Ontgiften via dierlijke voeding?

ruud

New member
Ik las dat Mike ontgiftigingsverschijnselen bij zichzelf ontwaarde na grasgevoerd vlees gegeten te hebben en op melk ging hij ook al een keer flink ontgiften naar zijn zeggen (en hij zal het heus wel weten).

Zou het dan zo kunnen zijn dat niet alleen planten ontgiftigingsreacties oproepen?

Tot nu toe dacht ik dat alleen planten mensen konden helpen ontgiftigen, maar mogelijk heb ik het verkeerd.

En hangt het ook af van de persoonlijke ontvankelijkheid voor dierlijke voeding dat er ontgiftigingsreacties ontstaan na dierlijke voeding?

Geen idee.

Ik weet niet beter tot nu toe dan dat plantaardige voeding helpt ontgiften zoals de doorgaans plantaardige ontgiftigingskuren bij kankerpatienten.

 
Dan ben ik blij dat ik je heb kunnen overtuigen van de ontgiftingscapaciteiten van dierlijke voeding, want dit is een missing link in jouw kennis! De vetoplosbare vitamines (A, D, E, K) zijn extreem ontgiftend! Daarnaast duwt het vet de galblaas aan, waardoor deze zich volledig kan ledigen en er geen galzouten blijven hangen die op termijn kunnen verkalken en galstenen worden. En of dierlijke voeding kan ongiften!

Mike

 
Nou ja het was/is geen kwestie van overtuigen geweest eerder, want ik twijfelde nog nergens bewust aan (nu wel meer).

Ik observeerde jouw opmerkingen over geconstateerde detoxreacties na dierlijke voeding.

Ja stom dat ik detox niet zo aan dierlijke voeding koppel.

Nu ben ik wel overtuigd.

Ik was me niet bewust van een hiaat:)

Nog 1 ding: de galblaas aanduwen kan toch ook met niet-dierlijk vet (bijv olijfolie?)?

 
Ja, olijfolie werkt ook. Het is mijn persoonlijke ervaring dat dierlijk vet nog effectiever is, waarscijnlijk vanwege die vetoplosbare vitamines.

Mike

 
Het kan geen toeval meer zijn: rundvlees werkt ontgiftend voor mij! Geen lamsvlees, geen varkensvlees, maar rundvlees. In het recente verleden was me al opgevallen dat ik ontgifte na consumptie van hamburgers gemaakt van rundvlees. Het maakt echter niet uit of ik hamburgers eet, of gehakt, of riblap, of rookworst, zoals gisteravond, ik ontgift van rundvlees. Vanochtend opnieuw donkergroene, leerachtige, zure en stinkende ontlasting en tot 4 keer toe en geen kinderachtige hoeveelheden! Dit gebeurt telkens na consumptie van rundvlees. Het is nu te vaak gebeurd om nog toeval te zijn.

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik periodiek word doorgemeten met de Asyra van Jose van Dortmond (www.metenisweten.nl). Vorige week vrijdag werd duidelijk dat ik nog boordevol zware metalen en pesticiden zit, waaronder zelfs nog resten van DDT (!). Al een aantal jaar komt deze rommel er structureel uit. De eerste keer dat ik die groenzwarte ontlasting zag was na 5 dagen sapvasten in de lente van 2007. Dat is dus volkomen toxische ontlasting. Om de zoveel tijd is dit sindsdien teruggekomen, maar nooit zo structureel als wanneer ik rundvlees op heb.

Eigenlijk weet ik al de avond ervoor dat het de volgende dag raak is, want ik ga dan ontzettend niezen en snotteren en mijn voorhoofdsholtes slibben razendsnel dicht. Daar word ik ook mee wakker en het houdt pas op als ik voor de laatste keer naar de WC geweest ben, m.a.w. als alle toxische rommel via de darmen geloosd is. Daarnaast plas ik me helemaal wezenloos, dus ook via de urine wordt een en ander geloosd. Deze is echter niet superdonker van kleur en heeft geen kwade reuk, dus de hoofdmoot komt er via de darmen uit.

De Asyra constateerde ook dat ik qua pH nog aan de zure kant ben, wat bevestigd wordt door de zure ontlasting die letterlijk mijn gat uit brandt. Ik ontzuur dus ook structureel. Interessant, nietwaar, dat een zgn. 'zuurvormend' voedingsmiddel als rundvlees bijdraagt aan mijn ontzuring? Hoezo klopt de zuur-basetheorie niet?

Mike

 
Hoi Mike,

ik word er zelf niet zo vrolijk van dat jij na 5 jaar (neem ik aan) hard werken nog steeds vol zware metalen en pesticiden zit, maar het kan jou kennelijk niet deren.

DDT is zeker oude rommel maar van die zware metalen weet je het misschien niet.

Wat jouw grasgevoerde koeien allemaal aan zware metalen in hun gras aantreffen dat door chemtrails is komen overwaaien bijv.

Plus je verhaal over dat je zure ontlasting hebt, dat dat bevestigt dat je ontzuurt, dat volg ik persoonlijk niet helemaal.

Oja, het is www.metenisweten.org

 
Quote:
Vanochtend opnieuw donkergroene, leerachtige, zure en stinkende ontlasting en tot 4 keer toe en geen kinderachtige hoeveelheden!


Ik weet niet of ik dit nou als leedvermaak kan categoriseren of als kinderlijke plas- en poephumor. Ik vind het in ieder geval wel grappig om steeds te lezen hoe open gedetailleerd jij je ontlasting weet te beschrijven... :)

 
@Dennis,

Wat kan ik zeggen? Je hebt de gave van het woord of je hebt het niet! :wink:

Maar even serieus, de reden waarom ik dit doe is omdat dit vaak enorm taboe is. Terwijl het juist belangrijk is dat we dit open en bloot bespreken. Dit soort toxische ontlasting komt vaker voor dan mensen willen toegeven, waardoor menigeen denkt dat hij/zij de enige is. Om dezelfde reden werken praatgroepen ook, je komt er dan achter dat je niet alleen staat. Zie dit forum maar als ons praatgroepje! :mrgreen:

@Lievergezond,

Zie de info die ik beschrijf in de topic over acne en puistjes. De bedoeling is dat de rommel geloosd wordt via de darmen en blaas en niet via de longen en de huid. Bij mij komt het er dus via de darmen en blaas uit. Als de ontlasting zuur is, dan is dat dus zure rommel die eruitkomt. En dus ontzuur ik, want die zure troep ben ik in ieder geval kwijt. Het is alleen deze specifieke, toxische rotzooi die zo zuur is, niet mijn normale ontlasting.

Nee, het deert mij niet dat ik nog vol zit met metalen en pesticiden en dat mijn pH nog te zuur is. Een kwestie van tijd. Ik weet donders goed dat ik nu al vijf jaar een 'werk in uitvoering' ben. Het duurt jaren om je het wak in te draaien, het duurt ook jaren om er weer uit te komen. Het belangrijkste is dat een en ander de weg naar buiten vindt via mijn darmen en blaas. Dit zit al van kinds af aan opgeslagen in mijn systeem. Ik vind het geweldig dat mijn lichaam het nu kan verwijderen. Beter eruit dan erin!

Mike

 
Hoi Mike,

ik had die info van jou al gezien in de topic over acne en puistjes.

zeer informatief inderdaad.

ontlasting en het milieu in de endeldarm is per definitie zuurder dan in de rest van het lichaam

dit weet ik van de koffieklysma, want 1 van de theorieen dat die koffieklysma goed gaat in de darmen is dat de zuurgraad van (zure) koffie overeenkomt met die het milieu in de endeldarm.

ik bewonder je optimisme en ik denk ook wel dat het jaren duurt, maar soms word ik er moedeloos van.

ja beter eruit dan erin natuurlijk.

nu maar hopen dat het ook zo is dat je darmen die metalen en pesticiden eruit aan het gooien zijn.

voor jou is de groenzwarte substantie het bewijs dat het hier om de metalen en pesticiden gaat, maar hoe weet je dat zo goed?

wel typisch dat rundvlees je zo goed helpt ontgiften als dat het is!

 
Die groenzwarte rommel is werkelijk volkomen toxisch. Alles eraan straalt uit dat het om vervaarlijke goedjes gaat: de vorm, de kleur, de geur, de zuurheid. Ik ben ervan overtuigd dat het hier gaat om zeer oude, verzuurde troep, boordevol opgestapelde gifstoffen.

Mike

 
Quote:
Maar even serieus, de reden waarom ik dit doe is omdat dit vaak enorm taboe is. Terwijl het juist belangrijk is dat we dit open en bloot bespreken. Dit soort toxische ontlasting komt vaker voor dan mensen willen toegeven, waardoor menigeen denkt dat hij/zij de enige is.


Om die reden heb ik ook een post geopend over urinetherapie. De diversiteit aan medische toepassingen zijn oeroud en wereldwijd verspreid, maar totaal verdrongen en vergeten in het moderne westen.

 
Vandaag bij de Japanner rib eye rolletjes gehaald.

Stukjes rib eye met heel veel knoflook, wat rijst en wat groente opgerold.

Ik kreeg daar altijd al een onrustige buik van en wat dunne en branderige ontlasting.

Dat was dit keer niet anders, zoniet heftiger. Dacht altijd dat ik er niet goed tegen kon.

Zou dit ook ontgifting kunnen zijn? Het is overigens super lekker. :)

 
Tizz,

De vraag is wat zit er nog meer in buiten knoflook, rijst en groente, daar jij er zo heftig op reageert.

Misschien een smaakmaker die er niet in thuis hoort?

Van de chinees is het bekend dat er MSG in gaat.

Dan kan het wel erg lekker zijn maar hoe koosjer is het?

Die Japanner was wel laat open. :D

 
Ontgiften via dierlijke voeding:

1. anderhalve maand geleden merkte ik dat ik in korte tijd 10 kg was aangekomen door meer dierlijk vet en vlees in mijn dieet te introduceren en minder koolhydraten.

nu is het er zowat weer af en ik heb er geen moeite voor gedaan, sterker nog ik heb gisteren toen ik noodgedwongen uit eten moest om sociaal te lijken zitten ¨eten¨ als een neanderthaler omdat we onbeperkt mochten eten in dat restaurant. Ik heb wel een paar biefstukken op en daarnaast nog een flinke zalmmoot en een flink stuk witvis.

2. vandaag heb ik met mijn vriend gegeten: pannekoekjes, zuurkool, sardienen en budwigpapjes: volle kwark, lijnzaadolie, slagroom en kokosvezels. Mijn vriend 2x een budwigpapje door de dag heen.

Hij kreeg eind van deze dag krampen in zijn buik en diarree!

Een regelrecht ontgiftigingsverschijnsel als je het mij vraagt.

Hij wilde nog chips eten en ik heb hem verteld dat het niet goed is.

O zei hij, zijn dat koolhydraten?! (hoe kun je nu denken dat het iets anders is haha).

Plus erger nog die transvetten.

En biologische chips kopen helpt ook niet, het maakt ze niet zoveel gezonder ook niet!

 
Ik ben de laatste tijd goed aan het opletten welke dierlijke voeding voor mij ontgiftend werkt. Ik had al rundvlees genoemd. Ik kan daar zeer zeker rauwe melk aan toevoegen. Deze duwt de galblaas aan!

Mike

 
hahaha weet je Mike dat er landen zijn waar je gewoon een grote zaal hebt waar je met zijn allen lekker zit te poepen. Misschien moeten we eens iets gaan organiseren om dat taboe van dat poepgebeuren voor eens en voor altijd de deur wijzen. ideetje.... :lol:

 
Ramiel NIgel, die het boek heeft geschreven ' Cure tooth decay' ook gebaseerd op Weston A. Price's onderzoek zegt dat rauwe eieren bij hem ontgiftend werken.

@Mike: hoe kun je zozeer weten dat rundsvlees ontgiftend werkt en niet de oorzaak is van gifstoffen?

 
Die vraag heb ik enkele posts eerder al beantwoord:

Quote:
Die groenzwarte rommel is werkelijk volkomen toxisch. Alles eraan straalt uit dat het om vervaarlijke goedjes gaat: de vorm, de kleur, de geur, de zuurheid. Ik ben ervan overtuigd dat het hier gaat om zeer oude, verzuurde troep, boordevol opgestapelde gifstoffen.


Geloof mij maar, ik weet wat ontgifting is. In een emailuitwisseling met Gerda (hier heel soms ook actief) noemt zij dit heel treffend 'verbrijzelde gal- en levertroep'.

Mike

 
Ik eet nu vrijwel dagelijks rundvlees en mijn ontlasting laat duidelijke verbeteringen zien. Deze vertoont nu regelmatig een normale geur, kleur en vorm, nr. 3 of 4 op de Bristol stoelgangschaal:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bristol-stoelgangschaal

Bij tijd en wijle is de ontlasting nog toxisch (zoals vanmorgen) en dan is deze groen, maar wel met dezelfde vaste vorm. Ook is de ontlasting minder zuur, bijtend en stinkend. Het gaat dus de goede kant op! Ik val er ook van af en voel me superfit, de hele dag door (geen cortisoldip tussen 15.00 u en 17.00 u). Het bevalt mij wel momenteel om omnivoor te zijn, dagelijks dierlijke en plantaardige voeding met elkaar gecombineerd. Rundvlees en rauwe melk zijn voor mij echte reinigers, nog veel effectiever dan plantaardige voeding.

Mike

 
mike

Nu heb ik mijn voeding is doorgelicht en blijkt dat ik bijna niets plantaaardig eets ,

Mijn voeding is :

-liter rauwe melk

-8 tal eieren

-yogurt

-grasboter

-spek en rundsvlees of kip

het enigste plantaardig dat ik consumeer is kokosvet en dat is zon 30 gram per dag

Eet ik niet te veel dierlijke producten op een dag of te weinig plantaardig ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan