Opnieuw voorstellen Celticmyst

en volgens mij zit ik veel te hoog in koolhydraten dus dat is echt een kwestie van af kicken.



Op basis van deze maaltijd niet


Broccoli, rijst, vis, roomboter/geitenkaas.
Bakje geitenyoghurt met creme fraiche en 3 rauwe eieren



 
Toevallig ook een behoefte aan zout?
Niet heel erg.

Ik vroeg mij trouwens af, ik las in een post dat jij geen rauwe melk drinkt, Mike omdat je dit als dikmakend ervaart, maar wel rauwemelkse kefir drinkt. Doe je hier een eigeel doorheen?
Trouwens ikzelf doe altijd hele rauwe eieren door de zuivel en niet alleen het eigeel
 
Ik wil van de week weer bouillon gaan trekken. De vorige keer had ik een lekkere bouillon gemaakt met courgette dus het lukt op zich wel nu. Ik gebruik een pan van 3,5 liter. Ik heb begrepen dat je het op een warhoudplaatje kunt maken maar dat een slowcooker ook handig is. Dus die wil ik aan gaan schaffen.

Ik was net even bij de kookwinkel en ze hadden 2 soorten slowcookers van crock-pot.
Een van 3,5 liter en een van 6 liter (wel 130 eurie). Nu twijfel ik erg welke ik moet nemen (het is voor mij alleen)..... welke zouden jullie kopen?
 
Je bent een stuk goedkoper uit met een slowcooker van Russell Hobbs bij de Kijkshop. 3 liter lijkt me meer dan genoeg voor jou alleen.

Mike
 
Okee top, bedankt; maar, even rekenen voor hoeveel keer soep is dat...

De vorige keer uit mijn 3,5 liter pan haalde ik ong. 3 tot 4 spinaziepotten gelatine (groente neemt natuurlijk ook volume in beslag), niet heel veel, vandaar dat ik dacht, 6 liter is misschien beter.
En ik gebruikte 1 spinaziepot per keer voor de soep, maar misschien is dat wel teveel. Dat gaat hard... dus voor 4 keer soep ofzo.
 
Dat is,afhankelijk van hoeveel keer je op een dag soep eet,2 dagen of 4 dagen soep. Lijkt me meer dan genoeg. Daarna maak je gewoon weer nieuwe.

Mike
 
als je natuurlijk een 6 liter pan neemt kun je ook invriezen, dan hoef je niet steeds te maken, zag dat meer mensen dat deden
 
Ik ben ook alleen maar 6,5 liter lijkt me oke. Ik eet dan 2 dagen soep en de rest gaat in de vriezer tot nader orde.
 
Oke; dan ga ik voor die grotere.
cholesteroliscool, doe jij ook altijd nog een blik kokosmelk door de bouillon?
 
@Liz85, het enige wat ik tijdens het sudderen toevoeg zijn wat laurierbladeren.
De BB die ik maak is verder neutraal zodat deze overal bij gebruikt kan worden.
Ik meng deze bv met groentesoep of het gaat door een stoofpotje maar ik kan deze ook voor Vietnamese of Indische suddergerechten gebruiken.
Van een neutrale kippenbouillon maak ik later een basis voor Thaise tom kha kai door er een blok santen bij te doen.
Ik gebruik ook geen zout bij BB maken, bij bv een Thais gerecht gebruik ik daarna vissaus als zout.
 
of het gaat door een stoofpotje maar ik kan deze ook voor Vietnamese of Indische suddergerechten gebruiken.
Van een neutrale kippenbouillon maak ik later een basis voor Thaise tom kha kai door er een blok santen bij te doen. Ik gebruik ook geen zout bij BB maken, bij bv een Thais gerecht gebruik ik daarna vissaus als zout.
dat klinkt lekker. Doe je bij die gerechten ook altijd ei erdoor, of niet. Want als ik b.v. alleen bouillon eet met groente en vet erdoor moet er altijd een ei bij...of meer.

Ik heb het geprobeerd, met alleen vlees, of vis, maar daarna wil ik toch echt nog een ei, of een paar.
 
Liz85, ik heb een gewone grote pan, het is wel lastig om het gas laag gedraaid te houden. Ik maak ook pure bouillon, gewoon botten trekken. Dan kan ik later beslissen wat ik er van maak.
Ik had laatst een restje bloemkool plus een stukje zoete aard, en een restje andere groenten, daar zou een stukje ui en knoflook en een beetje uitgebakken spek bij kunnen, hangt ervan af hoeveel tijd en zin ik heb. Ingredienten goed, soep altijd goed.
Niet moeilijk doen, heb je zin in ei erbij? doen.
 
@Liesje: ja je hebt gelijk.



Ik had laatst een restje bloemkool plus een stukje zoete aard, en een restje andere groenten, daar zou een stukje ui en knoflook en een beetje uitgebakken spek bij kunnen, hangt ervan af hoeveel tijd en zin ik heb.
En dan laat je de bouillon met die ingrediënten nog een tijdje sudderen neem ik aan.
Ik zou er dan zelf nog iets van kokosmelk of slagroom bij doen voor de vetten trouwens..
 
Niet moeilijk doen, heb je zin in ei erbij? doen.


Zoals liesje al schreef: gewoon doen.
Zelf begin ik tegenwoordig nu ik er weer tegen kan de dag meestal met een stuk of 4 eieren.
Begin gewoon, al doende leert men en vooral van fouten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan