Opnieuw voorstellen Celticmyst

en dit artikel (nieuwsbrief) ontving ik van Vitavie.nl en er staat nog een link in met uitleg over de schadelijkheid van glyfosaat:



Glyfosaat…gamechanger?


Glyfosaat is het actieve bestanddeel in de onkruidverdelger Roundup. Waarschijnlijk is dit middel bij u bekend om uw tuin, oprit en looppaden onkruidvrij te houden. Glyfosaat doodt alle planten, met uitzondering van de gewassen die genetisch gemodificeerd zijn. Er wordt gezegd dat glyfosaat vrijwel niet-toxisch is voor de mens. Daarom zijn er ook weinig testen uitgevoerd om te achterhalen wat het residu van glyfosaat in onze voeding is.

Waarschijnlijk zijn de genetisch gemodificeerde gewassen sterk verontreinigd, omdat zij vlak voor de oogst worden besproeid met glyfosaat ter bevordering van het droog- en rijpproces.
De aanwezigheid van glyfosaat in de weefsels van de plant kan leiden tot een onbedoelde opname van glyfosaat tijdens de eiwitsynthese, waarbij het de plaats inneemt van glycerine. Glyfosaat is namelijk een glycerine molecuul, waarbij een waterstofatoom is vervangen door een methylphosphonyl groep. Dit heeft mogelijk gevolgen voor onze gezondheid, omdat eiwitten verontreinigd met glyfosaat niet in staat zijn op een juiste manier te werken in het lichaam. Voedsel met deze ‘besmette’ eiwitten zouden kunnen leiden tot moleculaire mimicry. Lees meer over de eiwit assemblage en mogelijke gevolgen van glyfosaat in onze voeding voor de gezondheid.

In deze studie wordt aangegeven dat één specifiek molecuul sterk wordt beïnvloed door de aanwezigheid van glyfosaat in voeding, namelijk collageen. Maar liefst een op de vier eiwitmoleculen is collageen en daarmee het meest voorkomende eiwit in ons lichaam. Collageen geeft gewrichten, botten en huid haar elasticiteit en stevigheid.
Vanuit de gedachte dat glyfosaat zich kan inmengen in collageen, is het een eenvoudige stap om voor te stellen dat glyfosaat een verontreiniging kan veroorzaken in gelatine. Gelatine wordt vaak afgeleid van botten, gewrichten en huid van varkens en koeien (en kweekvissen). Wanneer deze dieren een grote hoeveelheid van GMO Roundup Ready maïs en soja producten voorgeschoteld krijgen, dan kan verwacht worden dat voedingsmiddelen die grote hoeveelheden gelatine bevatten verontreinigd zijn met glyfosaat.

Let daarom op 2 dingen bij het type capsule dat je koopt.
1. Is de capsule gemaakt van gelatine? Gelatine is het hoofdbestanddeel van (soft)gel capsules. Deze capsules worden veelvuldig gebruikt in de farmaceutische- en supplementen industrie. Een oplossing zou het gebruik van niet-gelatine capsules zijn, gemaakt van cellulose.
2. Heb je te maken met een softgel capsule? De zijden van een softgel capsule worden aan elkaar geplakt door middel van verhitting. Dit zou de kwaliteit van de inhoud van de capsule kunnen schaden.

Note: Aan gelatine worden veel gezondheid bevorderende eigenschappen toegedicht. Maak je regelmatig je eigen bottenbouillon? Let er dan op dat de botten afkomstig zijn van gras gevoerde runderen.



 
hierdoor wordt duidelijk waarom je dus echt GEEN glyfosaat (roundup) moet gebruiken dmv bv vlees, het zit in het voer, ook in vaccins blijkt uit dit verhaal en schijnt dus zelfs ook gelinkt te zijn aan autisme.
 
Ik zie mijn reactie op Vivianne niet staan, vreemd.
In elk geval schreef ik dat zowel folaat als B12 in lever volop aanwezig is, meer dan in welke groente dan ook.

En ja dat glyfosaat daarvan zijn de gevolgen niet te overzien. Funest voor onze microbioom, darmflora. En als je dan al geen bouillon meer kunt gebruiken... soms word je er wel moedeloos van, maar gelukkig zijn er voldoende goede adressen waar we nog terecht kunnen.
 
ik plaatste dit uitgebreide bericht alleen maar om heel duidelijk te maken dat de bron van de bottenbouillon goed (grasgevoerd) moet zijn.
En niet alleen problemen in de darmen maar ook de opbouw van je eiwitten die ernstig verstoord raken.
 
@ Tanja

Heb ik ook al meerdere malen gehad.

Vreemd van die lever,....Die had ik er oorspronkelijk ook tussen gezet samen met de leverworst en de leverpaté. Blijkbaar is er achter de schermen iets met de tekst gebeurd.
 
Zal te maken hebben gehad met de overzetting van het forum naar de beveiligde omgeving dit weekend.

Mike
 
Ik heb momenteel te maken met dat ik niet vd koffie afkom. Ik vind het erg verslavend en dan met hafvolle melk en greatlakes gelatinepoeder (dat dan wel).

Het gevolg is dat mijn bloedsuiker natuurlijk niet echt stabiel is en ik ook veel honger heb.

het blijft voor mij lastig om er helemaal vanaf te blijven.

 
@Binc ik denk dat ik de eieren met kaas en spek weer ga proberen als ontbijt en dan inderdaad met 2 boekweitcrackers ofzo.

De yoghurtsmoothies vind ik niet lekker als ontbijt (in de avond als toetje gaat het wel, maar in de ochtend gaat dit niet en valt het niet goed).... en aangezien ik vooral in de ochtend nu koffie drink (is echt een verslaving! Ik weet het, niet supergoed ik kom er niet vanaf), is mijn bloedsuiker niet goed en zie ik ook wazig.
 
Welk effect krijg je dan van de yoghurt dat het niet goed valt?

Koffie kun je wellicht als je er nog niet vanaf komt vervangen voor cafeïne vrij?
Ik heb ook een periode gehad van overmatig veel koffie drinken. Dat was in een stressvolle periode. Ik heb dit uiteindelijk afgebouwd door een heel klein beetje koffie in een mok te doen. En dit aangevuld met warme rauwe melk. Dus steeds minder koffie en veel melk. Soms ook bulletproof koffie.

Hoe is het met je bijnieren gesteld?
Heb je last van maagzuur?
Al eens enzymen geprobeerd als supplement?

 
Misschien dat je iplv spek bij de eieren zalm kan nemen. Dat verteert dat misschien iets beter. Vis verteert bij mij beter dan grote hoeveelheden vlees.
 
Ja dat was eigenlijk ook mijn volgende vraag. Op de site van voedingisgezondheid zie ik dat er alleen thee gedronken wordt tussendoor. Drink ik ook wel hoor.

Dus Binc jij drinkt veel rauwe melk tussendoor? Wel met wat slagroom erin of een rauw ei erin?


Bijnieren, weet ik niet.
Maagzuur niet echt last van.

Nee nog nooit enzymen geprobeerd als supplement; wil niet teveel gaan suppleren.

Ja, ik kan de zalm eens proberen.
 
Maar waar heb je dan wel last van als je yoghurt neemt?

Ik drink idd veel rauwe melk.
In de melk doe ik eigenlijk geen slagroom. Wel eens rauwmelkse room. In de kefir doe ik wel room omdat ik dat lekkerder vind.

Wat neem je momenteel dan wel aan supplementen? Je zegt dat je niet teveel wilt nemen. Maar de vraag is wat je wel neemt en of je lichaam dan ook in staat is om dat op te kunnen nemem.

Het probleem met de koffie bij mij was dat ik een klein laagje koffie met veel melk steeds lekkerder begon te vinden. Daardoor ging ik op den duur nog meer ervan nemem. Totdat ik alleen nog warme melk nam in de ochtend. Ook niet ideaal. Want in mijn beleving moet je rauwe melk niet verhitten. Maar dat leek mij beter dan met koffie ?

Nu drink ik veel zelf getrokken munt gember thee. Met kaneel Citroen en honing.
Begin de dag met keltisch zeezout als sole en met Citroen.
En daarna mijn zelf getrokken thee.
 
Hoi Binc

Bedakt voor je antwoord.
Als ik rauwe melk in huis heb, drink ik er ook van (ook tussendoor) en merk zeker wel dat ik mij daar beter van ga voelen hoor. Dus wellicht toch weer even wat halen vandaag... dan kan ik dat af en toe tussendoor pakken.

Wat ik neem aan supplementen: b12 van solgar (dat is niet de volledige, geen foliumzuur erbij), soms magnesiumcitraat, elke dag levertraan met boterolie (de combinatie), vitamine c van solgar. Lugol's jodium 1 x per week op de huid.

Waar ik last van heb als ik yoghurt neem? Nee hoor yoghurt gaat goed hoor, maar dan wel met iets van ei erbij meestal en wat fruit. Gewoon als yoghurtsmoothie dus.
 
ik bedacht me net, voor de dagen dat ik geen rauwe melk heb: geeft rauw power yoghurt hetzelfde effect?
http://beterbio.nl/aanraders-c255/rauwpower-yoghurt-p18028/


of is dat dan net weer anders
 
Ik begrijp je even niet. In een eerder bericht hierboven gaf je aan dat de yoghurt niet goed valt.
En nu zeg je dat je er geen problemen mee hebt?
Ik kan dat even niet rijmen?

Wat zijn dan recentelijk over het algemeen je klachten die je ervaart? Even ongeacht van wat je eet?

Heb je last van je spijsvertering? En zo ja, bij welke producten dan? Heb je dat inzichtelijk?
 
Er is overigens niks mis met raw power. Ik haal het ook wel Eems als ik tijd gebrek heb om naar de boerderij te gaan. Hoewel dat zeldzaam is bij mij. Mede omdat ik de zuivel van de boerderij lekkerder vind dan raw power. Kun je dus gerust kopen. Alleen rauwe melk van raw power is in de winkel niet beschikbaar omdat dat van de overheid niet mag vanwege...jawel...bacterieen etc. Yoghurt en kefir kun je in veel natuurwinkels wel kopen.
 
sorry, ik schrijf tegenstrijdige berichten.

Ik probeer veel uit.

IK merk dat als ik alleen de yoghurt neem van raw power en niet de rauwe melk dat ik toch iets mis!!!
Als ik alleen de yoghurt neem krijg ik een opgeblazen gevoel. Neem ik daarna nog rauwe melk wordt het beter!

Ik denk dat de rauwe melk toch onmisbaar is voor mij.
Het lijkt dus of de raw power yoghurt niet het zelfde effect als rauwe melk van de boerderij heeft.

Ik merk bij de rauwe melk echt dat het een boost geeft. Ik weet niet precies hoe dat komt, misschien is de yoghurt toch te bewerkt? Is het gehomogeniseerd? Ik weet het niet.
 
Rauwmelkse yoghurt is gefermenteerd. Het is niet te vergelijken met yoghurt uit de supermarkt. Als jij van sommige producten die je eet een opgeblazen gevoel krijgt is je spijsvertering niet op orde.
Enzymen zouden je daarbij kunnen helpen waardoor de vertering beter gaat.
Ik heb zelf een poosje de super enzymen van now gebruikt. Daar voelde ik mezelf super bij. Daar zit ook betaine hcl in.

Deze

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p...9QhyybnKygmgDrJDPQ9gx3lNvzX_36-R7tBoCojHw_wcB

Wellicht dat je toch ook echt je bijnieren moet gaan ondersteunen. Hierover is ook veel te lezen op dit forum.

Rauwe melk bevat ook koolhydraten. Misschien neem je te weinig koolhydraten? Dat is ook weer funest voor je bijnieren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.926
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan