Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Quote:
Klinkt als ontgifting. Ik heb ook wel eens gele ontlasting gehad, alle kleuren van de regenboog eigenlijk wel.


2 maanden verder en hij poept nog elke dag geel, soms is het wel wat donkerder maar het is toch overwegend okergeel. Normaal is het gewone stevige ontlasting, hij hoeft nooit wat af te vegen, maar nu heeft hij sinds een paar dagen buikpijn en het is heel dun. Nog altijd geel, hij mankeert verder niks, geen koorts of zo maar wel wat tammer dan anders.

Wat zou die gele kleur toch kunnen zijn? Dunne gele ontlasting is wel te verklaren, het moet er snel uit en het omzeilt zo de galblaas, maar hoe kun je nu lange tijd prachtige drollen poepen die okergeel zijn, iemand? Kan dat echt ontgiftiging zijn, zo lang achter elkaar? Als ik google vind ik of problemen met de gal maar dan zou je toch langzaam geel moeten worden, dat heeft hij echt totaal niet, ogen zijn spierwit, of te veel vet, maar dan poep je toch geen mooie vaste drollen lijkt me.

 
Nu wil het toeval dat ik de laatste twee dagen okergele, vaste drollen poep en dat deze vooraf worden gegaan door buikpijn, het kan dus wel degelijk!

Mike

 
Ja dat het kan zie ik hier elke dag ;-) heel soms zijn de drollen wat gevlekt, een beetje als legercamouflage. Nou ja, het zal wel goed zijn zeker, anders was hij al lang flink ziek geweest, hij heeft ook geen moeite om te gaan, de drollen drijven ook niet, hij laat nooit scheten, niks waaruit zou blijken dat ik verder moet kijken.

 
Gewone bruine zijn hier ook lang een zeldzaamheid geweest bij de jongste, die camouflage komt me ook bekend voor, maar steeds vaker voornamelijk bruin. En veel!, echt een strontjong :lol:

 
Haha dat zeggen wij hier ook altijd, hij vindt het wel jammer dat hij geen scheten laat, maar hij kan heel erg goed boeren op commando, dat maakt veel goed :lol: 8)

 
Volgens mij komt het in dit geval door een dat de lever nog niet genoeg gal produceert. En je dus niet hard genoeg ontgift. Ik heb het (gele maar stevige drollen en geen moeite op de wc) ook een tijd gehad en het wordt beter nu ik de laatste stappen voor mijn spijsvertering heb ontdekt en die stimuleren toevallig ook de gal. Dat hij zo goed kan boeren laat volgens mij ook zien dat zijn spijsvertering niet helemaal goed is.

 
Hij boert nooit vanzelf hoor, het is altijd expres, hij slikt een hap lucht in en die boert hij dan weer op. Mijn man heeft het maar een keer voor moeten doen toen kon hij het ;-) Het lijkt mij als je niet genoeg gal produceert je toch last krijgt van vet eten? Hij eet vleesjus met een lepel.

 
Nee, daar heb ik nooit last van gehad. Ik eet ook vette saus/jus met een lepel zonde om dat weg te gooien.

 
Heb nu al 2 dagen Brandende gelen ontlasting. niet normaal het lijkt wel dat als de zon gaat schijnen de tempratuur omhoog gaat ik veel beter ontgift. het doet mij denken aan vorig jaar toen werd ik voor dat ik op vakantie ging ziek met koorts en ging ik wel 10 keer per dag naar de wc het leek toen wel alsof ik in de fik stond, brandende ontlasting niet normaal.

Dat was gewoon Super ontgiften.

 
De zon helpt ook de ontgifting enorm, omdat je lichaamstemperatuur toeneemt en ontgifting is een warmtegerelateerd proces. Brandende gele ontlasting is mij niet vreemd, evenals brandende pikzwarte of groene ontlasting. De galblaas is echt cruciaal voor de ontgifting en het is dus belangrijker dat e.e.a. er via de ontlasting uitkomt dan via de urine. Met name zware metalen kunnen zeer effectief via de ontlasting weggewerkt worden als de galblaas goed werkt. Wat je beschrijft is zeer toxische ontlasting en ook ik heb daar nog het nodige van weg te werken. Mijn vetrijke WAPF-voeding helpt mij hier beter bij dan welk voedingspatroon ik voorheen ook heb aangehouden, omat het vet de galblaas zo aanduwt.

Mike

 
Ik heb bijna 2 weken lang een hele diepe hoest gehad. Zat echt in mijn longen. (ik hoorde ook dat het heerst, een vriendin van me zei dat 4/5 van haar kennissen aan de antibiotica zitten om deze hoest)Daar ik normaal met een hoestje of snotneus binnen 2 dagen ervan af ben. De laatste dagen werd het gestaag minder, maar is nog niet volledig weg. Ook een heel licht grieperig gevoel de laatste week en ipv 1 x ontlasting heb ik nu 2/3 x pd ontlasting de laatste 4 dagen. Kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb gehad.

 
Sinds 2 a 3 dagen bruingelige dunne ontlasting met een schuimlaagje er oo.

Gisternacht begon het met een vervelende pijn in de darmen.

vaak bovenaan tussen de ribben. Had een vol gevoel.

om 12u kwam het er eindelijk uit, incl een hoopje kleine steentjes, leek veel op kleine gedroogde groene linzen.

verder ben ik vaak misselijk (thanks baby)

Vannacht overgegeven, al 6 jr niet gedaan.

Ik heb wel eens vaker kleine steentjes geloosd door veel vet eten.

Heb een paar maanden geleden 3 dagen olijfolie/eigeel/citroen op nuchtere maag gehad, maar gebeurde niks bijzonders.

Eet volgens de wapf pregnancy list, en heb sinds 3 dagen weer botten bouillon toegevoegd.

Vanaf toen had ik geloof ik weer darmpijnen.

Is dit wel ok voor de baby? Heb het idee dat ik aan het ontgiften ben.

Groetjes

 
Ontgiften tijdens de zwangerschap zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden. Je at toch al WAPF voordat je zwanger werd of ben je nog meer dingen gaan toevoegen/aanpassen? Even rustiger opbouwen met de bouillon.

 
Ik eet al een ruime jaar gluten/suiker/transvet/fabrieksvoer/melk vrij etc.

ruime jaar geen shampoo, tandpasta, huidcreme, deo etc.

4x Asyra Pro behandeling gehad, ontstoord op meerdere dingen, meerdere dingen weer in balans gebracht. toen begonnen met oil pulling. april laatste behandeling gehad.

In deze tijd heb ik een aantal maanden Vitakruid B12 combi folaat gebruikt omdat ik tekorten had in b12 en folaat (smelttablet) combi b12, b6, folaat. heb meerdere supplementen gebruikt destijds. krillolie, zink-koper, probiotica al maanden. oja, ook spirulina en chlorella dagelijks. 1 tl tot 0,5 el p/d hier reageerde ik niet super sterk op qua reacties.

in juli GAPS intro gevolgd -> LEAKY GUT) rauwe melk, kefir, zuurkool, bio kult probiotica etc.

aug vakantie aantal keer ongezond gegeten (was toen net zwanger geraakt)

na terugkomst 4 sept, meteen weer begonnen met rauwe melk, kefir etc.

6 & 7 sept kwam ik er achter dat ik zwanger was, meteen begonnen met WAPF Pregnancy List.

Heb het beetje moeilijk met mijn eetlust, dus mix de eigelen met boter door de bouillon.

sinds 3 dagen weer bouillon, en sinds toen had ik weer last.

ben nu trouwens 5 weken en 2 dagen zwanger

mijn borsten waren achteraf meteen al gevoelig

misselijkheid sinds 7 sept.

 
Hartstikke goed dat je WAPF wilt eten voor je kleintje, maar waarschijnlijk is eigeel en boter door de bouillon een beetje teveel van het goede geweest en werkt reinigend en op de galblaas. Ik zou het eigeel er wel in proberen te houden, misschien door de yoghurt? En het vet rustig opbouwen, wordt je ook misselijk van kokosvet?

 
Dank je :D

Eerst at ik elke dag een avocado, lukt me niet meer.

omelet met het eigeel nog vloeibaar lukt niet meer, vandaar rauw eigeel minimaal 2 per dag door bouillon.

kokosvet krijg ik met veel moeite naar binnen, net als roomboter.

daarom gooi ik alles in de bouillon, maar misschien toch teveel van 't goede

Eigeel door de yoghurt zal ik proberen.

Omdat ik totaal geen eetlust heb en snel vol zit 'mix' ik alle dingen die ik echt moet hebben.

Rauwe melk is waar ik de dag mee begin, dit wil prima. beetje opgewarmd in een pannetje

 
@Devotion, gefeliciteerd! :)

Misselijkheid is veelal vaak een verstopte lever die bij een zwangerschap de hormoon veranderingen etc niet aan kan (opruimen) inclusief zwakkere bijnieren.

Dus rusten en veel slapen. Wat betreft misselijkheid, probeer elke keer kleine beetjes te eten, glas rauwe melk sippen, dus elke keer een slokje, helpt erg goed.

En absoluut niet heftig ontgiften!!

Probeer uit die ontgiftingsmodus te komen door gewoon de standaard dingen te eten en niet met citroensappen etc proberen lever te stimueren etc.

Vooraf aan eventuele volgende zwangerschap zou ik eerst een paar lever/gal reinigingen doen, grootte kans dat je daarna geen misselijkheid meer hebt bij een zwangerschap.

 
Dank je Gerrit, je bent de 1e die me feliciteert.

Schrik wel beetje van een verstopte lever en zwakkere bijnieren.

Als het maar geen negatief effect heeft op de beeb.

Toen ik er achter kwam dat ik in verwachting was heb ik wel zitten janken hoor.

Mijn lichaam is/was helemaal niet klaar daar voor, maar het is zoals het nu is.

Had graag een jaartje gewacht, wil hem/haar niks te kort doen.

Rauwe melk, kefir, yoghurt, ei/eigeel, levertraan, roomboter, kokosolie, soms wat fruit, dadeltje, bouillon is wat ik tot me neem. vis/vlees.. that's it, omdat meer niet lukt.

Zal een beetje terug schroeven met de bouillon zoals Tanja zei, vet langzaam opbouwen.

MSM ben ik mee gestopt nu. Citroensap stop ik ook mee. 1 a 2 glazen citroenwater p/d gehad.

 
Blijkbaar zit ik weer te klooien met mijn galblaas.
Heb al weer 1 a 2 weken beige/gelige ontlasting, maar heb geen klachten.
Mijn zoontje heeft al ruim 2 weken groene waterige ontlasting, internet zegt dat dit kan wijzen op overgevoeligheid voor iets wat de moeder eet/drinkt, maar zou het weer eens ontgifting kunnen zijn, en mijn zoontje daarom zulke ontlasting heeft?

Ik eet en drink hetzelfde als tijdens de zwangerschap, voornamelijk dierlijke producten: zuivel, zuivel, zuivel, vlees, vis, eieren, avocado, fruit, waterkefir en dagelijks 1 biokult

Het heeft niets te maken met de borsten niet goed leeg drinken, hij heeft geen last van buikpijn, winderigheid of verkoudheid.
Wel babyacne vanaf een paar dagen oud.

Tips zijn zeer welkom
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.614
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan