schildklier medicatie

Joopie

New member
Hoi,

Ik lees dat veel mensen schildklier medicatie gebruiken (natuurlijk of onnatuurlijk).

Is er ook al iemand van hun medicatie af door het WAPF dieet?

Gr. joopie

 
Hoi Joopie,

Op dit forum weet ik niemand die chemische schildkliermedicatie slikt(te). Natuurlijke medicatie kan al breed zijn, zo zou je lugol's jodium eronder kunnen rekenen, kijk in dit onderwerp voor meer info.

Toen ik begon met deze levensstijl ben ik veel blogs gaan lezen van Amerikanen die al lang deze levensstijl volgen. Als je meer 'bewijzen' wilt, zou ik als ik jou was de blogs lezen. Het zijn er ontzettend veel. Hier een blog van iemand die van de schildklier medicatie af is: [URL]http://healthyfamilychronicles.blogspot.nl/[/URL]. Haar uitgebreide verhaal staat hier.

Het grootste bewijs is hoe je jezelf voelt als je anders gaat eten, probeer het zelf uit. Ik ben er ongelofelijk van opgeknapt en het gaat nog steeds voorruit.

Louise

P.S. Ik heb geen schildklier probleem

 
joopie, geen idee wat je precies verwacht, even gezond eten/even schieldkliermedicatie en hup, genezen van welke aandoening dan ook?

Ik ga ervan uit dat het werkelijk jaren kan duren voor de ernstige problemen aangepakt kunen worden door het lichaam.

Ik heb MS, wat mij betreft niet meer dan een naam voor een hele verzameling symptomen. En dan bedoel ik heel erg veel symptomen.

Ik ben nu al jaren bezig met voeding, sinds 1.5 jaar wp, ik ben al best veel symptomen kwijt, misschien wel de helft ( 20 van de 40 of zo).

Er blijven er echter nog genoeg over, en 1 voor 1 ben ik er mee bezig.

Het is wel zo dat je snel de klachten vergeet die je niet meer hebt, en dat de klachten die over blijven zeer prominent aanwezig zijn, waardoor het kan lijken dat er niets verbeterd.

 
Joopie,

Bedenk ook dat we een beginnende 'community' zijn in Nederland. In Amerika lopen ze lichtjaren op ons voor wat dat betreft. Ik ben denk ik nog het langst bezig met WAPF van iedereen hier en heb gigantische gezondheidssuccessen geboekt, maar weet tevens dat ik er nog lang niet ben. Als je bedenkt dat je lichaam er wel 2 jaar over kan doen om 1 maaltijd die bewerkte, plantaardige olien/vetten bevat weg te werken, dan snap je hopelijk wel dat bepaalde dingen niet van vandaag of morgen overgaan.

Mike

 
Oké top! Bedankt voor de reacties. Ik verwacht inderdaad geen wonderpil of een wonder middel. Ik ben tegenwoordig alleen huiverig met allerlei zaken.

Zodra ik mijn lichaam meer vet accepteert zal ik hopelijk de voordelen ervan zelf kunnen ondervinden.

 
Dat hopen wij ook natuurlijk, maar geef jezelf de tijd. Ik zie nogal eens dat mensen afhaken omdat het niet meteen resultaat oplevert. Of niet genoeg. De verwachtingen liggen nogal hoog.

Mensen gaan over het algemeen het liefst naar de dokter, willen een pil die dan alles even oplost.

het maakt overigens niet uit of ze regulier gaan of alternatiefd, ook daar worden nogal eens wonderen beloofd.

Je ziet het ook in reclames over afvallen, verander niets aan je voeding, neem pil a of poedertje b en je valt moeiteloos af. Jaja...

 
Quote:
Als je bedenkt dat je lichaam er wel 2 jaar over kan doen om 1 maaltijd die bewerkte, plantaardige olien/vetten bevat weg te werken, dan snap je hopelijk wel dat bepaalde dingen niet van vandaag of morgen overgaan.


Echt waar? Dat betekent dus dat je nooit meer helemaal schoon kunt worden van binnen. Iedereen heeft wel meer dan 100 maaltijden met plastic vetten gegeten, waarschijnlijk de meeste al meer dan 1000. Dan zou je 2000 jaar moeten ontgiften om alleen de plastic vetten uit je lichaam te krijgen. Daar geloof ik helemaal niks van.

Volgens mij moet het veel en veel en veel sneller kunnen..

 
Dit was gebaseerd op je voeding niet veranderen. Dan loop je dus inderdaad blijvend achter de feiten aan. Met een vebeterd voedingspatroon gaat het echter sneller. De goede stoffen duwen de slechte eruit!

Mike

 
Joopie, ik heb een tijdje natuurlijk schildklierhormoon geslikt. Ben ermee gestopt, omdat ik er niet prettig op reageerde. Vermoedelijk vanwege..... Problemen met mijn lever!

Ik weet niet of jij schildkliermedicatie slikt of gewoon wil weten of het werkt?

Wat ik wel weet, is dat in je lever schildklierhormoon omgezet moet worden in actief hormoon. Een problematische lever remt dat, zoals je waarschijnlijk zult begrijpen.

Met jouw problemen met je lever klinkt schildkliermedicatie niet als een geweldige combinatie.

 
Ik heb thyrax gebruikt.ik ben ermee gestopt toen bloedonderzoek uitwees dat (t4 en TSH) weer normaal waren.

 
Mijn vrouw wordt duizelig als ze te snel opstaat en ziet ze even donker en vaker hoofdpijnen en nu is ze bloed gaan prikken bij de huisarts omdat de arts in haar ogen keek en zij oooh je hebt veels te weinig ijzer.Oeh daar gaan we weer dacht ik.

Nu heb ik haar al eerder uitgelegd dat als het echt zo zou zijn ze beter haar ijzertekorten uit de voeding kan aanvullen omdat ze er in de ideale verhoudingen met andere synergetische stoffen in zitten en heb haar ook verteld dat de pillen van de huisarts later voor problemen kunnen zorgen en dat je dan ijzerstapeling in de lever krijgt en je nog verder van huis bent en tevens aangevuld dat ik duidelijk niet in een isolatie van een bepaalde stof geloof en deze dan in hoge geconcentreerde vorm toedienen.Tevens is het dan ook nog synthetisch en met heel veel additieven erbij.

Helaas slikt ze die toch en moet ze die twee maanden slikken terwijl ze borstvoeding geeft en ik weet gewoon zeker dat bij de volgende bloedtest haar ijzer goed zal zijn maar haar klachten nog hetzelfde of nog erger.Heb ik haar ook gezegd. Voor de rest eet zij echt super gezond maar ze raakt snel in paniek bij deze dingen net als bij de tandarts. Deze zei bij een controle oh mooi gebit maar een klein beetje beter poetsen en wat denkt zij hmm de natuurlijke tandpasta tijdelijk aanvullen met gewone tandpasta.Grrrrrr. Nu gebruikt ze het gelukkig niet meer maar zo snel mogelijk van de ijzertabletten af.Gruwelijk.

 
Haluk,

Jouw vrouw heeft bijnieruitputting. Hoe staat het met haar bloeddruk? is deze soms ook laag? Snel in paniek raken hoort ook bij zwakke bijnieren. Jouw adviezen vind ik super en ze doet er verstandig aan beter naar jou te luisteren dan naar de witte jassen!

Mike

 
Kun je ook ijzerstapeling krijgen van veel lever eten? Of verwerkt je lever dan wel al dit ijzer? Ik eet n.l. iedere dag lever en neem daarnaast ook een theelepeltje gefermenteerde levertraan. (met kaneelsmaak)

En is één druppeltje jodium per dag afdoende om de schildklier te stimuleren?

 
Synthetische ijzer veroorzaakt ijzerstapeling in de lever, waardoor de lever uiteindelijk vergiftigd wordt. Organische ijzer doet dit niet, dus geen zorgen.

Mike

 
Haluk, Probeer eens kalfslever voor Tanja. Even kort aanbakken met keltisch zeezout en evt. zwarte peper, ook lekker met gebakken uien. Die smaak is lang niet zo sterk als runderlever. Maar ja, ik weet het ze wil er niet aan, is lastig. En biologische leverpastei.

 
Kalfslever of lams lever als ijsklontjes invriezen. Een smoothie maken van kefir (of rauwe melk) een uitgeperste citroen, gesmolten kokosolie naar smaak, vanille poeder, kaneelpoeder, honing of billington suiker naar smaak, acerola poeder en 1 of 2 'ijsblokjes' lever (te beginnen met 1 als je lever echt niet lekker vindt) Alles door de blender tot een glad papje maken. Je kunt natuurlijk allerlei ingrediënten toe voegen, het is maar net waar je van houdt. De toegevoegde ingrediënten maskeren de smaak van de lever. Omdat de lever bevroren is, proef je zo wie zo minder van de lever smaak. Zelf voeg ik ook nog stukjes zwezerik toe, op de zelfde wijze ingevroren als de lever.

Ik voel me een stuk energieker sinds ik dagelijks rauwe lever tot me neem.

 
@janse, 8 maanden geleden heb je, onder het kopje óntbijt'gepost dat je thyreoidum neemt bij het ontbijt, samen met h202. kan dat wel goed samen?

Ik neem mijn mediactie nu 1 uur voor alles wat ik neem eigenlijk.. ik neem nog synthetische medicatie, wil daar graag snel vanaf. Waar haal jij je medicijnen eigenlijk en krijg je die vergoed?

 
Alexes,

Officieel moet thyreoidym een half uur voor het ontbijt, maar omdat ik altijd op het allerlaatste moment uit bed kom is het bij mij eerder 5 minuten dan een half uur. Waarschijnlijk onverstandig en niet aan te raden, maarja, zo doe ik het nu al tijden en het bevalt mij prima.

H2o2 neem ik echt al een hele lange tijd niet meer. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dit in hoge dosis heb gecombineerd met thyreoidum. Waarschijnlijk heb ik max 3-4 druppels genomen icm thyreoidum. Ook dit zal niet helemaal op de officiele manier gaan, maar ik kijk nooit zo precies. :D

Ik heb ze van Ron Velthuis uit Zutphen. Ze worden helaas niet vergoed. Mijn moeder voelt zich er super bij, vele malen beter dan met de synthetische "medicijnen". Ikzelf merk er eigenlijk helemaal niks van en ben van plan om binnenkort af te gaan bouwen hiermee.

Evan

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.665
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan