Privacy (op computer, telefoon en meer)

Journalist schijt in broek, maar de kamer van koophandel die over andermans privacygegevens waakt, zit ik ook niet op te wachten:


 
  • Wow
Waarderingen: Surv



Ancilla v/d Leest vertelt dat als je googlet dat de zoekresultaten compleet op jouw persoon zijn aangepast. Dit is niet zoals je zou moeten willen zoeken. Dat is een vorm van mindcontrol. Google is ook geen bedrijf: Google is daarvoor te zeer verweven met surveillance/overheidsspionage. Ze heeft het over een podcast van Joe Rogan met een zekere Epstein: ging ook over stemwijzers die telkens dezelfde partij tot uitkomst hebben. Ancilla v/d Leest zegt dat we nu als burger echt moeten gaan leren ''nee'' zeggen tegen de huidige indringende vorm van overheidsbemoeienis met informatietechnologie. Zij heeft het aan het eind ook over de verdwijning van haar vriend en cyberexpert (Hacker) Arjen Kamphuis in Noorwegen een paar jaar terug, zogenaamd omgekomen tijdens een kajak-ongeluk. Zijn lichaam is nooit gevonden. Het boek ''Infosecurity'' is uitgebracht om zijn gedachtengoed te eren. Ancilla v/d Leest benadrukt dat het belangrijk is dat we gewoon onder ogen durven zien dat onze overheid zware crimineel bezig is. Julian Assange werd gestraft werd en gemetood omdat hij dingen naar buiten bracht. In mei komt er een documentaireserie over Arjen Kamphuis uit. Hij was een visionair.
 
Laatst bewerkt:



Ancilla v/d Leest vertelt dat als je googlet dat de zoekresultaten compleet op jouw persoon zijn aangepast. Dit is niet zoals je zou moeten willen zoeken. Dat is een vorm van mindcontrol. Google is ook geen bedrijf: Google is daarvoor te zeer verweven met surveillance/overheidsspionage. Ze heeft het over een podcast van Joe Rogan met een zekere Epstein: ging ook over stemwijzers die telkens dezelfde partij tot uitkomst hebben. Ancilla v/d Leest zegt dat we nu als burger echt moeten gaan leren ''nee'' zeggen tegen de huidige indringende vorm van overheidsbemoeienis met informatietechnologie. Zij heeft het aan het eind ook over de verdwijning van haar vriend en cyberexpert (Hacker) Arjen Kamphuis in Noorwegen een paar jaar terug, zogenaamd omgekomen tijdens een kajak-ongeluk. Zijn lichaam is nooit gevonden. Het boek ''Infosecurity'' is uitgebracht om zijn gedachtengoed te eren. Ancilla v/d Leest benadrukt dat het belangrijk is dat we gewoon onder ogen durven zien dat onze overheid zware crimineel bezig is. Julian Assange werd gestraft werd en gemetood omdat hij dingen naar buiten bracht. In mei komt er een documentaireserie over Arjen Kamphuis uit. Hij was een visionair.

Podcast Joe Rogan interview met Robert Epstein waar Ancilla het over had: daarin vertelt Epstein dat hij getuigd heeft in 2019 en dat daarna een state attorney naar hem toe kwam en zei dat ie bang was dat Epstein vermoord zou worden de komende maanden. Dat is niet gebeurd maar zijn vrouw is dodelijk verongelukt. Botsing met een vrachtwagen vol cement.
 
Dus... exit DuckDuckGo (Gabriel Weinberg 👇 is de oprichter van DDG).
Ik ga Qwant uitproberen.

DuckDuckGo manipulating search results re: Russia and Ukraine
duck1.jpg
duck2.jpg

DuckDuckGo is the brand of search engine everyone chose when they realized Google was bad.

But DuckDuckGo is bad for the same reasons and has been. I use the Brave browser and Qwant for search.

Gab has the Dissenter browser. That’s worth trying, too.

Don’t use anything that decides what’s important for you.
 
Laatst bewerkt:


Fdroid heb ik in het verleden wel gebruikt. Misschien weer eens uitzoeken hoe dat ook al weer ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luz
https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdam-schond-privacy-van-burgers-met-camera-auto-s~a2f22619/


‘Rotterdam schond privacy van burgers met camera-auto's’​

Rotterdam heeft in strijd met de wet filmende auto’s ingezet om corona-overtreders op te sporen. De camera-auto’s reden tijdens de lockdown vorig jaar door de stad om te controleren of mensen wel genoeg afstand hielden. Dat was onrechtmatig, oordeelt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) in een rapport dat NRC heeft ingezien. Burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) probeert de publicatie van het rapport tegen te houden, schrijf de krant.

Redactie Rotterdam/ANP 18-11-21, 07:29

Twee camera-auto’s patrouilleerden in april en mei vorig jaar door Rotterdam, om toezicht te houden op de naleving van de coronaregels. De auto’s zijn uitgerust met 360 graden-camera’s die gezichten en nummerborden gedetailleerd in beeld brengen. De auto’s reden vooral langs parken en pleinen om groepen te spotten: er gold toen een verbod op drie of meer personen bij elkaar.

De camerabeelden werden doorgestuurd naar een centraal punt, waar gemeenteambtenaren konden besluiten om boa’s of politieagenten naar de gefilmde plek te sturen. In totaal hebben de camera-auto’s 75 meldingen doorgegeven van groepen die de coronaregels overtraden.

Kritiek​


Het project kreeg al snel kritiek. De vraag was of de opnames wel voldoen aan privacy-richtlijnen. Zo werden de wagens een paar dagen van de weg gehaald na klachten van de Autoriteit Persoonsgegevens. Het stadsbestuur beloofde eind mei vorig jaar een ‘grondige evaluatie’, waarbij ook alle privacy-aspecten worden bekeken.
 
Ik heb een oude telefoon (LG) van mijn dochter met een SIM kaart van de HEMA.
Ik kon aan de kassa een BON kopen en daarmee opwaarderen. HEMA is gestopt en dat heb ik helaas gemist. Daardoor krijg ik mijn geld niet terug. Helaas.

Maar ik wil de telefoon - in ieder geval voorlopig - houden omdat ik die ALLEEN gebruik voor nood.
Uiteraard heb ik al gezocht op internet maar er zijn vele aanbieders.
Het belangrijkste is dat ik weer met een kassabon kan opwaarderen. Volgens mij kan dat alleen bij AlbHein - KPN. Automatisch opwaarderen kan denk ik niet omdat ik GEEN betalingen doe met de telefoon. Mijn betalingen gaan wel met een bankpas en verder met overschrijvingsformulieren. en dat wil ik zo houden. zo lang dat kan en de bank (Amro) ons niet verplicht het anders te doen.

Als ik gelijk heb en AH de enige is dan hoef ik verder niet te zoeken. Zie zowiezo door de bomen het bos niet.

Als ik toch een nieuwe telefoon zou willen moet het er 1 zijn met EXTRA GROTE LETTERS en gemakkelijk te bedienen. Wel gezocht maar geen snel overzicht gevonden. Bib ook nog niet. Is er vast wel.
Dank voor de moeite.
Romagi.
 
Ik heb een oude telefoon (LG) van mijn dochter met een SIM kaart van de HEMA.
Ik kon aan de kassa een BON kopen en daarmee opwaarderen. HEMA is gestopt en dat heb ik helaas gemist. Daardoor krijg ik mijn geld niet terug. Helaas.

Maar ik wil de telefoon - in ieder geval voorlopig - houden omdat ik die ALLEEN gebruik voor nood.
Uiteraard heb ik al gezocht op internet maar er zijn vele aanbieders.
Het belangrijkste is dat ik weer met een kassabon kan opwaarderen. Volgens mij kan dat alleen bij AlbHein - KPN. Automatisch opwaarderen kan denk ik niet omdat ik GEEN betalingen doe met de telefoon. Mijn betalingen gaan wel met een bankpas en verder met overschrijvingsformulieren. en dat wil ik zo houden. zo lang dat kan en de bank (Amro) ons niet verplicht het anders te doen.

Als ik gelijk heb en AH de enige is dan hoef ik verder niet te zoeken. Zie zowiezo door de bomen het bos niet.

Als ik toch een nieuwe telefoon zou willen moet het er 1 zijn met EXTRA GROTE LETTERS en gemakkelijk te bedienen. Wel gezocht maar geen snel overzicht gevonden. Bib ook nog niet. Is er vast wel.
Dank voor de moeite.
Romagi.
Mijn moeder had hetzelfde probleem.. ik heb toen de allergoedkoopste Samsung gekocht..en een toetsenbord met extra grote letters geïnstalleerd.. nu gaat het goed.
 
Ik heb een oude telefoon (LG) van mijn dochter met een SIM kaart van de HEMA.
Ik kon aan de kassa een BON kopen en daarmee opwaarderen. HEMA is gestopt en dat heb ik helaas gemist. Daardoor krijg ik mijn geld niet terug. Helaas.

Maar ik wil de telefoon - in ieder geval voorlopig - houden omdat ik die ALLEEN gebruik voor nood.
Uiteraard heb ik al gezocht op internet maar er zijn vele aanbieders.
Het belangrijkste is dat ik weer met een kassabon kan opwaarderen. Volgens mij kan dat alleen bij AlbHein - KPN. Automatisch opwaarderen kan denk ik niet omdat ik GEEN betalingen doe met de telefoon. Mijn betalingen gaan wel met een bankpas en verder met overschrijvingsformulieren. en dat wil ik zo houden. zo lang dat kan en de bank (Amro) ons niet verplicht het anders te doen.

Als ik gelijk heb en AH de enige is dan hoef ik verder niet te zoeken. Zie zowiezo door de bomen het bos niet.

Als ik toch een nieuwe telefoon zou willen moet het er 1 zijn met EXTRA GROTE LETTERS en gemakkelijk te bedienen. Wel gezocht maar geen snel overzicht gevonden. Bib ook nog niet. Is er vast wel.
Dank voor de moeite.
Romagi.
Ik gebruik voor opwaarderen van mijn prepaid beltegoed Lebara, in een telefoonwinkeltje een bon kopen (cash betalen) en met de code daarop kun je via sms opwaarderen. (online kan ook, maar dan is je nummer alsnog gekoppeld aan je naam). Als je dat dus net als ik niet wilt, kun je voor de prepaid kassabon gaan.
 
Voor mijn moeder had ik de nieuwe versie van de Nokia 3310 gekocht omdat het een vrij simpel toestelletje is voor alleen bellen en smsen, maar als je echt een toestel zoekt met grote toetsen is dit geen aanrader.

Zag dat Kruidvat ook eigen prepaid verkoopt, maar persoonlijk zou ik het liever bij de grotere netwerkleveranciers kopen, want als Kruidvat hier ook mee stopt zit je weer voor hetzelfde probleem.
Dacht dat je in een postkantoor ook gewoon beltegoed kan kopen van verschillende aanbieders.

Misschien is dit inmiddels veranderd maar je moet even opletten of je toestel simlockvrij is.
En oja niet vergeten dat je nummerbehoud aanvraagt, maar dat wijst zich dan vanzelf wel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan