rauwe melk

welke melk het beste is schapenmelk of geitenmelk?

Volgens mij zit je al een hele tijd op het forum Dorothebjs dus je vraag verbaast me. De beste melk is rauwe melk en daar is geen merk in. Kom op joh, dat had je kunnen weten ;)
 
Hoi Heksje,

Jij hebt niet mijn vriend. Hij wil het zwart op wit zien omdat hij mij niet geloofd. Dus, vandaar....:)

Nou, na al deze informatie heb ik weer dorst, ga een glaasje kefir drinken.

 
Lijkt me heel fijn om een relatie met iemand te hebben die je niet gelooft ... niet dus :-?
Misschien moesten jullie nog maar eerst eens een goed gesprek houden over melk, zuivel, voeding en andere zaken alvorens hier zulke vragen voorbij komen?

Dat je vriend geen vertrouwen in jouw kunde en kennis heeft hoeft toch niet te betekenen dat jij hier vragen stelt waarop het antwoord simpel op het forum te vinden is? Als hij geen Nederlands kan lezen dan is het wellicht handig dat hij de site van de Amerikaanse Weston Price organisatie gaat lezen?
 
Ach, zo erg is het niet. Soms is het best interessant om zulke discussies te hebben. Enne, dat ik even die vraag gesteld heb, lijkt me ook niet zo heel erg.
 
a propos schaapjes en geitjes,

Ik heb gisteren op Boerderij Daalhoeve de lammetjes (van de schapen en geitjes) melk mogen geven. Dat was een leuke belevenis.
 
Mike, dat verhaal van iemand die zichzelf genas door rauwe melk, was dit puur rauwe melk (zonder rauwe eidooiers erdoorheen)?
 
De reactie van Herzberger dat kinderen en mensen met een zwakke weerstand ziek worden van rauwe melk. Ja logisch dat je het dan niet meer moet geven. Toch? Niet dus! Want hoe komen mensen aan die zwakke weerstand? Juist, daar zal je het eens moeten zoeken. De boosdoener is niet de melk, maar de veroorzaker van de zwakke weerstand.
Mensen zitten nog zo in het denkpatroon van symptoombestrijding. Als iemand niet tegen noten kan, laat je ze weg.
Het is inderdaad wel verstandig om even iets te schrappen uit je menu, maar naarmate de weerstand lager wordt moet je steeds meer schrappen. Been there, done that en zo ging de gezondheid steeds verder down hill want ik kon steeds minder voedingsmiddelen verdragen.

Zaak dus om de weerstand aan te pakken en gezonde dingen te eten, zoals rauwe melk.
 
Herxheimer, niet Herzberger. Voor je het weet schrijf je deze reactie toe aan Antoinette Hertsenberg van Tros Radar! :wink:

Mike
 
Grappig, deze spraakverwarring. Er bestaat ook zoiets als een Herxheimer-reactie. Dat is een ontgiftingsreactie, waardoor je tijdelijk ongemak ervaart, bijv. door consumptie van rauwe melk, een van de meest ontgiftende voedingsmiddelen ter wereld.

Mike
 
Dat vind ik dan ook het moeilijke van zuivel momenteel Mike, de vraag of mijn reacties een intolerantie zijn of ontgifting. De signalen liggen behoorlijk dicht bij elkaar.
 
Dat komt omdat het voor het lichaam op hetzelfde neerkomt. nl. uitstoot van ongewenste stoffen. Het is inderdaad niet altijd even makkelijk om te achterhalen of je nu met allergie/intolerantie of met ontgifting te maken hebt.

Mike
 
Zolang ik niet het gevoel heb dat mijn gezondheid achteruit gaat houd ik vol met het nemen van zuivel. Ik snak ernaar en lijk meer energie te krijgen.
De amalgaamvullingen er nog niet uit dus ik kan niet de schuld geven aan de zuivel zonder dat ik die bron van vervuiling heb verwijderd.
 
Dat is inderdaad een goede strategie. Weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af en zo lang de balans hoofdzakelijk positief uitpakt het voordeel van de twijfel geven.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan