Recepteninspiratie! Lievelingsrecepten van forummers

Boselfje,

Gewoon de Billington kopen. Ik verzeker je dat dit de lekkerste suiker is die je ooit hebt geproeft :) Lekker zoet, maar totaal niet te vergelijken met die (smerige) supermarktsuiker.

 
Nee hoor het gaat echt niet. Zelfs 5 pakken bestellen gaat niet.

En ik zou al niet weten wat ik met meer dan 2 pakken zou moeten, want ik gebruik naast honing bijna niks om te zoeten dus het zou voor op pannekoeken zijn en als ik af en toe iets maak voor die kids.

Daarbij zijn de verzendkosten bijna 7,-!! euro en dat is ook al niet gering.En ik neem aan dat 1 pak gewoon door de brievenbus past.

Dus als iemand mij met een voorraad wil helpen? Wie wil 1 pak naar mij opsturen?

Ik geef 2 euro extra voor de moeite! :)

 
Nee, 1 pak past niet door de brievenbus. En die 6,75 euro verzendkosten berekent de TNT helaas, daar is niet zoveel aan te doen.

Mike

 
Bijna alle bedrijven rekenen 4,95 verzendkosten zover ik weet.

En weet iemand of kokos bloem suiker van AmanPrana een goed alternatief is. Anders haal ik dat wel.

 
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/04/de-alllerlekkerste-chocoladecake-ooit.html

Debsy,

Aman Prana kokosbloesemsuiker is ook erg duur.

Die Billingtons suiker heb ik ook met 8 pakken tegelijk besteld. Ik vind hem wel lekker van smaak maar de rest van het gezin maak ik er niet zo blij mee. Dus ik kan er nog jaren mee vooruit. Debsy ik zou je wel een pak willen sturen maar dan ben je nog een heel bedrag aan verzendkosten kwijt. Of ik zou het in een zak moeten overschudden zodat hij in een enveloppe past.

In de link die je vanmiddag gepost hebt over de chocoladecake wordt Argenga Palmsuiker genoemd. Mike, wat kun jij hierover zeggen?

Gr. Marian

 
Hoi marianu! Dat is erg lief! Van mij mag je het gewoon overhevelen in een zak en dan opsturen. Als er meer in past mag het ook als jij daar ook mee geholpen bent?

Ik weet niet of je op facebook zit dan kan ik je daar mijn adres even doorsturen.

 
Hallo Debsy,

Ik heb ooit eens een facebook account aangemaakt maar heb er nog nooit iets mee gedaan dus je moet me even op weg helpen.

groetjes Marian

 
Debsy,

je kunt je stukje met emailadres verwijderen, als Marianu het gelezen heeft.

Of gewoon de tekst weghalen of een smiley ervoor in de plaats zetten.

 
Marianu heeft me gemailt maar de bewerken optie is hier verdwenen. Dat gebeurd toch altijd ongeveer na een uur?

 
Heerlijk soepje gemaakt vorige van de week!

Romige Aspergesoep met garnalen

500 gram asperges

100 gram garnalen

1 ui

Verse dille

Wat roomboter

125 ml slagroom

750 gram kippenbouillon

Beetje nootmuskaat

Asperges schillen en in stukjes 2 aspergepunten apart houden voor garnering, asperges 6-8 min stomen, ui snippersen, glazig in boter, asperges erbij bouillon erbij, 1 eetlepel

gehakte dille erbij, nootmuskaat erbij. Soep na 10 minuten pureren. Room erbij. Niet meer koken. Garneren met aspergepunten, garnalen en takjes dille

 
yoghurt via Dirtsa

Quote:
Yoghurt: je hebt een starter nodig, fles biologische yoghurt.

Neem een glazen pot/weckfles(1.5 liter), dan heb je lekker veel. Verwarm rauwe melk tot max 40 graden, doe kleine 2 cm yoghurt onder in de pot, giet de melk erop en roer even door, met houten of plastic lepel.

Zet de pot 24 uur weg in koelbox met deken erom heen. Eventueel nog kruikje erbij.

Belangrijk is om schoon te werken, spoel de pot schoon met kokend water, geen afwasmiddel.

Niet tussendoor kijken. Na 24 uur de yoghurt nog 8 uur in de koelkast zetten.

Als de yoghurt wat aan de dunne kant is, kun je deze drinken of uit laten lekken(zeef met dunne theedoek of kaasdoek).

Ik heb het scd kookboek, kun je downloaden, daar staan erg lekkere recpten die kh arm zijn. Ook van cake(met amandelmeel) of kokosbroodjes. Ik maak hier wel eens wat uit voor de jongste. Hij vind de appelcake heerlijk. Zo kan hij af en toe ook wat lekkers mee eten als we naar verjaardag gaan. Misschien is dit ook wat voor jou?


 
Debsy

was het nog gelukt met de Billington suiker?

İk heb hetzelfde probleem als jij hoor,dat ik niet in een keer voor zoveel kan bestellen.

Daarom gebruik ik maar honing als zoeter of de donkerste rietsuiker die ik kan vinden,iig nog beter dan witte suiker

maar ben even benieuwd of je hem lekker vindt,en je kinderen.

Mischien dat ik in mn omgeving wat mensen kan strikken om samen te bestellen..

Drinken jouw kids smoothie,en wat doe jij er in voor ze?

 
Ja dat was gelukt! Ik heb het laatst gebruikt om met amandelmeel cakejes mee te bakken.

Recept vind je hier: http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/04/de-alllerlekkerste-chocoladecake-ooit.html

Ik had de helft aangehouden en in een blik met 6 cupcakes.

Maar ze waren niet helemaal gelukt want ik had ze een beetje laten verbranden

Er staan nog veel meer recepten. Zij gebruikt wel palmsuiker en agave met regelmaat en dat keurt Mike af.

Ik ga straks deze custard maken met rauwe melk.

http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/06/paleo-custard-lactosevrij.html

Ik vind de suiker zelf lekker, de kinderen ook. Laatst vroegen ze ene snoepje en toen gaf ik ze een stukje Billington om te testen en ze vonden het lekker. Maar ik moet zeggen het is handig om in huis te hebben maar gebruik het niet veel. Laatst had ik erg trek in zoet toen had ik een geroosterd broodje met veel roomboter en Billington gemaakt.

 
Wel gek dat veel van die op WAPF geinpireerde website/blogs recepten hebben met Agave.

Danielle, dit is ook een leuke site van een moeder die WAPF doet met veel recpten en veel info.

http://www.mommypotamus.com/

Deze wil ik binnenkort ook gaan maken maar moet even een goede bron van gelatine vinden in Nederland (Bernard Jensen or Great Lakes brand).

Hier vind je het recept.

http://www.cheeseslave.com/homemade-jello/

Hier meer info over gelatine:

http://www.cheeseslave.com/homemade-jello/

Wat ik trouwens wel heel vaag vind van dit stuk is dat zei weer zegt dat je bouillon niet langer dan 3 uur moet laten trekken (or you’ll degrade delicate amino acids, while increasing toxic free-radicals. A shorter simmer will however yield a less jelly-like consistency, so to increase the gelatinous nature of your broth but without damaging the nutrients, leave your broth (with bones in) to cool completely, lid on, on the bench over-night, before straining and refrigerating / freezing for storage.) terwijl anderen zeggen dat je juist langer dan 10 uur anders komen de mineralen en gelatine niet goed vrij bij kortere duur.

 
En over je vraag. Ik maak iedere ochtend smoothies voor ze.

Nu veel met aardbeien, bevroren frambozen en bosbessen (onze deen verkoopt Covelt voor maar 2.50 :D. Hele sinaassappel. Acerolapoeder /slagroom/creme fraiche optioneel /kokosolie optioneel rauw ei optioneel/beetje kaneel/ optioneel. Met de sinaassapel gooi ik hem wel door een zeef voor de veellen die vinden ze niet lekker.

Dus ik maak hem altijd ene klein beetje anders.

 
geef je ze die smoothie als ontbijt?

jullie hebben ook Deen dus,dan moeten ze die vruchtjes bij die van ons ook hebben ik ga eens kijken

ik heb trouwens een eigenwijze 4 jarige dochter die echt bijna niets lust behalve brood en chocomelk momenteel,dus dan maak ik een chocosmoothie voor haar met eidooier en rauwe melk,honing en cacao.

als ik er ook maar iets van fruit door doe behalve banaan dan moet ze het niet meer.Terwijl ze geen echte zoetbek is,want wat ze bijv heerlijk is is rauw gehakt eten als ik het aan het aanmaken is,maar daar ben ik dan weer bang voor dat ze daar ziek van wordt..?gaar vlees moet ze echt niet

 
Chocomelk als mijn vriend dat heeft (heeeel sporadisch de laatste tijd) meng ik het 1 deel rauwe melk en 1 deel chocomel. Maar ze drinken allebij sowiezo ongeveer 1/3 tot 1/2e liter rauwe melk per dag.

Ik heb er ook 1 van vier, maar die smoothies gaan erin als broodjes gelukkig. S middags geef ik ze maar 1 boterham en dan met veel boter kaas of pindakaas.

Die smoothies kun je ook invriezen in ijslolies. Dat doe ik met wat ik over heb. 2 vliegen in 1 klap.

Mijn dochter is lastig met avondeten terwijl we echt geen vieze dingen eten. Ze moet van ons altijd 5 happen nemen en dat gaat steeds beter. Zo went ze aan de smaken. Soms gaat ze zelfs door om te laten zien hoe goed ze het kan.

Die van 3 als ik haar zelf laat eten s avonds gaat het niet zo. Maar als ik haar voer eet ze zo 15 happen. ( ik maak vaak soepen pompoen/broccoli/zoete aardappel/asperges) etc

 
ik bedoel met chocomelk zelfgemaakte(met rauwe melk,honing en cacao eidooier,slagroom etc),dus dan is het nog nietzo erg.Maar zou graag willen dat ze lekker warm eten met ons mee at.

Misschien moet ik haar soepen gaan geven gepureerd dat ik daar nou niet eerder aan heb gedacht,ik maak niet zo vaak bottensoep de laatste tijd omdat er geen bioboer in de buurt heb en ik afhankelijk van anderen om te rijden en ik niemand wil lastig vallen.Mn vader haalt al 2 keer per week melk voor me dus daar wil ik op niet te veel aan vragen.

dat zou een goed idee zijn haar bouillon geven met gepureerd vlees en groente!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan