resultaten met H202

Voordat jij je bericht had geplaatst Tanja had ik dus al wel selenium genomen. Het verlicht wel direct de pijnen in mijn benen.

Ff alles op een rijtje na de waterstofperoxide.

Om de 2 weken zware menstruatie
Ontzettende honger
Afvallen
Spierpijnen
Gejaagd
Ijzer tekort dan.
Lage bloeddruk is denk ik gevolg van ijzer tekort
Pijn op de borst, weet ik aan ijzer tekort.
Nu dan recentelijk moeite met slapen
Hoofdpijn
En last van ogen. Laatste is wel minder geworden.

Menstruatie is nu weer gewoon. Alleen wel zware menstruatie.

Dus na de waterstofperoxide zijn mijn lever waarden normaal geworden. Geen idee of de waterstofperoxide alleen de reden is daarvan. Lever schoon en ineens last van schildklier?
 
Ja die of deze: https://www.sjankara.nl/a-42524714/m-t-m-p/mirre-commiphora-momol/

Selenium kan zowel bij hypo als hyper worden ingezet. Hoeveel Mcg heb je genomen?

 
1 pil van solgar. Staat op het potje 182%RI 100 ug. Vind het toch toevallig dat de pijn in mijn benen minder is. Ik nam het al een poosje niet omdat ik dacht dat mijn menstruatie verandering misschien door de selenium kon komen. En daarnaast vond ik het ook wel een beetje eng om selenium te nemen. Nu nog steeds wel. Teveel is gevaarlijk begreep ik? Zijn er betere selenium supplementen?
 
Verklaart dit misschien mijn ontzettende behoefte aan rauwe melk en eieren? Door ijzer en selenium die in de melk zitten? Die melk behoefte is niet afgenomen. Probeer het wel te minimaliseren.
 
Is ug hetzelfde als mcg? Kan ook kijken hoe het op een halve gaat.
 
Selenium heeft blijkbaar toch veel effect bij mij. Heb eindelijk een goeie nachtrust gehad. Lang geslapen tot half 10 wat voor mijn doen uitzonderlijk is. Ik had eerder al eens aangegeven dat ik ontzettend snel merkte dat spierpijnen minder werden als ik selenium neem. De laatste goeie nachtrust die ik had was vorige week woensdag op donderdag. Ondanks dat ik afgelopen donderdag een afspraak had met mijn huidige werkgever, heb ik daaraan voorafgaand geen stress gehad.

Zonne, het zou heel goed kunnen dat waterstofperoxide schildklier hormonen aan maakt. Heb nog even gekeken naar de vrij t3 waarde nu en vorig jaar. Recent was t3 5.3 met een tsh van 0.76

Vrij t3 en tsh onderzoek daarvoor was t3 4.9 en tsh 0.98. Bij deze waarden voelde ik mezelf beter dan nu.

Wat ik alleen niet snap is dat selenium ook ingezet kan worden bij hyper? Het zet toch t4 om in t3? Dan zou je schildklier toch sneller gaan werken en meer actief worden?
 
Ik denk niet dat dat voldoende is. Ik heb dag lange tijd wel gegeten maar niet echt effect. Buiten het feit dat ik paranoten ook echt niet lekker vind.

Soja schijnt te helpen bij een overactieve schildklier. Maar denk niet dat dat ern al te beste keuze is.
 
Wat ik alleen niet snap is dat selenium ook ingezet kan worden bij hyper?

@ Binc: selenium stopt de autoimmuunreacties: beide: zowel hyper- als hypothyreoidie zijn in meer dan 95 procent van de gevallen het gevolg van een autoimmuunprobleem in het grootste deel van de westerse landen: https://www.schildklier-forum.nl/hypoforum/phpbb2/viewtopic5e575e57.html?f=8&t=15631

 
Oh oké, dat wist ik dus niet. Maar het doet dus niks voor de schildklier zelf?
 
Kan het kloppen dat melk de schildklier trager laat werken? En koffie de schildklier harder laat werken?
 
Binc, Jawel, maar dat wist je al als het goed is: aan de eerdere berichten te lezen. Ik gaf je een antwoord op de vraag over dat selenium zowel hypo- als hyperthyreoidie kan indammen; dat is vanwege dezelfde onderliggende auto-immuunproblemen.
 
Binc, zoals je denk ik al weet werkt selenium ook als een natuurlijke ontstekingsremmer. Volgens mij is het onderwerp selenium ook al eens eerder uitgebreid besproken in een ander eigen topic van jou.
De dagelijkse aanbevolen dosis in Nederland vanuit instanties als het voedingscentrum of zo, zitten rond de 50 mcg. Ik dacht het idee te hebben dat jij hier zelf ook niet meer zo in geloofde?
Er wordt ook veelal aangegeven dat de maximale dagelijkse inname niet boven de 300 mcg zou mogen uitkomen. Ik denk hier dus het mijne van. Bij het innemen van een selenium supplement kun je ook de paranoot gaan nabootsen, door de capsule te openen en de inhoud goed te mengen met bv een tarwekiemolie, dit ivm de ook hoge aanwezigheid van vit E. Zie dit als een vorm van liposomale (inkapselen). Op deze wijze schijnt het bij het willen innemen van hogere doseringen veiliger te zijn.
In supplementen ben ik zelf geen voorstander van toevoegingen als silica/silicon dioxide en microkristallijne cellulose, maar ga liever voor alleen de magnesiumstearaat of als het niet anders kan eventueel rijstmeel.
Ook zou je eventueel nog kunnen gaan voor een vloeibaar selenium product zoals bv.
https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/herborist-se-selenium-mineral-100ml-789356.html?sqr=selenium&
 
Binc, Jawel, maar dat wist je al als het goed is: aan de eerdere berichten te lezen. Ik gaf je een antwoord op de vraag over dat selenium zowel hypo- als hyperthyreoidie kan indammen; dat is vanwege dezelfde onderliggende auto-immuunproblemen.


Lievergezond,

Nee dat wist ik dus niet. Ik wist niet dat melk de schildklier vertraagde. Ik denk dat ik nu wel begrijp waarom de melk mij zo ontzettend veel goed deed. Het zou bevestigen dat in al die rijd gelijk heb gehad en mijn schildklier dus wel altijd overactief us geweest. Pas op het moment dat ik veel melk ging drinken ging het echt beter. Had ik niet meer 6 keer op een dag ontlasting wat alleen maar steeds brijig was. Ik kon mijn ontlasting al die jaren nooit op houden. Misschien is door de melk de schildklier te traag gaan werken. Want op een gegeven moment had ik nog weinig eetlust. Na de h2o2 krijg ik op diarree na exact dezelfde klachten weer terug. En wat ik van Zonne begrijp is dat niet gek als h2o2 schildklier hormoon aan maakt.
Ik heb al eerder gemerkt dat ik ook ontzettend snel een reactie merk op minimale hoeveelheden jodium. Wat ik dus ook niet meer neem.

Ben,

Ik weet dat selenium ontstekingsremmend werkt. De reden dat ik gestopt was, was juist omdat ik even geen zicht meer had na het h2o2 avontuur wat nu wel of niet werkt en wat er nu eigenlijk gebeurde. Ik had het gevoel dat ik opnieuw moest beginnen met uitzoeken. Ook is het zo dat ik heel veel moeite heb de melk te laten staan. Ik snak er echt naar. De laatste week heb ik echt vreselijke koppijn. Daarnaast dat ijzer tekort. Ik weet het gewoon even niet meer. Moet ik nu wel of niet aan de soja?
In elk geval weet ik wel dat een overactieve schildklier schade geeft aan andere organen. Misschien is dat in de medische wereld voor mensen niet bekend maar in de dierenwereld wel. Voornamelijk lever en nieren.
 
Sorry lievergezond, maar ik ben ondanks dat mijn gevoel anders was gaan focussen op traag werkende schildklier. Maar dat kan bijna niet met wat ik eet. Ik moet zoveel eten en val alleen maar af terwijl daar geen reden voor is. Inmiddels is er in korte tijd 7 kilo af. Exact hetzelfde aks wat dik 10 jaar geleden gebeurde. Van 68 kilo naar een gewicht van tussen de 57 en 59 kilo met een ingevallen gezicht.

Dat melk laten staan bedoel ik niet omdat jij mij dat toen gezegd had trouwens. Voordat je verkeerde conclusie trekt.
 
hallo Binc: dit:

Jawel, maar dat wist je al als het goed is: aan de eerdere berichten te lezen

is een antwoord op deze vraag van jou:

Oh oké, dat wist ik dus niet. Maar het doet dus niks voor de schildklier zelf?

Niet hierop:


Kan het kloppen dat melk de schildklier trager laat werken? En koffie de schildklier harder laat werken?
 
Geen enkele vorm of afleiding van soja komt er bij mij nog in. In mijn wereld is soja niet geschikt voor menselijke en dierlijke consumptie. Jammer genoeg zit het in Nederland nog bijna altijd wel in kippenvoer verwerkt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.760
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan