Privacy (op computer, telefoon en meer)




In India, virtual private network companies will be required to collect extensive customer data -- and maintain it for five years or more -- under a new national directive from the country's Computer Emergency Response Team, known as CERT-in. It's a policy that will likely make life more difficult for both VPN companies and VPN users there.

The directive isn't limited to VPN providers. Data centers and cloud service providers are both listed under the same provision.

Leading services like ExpressVPN and Surfshark operate only with RAM-disk servers and other log-less technology, meaning the VPNs would be theoretically incapable of monitoring for URLs listed in the directive.
 

Digitale veiligheid en autonomie – Willem Engel en Patrick Savalle​

 
En de domme massa blijft die corrupte VVD maar steunen. ze zijn nog steeds de grootste partij in ons land.

De grootste is de partij met het meeste leden en niet een verkiezingsuitslag in mijn beleving

 



Ik heb mijn DNS een week of zo geleden al veranderd, was eigenlijk heel makkelijk om te doen.

Thanks Medusa. Ben in mijn surfshark (VPN) gaan checken of ik nog iets aan moest passen voor DNS, maar stond al goed ingesteld. Heb meteen het aanzetten van de VPN voor mezelf makkelijker gemaakt door het anders in te stellen. Stuk minder omslachtig nu, dus dank voor het aanzwengelen van deze actie bij mij!
 



Ik heb mijn DNS een week of zo geleden al veranderd, was eigenlijk heel makkelijk om te doen.

Ik heb ook zojuist de DNS veranderd zoals beschreven staat in dat stappenplan van AdGuard. Maar als je al een VPN programma hebt, is het dan niet dubbelop?
 
Ik heb ook zojuist de DNS veranderd zoals beschreven staat in dat stappenplan van AdGuard. Maar als je al een VPN programma hebt, is het dan niet dubbelop?
Ik heb er niet veel verstand van hoor, vind het gewoon leuk om het ze zo moeilijk mogelijk te maken. Maar uit de video van Willem met Patrick Savalle begreep ik dat het hier om verschillende zaken gaat.
 



Ik heb mijn DNS een week of zo geleden al veranderd, was eigenlijk heel makkelijk om te doen.


Doet Brave dat allemaal al niet voor ons ?
 
Ik heb er niet veel verstand van hoor, vind het gewoon leuk om het ze zo moeilijk mogelijk te maken. Maar uit de video van Willem met Patrick Savalle begreep ik dat het hier om verschillende zaken gaat.
Ja, ik ook. Ik ben benieuwd of ze nog een 2de video gaan maken waar ze alles nog wat nader bespreken.

Ik had trouwens een tijdlang NordVPN, maar nu test ik VirtualShield uit, werkt prima verder, maar ik merk dat ie niet automatisch connect, moet steeds handmatig doen... Heb jij dat ook?
 
Ja, ik ook. Ik ben benieuwd of ze nog een 2de video gaan maken waar ze alles nog wat nader bespreken.

Ik had trouwens een tijdlang NordVPN, maar nu test ik VirtualShield uit, werkt prima verder, maar ik merk dat ie niet automatisch connect, moet steeds handmatig doen... Heb jij dat ook?
Nee, maar ik heb hem in mijn browser(s) lopen en dan gaat het automatisch.
 
Ja dat geldt alleen voor het browsen op Brave zelf, maar niet voor rotzooi die via andere manieren je computer insluipen
pfjew, da's goed om te horen. Ben niet zo enorm technisch maar heb aardig wat wijzigingen gedaan: van Windows naar Linux op de laptop, telefoon ontgoogled, Brave browser, Gmail opgeheven, VPN, signal, telegram. Hoop dat ik er nu wel zo'n beetje ben eigenlijk 😅
 
pfjew, da's goed om te horen. Ben niet zo enorm technisch maar heb aardig wat wijzigingen gedaan: van Windows naar Linux op de laptop, telefoon ontgoogled, Brave browser, Gmail opgeheven, VPN, signal, telegram. Hoop dat ik er nu wel zo'n beetje ben eigenlijk 😅
Als ze gegevens van je willen hebben komen ze er toch wel aan😉 privacy heb je nergens meer dat moeten we voor nu maar accepteren denk ik
 
Linux en Tor, thats it. Is genoeg volgens mij. Er is niks anoniemer dan tor, het signaal wordt rond geleid langs steeds verschillende servers.
 
Het verschil is dat tor over zijn eigen gedecentralisseerde netwerk werkt, bij Brave moet je zelf je netwerk beveiligen
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.785
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan