Privacy (op computer, telefoon en meer)

En wie het niet wil, wat is in hemelsnaam een inlogfunctie, gaan ze pesten / dwingen? Hoger tarief APK? Hogere kosten verlengen?

Gewoon nemen joh... des te sneller wen je aan je nieuwe Europese digitale Ausweiß met Fuksinatieapp. Wordeen we eindelijk gewaardeerd door de schaapjes en slaafjes.
🤪
Alleen wie nog net op tijd was met verlngen voor ID kon nog even wegkomen zonder vingerafdrukken te plaatsen. Dat is (of wordt ) weer verplicht gesteld. Het gaat door tot we.......
 
En wie het niet wil, wat is in hemelsnaam een inlogfunctie, gaan ze pesten / dwingen? Hoger tarief APK? Hogere kosten verlengen?

Gewoon nemen joh... des te sneller wen je aan je nieuwe Europese digitale Ausweiß met Fuksinatieapp. Wordeen we eindelijk gewaardeerd door de schaapjes en slaafjes.
🤪
Alleen wie nog net op tijd was met verlngen voor ID kon nog even wegkomen zonder vingerafdrukken te plaatsen. Dat is (of wordt ) weer verplicht gesteld. Het gaat door tot we.......
Idd, het stopt als WIJ zeggen dat het stopt.

Moeten er wel veel zijn. Alhoewel volgens die TED lezing is 3.5 procent voldoende
 
Denkt Zwagerman nu werkelijk dat dit pas gaat gebeuren als de AIVD dat 'mag'? Welnee joh, ze codificeren simpelweg datgene wat toch al heimelijk plaatsvond!

Mike
 
Steeds vaker kom ik op Telegram soortgelijke teksten tegen.
Vraag me af of het echt zin heeft zo'n tekst.....

“I do not give telegram or any entities associated with telegram permission to use my pictures, information, messages or posts, both past and future.
With this statement, I give notice to telegram it is strictly forbidden to disclose, copy, distribute, or take any other action against me based on this profile and/or its contents. The content of this profile is private and confidential information.
The violation of privacy can be punished by law (UCC 1-308- 1 1 308-103 and the Rome Statute.
NOTE: telegram is now a public entity.
All members must send a note like this.
If you prefer, you can copy and paste this version. If you do not publish a statement at least once it will be tacitly allowing the use of your photos, as well as the information contained in chats.
“TELEGRAM DOES NOT HAVE MY PERMISSION TO SHARE PHOTOS OR MESSAGES.”
 
Steeds vaker kom ik op Telegram soortgelijke teksten tegen.
Vraag me af of het echt zin heeft zo'n tekst.....

“I do not give telegram or any entities associated with telegram permission to use my pictures, information, messages or posts, both past and future.
With this statement, I give notice to telegram it is strictly forbidden to disclose, copy, distribute, or take any other action against me based on this profile and/or its contents. The content of this profile is private and confidential information.
The violation of privacy can be punished by law (UCC 1-308- 1 1 308-103 and the Rome Statute.
NOTE: telegram is now a public entity.
All members must send a note like this.
If you prefer, you can copy and paste this version. If you do not publish a statement at least once it will be tacitly allowing the use of your photos, as well as the information contained in chats.
“TELEGRAM DOES NOT HAVE MY PERMISSION TO SHARE PHOTOS OR MESSAGES.”
In de tijd dat ik nog op FB zat, ging dit ook om de zoveel tijd al jaren rond. Je kunt evt. juridisch gelijk hebben, of je het krijgt in deze tijd, is een tweede. Wie weet nog wat de tekst was waarvoor je op akkoord drukte toen je de account aanmaakte? Ik gok vrij weinig.
 

Ik heb recent een laptop bij Goodbyebigtech gekocht, omdat mijn 10 jaar oude (omgebouwde) laptop met zowel windows als linux o.a. steeds trager opstartte. Vond het gezien de financiële ontwikkelingen slimmer om nu een vervanging aan te schaffen. Ook paar vragen die ik had na aanschaf werden goed en snel opgelost. Aanrader!
 
Laatst bewerkt:

Ik heb recent een laptop bij Goodbyebigtech gekocht, omdat mijn 10 jaar oude (omgebouwde) laptop met zowel windows als linux o.a. steeds trager opstartte. Vond het gezien de financiële ontwikkelingen slimmer om nu een vervanging aan te schaffen. Ook paar vragen die ik had na aanschaf werden goed en snel opgelost. Aanrader!
Leveren zij die dual-boot versies of heb je dat zelf gedaan?

Groot voorstander van Debian GNU/Linux met GUI. Als je power user bent van meerdere Windows gerelateerde software programma's is vervanging zoeken en decennialang "spierheugen" (had ik bijna "vingergeheugen" 🤭 getypt) opnieuw aanleren een flinke drempel. Gloednieuwe (alleen Linux) PC jarenlang zelden gebruikt. Wie standaard software (of vervanging) gebruikt (geen power user) merkt daar minder van.
 
Leveren zij die dual-boot versies of heb je dat zelf gedaan?

Groot voorstander van Debian GNU/Linux met GUI. Als je power user bent van meerdere Windows gerelateerde software programma's is vervanging zoeken en decennialang "spierheugen" (had ik bijna "vingergeheugen" 🤭 getypt) opnieuw aanleren een flinke drempel. Gloednieuwe (alleen Linux) PC jarenlang zelden gebruikt. Wie standaard software (of vervanging) gebruikt (geen power user) merkt daar minder van.
Die dual-boot versie (=windows en linux op 1 laptop), had ik met dank aan een stagiaire van mijn werk geregeld. Zodat ik het eens uit kon proberen. Daar stond Ubuntu op, waardoor ik nu weer even moest wennen aan Mint wat op deze nieuwe laptop staat. Voor standaard programma's zoals in office (word, excell, powerpoint) is de overgang naar Mint/Linux niet zo groot inderdaad. Daar zijn programma's voor die weliswaar anders heten, maar qua gebruik er hetzelfde uitzien en hetzelfde werken. Ik ben dus kennelijk geen power user. 😊
 
WINDOWS EN MACOS: JE PRIVACY LIGT TE GRABBEL - WEEK VAN BIGTECH

Draait jouw laptop of PC op Microsoft Windows of MacOS van Apple? Over beide systemen kunnen we heel kort zijn: ze gaan niet respectvol om met je persoonlijke gegevens en je data. Beide partijen geven dat ook nog ruiterlijk toe. Het staat namelijk in hun Algemene Voorwaarden en het Privacy Reglement, die nooit iemand leest, maar iedereen accepteert. In deze video zoomen we in op de bizarre voorwaarden die aan het gebruik van MacOS en Windows kleven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.981
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan