Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Gebruikt niemand hier Zechsal ?

Zechsal wordt gemaakt van magnesium, dat wordt gewonnen in de bodem van Veendam. Het magnesium is een overblijfsel van de Zechstein Zee, die zo'n 250 miljoen jaar geleden op de plek van Veendam lag.

Volgens de site:

De Zechstein bron produceert het meest zuivere en natuurlijke Bischofiet

( = magnesiumchloride-hexahydraat).

Zechstein magnesiumchloride is daarom het edelste zout ter wereld.

 
@ lekkerromig

Jazeker, na het lezen van de volgende twee boeken gebruik ik ook juist Magnesium Chloride ipv Magnesium Sulfaat (bitterzout, Epsom Salts).

http://www.amazon.com/Transdermal-Magnesium-Therapy-Mark-Sircus/dp/0978799119/ref=pd_sim_b_4

http://www.amazon.com/Magnesium-Miracle-Carolyn-Dean/dp/034549458X/ref=pd_sim_b_2

In de boeken wordt omschreven dat magnesium beter door het lichaam wordt opgenomen als het transdermaal (dus op de huid) wordt aangebracht. Ook Daniel Reid, schrijver van het boek The Tao of Detox, geeft aan dat Magnesium Sulfaat te snel door de nieren wordt uitgescheiden en daardoor moeilijk door het lichaam wordt opgenomen. Magnesium Chloride daarentegen wordt juist makkelijk door het lichaam opgenomen.

Het via de huid opbrengen van magnesium kan via magnesiumolie of door magnesium flakes in een (voeten)bad te doen.

Het klopt dat de meest zuivere magnesium bron van de wereld gewoon in Nederland ligt (Veendam). Mijn voorraad magnesium bestaat dus uit magnesiumolie en uit magnesium flakes (uiteraard beide voorzien van het Zechstein Inside logo !).

 
Hoi satfat,

dat heb ik ook gelezen, dat magnesium chloride beter opgenomen wordt door het lichaam.

Koop jij ze rechtstreeks van Zechstein of ergens anders?

 
@ lekkerromig Er zijn diverse internetsites die flakes en olie verkopen met het Zechstein Inside logo. Hier koop ik het ook gewoon.

 
Ik heb ook een containertje Magnesiumolie van Zechstein! Ik gebruik het om lekker te slapen. Het emmertje met flakes voor een voetenbad heb ik ook in huis.

 
Even een update van mijn kant..

Ben nu een aantal dagen bezig met een nieuw drankje :) Neem 's ochtends op nuchtere maag een glas water met sole en citroen, hierna neem ik een mix van: stuk komkommer (soms stukje wortel), flinke scheut appelazijn, levertraan, sole, curcuma, peper, gember en soms varieer ik met selderij/koriander/kaneel ect, het geheel overgiet ik met bouillion van zalmkop of kippenpoten (vooraf getrokken en staat vast in de koelkast)

Hierbij soms nog wat olijf of lijnzaadolie

Dit blender ik flink schuimig, door de appelazijn wordt het echt een heel schuimig geheel! Ik vind het heerlijk!

en..

Ik ben al 3 dagen meerdere keren per dag naar het toilet geweest om vanalles te lozen :)

Deze mix drink ik 3 keer op een dag.

Hiernaast heb ik ook ontdekt dat wanneer ik groenten laat smoren samen met een pluk zuurkool+kokosolie/ghee of olijf, deksel op de pan, kruiden erbij = heerlijk en goed gegaarde groenten die makkelijk verteerbaar is. Ik denk dat de zuurkool hiervoor zorgt.

hoop dat dit zo even goed blijft gaan, ik voel me er in ieder geval fijn bij :)

 
ik heb erge verstopping en buikpijn sinds ik melk en meer kaas en eieren en vlees eet

echt geen pretje wat kan ik doen??

 
Ik tob ook al een paar weken met harde ontlasting, voordat ik aan de H202 ging nam ik altijd LUVOS-heilaarde. Heb gisteravond laat weer ingenomen en het ging weer als vanouds. Neem altijd wel voldoende (liefst gesmoorde) groente bij avondeten. Neem ik bonen of andere gekookte groente is de ontlasting al moeilijk. Het lijkt mij dat zuivelprodukten en vlees niet opstoppen. Wel te weinig groente en in mijn geval dan (hoop ik tijdelijk) H202. Heb op de H202 site toch ook gelezen dat mensen tobben met harde ontlasting. Maar die gebruik jij toch niet?

 
Je kunt geen zware eiwitten verteren. Join the club, dit forum staat er vol mee. Je dacht een gezonde stoelgang te hebben door een vezelrijk voedingspatroon te eten, maar dat is alleen maar onverteerbare rommel die je lichaam via je darmen loost. De werkelijke test voor je spijsvertering komt als je steeds vezelarmer gaat eten. Nu blijk je dus onvoldoende maagzuur te hebben om eiwitten goed te verteren. Hoe maak je meer maagzuur aan?

- Eet meer zout. Keltisch zeezout welteverstaan. Zout is grotendeels natriumchloride en de chloride helpt voor de aanmaak van maagzuur (waterstofchloride). Het is de enige voedselbron van chloride die wij mensen hebben, dus laat niemand je ooit meer vertellen dat zout slecht voor je is! De natrium gaat naar de bijnieren. Jouw bijnieren zijn verzwakt, waardoor je minder maagzuur aanmaakt. De natrium helpt om de bijnieren sterker te maken.

- Eet meer zwarte peper. Zwarte peper geeft een signaal dat er meer maagzuur moet worden aangemaakt.

- Eet en drink meer zuren. Denk hierbij aan gefermenteerde voeding en dranken en zure vruchten.

- Leer ontspannen. Je bijnieren zijn verzwakt door stress. Dit kan zowel een lichamelijke als een geestelijke belasting zijn, of allebei. De zwangerschaps- en zoogperiode alleen al hakt er al in, maar wellicht spelen er nog andere emotionele issues.

Het kan ook helpen om meer maagzuur te gaan slikken als supplement. Dit heet betaine HCL. Extra spijsverteringsenzymen als supplement kan ook helpen. Een goed supplement dat beide heeft is dit:

http://www.xxlnutrition.nl/super-enzymes/now-foods

Mike

 
Dus als ik het goed begrijp zou je helemaal geen groente nodig hebben?

 
N.a.v. Mikes eerdere opmerkingen over dat je voedselsoorten (bijv. verzadigd vet-ongeraffineerd zout-vitaminen-mineralen-eiwitten) best combineert om er het optimale uit te halen: het volgende over de synergie tussen dierlijk vet/eiwitten met groenten:

Quote:
[...] one prospective study found that people consuming meat along with green or yellow vegetables on a daily basis had 75% less reduction in colon cancer incidence compared to those who consumed either meat of vegetables alone.


In: Beating cancer with nutrition, Patrick Quillin, p 206

Quillin verwijst voor deze passage naar een studie van Hirayama, T, in Diet and Human Carcinogenesis, Joosens JV, p. 191, Elsevier, NY.

 
Aangezien Dorien deze info ook in een ander topic heeft geplaatst en deze hier herhaalt, herhaal ik ook mijn antwoord:

Quote:
Dat heeft te maken met de zuur-basebalans. De alkalische groenten balanceren de zuurvormende dierlijke vetten en eiwitten. De vroege mens kreeg zijn basen binnen door het alkalische merg uit botten te zuigen. Wij in de moderne wereld gebruiken hiervoor planten. Zoals je inmiddels weet bevatten planten veel potentieel giftige stoffen, dus het beenmerg was veiliger. Dit is de reden waarom plantaardig voedsel van oudsher altijd gekookt werd en niet rauw werd geconsumeerd. Een 'salade' in Italie was bijv. eeuwenlang een afgekoelde gekookte groentenhap.


Ter aanvulling:

Je lichaam zit absoluut niet te wachten op die plantenvezels. Opnieuw een argument om groenten (maar ook fruit) te koken. Theoretisch zou je 100% gezond kunnen worden zonder groenten, maar dan moet je wel aan het beenmerg!

Mike

 
Ik heb telkens wat bloed mee op het eind van de ontlasting of soms zie ik het enkel op het wc-papier. Ik dacht dat het wel door de constipatie kon komen, maar ik meen mij te herinneren dat ik dit ervoor ook al een tijdje had. En laatst had ik geen last van obstipatie en was er ook weer bloed uitgekomen. Misschien heb ik (inwendige) aambeien of waar kan het nog aan liggen?

 
Hm, ik heb eens opgezocht wat de andere symptomen van maag-en darmzweren zijn en die heb ik niet echt. Dan toch inwendige aambeien misschien. Ik heb wel altijd al last gehad van een slechte bloedcirculatie. Hopelijk zal het kruid gotu kola helpen die ik heb besteld, dat is oa ook goed voor de aderen en bloedsomloop.

 
Ik had me eigen voorgehouden niet teveel over dit onderwerp uit te weiden maar tot mijn grote vreugde gaat het nu ( op 22 druppels) zeer goed. Niks geen groene of zwarte blubber maar mooie goudgele ontlasting. Aan de kleur is de laatste jaren niets veranderd, soms als ik krootjes heb gegeten wat rooiig. Gezien de hoeveelheid van vandaag ben ik zeer opgelucht. Heb net mijn 2e shotje binnen, die druppels innemen blijft goor maar we gaan door.

 
Hier een beeldende kleurenprent, een zogenaamde "poepinfografiek", die ik wel op mijn wc zou willen hebben hangen:

http://www.welingelichtekringen.nl/19768-.html

http://dailyinfographic.com/wp-content/uploads/2012/03/poopinfographic-e1333245443308.jpg

 
@Lievergezond

Cool, ik ben hier op zich wel blij mee bedankt!

 
Mijn ontlasting is nu vettig...

Bad news nog steeds, met name voor wat ik al dacht: die alvleesklier die niet goed functioneert.

Inmiddels voorzie ik mezelf met ijzeren discipline van pancreasenzymen, rauwe gevriesdroogde pancreasextract en ook systemische enzymen (serrapeptase: in de hoop met dat laatste de ontsteking en afsterving van cellen in mijn pancreas tegen te gaan en hopelijk regenereren eventuele afgestorven pancreascellen weer...).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.124
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan