schildklier medicatie

Vandaag mijn huisarts bereid gevonden om dierlijk schildklier medicatie voor te schrijven. Was even gezoek en gebel met de apotheek om het recept goed te krijgen, maar hij is de deur uit. Ben benieuwd. Ik voel ook wel dat mijn schildklier een stuk beter werkt nu ik veel kokosolie eet, gaat ie echt van aan de slag! Dus eerst maar eens overstappen op dit medicijn en wellicht dat ik dan later ook dit medicijn weer kan afbouwen, zou mooi zijn :)

 
Quote:
Ik voel ook wel dat mijn schildklier een stuk beter werkt nu ik veel kokosolie eet, gaat ie echt van aan de slag!


Wat is dat toch met kokosolie en de schildklier?? Je hoort iedereen erover dat het zo goed is voor de schildklier, maar weet iemand waarom het zo goed is?

Dat het verzadigd vet is snap ik ook wel, maar dit kan nooit de enige reden zijn waarom je zoveel mensen hoort over kokosolie en de schildklier.

Zit er soms veel jodium in kokosolie omdat de kokospalm vaak dichtbij de zee groeit?

Wat doet kokosolie wat ghee, roomboter of andere verzadigde vetten niet kunnen?

 
@poekie, ik ben idd blij dat mijn huisarts hieraan meewerkt. Ik heb een antroposifische huisarts, die hier gelukkig voor open staat Ik besrpeek met hem ook geregeld over wat ik allemaal heb geleerd, gisteren bv een kort gesprekje gehad over Weston Price en de verzadigde vetten. Hij moet dan wel even schakelen, maar luitsert wel open minded.

@janse, ik ben ook erg benieuwd wat het verband is tussen kokosolie en schildklier werking, dus als iemand daar het antwoord op weet..

 
@pinklady,

Hoop dat je misschien dit tropic leest...

heb even deze draad doorgelezen en las dat je gestopt ben met schildklierhormoon vanwege leverproblemen?

Ik ben ondertussen aan de b12 injecties en heb me helemaal ingelezen in deze materie. Wat hier steeds duidelijk terug komt is dat schildklier en b12 vaak samengaan..

Nu denk ik eraan toch weer te laten testen en zo nodig en mogelijk toch te proberen aan armour te komen, als ondersteuning.

Ik ben alleen bang dat mijn lichaam er vreemd op gaat reageren..

Hoe ben je in deze behandeling gekomen? is het nu oke met je schildklier/bijnieren , slik je hiervoor nog dingen?

Zijn er meer mensen op het forum die natuurlijke schildklier medicatie nemen?

 
@ikke,

ik heb nu 5 jaar cynthetisch schildklier medicatie geslikt en ben nu over aan het stappen op natuurlijk schldklierpoeder theroidium. Ook ik had b12 tekort en heb dat met zuigtabletten weer op pijl gekregen. Toen ik in het begin met die medicije begon, reageerde ik heel erg heftig. Dus heb ik die tabletten in de prullenbak gegooid. Achteraf denk ik dat ik ook erge bijnieruitputting had, maar daar hoorde is destijds niemand over. Dokter snapte het gewoon niet. Uiteindelijk moest ik wel iets en ben mijn eigen inregelprotocol gaan maken, begonnen met 6,75 microgram per dag en heel langzaam opgevoerd. Dat ging aardig. Nu ben ik dus aan het overstappen, daar zijn op hypomaarnierhappy.nl goede protocollen voor. Ook dat verloopt nu prima.

Als je denkt dat je schildklier laag is, kun je naast het testen van je bloedwaarden op tsh, t4 en t3, je temperatuur een dag meten. Is die onder de 36,6, dan is de werking zeer waarschijnlijk te laag.

Het was nog een heel gepuzzel om die natuurlijke schildklier medicatie te bestellen. Je hebt een doktersrecept nodig en ik het het bij natuurapotheker in Pijnacker besteld. Je moet het wel zelf betalen, het wordt meestal niet vergoed.

 
@alexes,

Klinkt bekent.. ik ben twee jaar terug bij de bekende arts Ron in Zuthpen geweest en heb daar uitgebreid onderzoek gedaan,

hieruit kwam ook naar voren dat de schildklier aan de lage kant functioneerde..(laag normaal-waarde)

Ik ben toen gestart met thyroidium, vrijwel meteen 30 mg en opbouwend tot 90mg... maar....Ik werd helemaal gek! was niet meer vooruit te slepen, gevoel alsof ik alles droomde wat gebeurde en heel lam..

Ben toen meteen gestopt en nooit meer begonnen..

Idd denk ik ook dat het de bijnieren zijn geweest die dit niet aankonden en ik mogelijk te snel omhoog ben gegaan..

Ik zou nu graag weer alles laten testen, maar ben eigenlijk opzoek naar een natuurarts hier in de omgeving, want Zuthpen is 2,5 uur rijden.. dat is zo vervelend...

 
Je kunt schildklierproblemen niet oplossen voordat je niet eerst de bijnieren aanpakt. De bijnieren sturen de schildklier aan en niet andersom.

Mike

 
@lievergezond,

je hebt mijn email adres?

@mike,

dat begrijp ik, maar hoe weet ik wanneer deze sterk genoeg zijn?

 
Geloof mij maar, de jouwe zijn bij lange na niet sterk! Iedereen die een verleden heeft met een of meerdere eetstoornissen, vooral op jonge leeftijd, brengt extreme schade toe aan zijn/haar lichaam!

Mike

 
Ik ben vrijdag bij de huisarts geweest en heb ook ijzertabletten meegekregen .

Ik ben continu moe zie steeds vlekken voor me ogen door het licht.

volgens oogarts zijn ogen goed.

Ik ben een werkende alleenstaande mama van 3 kinderen en het moe zijn

Is erg vervelend. Dit kan dus eigenlijk niet dus daarom ben ik toch begonnen met de ijzertabletten van de huisarts

Maar nu lees ik dus dat de ijzer tabletten slecht zijn.

Is dit ook zo met bijv. de ijzer tabletten van solgar?

En begrijp ik ook dat ik extra levertraan mag nemen?

Hoeveel extra?

lever krijg ik echt niet weg.

Biologische leverpastei zou misschien een optie zijn maar waar koop ik een goede?

 
Hoi Debje

Je kunt ook zelf leverworst maken.

Het is niet moeilijk en erg lekker en je kunt hem zo biologisch maken als je wilt.

Van levertraan kun je maximaal 3x een 1/2 theelepel per dag nemen.

hier een topic over ijzer tekort.

Lia

 
Poekie's leverpastei is erg lekker!

Bij de natuurwinkel hebben ze goede leverpastei van Proef, zonder meuk erin. Ook lekker en natuurlijk wat gemakkelijker dan zelf maken.

 
Ik kwam net dit bericht tegen op FB, misschien dat iemand hier mee geholpen is.

Het gaat om het tijdstip dat de medicatie voor de schildklier ingenomen wordt.

 
Dus als ik het goed begrijp moeten de bijnieren eerst goed onderweg zijn om aan je schildklieren te werken.

Toch vraag ik me dan af hoe het zit want naar mijn idee houdt mijn schildklier de problemen met mn darmen, het koud hebben, lage bloeddruk, duizelingen en (op het moment licht) stemmingsproblemen, slaapverstoring, in stand.

of zie ik dat verkeerd?

en wat zou ik dan wel kunnen doen in lichte vorm voor de schildklier (naast voeding). Kan jodiumsuppletie dan wel?

 
Dag Cowgirl,

Goed gezien - er is vaak een wisselwerking tussen de darmwerking en de bijnieren en een verband tussen de bijnieren en schildklier.

Destijds ben ik begonnen met de sole - chlorellakuur om de darmen te reinigen (nu volstaat hiervoor een onderhoudsdosering van 3 tabletjes bij het ontbijt en de avondmaaltijd).

Volgens mij werkt jouw schildklier te traag. Al je klachten wijzen momenteel in deze richting. Jodiumsuppletie van een Lugol's zou ik voorlopig even laten en ik zou het halen uit jodiumrijke voeding waarover ik meer in je voorsteltopic schreef.

Al gedacht in de richting van een oestrogeendominantie ? Zelf gebruik ik sinds eind vorig jaar de progesteroncreme van Dr. Lee en heb ik hier fantastische ervaringen mee. Niet iedereen reageert naar tevredenheid op Adrenal of Adrenanorm. Hier bijna geen gevoel van kou meer en PMS is zo goed als verdwenen. Progesteroncreme verbetert trouwens ook de nachtrust. Het enige waar je wel dient op te letten dat je in combinatie met deze wel levertraan met botercreme (niet synthetische AD) en edelgist (voor vitamine B) dient in te nemen opdat je geen last van haaruitval krijgt.

Ter ondersteuning doe ik trouwens ook nog edelstenentherapie. Ik haal ze van een betrouwbaar adres vandaan. Voor de schildklier is chrysopraas (werkt op pancreas en schildklier), citrien (werkt op schildklier en het krijgen van meer energie). Hier heb ik ook altijd pietersiet in mijn broekzak zitten die goed voor de bloeddoorstroming is en vaak draag ik halshetting van roze toermalijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.774
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan