Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Kijk ik op de site van brewfirm...dat is echt toevallig...zit er een winkel in Bentelo, buurdorpje :D

als je zelf bier/wijn/kaas wilt maken, haal je daar de bitterzout?

 
Ja, het wordt ook gebruikt als spotgoedkope grondstof voor het brouwen van dranken en andere fermentatieprocessen.

Mike

 
Bedankt Rapunzel en Mike voor de tip! Ga me wat van dat bitterzout aanschaffen..

 
Lekkerromig,

Jij komt aan je taalgebruik te oordelen uit Belgie. Die Brewferm is een Belgische firma en er staan Belgische verkoopadressen op de site.

Mike

 
Ja dat heb je goed gezien, ik ben idd Belg (valt het zo op? lol).

Ik heb de site gezien, maar ik zou liever online willen bestellen, misschien eens proberen via een emailadres.

 
Er is geen Nederlander die bijv. spreekt over 'pijpajuin'. :wink: Bij de verkooppunten vind je ook websites die ongetwijfeld een webshop hebben.

Mike

 
Haha, ok. :lol:

Goed idee, ik zal nog eens checken of ik een webshop vind op die site..

 
Zou magnesium chloride ook goed zijn? Op deze webshop verkopen ze ongeraffineerde Sel de Nigari uit Japan. Ze verkopen er trouwens ook nog andere interessante dingen zoals graanmolens, boterkarn, yoghurtfermenten, kaaspersers, ijsmachine, ouderwetse zuurkoolpotten,..

Volgens Wikipedia: "Magnesium chloride (E511[8]) is an important coagulant used in the preparation of tofu from soy milk. In Japan it is sold as nigari (にがり, derived from the Japanese word for "bitter"), a white powder produced from seawater after the sodium chloride has been removed, and the water evaporated. In China it is called lushui (卤水). Nigari or lushui consists mostly of magnesium chloride, with some magnesium sulfate and other trace elements. "

 
Hier een interessant artikel over MAGNESIUMCHLORIDE.

citaat uit artikel: "Geleidelijk aan vond Prof. Delbet dat magnesiumchloride bij een groot aantal ziekten nuttig was. Hierbij waren inbegrepen ziekten van het spijsverteringskanaal zoals colitis, galblaasproblemen, de ziekte van Parkinson, beven en spierkramp, acne, eczeem, psoriasis, wratten en jeuk; impotentie, prostaathypertrofie, problemen net hersenen en bloedsomloop; astma, hooikoorts, urticaria en anafylactische reacties. Haar en nagels werden sterker en gezonder en de patiënten hadden meer energie.

Prof. Delbet vond ook een zeer goed preventief effect op kanker en genas voorstadia van kanker, zoals leukoplasie, hyperkeratosis en chronische mastitis. De epidemiologische onderzoeken bevestigden dat in gebieden met magnesiumrijke grond minder kanker voorkwam dan in die met een lage magnesiumniveau.
"

"..

Gebruik van andere magnesiumzouten heeft minder voordelen omdat ze hoe dan ook in het lichaam in chloriden moeten worden omgezet. Wij kunnen magnesium als oxyde of carbonaat gebruiken maar dan moeten wij extra zoutzuur produceren om het te absorberen. Veel oudere mensen, vooral met chronische ziekten die wanhopig meer magnesium nodig hebben kunnen niet voldoende zoutzuur produceren en kunnen dan niet het oxyde of het carbonaat absorberen. Epsomzout is magnesiumsulfaat. Het is oplosbaar maar wordt niet goed geabsorbeerd en dient hoofdzakelijk als laxeermiddel. Gecheleerde magnesium wordt goed geabsorbeerd maar is veel duurder en heeft niet de heilzame werking van de chloride-ionen.

..


"

 
Ik heb vorige week nog bitterzout gehaald. Kon ik kiezen tussen 50 gram of 250 gram. Ik koos voor 250 gram.

Maar kennelijk heeft ze het niet goed afgemeten, want ik kreeg 3 bakjes. 1 Bakje van 50 gram en 2 van.... 250 gram.

Ik denk dat ze meende 2 bakjes van 100 gram te pakken te hebben en die heeft ze helemaal afgevuld. Ik heb nu dus ruim 500 gram bitterzout voor de prijs van 250 gram. ;-)

Komt vast wel op.... ooit....

 
@Mike,

Ik heb altijd de magn.sulflaat van Tendo's (rode deksel 1 kg)

Zou er verschil zijn in deze?

kwa kwaliteit?

 
Geen flauw idee. Het gaat mij voornamelijk om de prijs, omdat de apotheek voor bitterzout echt de hoofdprijs vraagt.

Mike

 
Hier verkopen ze magnesiumsulfaat aan € 4,80 per kilo. (1,80€ per 100 gr)

Hoeveel mag je daarvan per dag innemen eigenlijk?

 
Je kunt een kuurtje doen van 3-4 weken waarbij je de dag begint met een theelepel in een glas water. Neem je een EETlepel, dan kun je maar beter in de buurt van een toilet en een bed blijven en de deur niet uitgaan!

Mike

 
Ik doe vaak in eerste instantie niets op bitterzout, ook niet op een eetlepel. Duurt soms echt een paar dagen voordat ik kan. Van tevoren dan veel last van buikpijn en vieze winden.

Ga nu oxy powder bestellen. Kan ik dat trouwens voor langere tijd gebruiken?

 
die van tendo's is 5 euro (bij de natuurwinkel besteld)

is 1 kg!

Ik heb ook niet zoveel met bitterzout, behalve een naar en opgezette buik.

@Rapunzel,

ik maakte vorig week een trpoic aan over Cascara Sagrada, nieuwsgierig als ik was heb ik deze meegenomen bij de NW.

en... jeetje dit helpt veel beter als buitterzout, oxypowder, magn citraat of whatever!

en het is natuurlijk, geen krampen, geen opgeblazen gevoel.

Je hebt deze van Now:

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/1319/Cascara-Sagrada-450mg-NOW-100-capsules

maar bij Iherb nog goedkoper!

Misschien iets voor je?

 
Cascara Sagrada? Nog nooit van gehoord Ikke! Maar bedankt voor de tip! Tegenwoordig kan ik voor mijn doen best aardig naar de wc. Dat zal aan de vele soepen liggen maar ik denk dat ik toch ook wel wat vooruitgang heb geboekt. Ik red het ook op een kleine portie magnesiumcitraat en daar heb ik nogal wat potten van staan. Verder ben ik van plan om iets fanatieker aan de koffieklysma's te gaan dus voorlopig heb ik het niet nodig. Op youtube staan trouwens ook nogal wat filmpjes over de coffee enema. Je lacht je soms rot! :lol:

Bitterzout werkt goed bij mij. Ook daar heb ik wel 5 kilo van in huis, merk Tendo's.

Boschje, ik heb ooit 120 dagen aan één stuk Oxypowder gebruikt (1 per nacht). Het kan helemaal geen kwaad. Mijn natuurarts heeft het toen ook goedgekeurd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.347
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan