RIP Boogie (Run In Peace)

Zullen we eerst zien hoe het met hem gaat als zijn voedings tekorten weer zijn aangevuld en het ureum is genormaliseerd? Dat lijkt me voor nu even het beste. Ik heb gezien hoe hij op knapte na jou laatste visie. Mijn vermoeden is dat hij de alvleesklier van ancastral niet kan hebben en het beter doet op enzymen van bonusan omdat bij nier problemen afgeraden word teveel orgaan te geven. Bovendien, het zou me niet verbazen als zijn eiwitvertering beter werd door wat extra vet te geven. Wat ik nu overigens weer niet durf.
 
Overigens is mijn opmerking niet bedoeld omdat ik geen interesse heb maar omdat ik het voorbarig vind. Vandaag heeft ie al zijn eten binnen gehouden. Hij eet zelf. Als het maar gehakt is of biefstuk. En als hij dat wil hebben dan krijgt ie dat. Liever dat nog dan brokken of een dieet met weinig eiwitten wat ie niet moet want hij eet het niet. Een klein beetje optimisme zou fijn zijn.

over die ab nog even de hoeveelheid daarvan. EU heeft sinds januari dit jaar weer iets nieuws bedacht. Medicijnen mogen nu maar voor 30 dagen mee gegeven worden en niet langer. Die mevrouw gaf voor 2 weken ab mee. Ze was in de war met de dosering. Hij moet 2 keer per dag van die kuur hebben maar zij dacht 1 keer. Lang leve de regels van de EU.
 
Hoi Binc, je weet heel veel over katten, waarschijnlijk zelfs meer dan een arts of minstens net zoveel. Vertrouw op je eigen kunde. Komt goed.
 
Hoi Romagi, ja dankjewel. In deze kijk ik toch wel vanuit verstand en gevoel naar hem. Hij moet nu wel goed geobserveerd worden. Ik begrijp Mike ook wel. Als zijn nieren niet goed functioneren is ab niet de beste keuze omdat afvalstoffen afvoeren dan word belemmerd. Dat is het al het geval wanneer zijn Ureum te hoog is. Hoog Ureum is vergiftiging voor het lichaam. Het maakt ook dat ie dan niet wilt eten. Ik denk echter dat ik alsnog op tijd ben hierin. Hij heeft pas sinds dit weekend zoveel jeuk en plukken haar verlies. Nu met de fosfaat binder en al 2 keer ab gekregen vandaag knapt hij toch op. Wachten op de uitslag ban een bacterie kweek kan nog een dikke week duren en dat ga ik niet doen. Hij heeft er al te lang mee gelopen en nitriet op de stick gelezen is bacterie. Breed spectrum ab dus en dat us synulox. Dat hij nu steeds behoefte heeft aan vlees komt door het lage eiwit en eiwit verlies in urine. Daar zat geen gruis in dus dat het van een steen komt is niet aannemelijk. Bij alleen spiervlees eten zal ik wel een calcium bron toe moeten voegen. Eierschaal poeder is een optie en doet ook iets met fosfaat. Die bloedpoeder zal ook een bron van calcium zijn maar heb ik voor de 2e keer niet binnen gekregen. De guldenroede van puur kidney is onderweg. Voor nu krijgt ie kruiden erbij die ik nog in huis had uit Amerika. Maar bij die shop mogen ze niet meer maar Nederland verzenden sinds de Corona. Andere tincturen ga ik niet geven omdat er overal alcohol in zit en hij daarvan gruwelt.
Vorig jaar kon hij ineens niet lopen en heeft ie veel onderzoeken gehad waaronder die schildklier. Zijn hart ging Aks een razende tekeer ook en hij had veel pijn aan achterhand. Ik had na aanleiding van verhoogde schildklier waarde aangenomen dat dat het probleem was. Nieren waren toen goed maar vertrouwde die waarde uiteraard niet met verhoogde schildklier waarden. Uiteindelijk kom ik vandaag dus achter dat het toen niet gecheckt was. Ook heb ik steeds gezegd toen dat hij een soort van epileptische aanvallen had maar ik werd niet geloofd. Dat is wel Iets wat bij nier problemen voor komt.

hij houd voor nu eten binnen en rent als een malle door het huis. Dus ben toch optimistisch. En iplv dat iedereen commentaar heeft, ook al is dat goed bedoeld, en in belang van het beestje gedacht kan ik er niet in mee.
Jullie beseffen niet dat door Mike zijn eerdere advies over vet geven en het orgaan geven wat niet functioneert geleid heeft tot deze constatering dat de hoofdzakelijke reden van zijn ziek zijn bij de nieren ligt. Omdat bij nier problemen orgaan echt een probleem is. Zo zou je het ook kunnen zien. Als Mike dat niet gezegd had was hij nu namelijk nog aan klungelen. Ik ben dus nog steeds blij met het eerste advies van Mike.
 
En dat hij verbeterde met extra vet in eerste instantie komt doordat hij JUIST daardoor beter eiwitten op ging nemen. Dat was de verbetering. De alvleesklier van ancastral was de verslechtering. Wat niet wil zeggen dat het product slecht is.
 
Nu wil ik toch nog 1 ding erover zeggen. Ik snap niet zo goed waarom jullie zeggen hem in te laten slapen. Hij knapt op. Bovendien, zijn jullie wel op de hoogte dat er geen enkele dierenarts in zijn hoofd gaat halen of mee gaat in de redenatie om een dier in te laten slapen vanwege een bacterie in de urine? Dat doen ze niet. Als je daarmee komt dan denken ze dat je van je dier af wilt en bieden ze je aan om afstand van te doen. Dan zoeken hun een nieuwe eigenaar voor jou beestje.
 
Niemand neemt een kat van 18 jaar met medische problemen, Binc. OK, ik ga het toch zeggen: dit gaat niet over je kat(ten) maar over jou. Jij hebt een pathologisch zorgcomplex. Jouw brandstof is stress en ziekte, het is de motor die jou draaiende houdt. Ieder weldenkend mens had een bejaarde kat met alvleesklier- en/of nierproblematiek allang een spuitje laten geven maar jouw reddersinstinct, voortkomend uit een torenhoog ego van gewaoend beton dat elke vorm van realiteitszin afwijst kan het gebrek aam controle hierover niet verkroppen en het netto eindresultaat is een verlenging van het leed van dit arme beestje.

Jij hebt het ego van menige zorgmedewerker in ziekenhuizen: het lijkt te gaan om zorgzaamheid, maar in werkelijkheid is het zelfzuchtigheid gemaskeerd als zorgplicht, waarmee de aandacht handig wordt afgekeid van het noodzakelijke harde werk dat gedaan moet worden voor zelfactualisatie naar iets of iemand buiten zichzelf waar vervolgens de eigen ongeheelde complexen op geprojecteerd worden.

Het meest kwalijke vind ik nog wel dat er VROUWEN zijn die hierin meegaan en jou bevestigen in jouw onmetelijke kennis en ervaring, waardoor het jouw ego is dat alleen maar verder groeit tot onmetelijke proporties. Je kunt een probleem niet oplossen zonder het allereerst onder ogen te zien. Maar er zullen altijd vrouwen zijn die dit ziekelijke trekje zullen ondersteunen - you go girl, je bent een powervrouw! Ik wist natuurlijk reeds lang en breed dat we met vrouwvolk dat beschikt over een volkomen subjectief realiteitsbesef en elkaar hierin onderling nog bevestigt ook de oorlog niet gaan winnen.

Mike
 
Mike, je hebt niet goed gelezen. Mijn kat is helemaal niet bejaard...hij is geen 18 jaar... dit jaar (aug word ie 13) ik heb zelf al bij de dierenarts steeds de optie tot inslapen neer gelegd. Maar zij wimpelen dit af hoor. Niet ik.

als hij bejaard zou zijn zou er toch echt geen haar op me hoofd zijn om dit door te zetten. Dat snap je zelf ook wel hoop ik.
 
Zo kun je een kat niet oud laten worden, Binc, dat is geen leven. Dit gaat over jou, niet over het dier, wat de leeftijd dan ook is.

Mike
 
Nee dit gaat idd niet over mij. Dit gaat over hem. En indien noodzakelijk zal ik hem ook zeker in laten slapen. Maar vooralsnog is niet heel veel duidelijk. Behakve dat ik de verkeerde diagnose aan het behandelen was. Waarom gaat het nu dan wel beter met hem? Een kat die goed in zijn vel begint te zitten is geen reden om in te slapen.
 
Ik zou het toch zeer op prijs stellen als je stopt met al die syndromen. Wat heb je nu werkelijk gemist aan mijn vorige bericht? Als ik aangegeven heb langer geleden al om in te laten slapen en de dierenarts daar niet in mee gaat zijn het de dierenartsen met een syndroom. Diagnose syndromen. Het verrast mij dat hij nu de goede kant op gaat.
 
Suit yourself. Je hebt me destijds fantastisch geholpen met de verwerking van de dood van Boogie, maar ook toen al merkte ik op dat je problemen zag die er niet zijn. Wat de dierenarts betreft, ik kan me wel voorstellen hoe men daar reageert als jij weer binnenstapt, 'daar heb je haar weer'. Ik denk dat je 'gelijk' krijgt omdat je geen enkel weerwoord accepteert en men van lieverlee maar meegaat in jouw waan.

Mike
 
Als de dierenarts mij gelijk zou geven hadden ze hem meteen een spuit gegeven als ik dat op tafel had gelegd. In dit topic ben ik degene die meermalen aangegeven heeft dat katten normaliter helemaal geen hoge leeftijd bereiken en de meeste katten zelfs lijden zonder dat de eigenaar dit door heeft. Ik vind het fijn dat je je zo goed geholpen voelt. Ik kies er echter niet voor om suggesties aan te nemen van dierenartsen die een ct willen om epilepsie te diagnosteren als ik dat op tafel gooi. Dit is maar een voorbeeld van 1 ding v
 
Jij moet een regelrechte nachtmerrie zijn voor dierenartsen, Binc. En je gaat maar door met je 'gelijk' willen halen i.p.v. naar andermans goedbedoeld advies te willen luisteren. Het is typisch egocentrisch gedrag, maar als jij je daar goed bij voelt moet je vooral zo door blijven gaan.

Mike
 
Weet je Mike, misschien heeft de dierenarts wel gewoon gelijk hoor dat ze hem niet in Willem slapen en heb ik het gewoon mis. Als dat zo is moet ik daar juist blij mee zijn. Heb je daar wel eens over nagedacht?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.688
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan