reactie menselijke blauwdruk

Gisteren had ik ergens gelezen dat hij niet zo consequent was in zijn voedselregime als in zijn exercise regime. Ik weet niet meer waar.

IK zal even kijken in de inhoudsopgave of er iets over zijn voedsel vermeld staat.

Hier kun je zelf zijn boek lezen.

http://archive.org/stream/oldageitscausea01benngoog#page/n106/mode/2up

 
Dank je Debsy, maar ik was alleen maar nieuwsgierig. Een Engels boek in dat lettertype, dat gaat me nog een straatje te ver!

 
Nog even een reactie op de menselijke blauwdruk.

Ik vind er niet altijd een pijl op te trekken.

Gisteren zag ik een foto van mijn nichtje van mijn moeders jongere broertje. Zij is de 4e van 5 kinderen en heeft voor onze westerse maatstaven echt een rond hoofd. Ze is nu denk ik een jaar of 14. Veel ronder dan haar broers en zus. Zelfs de oudste heeft een vrij smal gezicht en haar jongere zusje ook.

 
Dan moet je gaan kijken naar de tijd die er tussen de 3e en 4e zwangerschap is verstreken. Waarschijnlijk heeft de moeder nl. deze keer meer hersteltijd gehad. Daarnaast is het ook interessant om te kijken naar haar voedingspatroon in deze tussenliggende periode. Mogelijk was dit ook beter.

Mike

 
Ik heb t ff nagekeken. De oudste is 21, die daarna 20, die daarna net 18 geworden en zij is 15 en wordt dit jaar 16. Hoe de moeder heeft gegeten weet ik niet ik zal het mijn tante eens vragen.

Volgens Price zijn principes had ik ook een schots en scheef gebit moeten hebben. Alle tandartsen die mijn gebit hebben gezien zeggen dat ze zelden zo`n mooi sterk mooi wit en recht gebit zien. Al had ik zeker liever gezien dat het gepaard ging met een wat ronder hoofd :wink:

 
Ik hoor van veganisten soms dat ze blauwe ogen hebben gekregen terwijl ze eerst bruine ogen hadden. Is dit dan een "acute" vor van degeneratie?

 
Quote:
(we zijn nu al hard op weg, er zijn maar 5 gedegenereerde generaties nodig om dit te bewerkstelligen, hier in Nederland zijn we de vierde generatie ingegaan, het is dus 5 voor 12!).


Vierde? Als mijn grootouders gezond geboren zijn (voor de 2e wereldoorlog) dan zijn mijn ouders dus de 1e generatie en ik de 2e..

 
Quote:
Ik hoor van veganisten soms dat ze blauwe ogen hebben gekregen terwijl ze eerst bruine ogen hadden. Is dit dan een "acute" vor van degeneratie?


Dit hoor ik ook van mensen op een rauw dierlijk dieet (www.rawpaleodietforum.com)

Nu mijn voedingspatroon voor ongeveer 40 procent uit rauwe vis en rauwe eieren bestaat zijn mijn ogen die eerst donkerbruin waren steeds lichter aan het worden. Ze zijn nu honingamberachtig.

 
Ik kan mij niet voorstellen dat dit een goed teken is. Zoals ik al eerder schreef:
Quote:
En de kleur van haar ogen is van bruin naar bijna blauw gegaan!?

Ik zou wel eens willen weten waar dat aan ligt.

Of komt het toch doordat ze nu helemaal "schoon" is van binnen door al die rauwe groente en fruit.

In dat geval zit ik nu al goed en hoef gelukkig niet aan het raw vegan diet. Gelukkig maar

&feature=player_embedded#!


Iemand enig idee hoe dit kan?

 
Ik heb ooit eens gelezen dat dit mogelijk zou zijn door een (omstreden) lasertechniek.

Alle andere aannames lijken mij vrij onzinnig eerlijk gezegd...

 
Quote:
Ik heb t ff nagekeken. De oudste is 21, die daarna 20, die daarna net 18 geworden en zij is 15 en wordt dit jaar 16.


De moeder heeft dus de 3 jaar hersteltijd gehad die bij natuurvolkeren de norm was. Wellicht dat ook een bepaald (onbewust) voedingspatroon nog een positief effect heeft gesorteerd.

Mike

 
Quote:
Vierde? Als mijn grootouders gezond geboren zijn (voor de 2e wereldoorlog) dan zijn mijn ouders dus de 1e generatie en ik de 2e..


Een generatie is 20 jaar. Tel maar mee:

1950-1970: generatie 1

1970-1990: generatie 2

1990-2010: generatie 3

2010-2030: generatie 4

We zijn dus net de 4e generatie in gegaan.

Mike

 
Hoi Mike,

Ze schelen dus 2.5 jaar maar je moet er dus ook nog 9 maanden (zwangerschap) aftrekken lijk mij.

Vanaf de geboorte tot de nieuwe zwangerschap moet je toch 3 jaar rekenen?

 
Quote:
We zijn dus net de 4e generatie in gegaan.


Ik voel me genoodzaakt om een gezond kind op aarde te zetten. Ik heb zelf een smal hoofd, blond haar, scheef gebit (voordat ik een beugel kreeg). Ik denk dat ik mezelf maar als een tussenstap moet zien, een deel van et grote geheel, om iets weer een klein beetje recht te zetten

 
Je kunt ook een partner met groot hoofd zoeken, misschien helpt het. Om even te illustreren hoe het dan met mij is afgelopen:

- Van mijn moeders kant zijn alle hoofden groot, heeft iedereen bruine ogen en donker haar (logisch, want ze is buitenlandse). Mijn vader daarentegen heeft een heel smal hoofd, blauwe ogen en ooit - inmiddels grijs - zwart haar.

- Mijn zus heeft een gemiddeld smal hoofd. Absoluut niet breed, maar ook niet heel erg smal. Ze heeft verder bruin haar en bruine ogen. Fysiek gezien is ze (tot nu toe, uiterlijk) sterk.

- Ikzelf heb een groter hoofd dan wie ook uit mijn moeders familie (héél groot dus), donkerbruin haar en grijsbruine ogen. Overigens is die oogkleur bij mij degeneratie binnen mijn eigen generatie. Tot mijn 15e had ik diep donkerbruine ogen, maar naarmate ik verder bergafwaarts ging, werden mijn haar en ogen lichter. Ooit hoop ik weer dezelfde donkerbruine ogen te hebben. Ik ben overigens wel geboren met genoeg andere kwalen, die mijn gestel niet bepaald sterk maken. Maar uiterlijk kan je er dus nog best redelijk volgens blauwdruk uitzien, als ik tenminste van mijn vader als uitgangspunt was uitgegaan.

Daar zou ik niet meteen over wanhopen dus. Bovendien kun je niet alles aan je eigen bouw doen en zou ik dus zorgen dat ik met goede voeding en een zo gezond mogelijk lichaam een kind op de wereld zet dat meer richting blauwdruk gaat dan ikzelf.

Ben ikzelf overigens nog niet van plan. Ik wil het een eventueel kind echt niet aandoen dat hij of zij fysiek net zo zwak wordt als ik. Dus als ik gezond word, overweeg ik tegen die tijd of ik kinderen zou willen en kunnen krijgen. Als ik niet gezond word, word ik sowieso kinderloos oud (of niet oud).

 
Als ik hier dit alles doorlees, hoe worden dan al de afbeeldingen van blanken op bv oude schilderijen verklaard? Allemaal smalle gezichten!! :?

 
Ik zat te denken (misschien is het al aan bod gekomen): Japanners en Chinezen hebben geen melk in hun dieet, eerder een melk crisis, ze eten wel veel granen in noedel vorm, toch is hun gezicht goed ontwikkeld, waarom zou dat zijn? Veel vlees en weinig verwerkte troep? Genen? Msg eten ze ook veel zonder consequenties, voor zover ik me bewust ben.
Misschien staat het in het wap boek, heb em wel, alleen nog niet opengeslagen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.859
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan