Ja, ik spreek mezelf inderdaad tegen, zoals Amancay het schrijft had ik het bedoeld.
Ik zou gewoon niet zo snel gezondheids adviezen overnemen van iemand die er zelf zo ongezond uit ziet. De lever en gal reiniging heeft al heel wat mensen hier op het forum geholpen, en ik ben er ook via een tekst van Mike achter gekomen. En dan neem je dus advies over van iemand die er wel gezond uit ziet en veel andere mensen die dezelfde iedeeën hebben over gezond eten.
Ik vind wel dat je niet alleen van WAPF als inspiratie bron moet gebruiken, maar ook verder kijken dan je neus langs is. Zo kan je er ook achter komen dat nachtschade geen goed idee zijn en dat je beter koolhydraten kunt beperken (iets wat niet strik WAP is) en zo zullen er nog meer dingen zijn. En andere mensen kunnen er achter komen dat vlees en vet wel goed kunnen zijn als ze iets verder kijken en andere bronnen raad plegen.
Mensen die vegatarisch of veganitisch eten in het begin vooruit met hun gezondheid. Alleen zien ze niet dat het hierna minder wordt. Maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet goed is.
De katholieken vasten traditioneel tussen carnaval en pasen (geen vlees en snoep tussendoor) maar dan wel op zondag. Die 40 dagen is iets meer dan 6 weken en een keer per week mag je dus wel vlees eten. Ik denk dat dat best gezond kan zijn. Maar dan wel zoals de mensen vroeger waren en normaal leefden en aten. Dan kan je met een paar keer vegetarisch eten (al vis mocht wel) best wat ontgiften.
Alleen zeggen ze dan dat dat vasten van 40 dagen een bewijs is dat het voor altijd gezond is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vasten
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/51145-vastentijd-en-carnaval.html
Ik wil hiermee uit leggen dat dingen zoals de lever en gal reiniging van Andreas Moritz wel goed kunnen zijn ideeën en de rest van zijn ideeën niet. En dit kan dus ook voor andere veganisten gelden. Hij was wel creatief dat hij bedacht heeft dat koeien eiwit in ademen. Ik stel voor dat we met een pot natuurlijke chlorofyl verf de wei in gaan en de neuzen van koeien hiermee verven (dat wordt dan door de huid in de cellen op geslagen) en dan kunnen ze net als planten koolhydraten maken uit koolstofdioxide en water en de energie van zon licht door middel van fotosynthese. Dan hebben we koeien die CO2 absorberen en het niet uitscheiden. En hoeven wij ook niet minder vlees te eten omdat het slecht zou zijn voor het milieu.
8) En de landbouwgrond die er minder wordt gebruikt (de koeien hoeven dan minder te eten omdat ze een groot deel van hun voedingstoffen uit de lucht halen) kunnen we gebruiken voor iets anders.