RIP Andreas Moritz

Ongeloofelijk, heb het net even nagezocht, maar deze man is nog geen 60 jaar geworden :(

Ben benieuwd naar de oorzaak van zijn plotselinge overlijden..

 
Tja, ik ben ook benieuwd...

Ik hoop dat er weer geen "vleestekort" van gaat gemaakt worden!

Zelfs al het kanker was, kan hij eigenlijk niet verliezen. Hij was immers aanhanger van Dr Hamer ook, die dit ziet als veroorzaakt door shock of spiritueel. Liver flushes kunnen die spirit dan wel helpen, maar uiteindelijk is het niet de oorzaak.

Ik zou meer gokken op een "stroke" (als er nog 4 boeken op de plank staan, zit ie mss ook veel teveel stil op een stoel) of op een val... Hij leek al een tijdje wat stiller al kreeg ik gisteren via via nog een boodschap van hem. Dus ofwel is het plots, ofwel hield de tussenpersoon achter wat er gaande was.

Als zijn pad idd spiritueel ten einde kwam na al deze ongelofelijke diensten, dan kies je toch niet kanker om deze nalatenschap weer in diskrediet te brengen bij veel mensen, hoop ik...

Binnenkort zullen we wel meer weten...

Dirtsa is alvast in goed gezelschap. Maak je trouwens niet veel mee, dat een voornaam omgekeerd zo mooi is :) (ook al zit er "Dirt" in, merk ik nu; heb ik dus nooit opgemerkt)

Sterkte in Trieste dagen

 
Ik heb zitten zoeken maar er is niets over te vinden. Op curezone weten ze het ook (nog) niet:

http://curezone.org/forums/fm.asp?i=1998489#i

 
@ Ghee: ik moet denken aan wat ik weet over Atkins: dat er ook desinfo/invullingen ontstonden over zijn doodsoorzaak: men ging beweren dat hij gestorven was aan zijn hart (zinspelend op dat het wel aan het vet gelegen moet hebben), terwijl hij in werkelijkheid door een noodlottige val tegen een stoepje is gestorven.

Wat een toestand zeg dit soort dingen: ik bedoel de desinfo over doodsoorzaken van (bekende) mensen die op alternatieve wijze met gezondheid bezig waren.

Ik ben niet geinteresseerd in invullingen, maar ik wil ook echt graag weten waar deze man ogenschijnlijk zo plots aan is gestorven.

 
Net, nu ik me aan het voorbereiden ben, lees: moed verzamelen om de Moritz leverreiniging te doen....

Ik merk dat ik het me wel erg aantrek allemaal. Eerst Dirtsa plotseling overleden, nu dit... En allemaal mensen die goed bezig waren.

Ik ben ook benieuwd naar de echte doodsoorzaak...

Allebei veeeeel te jong!

 
Andreas Moritz was een veganist of in iedergeval een vegetariër.

http://www.ener-chi.com/tag/vegetarian-diet/

Hij wist dan wel weer dat cholesterol geen kwaad kon, maar hij deed er dus niks mee. Ik kon zijn uitleg over cholesterol niet helemaal volgen. Maar zijn conclusie was dat er niks mis is met olijfolie en kokosolie, plantaardig dus.

Ik vind dat hij er ook heel erg ongezond en mager uit zag. En zijn manier van praten was ook een beetje vreemd, misschien kan je daar ook aan zien dat hij ondervoede hersenen had.

Dat neemt niet weg dat zijn lever en gal reiniging niet goed is en je dat soort dingen ook prima over kan nemen en de rest van het dieet niet.

En koeien halen hun eiwitten echt niet uit de lucht dat zit gewoon in gras en allerei kruiden. De zie je wel vaker met dit soort dieeten dat ze het op een hele vreemde manier recht breien.

Als hij dit eetpatroon al lang volgde laat het nu wel zien dit je er niet oud op wordt.

 
Ik bekeek net een interview met hem en ik schrok ervan hoe ongezond hij eruit zag..... Precies zoals jij omschrijft Kaaskanlekkerzijn!

En mbt de leverreinigingen, die wel goed zijn :

Het kind niet met het badwater weggooien;)

Maar desalniettemin wel triest dat hij zo jong gestorven is!

 
Er kan hem, net als in het geval van Atkins, natuurlijk iets zijn overkomen, zoals een dodelijke val inderdaad. De kans is echter zeer groot dat hij is bezweken aan zijn eigen voedingspatroon en dus door voedingstekorten is overleden. Bij vegetariers en veganisten zie je echt een onevenredig hoog sterftecijfer a.g.v. kanker en hart- en vaatziekten. Ze staan ook niet bekend om hun langlevendheid. Zoals ik al eerder schreef, je voorkomt geen dierenleed als je hier mensenleed tegenover zet.

Ik heb het boek van Moritz vertaald en heb soms tandenknarsend mijn werk gedaan. Moritz noemt in zijn boek dierlijke eiwitten 'gifstoffen' en hij verkondigt zelfs dat de mens van oudsher een veganist is geweest. Hiervoor is geen enkel bewijs, terwijl grote hoeveelheden beestenbotten in grotten en muurtekeningen onomstotelijk aantonen dat de mens zich ruimschoots tegoed heeft gedaan aan 'giftige' dierlijke eiwitten (en vetten!). Het idee dat je eiwitten 'inademt' is absurd en ik kan alleen maar hopen dat Moritz nu een grotere waarheid ervaart dan die hij tijdens zijn leven verkondigde.

Mike

 
@Kaaskanlekkerzijn:

Quote:
Dat neemt niet weg dat zijn lever en gal reiniging niet goed is en je dat soort dingen ook prima over kan nemen


Zoals ik het lees spreek jij jezelf behoorlijk tegen...

 
Ze bedoelt vast: Dat neemt niet weg dat de lever en galblaasreiniging niet goed zou zijn.... :wink:

 
Ja, ik spreek mezelf inderdaad tegen, zoals Amancay het schrijft had ik het bedoeld.

Ik zou gewoon niet zo snel gezondheids adviezen overnemen van iemand die er zelf zo ongezond uit ziet. De lever en gal reiniging heeft al heel wat mensen hier op het forum geholpen, en ik ben er ook via een tekst van Mike achter gekomen. En dan neem je dus advies over van iemand die er wel gezond uit ziet en veel andere mensen die dezelfde iedeeën hebben over gezond eten.

Ik vind wel dat je niet alleen van WAPF als inspiratie bron moet gebruiken, maar ook verder kijken dan je neus langs is. Zo kan je er ook achter komen dat nachtschade geen goed idee zijn en dat je beter koolhydraten kunt beperken (iets wat niet strik WAP is) en zo zullen er nog meer dingen zijn. En andere mensen kunnen er achter komen dat vlees en vet wel goed kunnen zijn als ze iets verder kijken en andere bronnen raad plegen.

Mensen die vegatarisch of veganitisch eten in het begin vooruit met hun gezondheid. Alleen zien ze niet dat het hierna minder wordt. Maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet goed is.

De katholieken vasten traditioneel tussen carnaval en pasen (geen vlees en snoep tussendoor) maar dan wel op zondag. Die 40 dagen is iets meer dan 6 weken en een keer per week mag je dus wel vlees eten. Ik denk dat dat best gezond kan zijn. Maar dan wel zoals de mensen vroeger waren en normaal leefden en aten. Dan kan je met een paar keer vegetarisch eten (al vis mocht wel) best wat ontgiften.

Alleen zeggen ze dan dat dat vasten van 40 dagen een bewijs is dat het voor altijd gezond is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vasten

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/51145-vastentijd-en-carnaval.html

Ik wil hiermee uit leggen dat dingen zoals de lever en gal reiniging van Andreas Moritz wel goed kunnen zijn ideeën en de rest van zijn ideeën niet. En dit kan dus ook voor andere veganisten gelden. Hij was wel creatief dat hij bedacht heeft dat koeien eiwit in ademen. Ik stel voor dat we met een pot natuurlijke chlorofyl verf de wei in gaan en de neuzen van koeien hiermee verven (dat wordt dan door de huid in de cellen op geslagen) en dan kunnen ze net als planten koolhydraten maken uit koolstofdioxide en water en de energie van zon licht door middel van fotosynthese. Dan hebben we koeien die CO2 absorberen en het niet uitscheiden. En hoeven wij ook niet minder vlees te eten omdat het slecht zou zijn voor het milieu. :D 8) En de landbouwgrond die er minder wordt gebruikt (de koeien hoeven dan minder te eten omdat ze een groot deel van hun voedingstoffen uit de lucht halen) kunnen we gebruiken voor iets anders. :)

 
Kaaskanlekkerzijn schreef het volgende:
Quote:
Ik vind dat hij er ook heel erg ongezond en mager uit zag. En zijn manier van praten was ook een beetje vreemd, misschien kan je daar ook aan zien dat hij ondervoede hersenen had.



Sorry hoor, maar dit vind ik echt een beetje belachelijk om te zeggen, zeker nu hij dood is. Mager en ongezond? Heldere ogen en helemaal niet mager. En zo praten Duitsers nu eenmaal als ze Engels spreken.

 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hij praatte nogal lijzig en eentonig. Niet alle Duitsers praten lijzig en eentonig. Ik vond hem er trouwens ook mager uitzien.

Mike

 
Dan hebben we zeker andere filmpjes gekeken, want ik vond hem niet mager. En ik denk dat zijn manier van praten ook met karakter te maken kan hebben. Daarbij ken ik wel Duitsers die echt hetzelfde praten.

 
De meningen kunnen natuurlijk verschillen, maar ik vond dat zijn wangen toch wel in gevallen waren (dat zie vooral in filmpjes minder op foto's). Als je zegt dat je hele goede gezond en een lang leven kan krijgen door een bepaald eetpatroon, komt het veel geloof waardiger over als je er goed gezond uitziet en van een lang leven hebt genoten. En hij zei dat hij gezond was.

Ik vond het gewoon vreemd dat er hier werd gezegd dat hij zo goed bezig was en te jong gestorven is terwijl hij een voedingspatroon had wat wij hier allemaal ongezond vinden.



&list=PL9D37B67438D20534&index=17&feature=plpp_video

zonder dierlijke eiwitten

&feature=relmfu

Maar wel met boter

&feature=related

Om het wat tegenstrijdiger te maken staat op dezelfde website een verhaal van Dr. Mercola. Ze zegt dat je meer gezonde vetten moet eten ook uit vlees en melkproducten.

http://www.ener-chi.com/diet/

Maar als je goed kijkt zetten ze wel erboven dat het niet de mening van Andreas Moritz is.

Ik denk wel dat Andreas Moritz het met de beste bedoelingen deed, en mensen verder liet zien dat er meerdere manieren zien om een goede gezondheid te krijgen dan de meest gangbare of niks doen en koekjes eten. Dan mag je zelf uit maken of dat voor jouw ook op de lange duur geld en of je oud mee kan worden of dat er nog een andere manier is.

 
Ik vond wel dat hij er goed uitzag voor zijn leeftijd, maar zijn manier van praten vond ik ook wat raar en iets aan zijn energie lag me gewoon niet.

 
Het gerucht gaat dat Moritz een dodelijke ziekte had, waarvan hij op de hoogte was. Hij zou ook aan 4 boeken tegelijk hebben gewerkt, omdat hij wist dat hij nog maar weinig tijd had.

http://drjubbradio.com/tag/cause-of-death-andreas-moritz/

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan