Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
De zout water flush:

Je doet in een 1/2 liter water 2 eetlepels keltische zeezout. Goed doorroeren tot alle zout is opgelost.

Drink deze halve liter zout water op direct 's ochtends na het op staan.

Ga dan een half uurtje liggen op je rechterzij. Dit omdat de maagopening aan die kant zit dan kan het zoute water direct uit je maag naar de darmen. Als het goed is kun je vrij snel goed naar de wc, bij ons werkt het iig prima.

Trouwens, na de laatste gal/leverreiniging (4 weken geleden) gaat onze ontlasting steeds beter. Ik kan iedere dag en mijn man bijna iedere dag goed naar de wc. Dat is wel even anders geweest.

We gaan dus nog even door met de reinigingen ondanks dat we geen stenen zien na de reiniging.

Lia

Poekie, bedankt voor je berichtje op mijn topic.

Ik heb je recept opgevolgd over de zout flush vanmorgen en hier wat er gebeurde, een heftige reactie dus:

Ik had er ook nog een mespunt natrium bicarbonaat bijgedaan.

Ik ben gaan liggen en kreeg het ijskoud (het is hier 27 graden buiten!) Na zo ' n 3 kwartier (met deken om!) kreeg ik mn 1e ontlasting, (lichtbruin-kerrie) Daarna de 2e ontlasting waterig groen-geel met drijvende bolletjes, en de 3e was voornamelijk lichtgroenig water.

Beetje grieperig nu, rillerig, snotterige neus.

Heb vooral nu vreselijk trek in sinaasappels, die ik net niet in huis heb. Ga nu voorzichtig aan de geitenmelk.

Het voelt iig as een welkome schoonmaak ;-)

@Poekie,
Quote:
De zout water flush:

Je doet in een 1/2 liter water 2 eetlepels keltische zeezout. Goed doorroeren tot alle zout is opgelost.

Drink deze halve liter zout water op direct 's ochtends na het op staan.

Ga dan een half uurtje liggen op je rechterzij. Dit omdat de maagopening aan die kant zit dan kan het zoute water direct uit je maag naar de darmen. Als het goed is kun je vrij snel goed naar de wc, bij ons werkt het iig prima.

bedoel je niet 2 theelepels?

Nee, het zijn eetlepels. Het gaat om een flush, een zoutoplossing om door te spoelen.

Wow Bosbes, je reageert er goed op. Heftige ontgiftingsverschijnselen.

in dit topic https://www.fatsforum.nl/topic/obstipatie staat toch echt
Quote:
Ik wil even een ervaring met jullie delen,

Op amrikaanse site vond ik een protocol voor een 'zoutwater- flush'. Leek me niet moeilijk en dus nu al 2 keer gedaan,..

je neemt 's ochtends op nuchtere maag een halve tot hele liter water met citroensap+ 2 theelepels (per 1/2 liter) zeezout. Je kunt beter teveel dan te weinig zeezout gebruiken, want doordat je veel zout toevoegt wordt het water en het zout niet opgenomen in je lichaam.. Het zout zorgt ervoor dat je darmen goed gespoeld worden en binnen een uurtje heb je dan ontlasting..

De eerste dag had ik het verkeerd gedaan en had 2 eetlepels op een halve liter water gebruikt Ik werd ontzettend misselijk en raakte aan de diarree..

de tweede dag dus iets minder gedaan (nog eens goed gelezen) en dit was beter.

Het is eenvoudig en het werkt!

Lees er maar eens over op i-net!

Het gaat me niet weer lukken met 2 eetlepels zout, ik had overigens Himalayazout gebruikt. Keltisch zeezout kan ik weer kopen als ik weer in NL ben.

Ik werd ook misselijk en kon het met moeite binnenhouden, ook erg last van mn maag, maar dat zal de gal kunnen zijn want er kwamen ook bolletjes mee. (?)

Bijelkaar wel 6 x naar de wc geweest, voel me wel stukken beter en de maagpijn die ik de laatste 3 dagen in golven had is weg!

Ben nu ook niet meer rillerig en neusverkouden wat ik vanmorgen had.

Ik heb net een blender aangeschaft en ga sapjes/smoothies maken, yammie ik krijg er zin in!

Het is duidelijk een proces van het een komt het ander, ben ik erg blij mee ;-)

Hoe zit het nou met die zoutwater flush? 2 theelepels of 2 eetlepels? Probeerde nl vanochtend met 2 EETlepels maar dat gaat echt niet lukken zo zout is dat...

Het is dus 2 theelepels op een halve liter water. Sorry mensen, verkeerd geschreven. :oops:

Maar ja, het hielp wel om de buikpijn van bosbes te verhelpen.

Lia

Een eetlepel bitterzout op 1 glas water bij koliekaanvallen. En dat soms wel twee keer op een avond. Geen dodelijk effect, dus lijkt me zeezout ook niet dodelijk, twee eetlepels op een halve liter water.

2 theelepels werkt ook prima heb ik gemerkt vanmorgen. (ook nog met een mespunt bicarbonaat)

Mijn buikpijn is tot op heden weggebleven trouwens.. achteraf het gevoel gehad dat er iets uit moest, oude troep ofzo. Loslaten!

Ik gaf eerder aan dat na de laatste leverreiniging onze stoelgang behoorlijk beter is geworden.

Maar ik heb vanmorgen toch maar een zoutflush gedaan na 2 dagen niet naar de wc te zijn geweest. Het was een giga groene oogst.

Zegt mijn man vanmorgen, die verstopping komt vast door het brood dat je maandag hebt gegeten. Wij eten al heel lang geen brood meer maar afgelopen maandag waren we bij vrienden die zelf speltbrood bakken. We waren daar onverwachts en er was niets anders voorhanden. Dan doe je mee. Maar dit is dus het resultaat als je dat niet meer gewend bent. De enige koolhydraten die wij normaal gesproken nu nog binnen krijgen is van een appel in de smoothie.

Zal beleven of mijn stoelgang weer beter gaat worden de komende dagen.

Lia

Poekie Lia,

Dat lijkt op mijn probleem eerder met het eten van een stukje roggebrood.

Alles kwam vast te zitten.

Ik heb vanmorgen weer de zoutflush met iets bicarbonaat gedronken en weer groenige waterige ontlasting.

Vanmiddag een lichte buikpijn aanval en opgezette buik maar die bleef niet lang. Niet zoals er voor dat ik de hele dag er miserabel van was. (Gelukkig!!)

Morgenochtend naar het postkantoor en kijken of de oxypwder aangekomen is,

wens jou en iedereen hier sterkte

Ik gebruik sinds enkele maanden dagelijks oxypowder en dat bevalt me tot nu toe goed. Ik was enorm geobstipeerd. Nu komt de troep er tenminste uit.

Boschje,

Hoeveel heb je van de oxypowder nodig? ik lees op de site dat je kunt beginnen met 4! wel een beetje duur dan..

Heb jij de kuur gevolgd?

Ik heb gisteren een milde leverreiniging gedaan en vandaag kreeg ik opeens erge kramp en een hele hoop groene ontlasting, ik zat niet verstopt want ik heb vanmorgen ook al ontlasting gehad. Wanneer is het nou goed of niet goed om het groen te hebben? Ik heb er geen steentjes of dergelijke gezien.

Een paar weken geleden heb ik ook een paar keer een milde leverreiniging gedaan, toen kwam het resultaat een paar dagen later in de vorm van groene ontlasting maar ook geen stenen kunnen ontdekken. Ik denk dat ik daar de andere reiniging voor moet doen, allen ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Ik heb ook wel eens spontaan last van groene ontlasting sinds ik anders ben gaan eten en zo. En het lijkt wel of er meer uit komt dan er in gaat deze laatste paar weken. Ik ben ook absoluut niet verstopt want ik moet zeker iedere dag wel 1 tot 3 keer. Dat was toch goed of is dat eigenlijk weer te vaak?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.586
Leden
8.684
Nieuwste lid
GoudMienJong
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan