Ook even voorstellen: Alexandra

Hallo Colonquixote,

Werk jij nu al met de 24 uurs urine test in jouw praktijk of was je van plan dit te gaan doen?

Wij hebben op het WP congres daarover gesproken en ik ben eigenlijk steeds meer geïnteresseerd in de mogelijkheden van deze test.

 
De top wordt zenuwachtig en denken damage control te doen door mij te citeren??? Hoezo, de echte kracht komt van onderaf? Een beter bewijs komt er niet dan dit dat dit daadwerkelijk het geval is!

Ik wacht nog met smart op het artikel, maar begin ondertussen trotser en trotser te worden wat wij hier met elkaar neerzetten! Zelfdenkende, autonome mensen die dwars tegen alle structuren ingaan en hun eigen weg bewandelen. Ieder op zijn of haar eigen toon en luisterend naar wat goed voor hem of haar is. Geweldig!

 
@pike: even kort, ik moet zo weer op stap. In de 24-uurs urine kun je van alles aantonen: je kunt er de 'doorvoer' van allerlei stoffen mee meten, van hormoonmetabolieten tot mineralen. Laat dus graag even weten wat je zou willen laten meten, ik weet niet meer precies over welk profiel we het tijdens het congres gehad hebben.

Ik werk veel en graag met klinische profielen en ben bezig in het kader van mijn fibromyalgieproject een aantal profielen op te stellen die me precies die informatie moeten geven die ik nodig heb: dus bijvoorbeeld bijnieruitputting, schildklier, en geslachtshormoon-metabolieten bij vrouwenklachten. Vrije radicaaldruk, antioxidanten, vetzuurprofielen, dat soort dingen. Ook sinds kort de 24-uurs mineralenbalans, ter controle van het dynamische evenwicht van de mineralenhuishouding, naast haar-mineralenanalyse, die aangeeft wat je lichaam er van oppikt.

Bestaande profielen geven vaak net teveel of te weinig informatie en zijn dan financieel minder goed op te brengen of minder nuttig. Ik heb al flink wat tijd zitten in bespreking met het lab, maar ben op achterstand gezet door hun faillissement (na heksenjacht verzekeraars) en doorstart, waardoor een deel van het werk opnieuw moet. Mijn belangrijkste contactpersonen zijn afgevloeid. Reality sucks.

Volop in bewerking dus. Hou er even contact over. Misschien eens een informatieavondje over doen.

 
Quote:
graan en brood zijn verweven met religieuze cultuur


@ Colonquixote, tja, maar laten we dan ook even echt de traditie van de bijbel hanteren en dan is het graan, met name de huidige tarwesoort, in niets te vergelijken met dat van de oorspronkelijke graangewassen door typen hybridisatie die erg dicht aanliggen tegen genetische modificatie: dat is tegen "gods wetten" in gebeurd.

 
He, geen tijd gehad een krantje op te pikken vandaag, had het ook graag even gelezen, Alexandra die de krant haalt :)

 
Quote:
Laten we voorlopig maar aannemen dat de professor zich niet verlaagd heeft tot ad hominem maar met 'feiten'komt.



Helaas... Ad hominem is toch wel gebruikt. Erg knap dat deze man met wie ik nog nooit een woord heb gewisseld zijn mening over mijn taalgebruik, intonatie en intentie weet in te vullen en vorm te geven aan het begin van het artikel. Ik besla geloof ik de hele eerste aliniea!!!!

Feiten? Hier de vetgedrukte tekst van het artikel:
Quote:
Tarwebrood is het "perfect chronisch vergif", werkt zelfs eetversalving in de hand. En energiedrankjes als red bull bevatten een gevaarlijk hoge dosis cafeine. De Maastrischts voedingshoogleraar Fred Brouns heeft schoon genoeg van al die voedingsmythes.


Hier kom ik :D
Quote:
Tarwe is slecht voor je. Zo simpel is 't", bijt het ene forumlid, Alexandra, het andere toe. Pirre had zich op het webforum laten ontvallen dat ze wekelijks circa anderhalf "zelfgebakken natuurdesembrood" nuttigt. Schoorvoetend bekende ze dat ze in haar dagelijkse maaltijden liever niets "iets volledig weglaat". Alexandra snapt dat volstrekt niet, laat ze op het Weston Price Forum - een website 'voor wijze tradities in voeding, landbouw en geneeskunst'- snibbig weten: "Waarom blijf je jezelf vullen met stoffen die niet goed zijn voor je? Waarom niet uitbannen wat niet goes is? iedere dag een beetje gif toedienen wabt de rest van de dag eet ik t niet." hoont ze.

Het geloof 'brood is ongezond', zo niet chronisch giftigdat Alexandra predikt, is wijdverbreid, geruige het succes van boeken als De voedselzandloper.."



(geen zin meer om verder te typen, gaat niet meer over mij)"

Vervolgens laat Will Gerritsen, de journalist Proffersor Brouns aan het woord die er blijkbaar eens even goed voor gaat zitten! Tenminste, dat schrijft hij.

Ik vraag me de volgende dingen af. Mag iemand zomaar mij citeren en dat in de krant zetten? En niet alleen citeren, maar ook bepalen wat voor bedoeling, intenties en wijze van interpetatie ik de dingen heb geschreven.

Idem trouwens voor Pirre die hier een geblokkeerd profiel heeft. Beetje jammer dat de trol, ik bedoel journalist Will Gerritsen mij niet even persoonlijk heeft benaderd. Een kopie van het artikel had ik namelijk erg op prijs gesteld!

 
Ik ben eindelijk thuis, maar ik begrijp dat je al helemaal op de hoogte bent Alexandra!

Ik had toch gelijk dat je een prominente rol speelt in het artikel, of niet?

 
Ik ben uit dit topic "geciteerd".

https://www.fatsforum.nl/topic/nieuw-hier-pirre/page/2#post-88666

Gelukkig schrijft Gerritsen dat je alleen naar witte jassen moet luisteren, want die hebben ervoor gestudeerd. Nu blijkt hij als deskundige gehoord te worden in de link van Pike. Toch knap voor een journalist! Waarschijnlijk heeft tie stiekem nog een wetenschappelijke achtergrond!

Ach, hij praat wel lekker vlot! Ik wens hem nog heel veel boterhammen toe!

 
hahahahaha, inderdaad Laiqueglia!

Enne, voor iedereen die denkt dat iedereen die zich hier aanmeldt er niet op uit is om mij, jou of wie dan ook onderuit te halen, krab nog maar een keer achter je oren! Dit rechtvaardig voor mij iedere opmerking die gemaakt is naar mensen die zich verdacht hebben gedragen. Jammer dat er misschien nu wel mensen zijn afgehaakt die "alleen maar" uit balans zijn. Maar laat een ieder nu gewaarschuwd zijn!

Enne, ondertussen luister ik nog naar Gerittsen op de achtergrond, limburgs is mijn tweede taal :D Tip van de dag, draai bij dementen een cd van Rieu, want daar worden ze rustig van.

 
Het is niet mijn rechtsgebied, maar ik denk dat je in deze niet zozeer aan het 'recht te citeren' moet denken, maar eerder aan de vraag of dit een inbreuk op de privacy is. Aangezien hij niet jouw achternaam noemt, denk ik dat hij ermee wegkomt. Misschien zelfs als hij dat wel had gedaan. Andere juristen?

De man spelen in plaats van de bal is sowieso een teken van onvermogen met waarschijnlijk een averechts effect van nog meer meelezers!

 
Ik vindt het wel een eer dat het forum wordt genoemd samen met boeken als broodbuik en de voedselszandloper.

Er wordt regelmatig aangedrongen dat Mike zijn boek schrijft (vooral doen Mike!!!!) maar ik denk niet dat we beseffen wat voor impact dit forum heeft! Wij, met z'n allen, zijn blijkbaar een belangrijke medespeler geworden. Ik kan niet anders zeggen, applaus voor onszelf en dank je wel Mike. Ook ik ben het echt niet altijd eens met je besluiten, maar deze format werkt.

Waar ik eigenlijk vindt dat men mij niet moet bestempelen als dat ik mensen toebijt, hoon en snibbig ben. En dan halve dingen citeert. Maar inderdaad, het getuigt van onvermogen van de schrijver, want als je dit soort insinuaties nodig hebt om je artikel op te leuken, ga vooral je gang. Ik vind het serieus jammer dat hij niet de moeite heeft genomen mij dit artikel toe te sturen. Ik ben makkelijk bereikbaar en had dat zeer zeker kunnen waarderen.

 
En het valt of staat met de bereidheid van mensen om open te zijn over zichzelf, hun kwaaltjes, ziektes, onzekerheden etc. en van anderen om daarop te reageren. Dus, grote pluim voor jou en ook anderen die dit doen!

Edit: Alexandra, jij bent echt heel open, dus je zou kunnen overwegen om de link naar je website te verwijderen, zodat mensen je achternaam niet weten.

 
KKZ, als je me een mail stuurt, dan stuur ik je het artikel toe. Het is lastig te lezen, vandaar dat ik het verder niet online zet. Maar kan je het zelf lezen :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.432
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan