Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Klinkt als ontgifting. Ik heb ook wel eens gele ontlasting gehad, alle kleuren van de regenboog eigenlijk wel.

Mike

 
Ja ik ook wel maar dit is nu al weken zo geel, we moeten elke keer lachen met die gele worsten. Maar goed, zo lang hij verder nergens last van heeft zal het wel goed zijn zeker.

 
Sinds mijn leverreiniging van afgelopen Kerst komt er alleen maar slijm uit. Geloof niet dat dat echt goed is, met name omdat ik me ook echt steeds niet lekker voel. Ben sinds vandaag overgeschakeld op kippenbouillon in de hoop dat dat mijn darmen weer een beetje tot rust brengt.

 
hoi Pinklady, ik las dat mensen die rectale insufflaties met ozon doen ook zoiets bemerken: dat er ineens veel slijm uit hun darmen komt.

De arts die op die vragen reageert zegt dat het niets is om je zorgen over te maken en dat je lichaam dat slijm zelf weer vervangt.

Ik weet het zelf ook niet helemaal.

Een andere arts (die van het boek nooit meer moe - Michael Maes) zegt juist dat iemand die ziek is niet makkelijk die slijmlagen vervangt in relatie tot het issue hoge darmspoeling https://www.fatsforum.nl/topic/darmspoelingen#post-1699 die die slijmlagen ook aantast.

Even wat passages van de bewuste door mij eerstgenoemde arts over aloe vera om de darmbekleding weer in orde te krijgen:
Quote:
One of the best immune system enhancers is aloe vera, which contains acemannen, the activator of the macrophage.

Interestingly enough, the only food substance in nature that has the ability to hold a photon and release it into the body is aloe vera, with its enormous 1200 Dalton chain of polysaccharides.

Are you using freeze-dried aloe? The liquid aloes have nothing in them.

Have you tried aloe vera? Slippery elm? (as oral supplements)

The intestinal lining should reform as a matter of course in a few days. If not, then there is some agent preventing that.


Dit zegt Michael Maes over het darmslijmvlies weer in orde krijgen:
Quote:
[...] selenium, zink, NAC, DHEA, Q10 (200 mg), taurine, gluthation. Het duurt gemiddeld 2 jaar voordat de darmen weer hersteld zijn, en het immuunsysteem zichzelf weer kan bedruipen.¨


 
Ik heb al een paar maanden geen mooie worstendrollen meer gehad. Het is hier louter zwartgroene drek wat eruit komt, met kleiachtige elementen erin en soms ook slijm. 2 x per dag. Oude rommel zeker? of nieuwe? en dat slijm... lijkt me niet goed voor mijn darmwand. Aloe vera werkt irriterend bij mij. Komt er nog meer slijm uit.

 
Lievergezond,

Dank je! Zelf geloof ik niet dat een slijmlaag van je darmen zich zo gemakkelijk herstelt. Dan waren er volgens mij niet zo veel mensen met een lekke darm ;)

Daarom ben ik nu maar even extra voorzichtig met wat ik eet. Zelfs van kippenbouillon krijg ik buikpijn op het moment, dus dat er even iets niet lekker gaat, is me meer dan duidelijk. Jammer, want het ging echt zo goed met mijn lichaam. In een paar dagen lijk ik weer terug bij af. Hopelijk krijg ik het ook snel weer op de rit.

Eén ding weet ik nu wel: bitterzout gebruik ik voorlopig niet meer. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik last heb van het bitterzout, maar omdat ik er iedere keer pijn in mijn maag van krijg en ik ook deze keer flink beroerd ben geweest 's nachts, wijs ik toch het bitterzout aan.

Aloe vera zit in een supplement dat ik bij tijd en wijlen gebruik voor mijn darmen. Zal het weer even goed regelmatig gaan slikken, want kennelijk hebben mijn darmen wat ondersteuning nodig.

 
Ik heb een heel ander gevoel als ik slijm verlies bij mijn ontlasting. Voor mijn gevoel is dat juist ook een opruiming en ontgifting.

Ik ben 1 keer 5 dagen nog beroerd geweest na een reiniging en dan was het vooral een continue gevoelige lever wat maar niet over leek te gaan. Zeker ook het gevoel hebben terug bij af te zijn toen. Maar het ging gelukkig voorbij. Ik snap ook niet waarom de ene reiniging soepeler gaat dan de andere. Stress weet ik, is bij mij een hele grote min-factor, maar verder... Eten en drinken is altijd gelijk.

Ik kan gelukkig wel goed tegen het bitterzout. Even wat hersenspinsels voor mij voor jou pinklady. Wat je zou kunnen doen is gaan werken met klysma's ipv bitterzout. (dat concentraat werkte toch ook niet bij jou?) Of oxypowder. Dan werk je alleen op het lozen en niet op het openzetten van de galwegen. Hou wel bitterzout bij de hand, want volgens mij is dat het enige dat helpt als er toch een steen vast komt te zitten. Als je aan de klysma's gaat, dan minimaal op beide dagen van de reiniging. Ik zou voor het "gemak" gewoon dezelfde tijden aanhouden als het bitterzout.

 
Lievergezond,

Ik ben afgelopen dagen enthousiast aan de aloe vera en probiotica gegaan en langzaamaan lijken mijn darmen rustiger te worden. Met eten hou ik me ook enorm in. Ik lijk niet goed tegen te gekruid (niet eens pittig, maar gewoon kruiden) eten te kunnen. Toevallig had ik van de week een beetje rode peper in mijn eten en direct merk ik dat aan de hoeveelheid vocht die ik vasthoud, aan de voedingsmiddelen waarin ik trek krijg (alles wat ik niet moet eten), aan mijn energie, pijn in gewrichten, etc. Bij gewoon gekruid eten is dat allemaal een stuk minder heftig, maar ook dan heb ik deze symptomen. Dan kan ik ook echt heel lang en heel veel dooreten. Het bitterzout van vorige lijkt een flinke duit in het zakje te hebben gedaan, want het heeft me dus een week gekost voor ik me weer wat beter voel. Nog niet helemaal, maar wel beter. Voor zover mijn lever geen baat heeft gehad bij deze reiniging, heb ik er zelf in ieder geval iets van geleerd. Nu nog uitvinden welke kruiden wel goed vallen (helemaal zonder kruiden zou ik best kunnen, maar een béétje smaak is soms ook wel lekker), geen bitterzout meer en nog even goed voor mijn darmen zorgen met aloe vera/kippenbouillon/probiotica en dan moet ik weer op mijn oude niveau kunnen komen.

Alexandra,

Oxypowder heb ik ooit overwogen, maar van afgezien omdat het bij mij heel traag werkt en heel duur is. Nu bitterzout voor mij eigenlijk echt geen optie meer is, overweeg ik het toch opnieuw. Klysma's heb ik wel eens gedaan, maar dat is echt niets voor mij. Ik krijg er niet veel in en niet veel uit. Ik heb ook wel eens hoge darmspoelingen gedaan en dat ging ook maar moeizaam. Als er 500 ml water in kon, was de therapeut heel blij. Er moet minstens 2 liter in kunnen, maar bij mij lukte dat dus niet. Zelf prutsen met dat klysma was helemaal lastig. Dat doe ik dus liever niet. Bitterzout bij de hand, doe ik sowieso. Net als aloe vera, probiotica en kippenbouillon :) Ik moet nog even nadenken wat ik verder ga doen met de leverreiniging. Sowieso eens kijken of ik mensen met darmproblemen kan vinden die ook leverreinigingen doen. Misschien haal ik er inspiratie uit. Mijn hoge darmspoelingtherapeut raadde altijd oxy powder aan, dus dat kan ik nog een keer proberen. Dan moet ik alleen wel een dag extra inplannen om leeg te lopen en me beroerd te voelen. Ik word namelijk heel onaangenaam opgeblazen en ik ga vocht vasthouden van hoge doses oxy powder. Dat is echt niet fijn als ik veel te doen heb. Maar, ik kom er wel uit :) Moet er alleen even over nadenken.

 
Ik snap dat dat gedoe met een eigen klysma geen pretje is! Ik krijg er ook alleen maar hele kleine beetjes in. Maar gooi er wel een heleboel uit! Zeker meer dan dat ik erin krijg. Had die hoogklysma-therapeut enig idee waarom jij maar 500 ml kan verwerken?

Wat bij mij ook een optie zou zijn is een zetpit zetten op de manier volgens de gebruiksaanwijzing. Gegarandeerd binnen 5 minuten diaree. Maar vast niet voldoende om de darmen leeg te werken.

Misschien moet je voor de langzame manier, erg langzaam en dagelijks (of welke frequentie voor jou goed voelt) aan de milde reiniging. Ik gebruik wel grotere hoeveelheden, 2 eigelen, sap van 1 grapefruit en 50ml olijfolie. Dan geef je je lever en galblaas iedere ochtend een boost, zonder, in mijn geval dan!, verder ongemak.

 
Ja, misschien is die milde reiniging nog wel een idee. Ik ben zelf meer van af en toe een rigoureuze actie. Dan zie ik resultaat en dan weet ik waar ik het voor doe. Maar, misschien is die grote leverreiniging gewoon wat heftig voor mijn darmen. Ik heb zelf ook al bedacht dat eerst het bitterzout de darmwand irriteert en daar vervolgens nog iets bijtends als grapefruit of citroen langsgaat. Mijn eerste leverreiniging weet ik me nog wel te herinneren. De citroen was véél te heftig, waardoor ik die helemaal (door mijn neus! au!) heb overgegeven 's nachts.

Waarom ik maar 500 ml kwijt kon, was vermoedelijk omdat er gewoon té veel aangekoekte rotzooi in mijn darmen zat. Het werd wel iedere week een beetje meer, maar het ging erg langzaam. Ik ben ermee gestopt, omdat ik aan mijn maximale vergoeding zat en ik nog niet overtuigd was van het effect. Erg prettig was het ook niet (ook niet heel vervelend) en dan zijn tijd en kosten wel drempels. Ik besloot eerst met oxy powder te proberen. Misschien moet deze leverreiniging gewoon wel een eye opener zijn dat ik nog hard met mijn darmen aan de slag moet. De eerste stappen had ik gezet door mijn lever te reinigen, af en toe een oxy powder-kuur te doen, te stoppen met gluten/zuivel/e-nummers/suiker/etc. Effecten daarvan waren er iedere keer - en nu is het wss tijd voor een volgende stap. Het is heel tegenstrijdig, want het lijkt - ondanks de geboekte winst - alsof je steeds gevoeliger wordt. En misschien is dat ook wel zo. Van dagelijks rotzooi eten voelde ik niets, maar het een paar maanden laten staan en dan tóch weer een keer doen, werd ik hondsberoerd. Net alsof je gifreceptoren véél gevoeliger worden. Op zich functioneel, maar wel iedere keer weer tot de ontdekking komen dat je er nog niet bent. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fijn dat mijn lichaam dat allemaal zelf aangeeft en me daarin handvatten geeft, maar het vraagt ook flexibiliteit (en dat is voor mij nog wel eens een issue).

 
Slijm bij de ontlasting kan ook een teken van onsteking zijn! en dan is het niet positief..ik heb ook zulke aangetaste darmen.Wat mij heeft geholpen is heel erg op de voeding letten...mild eten. {idd ook geen kruiden,specerijen,bepaalde groentes,voedselcombinaties etc.,geen suiker,gluten,melk/producten} Goede probiotica en de ostheopaat hielp mij ook goed. En voor de rest geduld hebben..en ik gebruik nu oxypowder om mijn darmen te ondersteunen dat werkt goed.

 
Bitterzout is trouwens heel aggresief voor je darmen en darmwand,dus ik vindt het niet zo gek dat je daar last van hebt.Bij mij is het ook steeds een behoorlijke aanslag maar ik kan het gelukkig inmiddels "wel hebben",dat had ik een paar jaar geleden niet gekund.

 
Ja, ik had ook geen moment de illusie dat dat slijm erg positief was. Met name om de manier waarop ik me erbij voelde.

Maar even praktisch: wat voor kruiden kun jij wel hebben? Of helemaal niets (hoe maak je je eten dan)? Wat voor soort groenten wel en niet? Hoe ziet een dag voeding er bij jou uit?

 
pinklady.

Wat een gedonder zeg, ik meen me te herinneren dat iemand geen bitterzout (magnesiumsulfaat) gebruikte maar een andere binding ofzo, geen idee wat dan, maar dit gezegd hebbend ze't ik misschien een ander aan een idee..

 
Magnesium citraat gebruikte degene volgens mij Maarten...

Dat herken ik Pinklady,dat gevoel erbij..snapt wat je bedoelt!

Ik kan provencaalse kruiden bijv. hebben,maar niks wat prikkelend werkt op de darmen..dus geen peper bijv. Ik gebruik eigenlijk alleen nog provencaalse kruiden..ik maak mn eten gewoon zo puur mogelijk,daar wen je wel aan qua smaak. Groenten waar ik niet tegen kan zijn koolsoorten,als ik er iets van neem dan is dat heel weinig per keer maar ik moet er voorzichtig mee zijn. Uien/knoflook gaat ook niet goed,en ook niet goed en prei/knolselderij/wortels etc met mate. Die kook ik lang en eet er niet teveel van in een keer. Dagvoeding bestaat bij mij uit veel bottenbouillon,witte rijst,goed vlees en veel eieren gecombineerd met de groenten die bij mij wel goed gaan. {witlof en sperziebonen gaan prima} Helaas verdraag ik ook geen vette vis op een haring af en toe na,op een of andere manier reageren mijn darmen ook op die vetten. Terwijl ik weer geen reactie heb op bijv. olijfolie..

 
Ben ik dat niet zelf geweest van het magnesiumcitraat? Ik heb het geprobeerd, maar vond het geen succes.

I-lady,

Mijn eten hoeft niet heel veel smaak te hebben, maar helemaal zonder kruiden... Ja, daar kan ik wel aan wennen, dat weet ik. Ik gebruikte praktisch alleen knoflook, uien en oregano (ik ging alleen los met kruiden in de curry van Mike), maar ik vermoed ook een reactie op in ieder geval knoflook, dus die wil ik schrappen.

Qua groenten moet ik even goed kijken. Wortels, (knol)selderij, tomaten, paprika en sperziebonen eet ik sowieso niet. Spruiten en witlof lust ik echt niet. Koolsoorten schijnen lastig te zijn inderdaad. Jammer, want ik eet best vaak kool. Broccoli ook, maar die is echt heel duur op het moment, dus daarom veel kool. Ingewikkeld! Maar, ik kom er wel uit :) Dank je wel in ieder geval!

 
Graag gedaan! voor wat het waard is..ik kan niet tegen teveel vezelfs..broccoli gaat bij mij bijv. ook alleen in kleine hoeveelheden. Ik denk inderdaad dat knoflook een trigger kan zijn geweest eveneens de uien..en/of de combinatie.

 
hoi Pinklady, goed om te horen dat de aloe vera positief op je darmen uitwerkt nu.

Ik voel zelf dat aloe vera me ook goed doet.

 
Misschien was ik iets te voorbarig. Ik heb de afgelopen anderhalve dag zó veel lucht in mijn darmen gehad... Of het die-off is of gewoon een vervelende reactie van mijn darmen, weet ik niet, maar onpraktisch is het wel.

 
Pike.

Eind vorige pagina adviseer je deze magnesium chloride:

http://www.unlimitedhealth.nl/shop/magnesium-chloride-p-1261.html

Ik vind hem wel duur maar is het wel het best opneembare?

Het is ook niet veel.

Ik heb magnesium citraat geloof ik, een poeder, van ron fonteine.

Ik lees in dit topic dat de chloride binding veel beter opgenomen word en in een ander topic over fibromyalgie werd magnesium malaat werd ook aan geprezen, wat is dan het best? En poeder of vloeibaar?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.376
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan