Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

@Mike,

Quote:
In het kader van bovenstaande uitspraak van eli las ik tot mijn grote verbazing onderstaand citaat uit de laatste nieuwsbrief van Johan Oldekamp. Het had zo uit mijn pen kunnen komen. Ik krijg alsmaar meer waardering voor hem!


Indien je alsmaar meer waardering voor hem hebt, wordt het dan niet eens tijd dat je zijn naam correct gaat schrijven?

 
Een beetje een rare vraag misschien, maar kan het ook helpen om tegen je organen te praten, proberen contact met ze te maken en zo proberen emoties te vinden/los te laten? En daarmee dan uiteindelijk de werking te herstellen?

 
hallo Eli, ik vind het een leuke vraag.

Ik heb wel hypnotherapie gedaan en dan ging ik in mezelf me verdiepen in hoe die organen zich moeten voelen e.d.

Kwaad kan het zeker niet denk ik.

 
Mij heeft het zeker wel geholpen Eli. Ik "praat" tegen mijn lever, gal en alvleesklier. Ik ontzeg ze niets, maar vraag tegenwoordig eerst gebruik te maken van de overvloedige voorraad die ik heb. Als dat niet is waar op dat moment behoefte aan is, dan gooi ik er een hoop vet in. Tegenwoordig kan ik wijzen op de overvloed die ik bij me draag en hop, organen komen weer tot rust.

 
Na meer dan een jaar meermaaldaags groene ontlasting heb ik sinds een paar weken geen groene ontlasting meer maar zeer donker bruin. Ik denk dat ik een nieuwe fase in ben gegaan. Ben benieuwd wat dit allemaal nog gaat brengen.

 
Bij mij ook vrijwel geen groene poep meer. Wel zo af en toe nog pikdonkere zwarte. Merendeels echter bruin, dus het gaat de goede kant op!

Mike

 
@Eli @Alexandra @Lievergezond en @iedereen ;-)

Mijn ervaring is dat het zeker mogelijk is je organen, letsels, lijf te helen via hypno/relaxmodus.

In relaxmodus kun je contact maken met het deel van je lijf wat ziek is en aandacht nodig heeft.

Dat zieke deel heeft ook emoties en wil gehoord worden, hoe gek het ook klinkt.

Ik kreeg vaak antwoorden om het te helpen genezen, zo ben je je eigen genezer.

De antwoorden sluiten overigens meestal aan bij wat er op het forum hier staat ;-)

Ons lijf weet hoe te genezen!

 
Momenteel kan ik veel rauwe melk en kefir niet verdragen ,heb vaak te harde ontlasting.Heb ik dan moeite met de eiwit vertering of vetvertering en hebben jullie nog wat tips voor mij ? ik heb veel veel zitten zoeken in de juiste topics maar het is me nog niet helder.Een ding is zeker ik heb het bij te veel melk.

 
ik denk dat ik het moet opbouwen.Heb ook een lange tijd gehad dat ik 2 liter per dag dronk zonder problemen.

 
Ik ben nu denk ik zo'n 3 maanden bezig met wapf, maar merk sinds een paar weken een verandering in mijn ontlasting. In het begin was mijn ontlasting absoluut geen probleem, en met alle kleuren van de regenboog. Sinds een paar weken (ik zie in mijn voorsteltopic dat ik hier vorige maand voor het eerst tegenaan liep) is mijn ontlasting echter weer steeds 'standaard' bruin, type 2-3. Helaas ontlast ik me sinds die tijd ook nog maar eens in de 2 of 3 dagen, met de grootste moeite. Ik voel een zeer lichte drang, waar ik meteen gehoor aan geef, maar de ontlasting is zo hard en zo dik, dat mijn lijf het er niet zelf 'uit' krijgt; na een cm blijft het steken. Ik heb al meer dan eens met mijn vingers moeten 'helpen' en heb al heel wat genant lange toiletbezoeken op het werk achter de rug :oops:

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik voel me namelijk buiten dit, echt zoveel beter sinds ik wapf!

 
Ben je toevallig gestopt met koffie drinken?

verder is het toch makkelijker als je even verteld wat je op dit moment precies eet.

 
Ik werk zo'n liter kefir weg overdags, gemaakt met rauwe melk en slagroom. Hij staat minstens 2 dagen; ik vind het lekkerder als 'ie wat dikker is. Verder een stuk rauwmelkse kaas of leverworst, en savonds een stoofpotje. Soms een beetje rijst of pompoenpuree erbij. Ik voel me daar erg goed bij en heb de hele dag een verzadigd gevoel. Het leverde voorheen ook geen problemen op mbt mijn ontlasting.

Ik ben met de introductie van wapf ook gestopt met koffie inderdaad! Maar ook hier geldt dat ik eerder geen problemen had mbt mijn ontlasting... Wel merk ik dat ik sowieso minder ben gaan drinken. 2x per dag sole en voor elke maaltijd appelazijn, zo'n 3 koppen thee of rauwe melk en verder alleen kefir (bedenk ik me nu). Ook dronk ik voorheen meer rauwe melk en minder kefir. Zou het daar aan kunnen liggen?

 
Als je drie maanden geleden al gestopt bent met koffie zal dat het probleem wel niet zijn.

Maar misschien dit wat ik eerder ook tegen shi en eli zei?
Quote:
Shi en Eli,

Dit kan ook wel met de schildklier te maken hebben. Doordat het nu kouder is moet je schildklier harder werken en als dat op de een of andere manier toch al niet lekker loopt wordt dat nu nog moeilijker.

En een niet optimaal functionerende schildklier heeft ook weer een negatief effect op de darmen


Verder helpt wat meer bottenbouillon bij mij altijd goed en/of meer vet.

Het kan ook te maken hebben met enige mate van magnesium gebrek.

Als je bv zo'n flesje magnesium chloride zou hebben;

http://www.unlimitedhealth.nl/shop/magnesium-chloride-p-1261.html

dan kan je een paar keer per dag wat nemen net zolang tot je een betere ontlasting hebt.

Andere magnesium kan ook maar is minder goed te doseren.

Quote:
Ook dronk ik voorheen meer rauwe melk en minder kefir. Zou het daar aan kunnen liggen?



Geen idee waarom dat eventueel zo zou zijn.

 
An,

Bij ons helpt koude rijst. Dus eerst de rijst koken, dan af laten koelen en bij je maaltijd eten met een beetje boter, keltisch zout en geraspte kaas.

Bij iemand anders hielp het om aloe vera te gebruiken.

Lia

 
Mijn zoon van 4 heeft al een aantal weken gele ontlasting. Verder nergens last van, hij kan goed gaan, hoeft ook niks af te vegen, het is gewone stevige ontlasting, maar het is echt geel. Waar kan dit aan liggen? Het wit van zijn ogen is goed wit, er is verder niks geel. Hij klaagt als hij veel gegeten heeft wel eens over buikpijn maar het is nooit meer als een opmerking, ik weet niet of het echt buikpijn is of dat hij dan voelt dat hij naar het toilet moet. Hij is de laatste tijd eigenlijk wel beter gaan eten, helemaal geen gluten meer, hij is ook van de maiswafels af. Ik zou graag willen dat hij kefir zou drinken maar dat wil hij niet. Hij drinkt wel rauwe melk en bottenbouillon. Verder nogal wat eieren, het is geen grote vleeseter.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.474
Berichten
503.123
Leden
8.635
Nieuwste lid
halfedelsteen
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan