Privacy (op computer, telefoon en meer)

Zojuist op rtl 4 een bericht over android telefoons. die worden momenteel gehacked.
Dan krijg je een bericht dat je een pakje krijgt en open je en dan "komen ze binnen" en kunnen ze je hele telefoon overnemen.
 
Oke maar mensen die dit niet doen wilde ik waarschuwen.
Ik gebruik zelf helemaal geen telefoon.
 
over privacy gesproken.. ik krijg net een whatsapp van een figuur met een telefoonnummer beginnend met +44.. en zegt: hello,
Hoe weet nu iemand mijn telefoonnummer?
 
Als je een vrijblijvende eerste afspraak hebt met een hypotheekadviseur, om te oriënteren wat je mogelijkheden zijn voor het kopen van een huis moet je best veel privé-gegevens laten zien...

Is het wel verstandig om daar een ongecensureerde kopie van je ID achter te laten waarbij alles zichtbaar is? En een bankafschrift tonen van je totale vermogen vind ik ook nog best privé... Want stel dat het afsluiten van een hypotheek niet lukt, zijn ondertussen wel al die gegevens overhandigd. Hoe denken jullie hierover?

Kevin
 
Is het wel verstandig om daar een ongecensureerde kopie van je ID achter te laten waarbij alles zichtbaar is? En een bankafschrift tonen van je totale vermogen vind ik ook nog best privé... Want stel dat het afsluiten van een hypotheek niet lukt, zijn ondertussen wel al die gegevens overhandigd. Hoe denken jullie hierover?
Nou Kevin, voor een eerste, vrijblijvende afspraak lijkt me dat niet verstandig. Ik kan me niet herinneren dat zoiets ooit van me gevraagd is. Je inkomen doorgeven is nodig, maar dat hoef je hoef in zo'n pril stadium niet schriftelijk te bewijzen, laat staan je hele vermogen of je ID.
Dit is althans wat ik als ervaring heb; in het verleden heb ik 4 x een hypotheek nodig gehad. Vorig jaar nog heb ik opnieuw naar mijn mogelijkheden geïnformeerd, en ook toen werd er geen bewijsmateriaal verlangd. Ik zou zeggen: ga naar een andere adviseur.
 
Nou Kevin, voor een eerste, vrijblijvende afspraak lijkt me dat niet verstandig. Ik kan me niet herinneren dat zoiets ooit van me gevraagd is. Je inkomen doorgeven is nodig, maar dat hoef je hoef in zo'n pril stadium niet schriftelijk te bewijzen, laat staan je hele vermogen of je ID.
Dit is althans wat ik als ervaring heb; in het verleden heb ik 4 x een hypotheek nodig gehad. Vorig jaar nog heb ik opnieuw naar mijn mogelijkheden geïnformeerd, en ook toen werd er geen bewijsmateriaal verlangd. Ik zou zeggen: ga naar een andere adviseur.
Precies, want ik was een aantal jaren geleden ook bij deze zelfde persoon en heb toen ook gegevens overhandigd. En toen kwam er tijdens die afspraak uit dat ik niet in aanmerking kwam voor een hypotheek. En ja, of het deze keer wel lukt weet ik nog niet, vandaar een oriënterende afspraak. Ik ben idd niet van plan m'n ID en bankafschriften af te leveren, ik geef het gewoon mondeling door.

Kevin
 
1624377369709.png
1624377460531.png
1624377501556.png

Zo maar een bordje bij een Albert Heijn in Eindhoven. Één foto bijgevoegd wat ze onder andere bijhouden maar als je het document zelf doorneemt is het heel veel! Kijk ook even goed naar de bewaartermijnen van klantgegevens en hoe ze dit specifiek hebben omschreven....Hier zijn hun voorwaarden als je de winkel binnen stapt:
pfm-intelligence.com/privacy-protocol

Iemand al meer van deze bordjes gezien in andere winkels of plaatsen?
 
Het concept van het wetsvoorstel is stilletjes ‘ter consultatie’ aangeboden. Niemand wist ervan, want het ministerie heeft er geen persbericht over gepubliceerd. Daarnaast kunnen mensen slechts vijf werkdagen reageren op het voorstel, terwijl er normaal gesproken minimaal vier weken reactietijd is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.103
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan