slappe benen, dizzy.. herkenbaar?

Dirtsa

New member
Afgelopen vrijdag heb ik weer een yogales meegedaan, de dag hierna behoorlijke spierpijn van alle dingen die ik normaal niet doe.

Zondag is altijd mijn 'sportdag' ik doe dan vooral oefeningen met kleine gewichtjes op de spieren aan te sterken. Nu merk ik de laatst tijd dat ik vrij moeizaam herstel. Vandaag enorme slappe, vermoeide benen en voel me over het algemeen beetje lam.. Kan te maken hebben met mijn lichamelijke conditie, maar merk de laatste tijd wel vaker dat ik veel last heb van mijn gewrichten, vooral in de ochtend. Ik kom maar moeizaam op gang, ben stijf en heb overal pijn.

Is dit herkenbaar voor iemand?

Mijn voeding nog eens goed onder de loep genomen en zie dat ik misschien weleens veel te weinig eiwitten binnenkrijg (eigenlijk bijna geen) Dit is wel belangrijk voor spieropbouw... (buiten vetten natuurlijk)

Ben de laatste tijd van een vooral eiwitrijk dieet overgegaan op een vooral vetrijk dieet en ben begonnen langzaam wat KH toe te voegen. Misschien is de balans nog niet optimaal want het voelt nog niet oke..

Na de lunch krijg ik vaak rond 15uur een dip, voel me dan wazig/ dizzy, zie dubbel en kom maar moeizaam verder.. In de avond verdwijnt dit vaak gek genoeg en kan ik gerust tot hald 11 opblijven (wat voorheen echt niet ging)

zo vreemd, maar misschien wel herkenbaar?

 
ja ik weet het Mike,

Maar wat is de verklaring voor het moeilijke herstel, slap, stijf gevoel vooral in de ochtend?

 
Jij hebt die eiwitten keihard nodig om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Met vet alleen ga je dat niet trekken. Het is juist de combinatie vetten-eiwitten die de bloedsuikerspiegel stabiel houdt. Alle klachten die je beschrijft hebben regelrecht met de bloedsuikerspiegel te maken.

Mike

 
bloedsuiker? die link had ik nog niet gelegd..

Eiwitten dus wat ophogen, dacht juist dat meer vetten de bloedsuiker staviel hielden..

 
Ik heb het laatste half jaar veel last gehad van vreetkicks.

Ook een veeg bloedsuikerteken natuurlijk.

Dan is ¨resistance futile¨, verzet heeft dan ook echt geen zin.

Opvallend dat ik daar de laatste drie weken geen last van heb gehad.

Er is iets goed aan het gaan bij me.

 
Ik ben nu pakweg een half jaar serieus bezig met WAP en probeer me dus zoveel mogelijk te beperken tot WAP-voeding. Ontlasting/stoelgang werd er een heel stuk beter van, maar nu heb ik de laatste paar weken toch wel last van een week, slap, dizzy gevoel. Het begint 's ochtends al, voel me niet uitgeslapen, stijve spieren, moeite uit bed te komen. Het gevoel houdt vrijwel de hele dag aan en wordt 's avonds wat minder. Mijn ogen hebben moeite met focussen van dichtbij naar iets ver weg, maar het slappe gevoel heeft betrekking op mijn hele lichaam en niet alleen mijn ogen. Wel ervaar ik gevoelige bijholten. Als ik met mijn hoofd schudt doet het zeer. Ook mentaal lijkt het invloed te hebben. Ik ben wazig in mijn denken, kom slechter uit mijn woorden en doe er langer over om ergens op te komen. Ik mis scherpte. Ik dacht dat het misschien een ontgiftingsreactie was en wel over zou gaan, maar het lijkt toch aan te houden en dat lijkt me geen goed teken.

Ik eet ongeveer het volgende op en dag.

's ochtends

- Zure appel

eind van de ochtend/begin van de middag

- Shake van 0,5 liter slagroom (grotendeels rauwmelks), halve avocado, eetlepel bijenpollen, theelepel kurkuma, theelepel bosbespoeder, theelepel rozebottelpoeder, 4-6 gr ascorbyl palmitaat (vetoplosbare vit C), theelepel kaneel, geperste citroen of grapefruit, kokosmelk/kokosolie en 4-5 eigelen

's middags

- Runderbouillon

- Stukjes rauwmelkse kaas (Remeker)

- Rauwmelkse kefir (eind vorige week mee begonnen)

Ik eet deze dingen nooit allemaal tegelijk, meestal kies ik iets waar ik zin in heb

's avonds

- Vetrijke maaltijd met vlees of vis en doorgekookte groenten, b.v. stoofpotje of relish met worstjes

- Rauwmelkse yoghurt (soms met wat fruit erin)

Alle ingrediënten zijn biologisch en het vlees komt van grasgevoerde runderen.

Ik denk zelf misschien toch te weinig eiwitten, waardoor mijn bloedsuikerspiegel niet stabiel blijft, maar ik vind het wel vreemd dat dat na 5 maanden WAP pas een probleem geeft. Anyway, ik ben benieuwd of jullie op basis van het bovenstaande nog een idee hebben.

 
@Moondust,

Reken dan eens uit hoeveel eiwitten je gemm. per dag inneemt en relateer dit aan je vetvrije massa(ongeveer).

Heb je misschien tot kort voordat de problemen begonnen meer KH gegeten?

Ik zie dat je geen orgaanvless eet.Is daar een rede voor?

ad

 
Ik ben in de loop van mijn WAP-avontuur juist steeds minder KH gaan eten. Aanvankeljik at ik nog wel een beetje witte basmatirijst, maar dat doe ik amper meer. Wat betreft orgaanvlees, ik heb geprobeerd runderlever te eten, maar dat was geen succes, maar dat zal deels wel psychisch zijn. Hart lukt wel, dat verwerk ik in stoofpotjes, maar dat is ook alweer een paar maanden geleden. Ik hoop het gebrek aan orgaanvlees te kunnen compenseren met vette runderbouillon en rauwmelkse producten. Nog tips voor orgaanvlees? Hoe kan ik het eiwitgehalte in mijn voeding achterhalen?

 
Er heerst momenteel ook een raar soort griep, die o.a. duizeligheid met zich meebrengt. Misschien moet je de oorzaak daar in zoeken.

Mike

 
Ow, wat vaag. Kan ik ergens iets over die griep lezen? Ik voel me verder prima, het is enkel die hele lichte duizeligheid. Maar dat kan toch geen weken aanhouden?

 
Mijn vriendin loopt er al enkele weken mee. Ik weet niet of er iets over te lezen valt, geen idee. Het is inderdaad vaag.

Mike

 
Moondust het probleem is ook dat je de dag fout begint met fruit, zure appel.

Om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden kun je IF doen (als je daar naartoe gewerkt hebt). Of je begint je eerste maaltijd van de dag met een vetrijke en eiwitrijke maaltijd, met een beetje koolhydraten.

De meeste koolhydraten moet je juist bij je laatste maaltijd van de dag pakken, dan wordt je loom en wil je gaan slapen, over dag heb je meer een vet en eiwitrijke maaltijd nodig, met een beetje koolhydraten.

De shake die je pakt op het eind van de ochtend/begin van de middag bevat veel te weinig eiwitten! Ongeveer 11 gram, dat moet je tot ongeveer 30 a 40 gram brengen per maaltijd bij drie maaltijden per dag. Je start je dag fout, en met te weinig eiwitten.

Eiwitten heb je nodig om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden, vet alleen helpt niet. Je moet vetten en eiwitten in elke maaltijd pakken met wat koolhydraten, En de laatste maaltijd van de dag mag wat meer koolhydraten bevatten.

Bij te weinig eiwitten gaat het lichaam, omdat je al weinig koolhydraten eet, het ergens anders pakken.

 
Quote:
Mijn ogen hebben moeite met focussen van dichtbij naar iets ver weg, maar het slappe gevoel heeft betrekking op mijn hele lichaam en niet alleen mijn ogen. Wel ervaar ik gevoelige bijholten. Als ik met mijn hoofd schudt doet het zeer.



Klinkt een beetje als een voorhoofdsholteontsteking.

Moondust, neem je supplementen en zo ja welke?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan