RIP Boogie (Run In Peace)

Vervuiling in lamsvet? Nog nooit van gehoord.

Mike
Ik begreep dat het te maken had met hoe de dieren behandeld en gehouden werden onder stress. Zal vast niet overal het geval zijn. Ik kon het halen in diepvries stukjes maar geen idee hoe ik dat erin ga krijgen. Mct leek mij voor nu een optie omdat het het maag darm kanaal en de alvleesklier oblast en regelrecht de bloedbaan in gaat. Ik heb hem zonet dus het ontdooide vlees rauw gegeven met pancreas en een beetje MCT. Uiteraard wil hij het niet eten. Ik heb hem met mijn vingers gevoerd. Nu dus maar even afwachten. Hij moet Ineke geval aan gaan komen.
 
Staat je autocorrect op de telefoon aan?

Mike
Ja, sorry voor de spelfouten. Gebeurd wel vaker wanneer ik reageer met telefoon. Maakt af en toe idd zijn eigen woorden. Excuses.

maar goed, tot nog toe heeft hij het eten binnen gehouden en reageert er zelfs goed op. Ik ben hoopvol en ben blij dat je me attendeerde op het vet. Ik was er bang van geworden voor hem en totaal het overzicht kwijt wat ik nu het beste kon doen voor hem. De mct werd ik door Erwin Geijtenbeek op geattendeerd.

en hoe gaat het met jullie beer?
 
Met Beertje gaat het fantastisch! Ze eet afwisselend rauw en gekookt, afgewisseld met rauwe melk. Gaat helemaal goed!

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Ik geef mijn kat brokken, liefst zonder graan erin. Verder regelmatig een rauw ei, rauwe kippenlever-hart,-vleugeltjes of kluifjes en natuurlijk rauwe kefir ipv melk. Absoluut geen gekookt eten.
 
Ja, sorry voor de spelfouten. Gebeurd wel vaker wanneer ik reageer met telefoon. Maakt af en toe idd zijn eigen woorden. Excuses.

maar goed, tot nog toe heeft hij het eten binnen gehouden en reageert er zelfs goed op. Ik ben hoopvol en ben blij dat je me attendeerde op het vet. Ik was er bang van geworden voor hem en totaal het overzicht kwijt wat ik nu het beste kon doen voor hem. De mct werd ik door Erwin Geijtenbeek op geattendeerd.

en hoe gaat het met jullie beer?
En de CLO van vitavie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Met Beertje gaat het fantastisch! Ze eet afwisselend rauw en gekookt, afgewisseld met rauwe melk. Gaat helemaal goed!

Mike
Fijn om te horen dat het goed gaat. Als het goed gaat is het ook niet nodig om dingen te veranderen. Tenzij je gekookte aardappels geeft. Maar dat geloof ik niet.
 
Ik geef mijn kat brokken, liefst zonder graan erin. Verder regelmatig een rauw ei, rauwe kippenlever-hart,-vleugeltjes of kluifjes en natuurlijk rauwe kefir ipv melk. Absoluut geen gekookt eten.
Prima als hij het daar goed op doet.
 
Mike, ik heb nog even een vraag over gekookt voedsel welke jij aan beer geeft. Wat maak jij voor hem? Welk vlees? Stoofvlees?

ik heb in verleden ook wel gekookt voor mijn kat omdat hij vast voedsel niet voldoende van eet. Dit was voornamelijk vis en maakte er puree van omdat ik denk dat bij alvleesklier ontsteking net als bij mensen vloeibaar en zacht beter verteert. Het is dan maar niet anders als hij dat met spuitje binnen moet krijgen voorlopig. Af en toe wat spiervlees ernaast in rauwe vorm lijkt mij op den duur prima. Heb je recepten beschikbaar?
 
Oké dankjewel. Ik dacht zelf koken. Maar goed? Ik ga creatief zijn. De blikjes die ik heb zijn ook paté maar dan dierenarts kwaliteit.

voor wat betreft die brokken. Ja dat is idd te droog. Beter is om te vervangen voor blik voer. Vaak zit er in graan vrij voeding veel peulvruchten verwerkt en blijkt het vaak niet graanvrij te zijn. Voor erbij is het misschien handig. Hij eet ook rauw. Let erop dat hij niet na rauw een bonk koolhydraten binnen krijgt uit de brokken. Dit verteert weet anders dan rauw waarbij een hogere zuurgraad in de maag voor nodig is dan brokken.
 
Hoi Mike,

ik wil graag even kwijt dat ik ontzettend blij ben met je advies eerder deze week over het geven van vet aan mijn kat. Ik kan namelijk melden in zeer korte tijd al positief resultaat te constateren bij hem.

namelijk, normale ontlasting, geen gegraaf op de bak, spelen, zelf proberen te eten als moet ik natuurlijk wel de olie middels een spuitje geven wat ik toch in wat voeding die samen met zobaline (is b12) en de enzymen erbij. En hij drinkt minder water. Eerder dronk hij echt constant.
Hij is rustiger en tevreden, zijn ogen beginnen iets helderder te staakkelijker lopen. Hij had/heeft namelijk ook lumbale pijn op staart hoogte van die alvleesklier Ongelooflijk hoe snel mct werkt.

eerder had hij pik zwarte ontlasting of geel.

uiteindelijk heb ik besloten geen levertraan te geven omdat in voeding vaak al vitamine d zit. Dit is nog wel een ding want uiteraard geïsoleerd.

ik ben af van de blikvoer gastrointestinal van de dierenarts. Als alternatief heb krijgt hij nu Brit waar ook Pea in zit. Helaas gehydrolyseerde eiwitten maar altijd nog beter dan soja eiwitten. En soms wil je zelf dat hij iets anders eet maar de kat denkt daar anders over. Waarom ik zelf niet eerder op die mct gekomen ben is me een raadsel.

ik ben er dus zeer blij mee! Dankjewel daarvoor!
 
Super dat het zo snel en effectief werkt! En super dat ik.nu iets voor jou kan betekenen, aangezien je me in 2017 zo hebt geholpen met het verwerken van het verlies van Boogie!

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Ja dat weet ik nog. Dit topic bestaat al sinds 2017. Ongelooflijk hoe hard de tijd gaat. Ik vond het toen ook erg fijn dat ik er een bijdrage in kon doen om je te helpen met het verwerken van het verlies van Boogie.
En ik vind het zeker fijn dat jij nu met mij kan meedenken. Ik was echt de controle en het overzicht kwijt. En toch ook wel zorgen en lichtelijke paniek om zijn toestand. Fijn dat het zo gelukt is en ik zie uit naar een zeer spoedig herstel van zijn toestand!
 
Ja, dat zal ik zeker doen. Voor wat betreft die mct olie wil ik het volgende graag kwijt. Ik heb mezelf ook als test persoon gebruikt om te zien of het geen misselijkheid geeft. Dat is niet het geval. Ik heb dit voor de eerste keer gehaald en ik gebruik dit nu zelf ook sinds deze week. Wat ik merk is minder spierpijnen en minder zwaar lijf. Ondanks dat ik de laatste tijd wat slechter voor mezelf zorg ook ivm tijd gebrek heb ik wel het idee dat dit beter of sneller werkt dan het veelvuldig eten van vetten. Wie weet komt dat omdat mct geen invloed heeft op de spijsvertering. Zelfs kokosolie haalde niet het effect wat mct wel doet.
mij ben echt verwonderd en enthousiast over deze olie. Anderzijds is het ook gek want mct is toch gemaakt van kokosolie. Als het zo snel effect heeft op mijzelf dan vind ik het niet gek dat dit ook voor de kat zo is.

de levertraan was wel een goed idee. Echter, als het de bedoeling is dat er vet nodig is om het eten te verteren dan is levertraan onvoldoende denk ik omdat hier een minimale dosering van toepassing is en niet bij elke maaltijd als vet gegeven kan worden ivm overdosering. Kort gezegd, MCT is echt een wonder goedje. En voor mensen of dieren met spijsvertering problemen een fantastisch middel om toch die benodigde vetten binnen te krijgen.
 
Ik kan het niet nalaten om hierop te reageren: ik vind het zo bijzonder en mooi om jullie bovenstaande dialoog te zien. Kan de hele wereld gewoon zo zijn? Op elkaar vitten, kritiek, commentaar, 2x van het forum gestuurd worden, terugkomen en weer verdergaan alsof er niets aan de hand is, om vervolgens te praten over een overleden kat. Ik vind het geweldig! Ik probeer er verder woorden aan te geven maar dat lukt niet zo goed, dus is het zo goed. Leren, reflecteren, eerst begrijpen om daarna begrepen te worden, vergeten en vergeven. Dat komt er verder in mij op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.161
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan