Sama Hoole X-berichten

In 2017 heeft een commissie de definitie van hoge bloeddruk gewijzigd van 140/90 naar 130/80.

Door die ene beslissing steeg het aantal Amerikaanse volwassenen met hypertensie van ongeveer 72 miljoen naar ongeveer 103 miljoen. Ongeveer dertig miljoen mensen werden van de ene op de andere dag patiënt. Hun slagaders waren precies hetzelfde als de dag ervoor. Hun harten klopten precies zoals altijd. Het enige dat veranderde, was een lijn op een grafiek, en toevallig stonden zij aan de verkeerde kant van de plek waar die lijn naar beneden ging.

Er raasde die nacht geen epidemie door het land. Tijdens een vergadering werd een definitie herschreven, en dertig miljoen gezonde mensen werden wakker met een aandoening.

Als je met een stemming en een persbericht dertig miljoen nieuwe patiënten kunt creëren, heb je geen ziekte meer nodig om je markt te vergroten. Je hebt alleen een lager getal nodig.

Vitamine D is verkeerd genoemd. Het is een hormoon dat het lichaam aanmaakt uit cholesterol wanneer zonlicht op de huid valt.

Twee stoffen waarvan ons vijftig jaar lang is verteld ze te vermijden.

Het cholesterol wordt voorgeschreven met een statine.

De zon wordt geblokkeerd met SPF 50 vanaf maart.

Wanneer de bloedwaarden onvermijdelijk een tekort laten zien, krijg je een capsule met synthetische D3, vaak opgelost in sojaolie, en wordt je verteld dat supplementen nu essentieel zijn.

Het systeem heeft de inputs verwijderd. Het systeem verkocht je daarna de vervanging.

Vitamine D reguleert de immuunfunctie, botdichtheid, stemming, hormonale gezondheid en de expressie van honderden genen. De epidemieën van chronische ziekten in het moderne tijdperk volgen de daling ervan bijna perfect.

De remedie is geen capsule. De remedie is het cholesterol dat je lever wil aanmaken en de zon op de huid waarmee het altijd bedoeld was om te ontmoeten.

Beide zijn gratis. En dat is het hele probleem.

Mensen vragen me hoe ik tijdens het reizen een vleeseter blijf. Ik denk er geen seconde over na.

Ik bekijk het menu. Ik zoek het vlees. Ik bestel het vlees. Ik eet het vlees en laat de garnering die ongevraagd op mijn bord is beland, staan.

Ik ondervraag de ober niet over welke olie de steak heeft gezien. Ik ga een Griek niet uitvragen over zijn pan. Driehonderdzestig dagen per jaar eet ik rundvlees, eieren en boter, en die balans levert me een steak op die gebakken is in iets waar ik liever niet in gebakken zou zien, in een land waar ik van geniet, zonder een greintje schuldgevoel.

De mensen die in paniek raken om één restaurantmaaltijd hebben het helemaal verkeerd. Een lichaam dat het hele jaar door robuust is gebleven, kan één diner wel aan. Het hele punt van goed eten is dat die ene uitzondering je niets kan doen.

Rigiditeit wordt verward met discipline. Meestal is het gewoon kwetsbaarheid in een vermomming.

Bestel het vlees, laat de garnering staan en geniet van het land waarvoor je eigenlijk bent gereisd.

Ik: "Goedemorgen. Kan ik een omelet met acht eieren krijgen? Met kaas en spek."
Ober: "We hebben helaas maar één maat. Dat is met drie eieren."
Ik: "Ah. Drie dan."
Ober: "Drie... omeletten?"
Ik: "Dat zijn negen eieren, dat komt aardig in de buurt van wat ik wilde."
Ober: "Oké, dus drie omeletten. Voor uzelf."
Ik: "Als dat goed is. Zodra ze klaar zijn."
Ober: "...oké."
Ik: "Geen haast. Breng ze maar gewoon door als ze klaar zijn."

Het allereerste voedsel dat elke mens krijgt, is rijk aan vet, rijk aan cholesterol en volledig dierlijk.

Moedermelk haalt ongeveer de helft van zijn calorieën uit vet. Het is rijk aan cholesterol. Het is ontworpen voor de snelste hersengroei van je hele leven.

Geen vezels. Geen granen. Geen groenten. De natuur dacht niet dat de pasgeborene een greintje van enig van dat allemaal nodig had.

Het overspoelt de baby opzettelijk met verzadigd vet en cholesterol, omdat dat is wat een brein opbouwt.

Diezelfde baby groeit op en krijgt te horen dat die exacte combinatie hem zal doden.

De eerste maaltijd die de natuur ooit voor jou heeft ontworpen, is degene waartegen de richtlijnen je nu waarschuwen.

Grappig dat niemand de baby waarschuwt.

Mensen zien zes jaar carnivoor en gaan ervan uit dat ik monastieke discipline moet hebben. IJzeren wilskracht. Een man die in de verleiding heeft gekeken en die heeft uitgestreden.

Ik zou het verhaal moeten corrigeren. Ik ben een van de luieste mensen die ik ken.

Ik eet op deze manier omdat het het pad van de minste weerstand is voor een man die zich nergens om bekommert. Er is geen maaltijdvoorbereiding, omdat er niets te bereiden valt. Er zijn geen recepten, omdat er geen recepten zijn. De boodschappen doen duurt vier minuten en verandert nooit. Elke maaltijd doet hetzelfde werk, dus ik hoef nooit na te denken over eten, eromheen te plannen, of te zitten met dat zachte achtergrondgeruis over wat ik hierna zal eten.

Er is geen wilskracht bij betrokken. Ik heb gewoon alles verwijderd wat er ook maar enige zou hebben vereist.

De gedisciplineerde versie van mij zou op zondag haver wegen en negentien Tupperware-dozen stapelen. De luie versie eet een pan rundergehakt en gaat door met zijn dag, met meer energie en minder problemen dan de gedisciplineerde versie ooit voor elkaar heeft gekregen.

Noem het discipline als je wilt. Vanuit hier voelt het een stuk meer als wegkomen met iets.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.690
Leden
8.704
Nieuwste lid
Freedomfighter2
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan