reactie menselijke blauwdruk

zirus

New member
Ik vind het werk van Price ontzettend interessant en waardevol. Maar ik denk niet dat het geheel zonder bias is. Het bewijs voor degeneratie in de Noord Europese ras steunt op grote variabiliteit in uiterlijk. Mike gaf als voorbeeld dat Noord Europeanen veel verschillen binnen eigen ras zien maar over andere rassen zouden zeggen: "ze lijken allemaal op elkaar". Echter uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat andere rassen dit net zo goed over Noord Europeanen kunnen zeggen. Voor een overzicht zie bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-race_effect.

Quote:
In this neural phenomenon of face recognition, humans perform better when they recognize faces and emotional facial expressions of persons of their own race in comparison to faces and emotional facial expressions of persons of other races.


 
Mijn gedachten waren vergelijkbaar. Bovendien zijn wij een mix van verschillende rassen geworden waardoor in het uiterlijk ook wat meer diversiteit ontstaat. Maar die rassenkenmerken zie je bij sommigen nog duidelijk terug: dat typisch Engelse mister Bean gezicht, mijn eigen Nederlandse Ot en Sien uiterlijk, mensen met Friese kenmerken, of dan die vrouwen met Balkan-jukbeenderen en amandelvormige ogen, Scandinavische gezichten.. Allemaal heel herkenbaar bij mensen op grond waarvan je zou zeggen dat ze er hetzelfde uitzien, maar ook vervaagd door de mengelmoes - en niet alleen door degeneratie - die we zijn geworden.

Hilda

 
Ik heb dit zelf in de hand gewerkt omdat ik een voorsprong neem met deze informatie op het boek dat nog niet uit is. Als jullie het boek hebben gelezen zullen jullie hopelijk op andere gedachten komen. Weston Price had geen enkele bias, het gave aan zijn research was juist dat hij werkelijk objectief en onafhankelijk onderzoek deed dat hij zelf financierde en bovendien onderzocht hij gezondheid. Daarnaast ook ziekte, maar zijn focus was op gezondheid. Ik zal het proberen uit te leggen zonder dat je het boek gelezen hebt:

Het argument van rassenvermenging wordt genoemd. Interessant genoeg moest Weaston Price in zijn tijd ook tegen dit argument opboksen, maar dan vanuit een racistische invalshoek. Kaakproblemen zouden voortkomen uit de vermenging van een ras met brede kaken en de vermenging van een ras met smalle kaken. Daardoor zou bijv. de bovenkaak breed zijn (een overerfing van het ene ras) en de onderkaak smal (een overerving van het andere ras). Price zag echter halfbloeden in Alaska die bijv. een mengeling waren van eskimo's en indianen en deze waren even gezond als hun ouders die van een onvermengd ras afkomstig waren. Dat komt natuurlijk omdat 'toevallig' zowel eskimo's als indianen brede kaken hebben, is dan de tegenwerping. Maar hoe kan het dan dat Price ook gezonde halfbloeden zag van bijv. blanke en indiaanse ouders, waarbij de ene ouder wel een breed gezicht had met brede kaken en de andere ouder niet (drie keer raden wie het smalle gezicht had)? Hoe kan het dat Price zelfs zag dat blanken met een smal gezicht en een smalle lichaamsbouw op basis van de juiste voeding toch brede, gezonde kinderen op de wereld wisten te zetten? Het had dus niets te maken met rassenvermenging maar met VOEDING! Zie ook de moderne Healthy Baby Galleries op de Amerikaanse WP-site.

Overigens wil ik jullie niet beschuldigen van racisme, maar jullie argument dat er zoveel natuurlijke biodiversiteit bestaat onder het blanke ras is niet steekhoudend. Het verklaart nog steeds niet waarom er zoveel variatie is in gezichtsvorm en lichaamsvorm en in haarkleur. Jullie zouden gelijk hebben als er zoveel variatie was en iedereen gezond was. Dan is dat kennelijk een natuurlijke meervormigheid. Maar de natuur kiest niet voor een al te grote eenvormigheid, maar ook niet voor een al te grote meervormigheid zonder dat daar een prijs voor moet worden betaald, alles moet binnen duidelijk afgebakende, natuurlijke grenzen blijven.

Natuurlijk zijn er bepaalde fysieke kenmerken die aan een land of streek zijn verbonden. Dat geeft aan dat de natuur nog steeds tot in zekere mate in staat is een rassen-, of in dit geval een 'stammen'patroon te produceren. Geloof mij maar, als we zo doorgaan zullen ook deze specifieke kenmerken alsmaar meer vervagen, totdat we vervallen tot een ras van mutanten dat zich niet meer kan voortplanten en tot uitsterven gedoemd is (we zijn nu al hard op weg, er zijn maar 5 gedegenereerde generaties nodig om dit te bewerkstelligen, hier in Nederland zijn we de vierde generatie ingegaan, het is dus 5 voor 12!). De variaties die het menselijke ras in zijn algemeenheid hoort te vertonen horen MINIMAAL te zijn. Het is prima als je kunt zien of iemand uit een bepaald continent of regio afkomstig is, maar ALLE mensen horen een breed hoofd, gezicht en lichaamsbouw te hebben.

Daarnaast is er nog iets interessants te bespeuren aan de haarkleur. Afrikanen, Aziaten en Zuid-Amerikanen hebben allemaal zwart haar. Interessant genoeg zijn dit ook de gezondste mensen op deze aardbodem (uitgezonderd natuurlijk slachtoffers van hongersnoden). Ann Wigmore, een blanke Oost-Europese vrouw, populariseerde in de jaren 1980 het gebruik van tarwegras voor menselijke consumptie. Zij verloor haar grijze haren en kreeg er...ZWART haar voor terug! In navolging van Wigmore kweekte Don Jansen tarwegras op zeemineralen. Hij gaf het aan zijn vader die zijn grijze haren verloor en er...ZWART haar voor terugkreeg! Barry Carter is de grote man die momenteel het gebruik van Ormus (mono-atomaire elementen) propageert. Hij consumeert Ormus en zag zijn roodgrijze baard veranderen in een...ZWARTE kleur. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat Aziaten, Afrikanen en Zuid-Amerikanen met hun brede gezicht en lichaamsbouw nog het dichtst bij de oorspronkelijke blauwdruk staan. Deze mensen hebben allemaal zwart haar. Kennelijk hoort zwart haar dus bij de oorspronkelijke blauwdruk en zelfs blanken die niet met zwart haar zijn geboren kunnen, door toevoeging van de juiste superkrachtige voedingsstoffen, zwart haar krijgen - zelfs op hun oude dag!

Er is zelfs een objectieve standaard voor wat de mens, onafhankelijk van cultuur of regio, mooi vindt en lelijk. Deze standaard is de Gulden Snede, die zich laat uitdrukken in het wiskundige getal phi. 'Phi' heeft ons het woord 'fysiek' gegeven, m.a.w. beantwoordend aan de wetten van phi (althans, zo hoort het). De Gulden Snede is perfecte symmetrie en deze is terug te vinden in alle materie op aarde, maar ook daarbuiten. Het is een UNIVERSELE wet, die uitgaat van een perfecte naar binnen trekkende, vrouwelijke spiraal en een naar buiten duwende, mannelijke spiraal. Het getal 8, de lemniscaat, laat dit perfect zien en daarom wordt het ook gezien als het God-getal of het getal van de Oneindigheid, het Eeuwige Leven.

Hoe meer mensen qua gezichts- en lichaamsvorm (breed, vol, rond) voldoen aan de Gulden Snede hoe mooier wij ze vinden. Hoe minder mensen hieraan voldoen hoe lelijker wij ze vinden. Uit proeven met mensen uit allerlei landen en culturen blijkt dat mensen exact hetzelfde mooi of lelijk vinden. Het heeft dus niets te maken met persoonlijke smaak, we ontkomen simpelweg niet aan universele wetten. Het persoonlijke zit hem, net als het leven zelf, in MINIMALE VARIATIES. In een ideale wereld zouden we elkaar alleen maar uit mooie mensen uitkiezen en dan komt persoonlijke smaak om de hoek kijken, maar de ALGEMENE SMAAK is UNIVERSEEL, omdat het hier om principes gaat die veel verder gaan dan de mens alleen, het betreft ALLE leven.

Mike

 
Als men dit fenomeen uitgebreid wordt op mensen, dan konden we raden dat na het creëren van de massale degeneratie door de massale verkeerde voeding sinds de overgang naar de 20ste eeuw, het meerdere mensenlijke generaties zal duren van bijna perfect voeden om deze geresulteerde effecten praktisch te kunnen overkomen. Dit geeft me ook de reden waarom iemand die reeds een degeneratieve omstandigheid heeft ontwikkeld, deze vaak niet kan genezen door simpelweg hervormingen in de voedingswijze toe te passen

dit is dan niet een erg hoopvol stukje....

 
Dan trek je de verkeerde conclusie. Als gedegenereerde ouders wel degelijk gezonde baby's kunnen voortbrengen is er dus ook wel degelijk hoop. Het kan BINNEN 1 ENKELE GENERATIE hersteld worden, net zoals Price concludeerde dat het binnen 1 generatie fout kan gaan. Het leven zit te smachten om weer terug te keren naar de blauwdruk.

Een ander hoopvol feit is dat er zoiets bestaat als een 'soortbarriere'. Er kan tot maximaal 17% met de genetische informatie van een organisme gerommeld worden, daarna keert het organisme terug naar de oorspronkelijke blauwdruk. Alle leven is holografisch, wat betekent dat alle individuele cellen alle informatie hebben over het geheel. Dit is de reden waarom een organisme na 17% verzwakking/verstoring (degeneratie) wel degelijk nog kan terugkeren naar de oorspronkelijke blauwdruk. Dit suggereert dat het eerst erger moet worden voordat het beter wordt...

Mike

 
Ik breng geen baby's meer voort en ben nu bezig met mijn eigen gezondheid.....maar ik begrijp van jou...ER IS HOOP wij zijn in staat om degeneratieve processen te stoppen en te keren, door goede voeding :(

 
Heeft een van jullie ervaring met het terugdraaien van het grijs worden van het haar? Of moeten we dan aan het tarwegras-sap gaan? Ik heb de afgelopen tijd meer grijze haren zien komen (ben bijna 30) en denk dat door dit dieet het proces ten minste zal worden vertraagt.

Louise

 
Quote:
Heeft een van jullie ervaring met het terugdraaien van het grijs worden van het haar? Of moeten we dan aan het tarwegras-sap gaan? Ik heb de afgelopen tijd meer grijze haren zien komen (ben bijna 30) en denk dat door dit dieet het proces ten minste zal worden vertraagt.


Ja, ik! In 2000 begon mijn haar al grijze plekjes te vertonen bij de oren. Ik was toen 33. Inmiddels ben ik 44 en ik kan gerust zeggen dat de vergrijzing van mijn haar tot stilstand is gebracht! Daarnaast krijg ik er haar bij en wordt het wilder, krulleriger. Mijn kapster is elke 6-8 weken dat ik haar bezoek weer blijer met de gezondheid en kracht van mijn haar. Regeneratie dus i.p.v. degeneratie. Ook heb ik ijzersterke nagels zonder barsten, strepen of vlekjes en ga ik al ruim 2 jaar niet meer naar de tandarts (ik mineraliseer mijn gebit van binnenuit). De staat van je haar, gebit en nagels is een uitstekende graadmeter van je mineraalhuishouding. Mijn hoge vetinname zorgt voor een prima mineraalopname.

Mike

 
Inderdaad Mike! Ik kan me nog herinneren dat je op een kennisavond in 2008 zei dat de kapper zo tevreden was over je haar en dat het grijze aan het weggaan was. Alleen was je in die tijd op een ander dieet. Het rawfood dieet. Sinds die tijd eet ik ongeveer wat jij eet (voor zover mogelijk dan) en ik heb bijna geen haar meer, mijn nagels zijn gestreept en mijn gebit is ook nog niet op orde. Ik doe toch iets verkeerd! :lol:

 
Ja, te veel vetten en te weinig carbs! Albert beweert ook op dit forum zo te eten, maar dat is niet waar: jullie volgen een al dan niet aangepaste variant van GAPS. Dat is NIET hetzelfde als WAPF. Het verschil zit hem met name in de inname van vaste koolhydraten. Dat is volgens mij de missing link bij jullie alletwee.

Mike

 
Ach nou ja... dan eten wij een nagenoeg carbloze variant van WAPF. Je eet zelf toch ook weinig tot geen carbs meer? Ik eet tenminste nog wortelsap, bietensap, pompoen, wortel, soms doperwt en een halve appel per dag.

 
Wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken. Ik heb sterkere bijnieren en mijn lever zit in de vetverbranding. Maakt GAPS mensen ook extreem eigenwijs en koppig?

Mike

 
Quote:
zelfs blanken die niet met zwart haar zijn geboren kunnen, door toevoeging van de juiste superkrachtige voedingsstoffen, zwart haar krijgen - zelfs op hun oude dag!


Binnen nu en zeg maar 10 jaar heb jij dus een kop met zwarte krullen????

 
Dat zeg ik ook niet dat wat voor jou werkt, voor mij ook moet werken. Bier werkt bij mij bijvoorbeeld helemaal niet! :)

Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat mineraalopname met de lever te maken heeft. Ik denk - maar wie ben ik - dat het met de dunne darm te maken heeft.

De darmen zijn heel belangrijk voor het opnemen van voedingsstoffen zoals vitaminen en mineralen. Ongeveer 2/3 van de opname vindt in de dunne darm plaats en 1/3 in de dikke darm.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.776
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan