is. Bedankt voor de tip!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.875
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan