resultaten met H202

Ivm onlangs geconstateerd ijzer tekort bij mezelf na het gebruik van waterstofperoxide kwam ik vandaag dit artikel tegen. Heb ik mijn ijzertekort nu te danken aan teveel of te weinig waterstofperoxide? Ik begrijp niet zoveel van dit verhaal. heeft het ijzer uit mijn bloed geoxideerd? En zo ja, hoe dan? iemand die mij een beetje kan helpen uitleggen. Medusa, weet niet of je dit leest, maar heb jij klachten ervaren na je gebruik met hoge dosis H2O2? Ik vraag mezelf serieus af wat ik verkeerd heb gedaan namelijk. In begin ging het hartstikke goed en ineens werd ik onwijs moe.

OVER IJZER IN BLOED IN COMBINATIE MET H2O2:
IJzer in bloed is al geoxideerd, vandaar de rode kleur. Rode bloedcellen bedienen zich van glycolyse (melkzuurvergisting van suikers), een anaëroob proces. Rode bloedcellen hebben geen mitochondria (celkern) en zijn dus primitievere cellen dan witte bloedcellen, die het tegenovergestelde zijn en gebruik maken van waterstofperoxide om ongewenste stoffen en organismes mee weg te oxideren. Rode bloedcellen zijn anaëroob omdat hun functie is om zuurstof te transporteren en niet zelf op te gebruiken. Catalase is aanwezig in ons totale systeem, een teken dat het lichaam is ingesteld op de verwerking van waterstofperoxide. Catalase splitst waterstofperoxide in water en zuurstof, precies de twee substanties waar ons complete systeem op draait. H2O2 kan daarom geen schade aanrichten. Mocht je het op je hand krijgen, dan ervaar je ongemak in de zin van een prikkend gevoel en een (tijdelijke) witte huid, maar het is catalase dat uiteindelijk de H2O2 opruimt. Dit merk je aan het bruisen wat je ziet en hoort. Misschien moet je dit stuk eens lezen om te weten te komen waarom H2O2 geen vrije radicaal is en waarom we geen anti-oxidanten nodig hebben, maar oxidanten.
Even in gewone mensentaal. Anaërobe organismes als schimmels, parasieten en bepaalde bacteriën voeden zich met ijzer. H2O2 kan SELECTIEF zowel een elektron stelen van een zuurstofmolecuul als een elektron doneren aan een zuurstofmolecuul. Als het ervoor kiest om een elektron te stelen en dus een vrije radicaal wordt (hydroxyl), doet het dit om deze ijzervretende organismes weg te oxideren. Andere keren kiest het ervoor om vrije radicalen juist weer te neutraliseren door ze hun ontbrekende elektron terug te geven. We hebben hier dus te maken met een INTELLIGENTIE die niet zomaar lukraak van alles en nog wat op zijn pad wegoxideert en dus beschadigt. H2O2 stuurt bij als het lichaam te verzuurd is, maar ook te alkalisch.

Bron http://www.voedingisgezondheid.nl/Ozon_en_zuurstof_hoofd.html
 
Medusa, weet niet of je dit leest, maar heb jij klachten ervaren na je gebruik met hoge dosis H2O2?

Nee, geen klachten. Eigenlijk alleen maar voordelen. Afgelopen voorjaar geen last gehad van de jaarlijks terugkerende voorjaarsmoeheid en winterhanden. Was ook niet zo kouwelijk als anders. Voor mij dus alleen positieve dingen! MAAR......bij 25 druppels 12% ging de smaak me zo vreselijk tegenstaan dat ik er bijna van moest kotsen.....Dus luisterde ik naar mijn lichaam en ben weer gaan afbouwen.
Verder bleef ik met de vraag zitten of H202 de goede (darm)bacteriën ook vernietigt......
 
Oké. In beginsel ervaarde ik ook voordelen. Maar op een gegeven moment werd ik duizelig en veel honger. Zou je een tekort kunnen hebben aan het enzym catalase waardoor de waterstofperoxide een averechts effect krijgt? Krijg er elke dag wel een nadelig lichamelijk kadootje bij. Nu sinds vandaag onwijze pijn in mijn voet gewricht en lopen gaat dus moeilijk. Ik ben er niet van overtuigd dat het goeie darm bacteriën weg haalt. Volgens mij heeft Ben deze vraag ook eens gesteld.
 
Toch wel heel interessant. In deze link staat echt vermeld wanneer je een tekort hebt aan catalase je een gebrek hebt aan ijzer. Gezien mijn geschiedenis van ijzer tekort en nu na recentelijk weer ijzer tekort na mijn avontuur met waterstofperoxide vraag ik mezelf idd af of ik niet een tekort heb aan catalase.

https://www.natuurdietisten.nl/files/Bloed%20sedimenttest%20clienten.pdf
 
O ja, honger kreeg ik ook! Maar pas bij 15 druppels of zo.
Ik heb geen flauw idee of catalase tekort een rol speelt bij jou.
Maar misschien moet je gewoon goed luisteren naar je lichaam en als jij het idee hebt dat H202 niet met je lichaam MEE werkt dan zou ik afbouwen.
Hoeveel druppels neem je nu?
 
Ik neem helemaal niks meer Medusa. Was meteen al gestopt toen ik merkte dat het niet helemaal lekker ging. Staat netjes in de kast. Vraag mezelf wel af of het kwaad kan om catalase als supplement te gaan gebruiken. Ijzer tekort is niet de eerste keer dat dat is vastgesteld. Wel zijn mijn leverwaarden ineens normaal. En eerder had ik ijzerstapeling. Ik denk door de supplementen die ik toen nam. Sedert dien zijn mijn leverwaarden hoog. Nu na de h2o2 normaal. Dus het klopt wel dat het je lever kan reinigen denk ik.
 
Mij punt is dat ik heb gelezen dat het ook oxidatieve stress reactie kan geven bij catalase tekort. Vind het toch ern beetje zorgelijk.
 
Enkele uitspraken van Mike in 2011

Dit met betrekking op de vraag van Medusa of H202 de goede (darm)bacteriën ook vernietigt……

Waar lost h2o2 in je lichaam op? overal: wij hebben een enzym in ons lichaam catalase: dit enzym bevindt zich overal in ons lichaam en ontbindt de waterstofperoxide in waterstof en zuurstof: twee lichaamseigen substanties van essentieel belang voor ons hele zijn.

Vergelijking met MMS
MMs valt uiteen in chloor en zuurstof. Ons lichaam weet niet zo goed raad met de chloor.
Waterstofperoxide valt uiteen in water en zuurstof: beide goede dingen voor het lichaam.
MMS verstoort darmflora door chloor.
Dat doet waterstofperoxide niet door tussenkomst van het eerder genoemde enzym.¨

Een ander stukje dat ik tegen kwam uit een artikel van practicalsolution.

''Omdat ons lichaam voor ongeveer 80% uit water bestaat en we ook zuurstof nodig hebben werkt dit middel tegen vele ziektes en aandoeningen. Waterstofperoxide heeft de scheikundige formule H2O2. Dit is water (H2O) met een extra zuurstof (O) atoom. Na het innemen van dit middel komt er in de maag extra zuurstof vrij dat in de bloedbaan terecht komt. Omdat slechte bacteriën niet tegen zuurstofrijk bloed kunnen sterven ze af. Goede nuttige bacteriën houden juist van zuurstofrijk bloed.''

Trek hieruit je conclusie zou ik zeggen.
 
Als ik dit lees dan denk ik echt dat het probleem bij mij een tekort aan catalase is en dat de h2o2 in mijn lijf het tegenovergestelde effect heeft? Las ook ergens dat je nieren dan overuren gaan draaien of zoiets. Het lijkt allemaal geen toeval meer met dat ijzer tekort en pijn in de nierstreek. Hoewel ik het ingewikkelde materie vind om dit te begrijpen.


https://genomicals.com/studies/catalase/
 
Weet je ook al hoe er een tekort aan catalase zou kunnen ontstaan en of dit te testen is?

Een tekort is ook niet geheel ongevaarlijk zo te lezen.

De meeste levende wezens beschikken over katalase.
De belangrijkste functie van de stof is het omzetten van hydrogene peroxide ook wel 'waterstofperoxide' genoemd in een molecuul water en een molecuul gas, met behulp van de volgende reactie: 2(H2O2) = 2H2O + O2
Hydrogene peroxide is een bijproduct van verschillende stofwisselingsreacties dat door de lichaamscellen direct na de vorming verwijderd dient te worden. Zonder de tussenkomst van katalase zou een ophoping van deze stof dodelijk zijn.

Het is in ieder geval goed verkrijgbaar als supplement of je moet producten gaan eten waar het inzit.

https://www.newpharma.nl/leppin/79841/leppin-catalase-capsules-60x250mg.html
 
Via deze test is het te testen.

https://www.natuurdietisten.nl/files/Bloed%20sedimenttest%20clienten.pdf

Regulier weet ik het niet. En wat en hoe de oorzaak zou kunnen zijn weet ik ook echt niet. Dit is nieuw voor mij.
 
Catalase zit wel in runderlever las ik net. Ik neem die leverglandular.
En daarvoor de stukjes ingevroren lever maar die nam ik eenmaal daags. Denk dat dat te weinig is. Lever bevat natuurlijk ook ijzer en B vitaminen. Ik hoop maar dat dat ijzer omhoog is gaat. Verder eet ik veel vlees voor het ijzer. Eerst ijzer nog maar eens laten testen samen met mijn leverwaarden. Zien of het omhoog is gegaan.
 
Misschien nog interessant weetje. Ik las dat catalase ook een enzym is tegen grijze haren. Sinds ik die leverglandular neem is het mij ook opgevallen dat ik nog steeds geen grijze uitgroei heb na een verf beurt van 6 weken geleden. Normaal heb ik dat vrij snel. Het is dus vast geen fabeltje dat catalase daarvoor verantwoordelijk is denk ik.
 
Heb je hier wat aan ?

The next step in preparing iodine for incorporation into thyroid hormone is a process called oxidation. We have to prepare the iodide molecule to be utilized so it has to be oxidized. It has to convert from iodide to iodine. It does this by removing the extra electron. The thyroid gland does this through H2O2 (hydrogen peroxide) and an enzyme known as Thyroid Peroxidase (TPO).

Iodide Iodine Oxidation Conversion (complete)

H2O2 (hydrogen peroxide) causes oxidation. As you probably already know, excessive oxidation causes damage. Hydrogen peroxide, left unchecked, causes oxidative damage. Anything that increases the activity of hydrogen peroxide can increase the amount of oxidative damage it does.
 
Thyroid peroxidase (TPO) is an enzyme in thyroid cells that uses H2O2 to make thyroid hormones. It is found inside thyroid cells and on the cells' surfaces. TPO takes iodine (I) and changes it into an active molecule. ( bron : https://study.com/academy/lesson/what-are-thyroid-peroxidase-tpo-antibodies.html )

Zoals ik het begrijp maakt h2o2 schildklier hormonen aan. Misschien teveel bij jou ???
 
Oh mijn God!! Zou dat echt zo zijn? Hoe kom ik er dan vanaf? Want al mijn oude klachten zijn toch wel terug op de diarree na. Maar mijn honger is niet te stillen!! En eerder heb ik ook het idee gehad dat mijn schildklier te snel werkte. Helpt selenium daarvoor?
Ik zag in het laatste bloedonderzoek dat mijn tsh gedaald is en vrij t3 gestegen tegenover de bloedonderzoeken de keer daarvoor. En met de keer daarvoor bedoel ik dat het toen lager was en ik mezelf top voelde.
Als ik het goed onthouden heb heeft Pike destijds gezegd dat je tsh daalt bij een te snel werkende schildklier en t3 stijgt samen met t4. T4 is niet geprikt. Dit komt omdat de richtlijnen verander zijn en er nu standaard t3 word getest.
 
Hey Binc, als je het idee hebt dat je schildklier te snel werkt, probeer een etherische olie van mirre, 2 druppels direct aanbrengen op de huid van de schildklier 2 x daags. Deze werkt ook mooi door op het emotionele stuk.
 
Hi Tanja,

Bedoel je deze? En dan geen selenium? https://www.chi.nl/mirre-etherische-olie-wild-10-ml.html?gclid=Cj0KCQjwpcLZBRCnARIsAMPBgF2EnQ8h6Pw8fionfRrG52cFt69KxPTJyfbBtEvav5vqtu0LMfMf2RoaAkuDEALw_wcB#

Dan moet ik zeker ook stoppen met de betaine hcl die helpt bij het omzetten van t4 naar t3?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.150
Leden
8.634
Nieuwste lid
jiri
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan