RIP Boogie (Run In Peace)

Mooie woorden vetje. En helemaal waar.
overigens heeft Mike wel meer voor mij gedaan. Ik kreeg alleen een confrontatie en inzichten met de grote boze zwarte buitenwereld en hoe ziek deze is wat ik niet zonder meer los heb kunnen laten en als vretend ervaar. Voorlopig merk ik dat afstand hierin noodzakelijk is om los te kunnen laten. Onbewust heb ik teveel gevit op Mike en anderen vanuit emotie. Terwijl ik eigenlijk dankbaar moet zijn voor de inzichten denk ik. Ik mis de tijd dat we iets voor elkaar konden betekenen. Net als jij kan ook ik er niet veel meer woorden aan geven. Behalve dat ik mijn kritiek en emotie mezelf kwalijk moet nemen iplv Mike en anderen. Bedankt voor je input Vetje.
 
Even een update over mijn kat(ten)

het keek toch wel goed te gaan en zag absoluut positief resultaat. Hij had voor het eerst meerdere dagen niet gespuugd. Tot gisteren. Toen ging hij gal spugen. Veel vet heeft hij niet gehad omdat ik toch voorzichtig ben. Wel vloeibare eten. Ik denk dat hij daardoor het eten ook beter binnen kon houden. Daarnaast eet ie wel gewoon nog wat brokken. Naast dat zijn alvleesklier een terugkomend issue is waarbij ik ook niet uit sluit dat zijn lever en galblaas een verminderde functie hebben zit het probleem toch ook in zijn slokdarm door veelvuldig spugen in verleden. Gisteren wat zink methionine door het vloeibare eten gedaan en daarvan zag ik meteen positief resultaat. Zink is volgens onderzoeken die ik gelezen had zeer behulpzaam voor Oa gastritis. Daarnaast heeft hij naast spuitjes voeding met blik waar echte eiwitten in zitten de hele week zelf willen eten van de Brit Veterinary. Nu begin ik het vermoeden te krijgen dat hij dit eet omdat er Pea puur in zit en toch pijnstillend zou kunnen werken. Jammer genoeg zitten daar dan weer gehydrolyseerde eiwitten in. Deze blik voeding was dit weekend op en of het toeval is dat hij vanaf dit weekend minder lekker is kan ik niet beoordelen. Ik ga nog1 keer deze voeding proberen en als dat werkt dan denk ik dat hij meer baat heeft bij een supplement van Pea puur.

overigens speelt stress op dit moment ook een zeer grote rol. Hun hele huis staat op de kop vanwege lekkage ligt de halve vloer eruit. Kachels in huis om te drogen en daarnaast ben ik ook nog bezig met alles opnieuw te schilderen. Niet leuk voor hun maar blijkbaar kunnen ze dit toch enigszins beter handelen omdat er toch veel minder word gespuugd en rustiger zijn. Die bloed poeder is nog niet binnen. Is ietsniet goed gegaan met versturen dus daar kan ik nog niks over zeggen.


andere kat spuugt ook niet meer met de vloeibare voeding. Die heeft wel een schildklier probleem dus ben met hem iets voorzichtiger met dingen toe voegen.

voor nu ben ik redelijk tevreden.

nog een kleine toevoeging die ik vergat. Hij eet geen plastic meer. Hij had dagelijks een aanval om plastic te eten. Sinds hier sinds februari de vloer er voor een groot deel uit ligt vrat hij de ondervloer op als hij nergens anders plastic kon vinden. Dit was dus ook over tot aan gisteren.

diagnose van artsen en gedragsdeskundigen bij rare dingen eten heet pica. Men kan dan onderliggende medische aandoeningen niet vinden. E omdat er een stempel van diagnose op moet is dat dan pica. Kan ik helaas niet in mee gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas, vanmiddag tich contact gelegd met de internist. Hij heeft een te hoge hartslag. Was gestopt met de bètablokker maar dat gaat niet goed. Eveneens heb ik gehoord vandaag dat hij benauwd is met ademen en vocht achter de longen. Arts denkt dat het spugen van gisteren gal is vanwege zijn hart. Ik vrees dat ie een longfoto zal moeten. Mogelijk ab of een inhalator wat al eerder geopperd is maar ik niet aan wil. Vind het jammer want ging eerder deze wek echt best goed. Maar toen had ie wel nog de bètablokker.
 
Sole en zink verlichten nu de misselijkheid met als resultaat dat hij daarna niet in elkaar gedoken zit te smakken van het misselijk zijn maar een ontspannen lig houding aan heeft genomen. Wel eerder vandaag de bètablokker ook gegeven. Deze dingen zijn dus wel de momenten dat ik hem toch geen vet meer durf te geven. Ondanks dat ik niet de indruk had eerder deze week dat het een negatief effect op hem heeft gehad. Hij krijgt het ook niet dagelijks.
 
Gaat helaas alleen maar slechter met de kat. Ik kijk dit aan tot morgen en anders gaat hij voor echo en bloedonderzoek naar de internist. Enige manier om hem voedsel binnen te laten krijgen is met de spuit.

ik zeg alvast dat adviezen over inslapen niet in mijn woordenboek voor komen. Dat is niet vanuit egoïsme dat ik hem bij mij wil houden. Dat heb ik vaker om me heen gehoord en vind het jammer dat dit zo gedacht word. Hier word geen enkel dier ingeslapen alvorens daar een gegronde reden voor is op basis van onderzoek en feiten. Ik zou mezelf anders achteraf nooit kunnen vergeven als ik er moet 100% zeker van ben. Waarom het ineens zo mis gaat is vooralsnog een raadsel want hij ging super goed. Andere kat heeft geen problemen.
 
Ook niet als de dierenarts adviseert om de kat in te laten slapen? Ik denk dat het tijd is om deze mogelijkheid serieus te overwegen. Het is een afweging tussen in leven houden met veel pijn en leed en dit het beestje juist bespaard te laten blijven.

Mike
 
Dat ligt eraan of die dierenarts genoeg onderzoek heeft gedaan voordat hij zijn advies geeft. Incl onderzoek naar de schildklier bloeddruk eiwitten etc. Er zijn nog genoeg dierenartsen die dit soort adviezen geven zonder goed onderzoek. Bovebdien, hij was gewoon actief. Hij heeft ook schildklier medicatie gehad op de laagste dosering wat op meerdere momenten geleid heeft tot trage schildklier. Ik zou hem nu schildklier hormoon kunnen geven om te zien of hij eten dan wel verteert iplv alleen maar spuugt. Dat doe ik niet want dat heeft invloed op zijn bloedwaarden en dan weet ik nog niks. Eerst volledig onderzoek.
 
Zoals gezegd, pas wanneer ik weet wat er scheelt. Wie weet zit er wel een haarbal in de weg die hij niet kwijt kan. Daar ga ik geen dier voor in laten slapen. Net thuis gekomen is hij toch weer opgeknapt en eet zelf. Inslapen vind ik te voorbarig.
 
Is toch iets anders aan de hand. Zijn broer zelfde symptomen nu. Slijm spugen en smakken van misselijk zijn. De ene eet weer wat voedsel en nu de ander niet lekker en benauwd. Dit soort acute omstandigheden zeggen mij dat het met verandering te maken heeft van spijsvertering. Wie weet ontgifting door vet waar hun lijf niet op ingesteld is.
 
Kan het zijn dat er gif in huis is vanuit de vloer?
Nou, ik vind dat je tich best wel aardig een verband kan leggen. Die vloer is al zo sinds februari. Er zat idd schimmel onder de planken. Dit heb ik nooit eerder opgemerkt omdat het onderkant was. Pas toen de vloer ging werken en bol ging staan heb ik dit los gehaald en bleek idd schimmel. Het lijkt mij dat ze dan eerder deze klachten zouden moeten hebben gehad. Ze mogen ook niet in die ruimte komen. Nu al hekemaal niet met bouwdrogers. Ik slaap er zelf ook niet.

ik heb alles nog op een rijtje gezet. Had mezelf ook als proefpersoon genomen met de mct olie. Bij teveel krijg je krampen. Ik weet zeker dat ze niet teveel hebben gehad. Ze krijgen het niet dagelijks en nog minder dan een theelepel. Ik merk dat ik meer honger heb sinds ik die olie neem. Wel kan ik langer zonder eten maar als ik trek krijg dan meer dan normaal. Ik merkte aan hun beiden dat ze beiden beter gingen eten. Van geen eetlust naar wel zelf eten em daar was ik blij mee.

vanmiddag heeft hij wel een enorm grote haarbal overgegeven. Voordat ie mct kreeg spuugde hij vaker haarballen. Of onverteerd eten. Dat is nu dagen niet zo geweest. Ik dacht dat het beetje vet zou helpen om de haarballen via ontlasting te kunnen lozen maar dat is dus niet zo. Zou die olie de maag te lang stil leggen in combi met vloeibaar voedsel? Ik ben er niet over uit. Voor wat betreft die schimmel, dat is zo goed als uit mijn huis. De planken heb ik uit mijn huis gehaald en schimmel op beton zie ik niet.
 
Vezels tekort door vloeibaar? En door spugen maagzuur in luchtpijp? Kunnen ze benauwd van worden. Misschien dat wat rode bessen behulpzaam kunnen zijn. Maar niet nu.
 
Gisteren toch met hem naar dierenarts geweest. Het blijkt idd een te grote haarbal te zijn waar hij last van heeft. Ik moet nu kijken of laxeren gaat helpen. Als hij beroerd blijft dan is operatie aan de orde. Ik ga ervan uit dat dit niet hoeft. Er zijn speciale middelen voor op de markt. Uiteraard ook meuk. Ik ga nog steeds mee met Mike zijn EERSTE advies en dag is vet. Tevens ook het advies van de internist. Hij zegt dat boter vaak beter is dan al die andere zooi op de markt. Wel blijkt uit bloed onderzoek verhoogde fpli wat betekent dat het nog niet helemaal beter gaat met zijn alvleesklier. Dit was op de echo ook te zien. Hij gaf ook aan vezels te geven. ISO gel. Daar wacht ik nog even mee. Ik heb besloten om de mct even achterwege te laten en iets te geven wat meer vet is wat op het maag darm stelsel werkt voor die haarbal.
 
Tich maar weer een update. Vannacht met hem toch naar de spoed gegaan. Er is een nierbekken ontsteking over het hoofd gezien in september vorig jaar em de laatste recentelijke echo blijkt na opvragen echo beelden. Gisteren had ik zelf urine gemeten en hoog percentage nitriet en leucos gelezen. Verklaart wat mij betreft zijn rug pijn ook al werd gedacht dat die pijn veroorzaakt werd door de alvleesklier. Tevens verklaart het zijn rillingen en het extreem vermageren. Poes verslechterd alleen maar. Houd geen eten meer binnen en elke dag onverteerd eten uit spugen. Behandeling AB en doorgaan met dwang voeten. Heb echter een kuur synulox mee voor 14 dagen terwijl behandeling hiervan minstens 6 weken is. Nu heb ik nog synulox liggen maar is uit 2019. Krijg ik he niet voor elkaar om meer pillen te krijgen ben ik geneigd om pillen uit 2019 door te geven. Nog geen idee of dat een goed idee is maar moet wat.
 
Hoe kan het dat een nierbekken ontsteking over het hoofd is gezien?
Zelf weet je heel veel dus dit is geen blaam aan jou maar naar de arts.
Hoe oud is dit beestje? Heeft hij kans om hier van te herstellen?
Of blijft het sukkelen.
 
Sorry maar kan even niet denken. Het gaat om 1 van de 2. Ik kan idd niet vechten tegen nierfalen. Ik wacht nog op bloed uitslagen. Ik merkte dit weekend dat hij veelvuldig aan het krabben was van jeuk wat meteen een alarmbel was.

Romagi, het is wel opgemerkt. Het staat zelfs in verslag. Destijds kreeg ik door dat de nierwaarden goed waren maar nu ik verslag heb staat er geen waarde in. Bovebdien was schildklier hoger dan normaal en gedoe met alvleesklier. Daar is de focus opgelegd Incl hart. Ik weet alleen dat geconstateerd is vorig jaar tijdens de echo dat nierbekken verwijd was wat wijst op een ontsteking van het nierbekken maar verder niks mee gedaan is. Ik weet dan dus ook noet dat hij dat had. Bovendien was ik in de veronderstelling dat ik hem hielp ivm die alvleesklier. Dikke kans dat door niet behandelen van die ontsteking nu chronisch nierfalen is ontstaan. Dit staat erin vanaf vorig jaar. Ik snap echter ook niet alles van deze omschrijving.



Nieren


Rechter nier toont nog steeds een normale grootte (ca. 4,8 cm lengte), met nu een gering heterogene vorm en een verminderd onderscheid van cortex en medulla en een kleine mineralisatie thv nierbekken. Het vet in het rechter nierbekken toont nog steeds gering echorijk en het nierbekken is stationair minimaal verwijd (ca. 1,5 mm). Linker nier is











niet kleiner geworden met een onregelmatige vorm en echorijke driehoekige structuren in cortex met een nu duidelijk vervaagd onderscheid van cortex en medulla. Er zijn meerdere kleine mineralisatie (grootste opnieuw ca. 6 mm) zichtbaar. Linker nierbekken toont ook gering gering echorijk vet zonder gedilateerd te zijn.
 
Tja, ik heb nooit beweerd dat katten goedkoop zijn. Ik kijk liever naar de mogelijkheden en zijn gedrag en of daar verbetering in te behalen is. Zijn ureum is te hoog. Creatinine is echter goed wat betekent dat er geen sprake is van nierfalen. Die ureum naar beneden krijgen kan met guldenroede. Heeft ie het eerder goed op gedaan. Wel moet ie een fosfaat binder en die AB. Zolang als hij verder helder uit zijn ogen kijkt en wel actief is en eet dan is er geen haar op mijn hoofd die denkt aan inslapen. Uiteraard is het niet goedkoop een kat die biefstuk wil eten. Jammer genoeg vergoed de verzekering dat niet dus moet Bind zelf maar minder vlees eten. Rundergehakt en alles wat maar naar vlees ruikt als er maar bloed in zit wil ie eten. Zijn eiwitten zijn dan ook te laag. Hij krijgt alleen geen alvleesklier meer nu. Indien nodig enzymen van Bonusan. Helaas is het best lastig dat als er een schildklier waarde is die te hoog is nier aandoeningen worden gemaskerd in bloed. Vandaar ook de echo destijds. Nierbekken ontsteking kan ook ontstaan door nierstenen of blaasstenen. Die niersteen heeft ie al lang. Nu dus maar weer urine op kweek gezet. Komende tijd gaat ie dus op guldenroede AB voor de ontsteking. En een fosfaat binder als hij vlees wil blijven eten. Eierschaal poeder is hiervoor nog een optie.


Hij is 13 jaar. En herstellen van acuut nierfalen of een nierbekken ontsteking is zeer goed haalbaar. Wanneer mensen een nierbekken ontsteking hebben laten we ze toch ook niet inslapen? Nou ja, sommigen wel. Die zien liever zoveel mogelijk mensen verdwijnen. Ik dacht niet dat wij tot die club behoren hier.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan