Selenium

@celticmyst

''kan je ook gewoon selenium nemen in combi met vitamine E250 ie.e. (de normale vit. e) of beter in combi met tarwekiemolie (effe snel de post doorgelezen)''

''ps wat betreft de tarwekiemolie ben ik er al achter dat dit niet goed is''

Celticmyst, waarom is het combineren van selenium met tarwekiemolie niet goed?

Mocht je deze info uit een artikel hebben, dan zou ik graag de bron of link hiervan zien.
 
mei 14, 2013 om 6:10 am #31922 REACTIE

Webmaster

Bijdrager
Zeker te weten van wel, want dit is olie van de tarwekiem. Een graan dat eenmaal gekiemd heeft, bevat geen gluten meer.

Mike


Sorry, ik denk dat het wel gewoon goed is.
 
Ik vroeg mezelf af of selenium ook een averechts effect kan hebben? Lievergezond zei dat het auto immuun reacties stopt. Maar wat als je geen auto immuun reactie denkt te hebben en wel selenium neemt?

2 maanden geleden nam ik selenium. Heb ik ineens om de 2 weken menstruatie. Gestopt met selenium en menstruatie is weer normaal. Recent weer begonnen met selenium. Nu 4 dagen na mijn laatste menstruatie die voorbij was weer ongesteld. Dus nu toch maar weer selenium gestopt.
Zijn dit eventuele neven effecten van selenium? Geen idee wat ik hiermee moet. Het hielp wel om her en der wat pijnverlichting. Ook zijn de bloedingen veel heviger met selenium.
 
Ja, de vraag is alleen op welke hormonen in mijn geval. Gek word ik ervan. Maar lijkt er dan toch op dat ik de selenium niet nodig heb. Dus die laten we dan toch maar weer achterwege.
 
Naar mijn idee is koper een zéér onderschat mineraal. Ik heb wel eens gehoord of gelezen dat in Amerika de bevolking grotendeels een tekort heeft aan koper. Zoals je waarschijnlijk wel weet ben ik al jaren een volger van Tony P. en hij besteed er ook niet voor niets heel veel aandacht aan. Koper is een enorme sterke ontgifter (denk hierbij ook aan chlorofyl als kopercomplex) en koper helpt ook om de hersenfunctie te beschermen. Koper is ook belangrijk voor een goede werking van de zenuwen (verbinding).
Als je veel artikelen in Nederland over koper mag geloven, dan komt een koper tekort hier nauwelijks voor of is zeldzaam te noemen.
Een vriendin van mij raadde mij ivm vermoeidheid en om te ontgiften deze aan

https://www.vitals.nl/producten/min...NMqAjzWJKYE6Dy8AK8foptamEHFodwQRy0jwid4p3YuCE

Ik vroeg mij af of meer mensen het supplement koper (of combi koper/zink) hier innemen.
 
Een vriendin van mij raadde mij ivm vermoeidheid en om te ontgiften deze aan

https://www.vitals.nl/producten/min...NMqAjzWJKYE6Dy8AK8foptamEHFodwQRy0jwid4p3YuCE

Ik vroeg mij af of meer mensen het supplement koper (of combi koper/zink) hier innemen.
Ik neem die alleen tijdelijk in, wanneer ik eens verkouden ben ofzo, dus maximaal een week.
Tijdelijk, omdat alle mineralen samenhang met elkaar hebben.
Het suppleren van enkele mineralen leidt op de lange(re) termijn (weer) tot een disbalans bij andere mineralen. En bij een vriend zie ik dat hij inderdaad heel hard gaat ontgiften wanneer hij 1 mineraal in een hogere dosering inneemt, dat is geen pretje.

Mijn ongevraagde advies is: neem een multi mineralen variant, die heeft Vitals ook en daar zit ook zink en koper in. Eventueel gebruik je tijdelijk de zink & koper extra. Rustig ontgiften belast je systeem minder.

De multi mineralen variant is bijna overal uitverkocht, ik vond 'm hier voordelig én met gratis verzending. Goedkoper dan bij Vitals zelf, ze hebben ook de zink & koper, die is daar ook goedkoper:

 
Om verwarring te voorkomen, deze topic gaat over selenium. Maar goed, over zink en koper dan maar, de best opneembare vorm van zink is methionine. Zit in lever samen met koper. Wellicht voor de opname van zink combineren met quicertine. De andere vormen van zink ken ik niet. Hoewel Rob Elens ook andere varianten aan raad.
 
Om verwarring te voorkomen, deze topic gaat over selenium. Maar goed, over zink en koper dan maar, de best opneembare vorm van zink is methionine. Zit in lever samen met koper. Wellicht voor de opname van zink combineren met quicertine. De andere vormen van zink ken ik niet. Hoewel Rob Elens ook andere varianten aan raad.
Ja haha, tijdens het antwoorden van liz1985 heb ik nog een keertje gecheckt of ik wel in het goede topic zat, dus goed dat je het nog even zegt Bianca!
 
Ach ja, uiteindelijk zit in lever ook selenium. Kun je nagaan hoe veelzijdig. Je zou haast zeggen dat het een multivitamine is 😊
 
Ik neem die alleen tijdelijk in, wanneer ik eens verkouden ben ofzo, dus maximaal een week.
Tijdelijk, omdat alle mineralen samenhang met elkaar hebben.
Het suppleren van enkele mineralen leidt op de lange(re) termijn (weer) tot een disbalans bij andere mineralen. En bij een vriend zie ik dat hij inderdaad heel hard gaat ontgiften wanneer hij 1 mineraal in een hogere dosering inneemt, dat is geen pretje.

Mijn ongevraagde advies is: neem een multi mineralen variant, die heeft Vitals ook en daar zit ook zink en koper in. Eventueel gebruik je tijdelijk de zink & koper extra. Rustig ontgiften belast je systeem minder.

De multi mineralen variant is bijna overal uitverkocht, ik vond 'm hier voordelig én met gratis verzending. Goedkoper dan bij Vitals zelf, ze hebben ook de zink & koper, die is daar ook goedkoper:

Ok. Dat kan ik doen. Thanks. Dus de multi mineralen variant in plaats van de Multi Pro Gluco van Bonusan die ik nu neem. Neem ik aan.
Om verwarring te voorkomen, deze topic gaat over selenium. Maar goed, over zink en koper dan maar, de best opneembare vorm van zink is methionine. Zit in lever samen met koper. Wellicht voor de opname van zink combineren met quicertine. De andere vormen van zink ken ik niet. Hoewel Rob Elens ook andere varianten aan raad.
ja, klopt, ik moest even zoeken naar juiste topic, volgende keer zoek ik beter, excuus.
 
Om verwarring te voorkomen, deze topic gaat over selenium. Maar goed, over zink en koper dan maar, de best opneembare vorm van zink is methionine. Zit in lever samen met koper. Wellicht voor de opname van zink combineren met quicertine. De andere vormen van zink ken ik niet. Hoewel Rob Elens ook andere varianten aan raad.
ik heb zelf de super quercetine, daar zit d3 k2, C en zink in.... van datzelfde merk is (Natural Health) er ook een quercetine met alleen c en zink erin.

welke quercetine heb jij
 
Ok. Dat kan ik doen. Thanks. Dus de multi mineralen variant in plaats van de Multi Pro Gluco van Bonusan die ik nu neem. Neem ik aan.

ja, klopt, ik moest even zoeken naar juiste topic, volgende keer zoek ik beter, excuus.
Ja dat bedoel ik ja.
Een multivitamine (zoals die van Bonusan) is uper onnatuurlijk.

Lever is de multi van moeder natuur. En die kan je aanvullen met ander gezond eten en volwaardige natuurlijke vitaminen zoals de levertraan van Green Pasture (10% korting bij Plent.nl met code esther10).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.855
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan