Opnieuw voorstellen Celticmyst

Zojuist zag ik trouwens post #75235


Ik kan het nu niet vinden, maar ik heb wel eens een plaatje op desite van Anneke Bleeker gezien over hoe water kristalen eruit zagen na de magnetron (zeer fout), inductie (zeer fout), gas en hout (prima) en elektrisch (er tussenin)
Dus dan zou je de botten beter in een gewone pan kunnen doen, als deze post klopt?
 
Ruimte- en/of geldgebrek kan ook een reden zijn voor geen nieuwe pan. Als je een grote pan in huis hebt, voldoet ook goed.
 
mijn pan is 3,5 liter.

gebruik jij nog een warmhoudplaatje?

*maar dan nog gaat door mijn hoofd de vraag of een slowcooker al dan niet veilig is vanwege de reden
- mogelijk aanwezige teflonlaag
- http://blog.grasslandbeef.com/bid/89368/The-Hidden-Danger-in-Your-Slow-Cooker loslaten van lood wat in je voedsel komt, maar dat verschilt wel per slowcooker
 
@Liz85, ik heb heeel lang een zwarte juspan gehad, het soort dat je bij de Blokker kunt kopen in diverse formaten. Die was aan vervanging toe dus ik wilde een nieuwe juspan hebben. Uiteindelijk is het een rode pan geworden die ik zowel voor vlees als soep gebruik. 3,5 of 4 liter denk ik. Bovendien heb ik een soeppan die je ook bij de Blokker kunt kopen, dat zijn die hoge emaille. zal 6,5 liter zijn. Vind ik vaak weer net iets te veel, tenzij er visite komt dan is het wel handig. Hangt ook van je vriezer af of je veel voorraad kwijt kunt.
Om te beginnen met soep heb je vast wel een grote pan in voorraad, kun je even rustig rondsnuffelen voor je een nieuwe koopt.
6,5 liter hebben ze tegenwoordig ook in roestvrij staal. Verder heb ik geen ruimte voor al die pannen. Er staat nog een nieuwe snelkookpan die ik niet gebruik. Dat is geen slowcooker. Iemand interesse?
 
Haha, zo is dat.
Ik heb het wel eens in runderbouillon gedaan, dat verpestte voor mij de smaak nogal.
In kippenbouillon heb ik het nog nooit geprobeerd.
 
Ik had vorige week trouwens nogmaals de rauwe melk geprobeerd en ik kreeg het weer erg, erg warm hiervan en een opgezette buik. Heel de middag in bed gelegen.

Sommige mensen zeiden, je moet geen melkproducten meer gebruiken maar dat red ik niet, mijn lichaam heeft dat echt nodig.

Dus misschien dat de rauwemelkse kefir minder problemen gaat geven hoewel hier natuurlijk ook rauwe melk in zit maar het is het proberen (opnieuw) waard...
 
Oke ik zal het even uitleggen.
Ik had als avondmaaltijd witte basmatirijst met een schep quinoa met roomboter en kokosolie erdoorheen, en kip gebakken in roomboter
Daarna wat sla met spekjes.

Maar ik heb gewoon echt zo'n zin in cholesterol, vet daarna. Dus dronk ik volle yoghurt met 3 rauwe eieren erdoor. Het is de sterke behoefte eraan en mijn hersenen hebben dat gewoon nodig voel ik.
Ik ben wel wat gaan minderen trouwens hoor met de yoghurt en de eieren.

Maar dat is toch het hele principe van wapf, veel vet/cholesterol dus het is niet zo raar dat mijn lichaam daar ook om vraagt.

En o ja als ik niet ontbijt met volle yoghurt en rauw ei erdoor dan is het heel moeilijk om iets anders te verzinnen voor ontbijt maar dat even daargelaten.
 
nb: simon g's ontbijttip van rauwemelkse kefir, 2 eieren en een appel lijkt mij voor mij dan misschien wat beter dus dat is ook weer het uitproberen waard.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.524
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan