rauwe melk

Op deze site kwam ik de volgende info tegen:

Quote van een alinea:
Quote:
Melk niet gezond?

Van melk is bekend dat het van supergezonde polyfenolen uit groente en fruit de geneeskracht ontneemt. Zwarte thee is in principe rijk aan antioxidanten maar thee met melk zorgt ervoor dat antioxidanten hun normale effectiviteit tegen vrije radicalen niet uitvoeren. Verantwoordelijk hiervoor is het immunozuur proline in melk wat antioxidanten buiten werking stelt. Als je een, twee of drie glazen melk per dag drinkt is dat niet zo´n probleem, maar er zijn mensen die rustig twee liter per dag drinken. Dan kan het op de duur schadelijk worden omdat je te weinig polyfenolen naar binnen krijgt. Bovendien is teveel melk, teveel calcium ook weer niet goed.


Deze site presenteert vaak onvolledige info / desinfo maar ben toch benieuwd hoe het zit met deze info... Volgens mij bevat rauwe melk van zichzelf genoeg 'anti-oxidanten'.

 
Het zal me niet verbazen als dit een onderzoek is geweest met supermarktmelk in plaats van rauwe melk. Wat is trouwens een 'immunozuur'. Ik ken alleen aminozuur.

 
Het gaat om dit artikel. Het is een site waar iedereen aan deel kan nemen, vandaar dat de site ook veel disinfo bevat. In ieder geval is het geciteerde stukje totale onzin.

Mike

 
Het is geen rauwe melk, maar omdat hier over een melktest is gesproken post ik het maar hier. Ik wil wel eens zien hoe niet biologische, gepasteuriseerde melk eruit ziet als het 1 tot 2 weken niet in de koelkast heeft gestaan. Daarom heb ik vanmiddag een pak volle melk bij Albert Heijn gekocht. Met 97 cent is het 17 cent duurder dan mijn Demeter rauwe melk. Goed dat slechte producten duurder zijn. Dat mag van mij een standaard worden. De THT datum is 21-10.

De rauwe melk ruikt veel beter. De gepasteuriseerde melk lijkt meer op wit water dan op melk.

Een foto van een beker rauwe melk een beker volle gepasteuriseerde melk.

http://s28.postimg.org/3zbgvaz0t/foto_17.jpg

De foto is niet heel goed door een slechte lichtinval en schaduw, maar de kleuren van de melk kloppen wel. Nu de vraag: wat is de rauwe melk en wat is de gepasteuriseerde melk?

Nou, ik ben benieuwd hoe het over twee weken met het witte water gesteld is.

 
links is de rauwe melk.

Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's, goed dat er geen geur aan zit, aan de foto's dan he.

De gepasteuriseerde melk zal waarschijnlijk wel gaan meuren ben ik bang.

Lia

 
Links op de foto is inderdaad rauwe melk. Het heeft veel meer kleur dan de AH-melk.

Waardoor verdwijnt deze geelachtige kleur?

Op de AH-melk ligt na 2 dagen nog steeds geen vetlaag. Dat had ik ook verwacht, omdat het gehomogeniseerd is. Waarom staat het eigenlijk niet op het melkpak dat het is gehomogeniseerd?

 
@edwin

Ben gister ook voor het eerst rauwe melk gaan halen bij hoeve biesland.

Haal jij daar altijd je melk? Of ken je nog meer adresjes rond de randstad.

Kom zelf uit Schiedam en nog maar net bezig om goede producten te zoeken.

Waar kom jij vandaan als ik zo brutaal mag wezen? :p

 
edwin,

handige link, is wel een zoek werkje om alles uit te zoeken over de boeren. Haha verveel me niet meer sinds ik op dit forum lees ;-)

Op het kaartje van nl zag ik dat er ook nog redelijk in de buurt een kaasboerderij is.

Ik ga maar eens een kijkje nemen op de kaasboerderij van van winden. Zijn niet biologisch maar zijn denk ik wel heel goed bezig als ik zo hun site heb gelezen.ier

Zijn er nog mensen die daar ook hun producten kopen?

 
Paulien,

Ik ben benieuwd hoe de kaas van Van Winden is. Ik koop altijd Wilde Weide kaas. Een erg goede kaas, maar door de kleinschalige productie is er al een tijd geen oude kaas.

 
Het witte AH-water begint na 3 dagen te schiften. In tegenstelling tot dezelfde test met rauwe melk, ligt bij het witte AH-water het vloeibare gedeelte bovenop. De dikkere kaasachtige structuur ligt onderop. Het stinkt nog niet.

 
Die kaasboerderij is zeker goed bezig! Binnenkort maar eens langsgaan.

Wij kwamen daar heel lang geleden weleens maar toen waren ze nog niet zo goed op weg als ze nu zijn. Ze houden wel holsteinkoeien maar al met al lijkt het me prima, althans voor man en kids, ik moet voorlopig ver weg blijven van zuivel :(

 
Morgen maak ik een foto. Er is nu nog niet heel veel op te zien.

Ik kwam net toevallig op deze blog.

http://grootgeluk.be/amandelmelk/

Quote:
Maar: hoezo, geen melk meer drinken? We moeten toch zorgen dat we voldoende calcium binnenkrijgen zodat we sterke botten kweken?? Inderdaad, we moeten ons lichaam voorzien van voldoende calcium en ja, het is goed voor je botten. Maar wat als ik je vertel dat amandelmelk tot 2x meer calcium bevat dan koemelk? Bovendien barsten amandelen van vitamine E , werken ze cholesterolverlagend en bevatten ze mineralen zoals ijzer, fosfor, magnesium, zink, koper, etc. Koemelk bevat niet veel meer dan calcium.


In koemelk zit dus niet veel meer dan calcium. Dat weten we dan ook weer.

 
Na 7 dagen is de AH-melk goed dik geworden, maar het stinkt niet en het is niet beschimmeld.

http://s22.postimg.org/bzzlh6uup/foto_19.jpg

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan