rauw versus gekookt

oh ja:

Vetten: olijfolie en kokosolie rauw en voor de rest het liefs dierlijke vetten

Eieren: rauw (in smoothie) en bewerkt

fruit: niet teveel vanwege de fructose, maar kan wel rauw en mag ook gekookt.

Suikers (ja, voor mij niet zoveel dus!):rauw, mascobado

Zout: Rauw, dus keltisch zeezout

....nog wat vergeten...?

 
goede suikers (behalve honing) zijn volgens mij niet rauw. Ze zijn volgens mij allemaal ingekookt sap. Ze mogen wel rauw, dus als je aan een versgeperst/getapt sap van een suikerrietstengel/suikerpalm kan komen is daar volgens mij niet zo veel mis mee om dat in plaats van honing te gebruiken (is wel minder zoet). Het hard van een suikerrietstengel kan je ook zo eten.

 
Hoi Kaaskanlekkerzijn,

Dank je. Ja, ik bedoel met rauwe suiker eigenlijk onbewerkte suiker. Maar ik begrijp je antwoord heel goed. Je hebt gelijk in wat je zegt.

Als onbewerkte suiker kan ook nog genoemd worden kokosbloesemsuiker en palmsuiker.

Verder natuurlijk voedsel, grasgevoerd en het meeste dan biologisch en zonder slechte toevoegingen. Ik denk als men zo probeert te leven dat men al heel veel goed doet.

 
cooking some foods can actually increase the amount of nutrients that are taken in your body during digestion.

Examples that Dr. Weil and Dr. Oz provide include leafy greens, tomatoes and carrots. Leafy greens are best nutritionally when eaten raw, because cooking them leaves behind only a few nutrients for the body. However, both tomatoes and carrots release more nutrients into the body if cooked before eaten. So, contrary to popular opinion, carrots eaten cooked are better for the body than eaten raw.

“It’s the Lycopene you get from tomatoes that protects you from prostate cancer that you get from cooked tomatoes—not the raw ones,” adds Dr. Weil.

Dr. Weil also points out that some foods have important components that are active only when exposed to air and not cooked. Garlic is one example he says that should be crushed in its raw state, wait 10 minutes after crushing, and then add it to your salad or bread as a spread raw to get the beneficial nutrients it has. http://www.emaxhealth.com/8782/dr-andrew-weils-5-health-essentials-slow-down-aging-advice-dr-oz-show

 
Meer vegetarische onzin van Dr Weil. Zie ook mijn commentaar in de topic over prebiotica.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.893
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan