Selenium

Misschien is het wel een idee om je bloedsuiker te laten bepalen. Je kunt ook zelf this prikken met een glucose apparaat en teststrips.

Hoezo denk je dat wapf een intolerantie heeft gegeven voor ei en melk? Met alle respect, maar dat geloof ik niet. Het zou eerder zo kunnen zijn dat er al een onderliggend probleem aanwezig was. De hele dag vlees moeten eten is ook onzin. Als je problemen hebt met de vertering van eiwitten zit het probleem eerder bij je bijnieren en je spijsvertering. Het is ook mogelijk dat je door een slechte schildklier functie problemen hebt met je stofwisseling. Maar dit heeft wapf niet gedaan. Eet je wel koolhydraten? Ook ten tijde van wapf? Yoghurt eten lukt ook niet?

Als je T3 zo laag was dan is er toch echt wel iets aan de hand waar je toch iets mee zou moeten doen. Te beginnen bij je bijnieren vermoed ik zo. Dat los je niet op door alleen maar adrenal te nemen. Hiervoor zal je ook anders moeten gaan eten wil je resultaat krijgen.
 
Hmmm, ik denk toch echt dat door het iedere dag eten van ei en melkproducten de intolerantie naar boven is gekomen. Natuurlijk door een ander probleem in mijn lichaam, maar door veel hetzelfde te eten in grote hoeveelheden komt dat wel eerder naar voren natuurlijk. Nee, yoghurt gaat helaas ook niet. En helemaal niets waar ook maar een mm ei in zit.
Ik at ttv WAPF wel wat koolhydraten ja, meestal in de vorm van rijst of quinoa b.v. Nu nog steeds.

Ik nam de adrenal capsules ttv het WAPF eten. Geen resultaat ervan gemerkt.
 
Zonne heb je wel eens geitenmelk geprobeerd? En extra enzymen voor de vertering?
 
Ik denk dat je een maagzuurtekort hebt. Dit is zowel bijnier als schildklier gerelateerd.
Het komt echt niet door voeding. Niet door eieren, melk of wat dan ook. Nam je überhaupt wel betaine hcl als je eiwitten at? Want bij een tekort aan maagzuur kan T4 haast niet in T3 worden omgezet. En aangezien jou T3 dus veel te laag was zie ik die relatie wel.

https://ccgforum.com/2011/03/17/maagzuurtekort-een-vergeten-probleem/
 
Liesje , Geitenmelk gaat ook niet.
Binc, ik neem s' ochtends een lepel cranberrysap ( super zuur ) en ik neem ook bitterkruiden in ivm maagzuurproductie. Maar misschien is dat niet genoeg ....

Maarre nu gaat dit topic wel erg veel over mij, dat was de bedoeling niet hoor !
 
Maakt mij niet uit hoor Zonne. Mits je er zelf problemen mee hebt?

Misschien is dat idd niet genoeg. Je zou kunnen proberen of betaine hcl met pepsine je helpt. Zolang als je het maar niet neemt bij een maaltijd als alleen fruit of koolhydraten. Maar wel wanneer je eieren eet of yoghurt. Ik nam destijds die van solgar. Daarna nam ik de versie van now met enzymen. Appelazijn kun je ook nog nemen. Maar of dat dan genoeg voor je us weet ik niet. Bij mij was alleen azijn niet voldoende. En soms heb je wel meer dan 1 pil betaine hcl nodig. Ik heb gelezen van sommige mensen hier dat ze er soms 9 namen tijdens een maaltijd met eiwitten.
 
Jawel, ik eet gewoon vlees en vis hoor.
En nee ik durf echt geen ei te eten, dan ben ik 3 dagen mega ziek. Dus misschien dan eerst betaine hcl met vlees of andere eiwitten. Ei voorlopig nog even niet.
 
Neem dan wel de vette variant vlees. En zo zacht mogelijk. Als in een stoofpot.
Je doet daar denk ik sowieso verstandig aan om zo zacht mogelijk te eten zodat je spijsvertering minder belast word.
 
Zonne, ik zou bij de huisarts bloed test laten doen op schildklier. T4 en t3. Tsh doen ze toch al standaard. Evt meteen antistoffen ook mee laten testen. Is dat al eens gedaan. Je kan rt3 erbij aan vragen maar vaak word die niet mee geprikt.
Als de huisarts al die dingen niet wil prikken of moeilijk doet vul je het zelf in. En dan wel zo.


https://imgur.com/a/xRuTP

Daar moet je het dan invullen anders word het niet getest.

 
Op de lezing van de poweracademy over hormonen leerde mijn collega dat de bloedwaarden van iemand die geen stress heeft of er goed mee om kan gaan, en niet zo heel gezond eet, beter zijn dan iemand met stress die hëél gezond eet..

Dus ... ban stress uit je leven of leer ermee omgaan zodat je er geen last van hebt. En zorg dus voor fitte bijnieren want dan kun je er beter tegen.
Is altijd beter dan welk dieet ook.
 
Ik verwees in dit onderwerp niet naar een dieet. Ik weet niet of je dat bedoeld. Maar de speekseltest van zonne was niet goed. Evenmin als de t3 die te laag was in urine. Diagnose was cvs. Buiten de stress verlagen denk ik wel dat het zaak is toch ook idd de bijnieren te behandelen. Maar niet alleen met adrenal maar ook voeding.
 
kan je ook gewoon selenium nemen in combi met vitamine E250 ie.e. (de normale vit. e) of beter in combi met tarwekiemolie (effe snel de post doorgelezen)?
 
Weet ff niet waar ik deze info kan plaatsen. Dus doe het hier.
Ik kwam tot de ontdekking dat er een vereniging bestaat voor natuurlijk schildklier hormoon. Op 10 maart is er in Utrecht een lezing hierover. In de middag voor niet leden. Zijn ook artsen bij die natuurlijk schildklierhormoon voor schrijven.
Ik zie dat er heel vaak vragen zijn omtrent de schildklier problematiek.
Dus wilde het toch even delen voor degenen die daar interesse in hebben.

https://vgns.info/ledendag-2017/programma
 
Zonne lees nog eens over enzymen die zpo broodnodig zijn bij de vertering. Ik had een opmerkelijke verbetering (gewoon toeval) door enzymen toe te voegen en neem ze nog steeds.
 
Enzymen zijn iets anders dan betaine he. In sommige producten worden beiden juist gecombineerd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan