reactie menselijke blauwdruk

My guess:

Je hebt vast gelijk over mineraalopname in de dunne darm, maar wat Mike er probeert in te stampen is dat mineraalopname mogelijk wordt gemaakt door de juiste vetten. (Zie ook het verhaal over cariës en boterolie/clo in het tandentopic.) De lever draagt zorg voor de vetvertering dus als dat niet goed werkt.. dan ook onvoldoende mineraalopname, hoeveel je er ook van neemt. En ik hoor jou regelmatig over een vervette lever.

Ik denk dat het ook een geduldprobleem is. Als je niet snel genoeg resultaat boekt ga je verder zoeken en gelijk heb je, daar betrap ik mezelf ook wel eens op. En als je, zoals jij, na een jaar minimaal vooruitgang ziet, ga je nog eens achter je oren krabbelen. Ik denk serieus dat ook je lever eerst moet helen voor je wat vlotter resultaat ziet. Het resultaat is er wel, maar is onzichtbaar. Ik denk echt dat je al het goeds eerst in een gat gooit voor het dicht is.

(Had ik je al verteld dat ik vorige week tijdens het vakantieweekendje met mijn ouders boekweitspekpannenkoek heb gegeten? Met roomboter en (Oh jee..) een lik keukenstroop. Ik zat nagenoeg op no-carb behalve dan de groenten en ik vraag me serieus af of mijn lichaam daar wel aan toe was. Dus vanaf nu af en toe glutenvrij. Bovendien wil ik ook van die heupen.. )

Quote:
Binnen nu en zeg maar 10 jaar heb jij dus een kop met zwarte krullen????



Mike Donkers :lol:

Maar daar zat je waarschijnlijk al op te wachten.. :roll:

Hilda

 
Hilda,

Dank voor de ondersteuning. Ik probeer er inderdaad een bepaalde boodschap in te stampen, die maar niet wil 'pakken' bij Rapunzel. Je weergave is 100% correct: die lever en galblaas moeten geheeld worden.

Mike

 
Hoi Hilda, pannekoekenmonster! :lol:

Bedankt voor je uitleg. Jij hebt blijkbaar mijn taal gesproken want ik begrijp nu wat Mike bedoelt. Sorry hoor Mike! Zal mijn GAPS/LDN hoofd wel zijn. Ik begrijp het verhaal van de lever nu maar een feit blijft dat opname via die dunne darm ook niet goed lukt. Twee problemen daar dus. En dat blijft nog wel even bestaan vandaar dat de mineraalopname de komende jaren nog niet goed zal zijn. Ik ben wel blij dat ik nu tenminste de moed heb om de citroentjes kuur van Tina te doen! En ik merk er ook echt iets van want gisteren was ik namelijk..... woedend! De lever! Het kwartje viel ineens en ik was er bijzonder blij mee. Het is triest dat al dat goede voedsel inderdaad in dat gat verdwijnt (nu begrijp ik dat gat ook pas) maar de komende jaren junk gaan eten is ook geen oplossing. Kan iemand me nu nog uitleggen waarom ik dan aan de voor mij verboden granen zou gaan? :D

Ik zit hier echt niet te verhongeren hoor! Gisteren heb ik een winterbroek van vorig jaar tevoorschijn gehaald en hij zit een beetje strak.... om de heupen!

 
Quote:
En ik merk er ook echt iets van want gisteren was ik namelijk..... woedend! De lever!


Dat merkte ik, want daar kwam die koppigheid en weerbarstigheid vandaan. Dit is niet de eerste keer dat je dit overkomt. Er valt nog heel wat op te ruimen daar. Opnieuw een bewijs dat we moeten afdalen naar onze lagere chakra's, omdat deze door ons hoofd worden onderdrukt. Top-down energie werkt gewoon niet, kijk maar naar dictaturen en naar de structuur van het moderne bedrijfsleven, die als een kaartenhuis uit elkaar aan het vallen is. De inmiddels wereldwijde Occupy-beweging laat zien dat werkelijke verandering van onderuit moet komen. Dat is in je lichaam niet anders.

Mike

 
Ja precies.... daar komt die koppigheid vandaan! Ik ga zo weer aan een citroen, dus houd je maar vast vast!

Hilda, waar in dit land kun je trouwens boekweitpannekoeken eten? :D

(over guilty pleasures gesproken.....)

 
Om weer terug on-topic te komen, voor wie nog steeds twijfelt aan de bevindingen van Weston Price, laten we eens buiten de mensenwereld om gaan kijken:

Een tijdgenoot van Price, Frances Pottenger, deed studies naar katten en voerde de ene groep katten gekookte melk en gekookt vlees en de andere groep rauwe melk en rauw vlees. De laatste groep gedijde prima en had...tromroffel...een brede kop en een brede lichaamsbouw. De eerste groep gedijde allerminst en had...tromroffel...een smalle kop en een smalle lichaamsbouw. Het gebit van de laatste groep was...tromroffel...symmetrisch, het gebit van de eerste groep...tromroffel...schots en scheef, tanden en kiezen kwamen in de verdrukking door een versmalde kaakstructuur. Niet alleen dat, de dieren in de eerste groep waren in zijn algemeenheid ongezonder en...tromroffel...hun karakter was minder vriendelijk. Er vond zelfs...tromroffel...sexuele perversie plaats! De katten in de laatste groep waren...tromroffel...vriendelijk en zachtaardig.

Was er bij de katten in de gekookte groep ook sprake van 'natuurlijke variatie'? Welnee, ze degenereerden, net als wij mensen! Pottenger ontdekte tevens dat de katten in de eerste groep...tromroffel...zich na 3 generaties niet meer konden voortplanten en uitstierven. De katten in de tweede groep...tromroffel...had totaal geen moeite met de voortplanting en...tromroffel...reproduceerde steevast het patroon van de soort.

Mike

 
Quote:
waar in dit land kun je trouwens boekweitpannekoeken eten?



Bij mijn moeder. Met echt boerengescharreldzelfgemaakt spek. 8)

 
Ik zal haar ff voor je bellen!

Quote:
Was er bij de katten in de gekookte groep ook sprake van 'natuurlijke variatie'?



Toen ik een paar maanden geleden een kattenlogé had vond ik de bak ontzettend stinken. Tot mijn afgrijzen was zijn ontlasting - die ik uit de bak viste en in een vuilniszak 'bewaarde' voor de volgende schoonmaakbeurt - na één dag in de zak gezeten te hebben onherkenbaar en totaal verschimmeld. Ik heb de kat vervolgens met de pot mee laten eten: stukjes rauw vlees als speklap, kip, rund, vis, lam. Na enkele dagen stonk 'ie niet meer zo heftig en toen mijn vriendin hem kwam halen riep ze uit: 'wát een dikzak!'. Viel volgens mij wel mee, hij zag er gewoon goed (en inderdaad breed) uit, zonder voelbare botten. En dat na enkele weken. Opvallend vond ik dat hij een duidelijke voorkeur had voor rauw en vet. Gekookte kip liet 'ie links liggen als hij wist dat hij het ook rauw kon krijgen.

Ook ikzelf ben een goed voorbeeld: ik heb mijn hele leven al issues met mijn gezondheid, vanaf mijn 40ste werd het onleefbaar, voor die tijd liep ik nog vrolijk door de Himalaya. Mijn postuur is die van mijn vader: lang en smal, tegen het magere aan wat in sommige perioden van mijn leven anorexische vormen aan kon nemen. In de winter van '07/'08 beleefde ik mijn absolute dieptepunt. Ik ging aan de slag met - nog redelijk conventioneel - goede voeding en knapte zienderogen op maar herstelde niet. Een klein jaartje later ging ik twee maanden in mijn eentje backpackend door Zuid Afrika. Wat daar precies gebeurd is weet ik nog steeds niet helemaal maar ik begon te gedijen, zowel lichamelijk als emotioneel. Ik ben in gewicht niet extra aangekomen, dat was ik al in die periode daarvoor, maar mijn figuur veranderde. Ik kwam terug met heupen, een kont en een gezellige welving op mijn buik. Vóór die tijd zat het er ook maar waren het meer ongestructureerde plukjes vet.. :lol: Ik heb foto's van vlak ervoor en vlak erna: op de ene foto heb ik nog een smal (vermoeid) bekkie, op die tweede foto een goed doorvoede brede en tevreden, glinsterende kop. Helaas, binnen drie maanden na die reis was ik weer halverwege terug bij af.

Goede voeding doet veel, lekker in je vel zitten geeft de opening aan die voeding en maakt het af. Mede omwille van deze situatie geloof ik half in voedingsprotocollen en sta mezelf af en toe smokkelwaar toe. Ik ben ervan overtuigd dat je goed moet eten maar dat 'goed' ligt ook besloten in de waarde die je eraan toekent (dit zal Joey leuk vinden!) en de kwaliteit van je emotionele- en gevoelsleven. Je kunt zo goed eten als je wilt, als je niet openstaat komt het nergens. Ik weet precies waar het tekort schiet bij mij en zoek de oplossing slechts aan de verkeerde kant van dezelfde medaille en te weinig aan de goede. In Zuid Afrika vrat ik alles wat los en vast zat zonder enig spoor van allergie. Nu kan ik geen stukje chocolade meer eten..

Hilda

 
Over kattenvoer gesproken.... Sinds twee weken heb ik een kat. En ze eet.... rauw vlees. Ik wil nog uitvinden wat ik gewoon bij de slager kan halen. Tegenwoordig eet ze nog rauw biovlees voor katten (hoewel ook geschikt voor menselijke consumptie, dus misschien probeer ik het zelf ook nog wel eens).

Ze kwam uit het asiel en daar kreeg ze brokken. Nu liet ze duidelijk merken dat ze dat vlees graag wilde, maar toen ik het gisteren niet op tijd ontdooid had, besloot ik haar toch maar brokjes te geven, want ze had wel honger. Nou, dat had ik gedacht. Mevrouw eet geen brokken meer sinds ze rauw vlees krijgt.

De grap is dus wel dat ik hetzelfde vlees aan de katten van mijn ouders (8 stuks, waarvan 4 zwerfkatten die ook jagen) probeerde te geven. Alle 8 lustten het niet. Zou ik dan gewoon een kat hebben met écht instinct en zijn die andere "plastic supermarktvoer" gewend? Soort WAPF-kat is het in ieder geval wel.

 
Ik vraag me sterk af welk dieet Michael Jackson er op na hield. Het lijkt er sterk op dat hij onder een dekmantel van plastisch-chirurgische operaties in een degeneratief spoedtraject zat. (Maar verder geen kwaad woord over The King of Pop...)

Maar o zo interessant wat Price allemaal ontdekte. Ik kijk uit naar de vertaling van het boek. Waar wordt het gedrukt? Dan kom ik meteen het eerste exemplaar halen dat van de lopende band komt... :idea:

Opmerkelijk is ook dat ik mijn leven lang al blijk te vallen voor de originele blauwdruk van de mens: breed, rond en vol. Opeens is mijn specifieke smaak zo vreemd niet meer...

 
Quote:
Opmerkelijk is ook dat ik mijn leven lang al blijk te vallen voor de originele blauwdruk van de mens: breed, rond en vol. Opeens is mijn specifieke smaak zo vreemd niet meer...


Amen to that! Ik heb altijd al gezegd dat ik val op vrouwen met een rond hoofd. Ik heb nooit iets gehad met de zgn. 'klassieke schoonheid'. nl. smal en lang hoofd en smalle neus. Ik vond dergelijke gezichten altijd maar 'spits'. Ook heb ik altijd gevallen voor het 'zandloperfiguur' van vrouwen, smalle taille en brede heupen dus.

Ik heb mijn ouders bestudeerd en daarna mezelf en mijn broer. Zij hebben gelukkig nog een rond hoofd en brede lichaamsbouw. Ik en mijn broer hebben deze via de genen meegekregen. Wij hadden ook nooit enig probleem met ons gebit, ondanks het feit dat we de grootst mogelijke rotzooi naar binnen werkten (mijn broer helaas nog steeds...). Mijn moeder heeft altijd gedacht dat het lag aan de fluortabletjes die ze ons als kind gaf. Nu weet ik dat het ONDANKS de fluor was, niet dankzij. De gezonde staat van ons gebit is voornamelijk te danken aan onze krachtige genen (mijn moeder at bijv. veel lever toen ze zwanger was van mij).

Nog interessanter wordt het wanneer je bedenkt dat mijn ouders oorlogskinderen zijn en zelf enorm veel gebitsproblemen hebben gehad (beiden hebben een geheel of gedeeltelijk kunstgebit). Dat is mij en mijn broer bespaard gebleven. Wij hebben dus in onze jeugd betere voeding gekregen dan onze ouders. En dat terwijl we thuis vreselijk slecht aten! Een beter bewijs dat het lichaam ook met suboptimale voeding nog wonderen kan verrichten kan ik me niet indenken...

Mike

 
Als ik het moet hebben vd 'blauwdruk' van mn ouders dan ga ik dus nooit gezond worden.

Beide hadden/hebben al hun vet vnl rondom de buik gesitueerd.

 
De mijne ook. We zijn echter geen slachtoffer van onze genen. De genen leiden niet, ze volgen. Tegenover degeneratie staat regeneratie. Een chronische ziekte betekent NIET dat je er aan vastzit voor het leven vanwege 'foute genen'. 'Chronos' betekent: tijd. M.a.w. een ziekte die meer tijd vergt om van te helen. NIETS is onmogelijk!

Mike

 
Onderdeel van de menselijke blauwdruk is ook het besef dat onze voorouders geen 'primitieve, barbaarse prutsers' waren en dat we aan het hoogtepunt van onze eigen evolutie staan, maar dat we zo'n 8000 jaar lang al te maken hebben met DEVOLUTIE. Deze jongen legt heel goed uit hoe we van een hoge staat van liefde zijn vervallen in een lage staat van angst:

Deel 1: &feature=related

Deel 2: &feature=related

Bill Hicks had dit ook al door: het gaat om liefde of angst:



Mike

 
Niets is onmogelijk

Helemaal mee eens: THE MIND IS THE LIMIT!

Over devolutie: is dit dan enkel te wijten slechte voeding?

Er voor het gemak even vanuit gaande dat we afgelopen 8000 jaar niet onderhevig waren aan straling, luchtvervuiling, vaccinatieschade enz.

 
Quote:
Over devolutie: is dit dan enkel te wijten slechte voeding?


Nee, ook aan lage frequenties die bewust over de planeet verspreid worden, o.a. via HAARP en satanische rituelen, vaccins, 'medicatie', luchtvervuiling, xeno-oestrogenen in plastic, etc. Het is echter wel slechte voeding die ons gevoelig maakt voor al deze lichaamsvreemde stoffen en vibraties. De hoogste frequentie wint altijd!

Mike

 
We are a slow vibration energy

there's no such thing as death

live is as a dream and

we are the imagination of our selfs

Bill hicks

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan