Selenium

Volgens mij heb ik de laatste keer niet zelf hoeven betalen daarvoor. Verschilt misschien per verzekering?
 
Bloedonderzoek moet je toch altijd zelf betalen ? Tenminste wel binnen je eigen risico.
Bij mij is nog nooit T3 etc volgens mij getest, alleen TSH ( en een 24 uurs urine onderzoek, waarbij T3 niet goed was ). Ik zal eens kijken
 
Heb je daar iets mee gedaan Zonne? Ik bedoel met het feit dat het niet goed was?
 
Ja ik heb toen thyreoidum gekregen , maar werd er snel hyper van. Arts wist niet waarom ..... ik ook niet. Of terwijl, dat schoot niet echt op toen.
 
Maar heb je ooit wel iets aan je bijnieren gedaan dan voordat je schildklier hormoon bent gaan nemen? Dat zou namelijk best wel eens met elkaar te maken kunnen hebben. Altijd eerst bijnieren en dan schildklier. Anders word je probleem alleen maar groter.
 
Ja dat wordt gezegd he ? Eerst bijnieren dan schildklier. Dat is toen niet gebeurd in ieder geval.
Maar volgens mij las ik nou weer ergens anders dat juist de schildklier ook problemen met de bijnieren veroorzaakt. Dus dat je NIET eerst de bijnieren moet aanpakken. Zucht.
 
Ik denk dat het wel zo is dat je eerst de bijnieren moet aanpakken. Ik weet nog dat ik deze cursus had gevolgd.


https://www.facebook.com/events/1394079587322803/?ti=icl

Het betreft een cursus katten en hormoon problemen. Ook bij katten komen schildklierproblemen voor. Lerares vroeg toen of iemand wist hoe dat aan te pakken. Ik kon als enige antwoorden dat eerst de bijnieren aangepakt moeten worden. Het was het juiste antwoord. Dat had ik natuurlijk al vanuit de wapf info geleerd.

Bij mensen werkt het ook niet anders naar mijn idee. Bovendien, als je zelf al gemerkt hebt dat je een averechts resultaat had, zou het zomaar kunnen zijn dat als je wel eerst de bijnieren aan pakt, en daarna je schildklier het wel goed gaat.

Jij hebt cvs toch? In feite is dat oa een schildklierprobleem. Cvs, fibromyalgie en al die andere vage aandoeningen zijn in mijn beleving 1 grote vergaarbak voor als ze het niet meer weten. En ik zeg dit niet om je te beledigen hoor. Dat bedoel ik zo niet. Maar het is hoe ik erover denk.

Je zou ook nog kunnen proberen de dosering te verlagen. Of een ander schildklier hormoon. Maar ik denk dat je de bijnieren niet moet vergeten.
 
Je hebt gelijk hoor, cvs/me is een grote bak waarin iedereen wordt gegooid die chronisch moe is. Echt niet iedereen die cvs heeft heeft dezelfde oorzaak van de ziekte. Helaas, want dan zou onderzoek wel iets gemakkelijker zijn.

Ik heb overigens wel een paar jaar geleden adrenal capsules geslikt, maar merkte er geen verschil door. Dik een half jaar geprobeerd toen.
 
Trouwens mbv de osteopaat ook een test laten doen naar cortisol. Maar de uitslag daarvan was zo vreemd ( juist hoog als het bij andere mensen te laag is etc ) , dat we ook weer niet wisten wat ermee te doen.
 
Wat voor test was dat dan? Heb je de speekseltest gedaan?
Op welk moment was het hoog en welk moment laag?
 
Ik zal morgen even kijken, idd speekseltest. En welke adrenal ? Eentje die hier werd aanbevolen, euh wat was de naam ook al weer..... In ieder geval de cortex variant.
 
Wrs nutricology of thorne?

Dat het bij jou hoog is wanneer het bij andere laag is, wat werd daarmee dan bedoeld? Anderen die gezonde bijnieren hebben bedoel je?
 
Nutricology idd.
Cortisol was in de ochtend te laag ( tov normaal waardes )en. in de middag te hoog . Namiddag en avond cortisol waren goed.
Maar in de ochtend voel ik me juist redelijk goed, en namiddag/avond minder qua energie. Die test is overigens al weer een hele tijd geleden gedaan.
 
En toen die test gedaan werd had je nog niet eerder die cortex genomen?
Het lijkt erop dat je op adrenaline functioneert gedurende de dag.

Misschien een idee om de test nog eens over te doen? Wellicht via een natuurarts?
 
Zonne, weet je ook hoe het met je bloedsuikerspiegel is?
Jij hebt toch ook een probleem om vetten te kunnen verteren heb ik eerder dacht ik ergens gelezen?
 
Wha Binc, wat veel vragen allemaal -:) Nee ik had toen nog geen cortex genomen ( voor de test ). Maar osteopaat kon niets met de uitslag. Geen idee daarom of ik op adrenaline de dag doorkom. Hoe weet/zie je dat ?

Bloedsuikerspiegel gaat wel. Alleen als ik moe ben/word ga ik meer eten, das niet goed natuurlijk.
Vertering van vetten, ik weet niet. Ik eet niet zoveel vet.
 
Ja, van vragen word men wijzer ?

Maar weet je ook de waarden van je bloedsuiker? Zoals je het verteld heb je schommelingen in je suikerspiegel. Je kan dit ook zelf thuis testen uiteraard.
Dit is natuurlijk wel op te lossen door WAPF te gaan eten. Maar volgens mij heb je een keer verteld dat je dat niet verdragen kon of zo, of ik ben in de war met iemand anders. Maar schommelingen in de suikerspiegel zijn absoluut een teken van hormonale disbalans waarvan ik denk dat dat voor een groot deel je klachten kunnen verklaren.

Verder, hoe ik dat weet. Ik lees veel. Hier op het forum en leer van anderen. Buiten het feit dat ik cursus heb gedaan voor hormonale problemen bij katten. Het blijft ook voor mij zware kost. Vanmiddag mag ik dus zelf de strijd aan gaan met de internist van mijn kat. Ik weet 100% zeker dat hij een schildklierprobleem heeft namelijk. Hij wil alleen maar vreten, gaat steeds op de koude ondervloer liggen, heeft last van zijn oren/kaken die ik niet aan mag raken en zo nog een aantal van die dingen. Op de CT destijds was te zien dat zijn schildklier vergroot was. Alleen zijn bloedbeeld liet het nog niet zien. Ik wil hem nu opnieuw geprikt hebben. Maar de internist gooit het op allergie. ???
Schildklierhormoon zal geen zin hebben omdat bij katten altijd een te snel werkende schildklier is.

Wat kwam er bij jou uit die test van T3?

Het lijkt er wel op dat je een probleem hebt met je bijnieren en als gevolg daarvan dus een probleem met de schildklier die ofwel op een lager of hoger pitje gaat draaien. Je kan ook nog RT3 laten bepalen. Die kun je evt zelf aan vragen bij bloedwaardentest.

Waarom gooi je je voedingspatroon niet om? Dus wel naar meer vetten? Neem je ook geen botten bouillon? Hoe eet je dan wel?
 
Bloedsuikerwaarde weet ik niet. Wapf eten heeft gezorgd voor een intolerantie voor melk en ei, dus dat kan ik niet meer eten. En dan wordt wapf vrij moeilijk, ik wil niet de hele dag vlees eten namelijk. Dus nu noten, fruit, glutenvrij brood, soep etc.

T3 was in urineonderzoek mega te laag destijds, maar is inmiddels ook al weer tig jaar geleden. En om nou alle tests weer te gaan herhalen ? Ik weet niet hoor. Aan de hand van die testen toen supplementen gaan slikken, maar dat hielp niets.
Ik zal eens lezen over RT3, dat kan je aanvragen bij regulier bloedonderzoek begrijp ik ?
Mijn D3 waarde was ook te laag, maar ik kan geen D3 supplement verdragen....
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.388
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan