Ongelooflijk nieuws over vrije energie en gezondheid

Poekie

Administrator
Voor (bijna) iedereen ongelooflijk nieuws.

Hieronder een link naar Argus-Frontier radio.

Na 1 uur is er een interview met Luc Vervliet (in het Nederlands) over the Keshe foundation.

En ook Mehran Tavakoli Keshe zelf komt aan het woord.

Spitstechnologie van de toekomst in handbereik van de gewone burger – Luc Vervliet & Mehran Tavakoli Keshe (interview deels in Engels)

Over Keshe: Die man is geniaal. Het is informatie over vrije energie gewonnen uit de kosmos.

En hij geneest mensen (in een experimentele fase). Hij boekt ongelooflijke vorderingen bij behandeling van allerlei ziekten.

Neem er zelf kennis van.

Interview met beide heren:

http://data.argusoog.org/radio/2011/ArgusoogRadio-20110915-FrontierRadio.mp3

Een pdf over the Keshe foundation uit het magazine Frontier:

http://www.belfort-group.eu/ow_userfiles/plugins/forum/attachment_39_4e6b69b3687d7.pdf

Mike

 
Het stuk meerdere keren gelezen,krijg er positieve kriebels van,een voorbode voor de voorspelde en door veel van ons gewenste veranderingen?

gelukkig met Poekie

 
Kan het wiskundig goed volgen,dat er hogere lagen zijn waar informatieoverdracht een tijdloze factor is,en er mensen zijn wiens taak het is op deze wereld is deze informatie helder en beschikbaar te krijgen wordt voor mij steeds duidelijker,Johan is kennelijk de boodschapper.

 
Heel toevallig ben ik afgelopen week een beetje met Johan bezig geweest. Ik heb zijn nieuws ook gezien op tv. Dat wiskundige van hem is nou net iets wat ik totaal niet kan volgen! Ik ben altijd een nul in wiskunde geweest. :)

Ik vind Johan wel een heel bijzonder iemand. Wat ik wel kon volgen van hem is een presentatie op youtube die ik gedeeltelijk heb zitten kijken. En ik denk dat Mike het niet zo leuk vindt want Johan beweert dat het bewustzijn het lichaam aanstuurt en dat je ook junk food kunt eten en daarbij gezond blijven als je er maar de juiste, positieve gedachtes bij hebt! Deze visie komt overeen met de visie van de leraren van de Universele Energie, weet ik toevallig. Dus Joey.... er is nog hoop voor jou!

&feature=related

Je bewustzijn is eigenlijk de sleutel tot alles

 
Hoi Rapunzel, mooi wat je schrijft over dat je bewustzijn belangrijk / zoniet het belangrijkst is bij gezondheid.

Doet me denken aan dit verhaal dat gisteren las van een arts die kankerpatienten helpt met alternatieve geneeswijzen:

Quote:
En dan is er nog het verhaal van een patiënt van een collega. Bij haar was kanker vastgesteld en ze had een dieet voorgeschreven gekregen waar ze zich niet erg aan hield. Ook haar medicijnen nam ze nauwelijks. Waar ze wel zin in had, was in bed liggen met een grote doos chocola op haar nachtkastje. Dat deed ze enthousiast en het beviel haar wel. Na een maand kwam mijn collega langs en ze voelde zich prima. Er kwamen mensen bij haar op visite die belangstelling voor haar toonden en dat deed haar erg goed. Na weer een maand vond mijn collega haar nog steeds in bed en ze voelde zich erg goed. De volgende maand vroeg mijn collega aan de patiënt of het niet verstandig was wat minder chocola te eten. Maar nee, die chocola was lekker en ze voelde zich er prima bij. Deze vrouw is genezen van haar kanker.


http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/Dr. Bob Hoornstra.htm

 
Daar zit Johan dus echt fout. De natuurvolkeren die Weston Price bestudeerde zaten qua bewustzijn en spiritualiteit op een veel hoger plan dan wij. Toch werden ze stukje bij beetje afgebroken op westers voedsel, dat meer afbraak dan opbouw bevordert.

Ik hoor in spirituele kringen altijd, "het gaat om het licht!" O ja? Wel eens een woestijn gezien? Het zonlicht heeft daar vrij spel, maar er groeit vrijwel geen plant. Kennelijk gaat het dus ook om wat er in de bodem zit. Werkelijke groei begint bij de bodem en gaat van onder naar boven. Heb jij ooit een plant op de kop zien groeien? Ik niet. Het gaat inderdaad om het licht, een plant groeit naar het licht toe, tegen de zwaartekracht in, maar alleen vanuit een gezonde bodem.

Met je geest je lichaam proberen aan te sturen is nu net wat er allemaal falikant mis gaat in onze samenleving. We zitten allemaal teveel in onze kop en verliezen daardoor het contact met ons lichaam, onze bodem, onze moeder. Dat bewustzijn hebben we nu wel ver genoeg ontwikkeld, het gaat erom dat we weer af leren dalen naar ons ONDERbewustzijn. Voor natuurvolkeren was vruchtbaarheid en voortplanting het hoogste goed. Dat zijn oerdriften, oerkrachten die alleen maar vanuit een vruchtbare bodem mogelijk zijn. Kijk eens hoeveel mensen er nu onvruchtbaar zijn! Die natuurvolkeren hadden gelijk: het gaat erom dat man en vrouw een eenheid vormen (GEMEENschap) en iets voortbrengen, zo heb je een heilige drie-eenheid van man, vrouw en kind. Je kunt ook niet jezelf zwanger wensen of mediteren, dat gaat echt niet lukken, het is een FYSIEK proces.

Mike

 
Met "licht" wordt ook niet het zonlicht bedoeld.....

Mike je noemt "geest" als aansturing van ons lichaam en bedoelt daar de linkerhersenhelft, oftewel de ratio, ons verstand, mee. Licht, geest, ziel, spirit, mind enz. allemaal begrippen waar we gezamenlijk nog niet een eenduidige afspraak over hebben gemaakt wat we daarmee precies bedoelen. Is mede om die reden ook regelmatig de oorzaak van communicatieve verwarring en wederzijds onbegrip terwijl er vaak hetzelfde wordt bedoeld...

Prima linkjes overigens. Eindelijk wordt dit soort informatie meer bekend onder de "gewone" burger.

 
Quote:
Met "licht" wordt ook niet het zonlicht bedoeld.....


Er wordt een energie mee bedoeld die niet of nauwelijks afgeremd door tijd en ruimte. Deze energie bevindt zich op de aarde en daarbuiten. Zonlicht behoort tot diezelfde energie.

Mike

 
En ik denk dat Mike het niet zo leuk vindt want Johan beweert dat het bewustzijn het lichaam aanstuurt en dat je ook junk food kunt eten en daarbij gezond blijven als je er maar de juiste, positieve gedachtes bij hebt! Deze visie komt overeen met de visie van de leraren van de Universele Energie, weet ik toevallig. Dus Joey.... er is nog hoop voor jou!

Hahaha...Nou Rapunzel,het is niet alsof ik er de dagelijkse kost van zou gaan maken als dat zo was (hoewel t in onze maatschappij wel een stuk makkelijker zou leven...en ja,ik mis ook het gemak van boterhammen;))

Ironische is wel dat ik me laatst bedacht dat ik nog nooit zoveel symptomen van allerlei ontregelingen,tekorten etc. heb gehad als in deze periode waarin ik complete eetstijl ommeslag heb moeten maken.

Daarbij dacht ik altijd dat 'mn slechte voeding' o.a. de oorzaak waren van Candida en door Candida de glutenintolerantie maar is uiteindelijk dus niet zo. 10Jaar geleden begon bij mij de Lyme,voorheen en nog een aantal jaar daarna at ik echt alles wat ik maar lekker vond (pizza's,croissants,'vetter'broodbeleg,McDonalds's/friture,ijs/taart/snoep,Chinees etc.)aantal jaar daarna begon ik dus met dat sporten dat steeds meer werd en ging daarbij steeds meer restricten qua eten,eerst junkfood/friture,daarna 'vettig broodbeleg' als 48+ kaas,leverworst,gebakken pastei,cervelaatworst etc. en zo verder.

Nu testte mn energetisch therapeute dus laatst,dat mn glutenintolerantie 6jaar geleden pas is ontstaan en de Candida 4jaar geleden pas was gekomen.In dat jaar slikte ik antidepressiva,ik denk dus eerder dat dat de aanleiding ervoor is geweest.

Dus eigenlijk heb ik best redelijk goed gevaren op allerlei 'slechte voeding'. Ik denk dat ik eerst mezelf zal moeten kunnen toestaan om te eten wat ik wil&zin in heb,na jarenlange restricties van vanalles en dan vd ene extreem in de andere te vervallen de laatste 2jaren,voordat ik pas echt voor een bepaalde levensstijl kan kiezen. De eniste 2 redenen die me nog doen aarzelen zijn: 1) bang dat dat kleine beetje succes dat ik evt heb geboekt teniet doe (maar ja,moet ik me maar gaan verdiepen in Johan's bewustzijn theorie) en 2) Dat ik 3x zo dik ga worden als dat ik ooit ben geweest,zonder sport,aangezien het lichaam een jarenlange inhaalslag zal plegen in de vorm van highcarb/highfat etc.

De laatste tijd vraag ik me sowieso wel eens af (m.n. Mike zal dit niet leuk vinden,hoewel ik het ook niet goed probeer te praten), of je jezelf/lichaam niet uiteindelijk alleen maar kwetsbaarder maakt door alles 'slechte dingen' qua eten te mijden. Als je dan nog eens (onopgemerkt) iets daarvan binnenkrijgt,krijg je meteen allerlei reacties etc. erop. Wat dat betreft geloof ik ergens wel in de theorie vh alert houden van je immuunsysteem door af en toe het eens iets 'verkeerds' te voeden.

Maar wat betreft die hele theorie over gedachtes/bewustzijn&voeding daar heb ik ook al eens een stuk over gelezen in een vd boeken van Dr.Wayne Dyer en John Gabriel.

 
Quote:
De laatste tijd vraag ik me sowieso wel eens af (m.n. Mike zal dit niet leuk vinden,hoewel ik het ook niet goed probeer te praten), of je jezelf/lichaam niet uiteindelijk alleen maar kwetsbaarder maakt door alles 'slechte dingen' qua eten te mijden. Als je dan nog eens (onopgemerkt) iets daarvan binnenkrijgt,krijg je meteen allerlei reacties etc. erop. Wat dat betreft geloof ik ergens wel in de theorie vh alert houden van je immuunsysteem door af en toe het eens iets 'verkeerds' te voeden.


Dat is een mythe die alleen maar gebruikt wordt om recht te praten wat krom is. Laatst heb ik daar in antwoord op Dennis, die met dezelfde mythe aankwam, nog het volgende op gezegd:

Ik merk dat hoe beter ik eet, hoe beter ik ook tegen een stootje kan als ik bijv. eens een keer restaurantvoedsel eet of commercieel roomijs met suiker. Met bier merk ik dat ik na het bier drinken geen acute honger heb, dat het bier kennelijk mijn bloedsuikerspiegel niet verstoort, terwijl ik vroeger meteen naderhand in de shoarmatent zat. Het aloude argument 'je moet ook een beetje weerstand opbouwen' om rotzooivoedsel te vergoeilijken is fatalistisch, want het breekt juist je weerstand af.

Evan viel me bij en schreef ook zinvolle dingen:

Volgens mij is het juist precies andersom: Ieder GEZOND spoortje voeding vermijden (wat 99% van Ned nog steeds doet) maakt dat je spijsvertering zo gevoelig wordt dat je niks meer kunt eten. Al die "kleine" ongezonde spoortjes voeding bij elkaar generatie na generatie heeft ons zo gesloopt dat de meest mensen niet eens fatsoenlijk natuurlijke voeding kunnen eten.

Doe wat je niet laten kan, het 'verlangen' (lees: zelfdestructieve) is kennelijk te sterk...

Mike

 
Filmpje (uit 2007) waarin Gregg Braden laat zien hoe een blaastumor bij een Chinese vrouw in 3 minuten verdwijnt. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en zijn er verschillende methodieken ontwikkeld waarin op een vergelijkbare wijze heling plaatsvindt.

Gregg Braden

 
Wat een fantastisch nieuws. Eindelijk de langverwachte vrije energie, en dit is nog maar het begin. Hier kunnen echt hele goede dingen mee gedaan worden.

Probleem is wel dat ik alles over nulpunt/vrije energie maar moeilijk kan begrijpen. Heb ooit een het boek "het veld" gekocht, maar nooit uitgelezen, gewoon te ingewikkeld. Johan Oldekamp is wel zo iemand die alles op begrijpelijke wijze kan uitleggen. Ben ook ooit eens op een lezing over vrije energie geweest van Frank Colaris, hij weet het ook in begrijpelijke taal te vertellen: &feature=player_embedded#!

Quote:
O ja? Wel eens een woestijn gezien? Het zonlicht heeft daar vrij spel, maar er groeit vrijwel geen plant.


Niet voor lang meer dus als we Keshe mogen geloven :D

 
Hier een kort interview van Lilou Mace (zelf hoopt ze een soort eigentijdse Franse versie van Oprah te worden) met Bruce Lipton, van oorsprong celbioloog en schrijver van het boek Biology of Belief (De Biologie van de Overtuiging) en zijn laatste boek Spontaneous Evolution.

Interview Bruce Lipton

Sluit redelijk aan bij dit topic dacht ik zo.

Kijk ook eens bij de andere interviews op haar site, sommige zijn zeer de moeite waard. Ze heeft er meer dan 800 ! video interviews op staan, voornamelijk in het Engels of Frans. Kijk maar eens of er iets van je gading bij zit. Je kunt in het zoekvenster ook een naam van een persoon ingeven om zo snel te zoeken.

Er is bijvoorbeeld een kort interview met de Nederlander John Consemulder. Langere interviews met Drunvalo Melchizedek, Marianne Williamson, John Gray, Neale Donald Walsh, Brandon Bays, dr. Carl Johan Calleman, James Redfield, Wayne Dyer, David Icke, Eric Pearle, toch behoorlijk grote namen die sommige van jullie misschien kennen.

 
Doe wat je niet laten kan, het 'verlangen' (lees: zelfdestructieve) is kennelijk te sterk...

Dat is jouw interpretatie van mijn woorden. Ik heb nooit aaangegeven dat ik alles weer een regulier punt op mn menu wil maken. Sterker nog,er zijn sommige dingen van toen die ik niet meer zou willen verruilen met bepaalde maaltijden van toen. Maar er zijn wel nog steeds bepaalde dingen waar ik af en toe naar verlang en met mate van zou willen&kunnen genieten zonder dat allerlei alarmbellen in mn hoofd afgaan.(In de hoop dat ik er ooit misschien op een ongedwongen natuurlijke manier vanzelf geen behoefte meer aan heb.Hoewel we uiteindelijk allemaal mensen blijven en ook graag genieten en dat genieten is voor iedereen anders.)

 
Waar je nog naar verlangt, dat zit nog in je. Dat heeft iemand mij ooit verteld. Ik heb dit altijd in het achterhoofd gehouden. Als ik dus nog verlang naar chips of snoep, dan komt dat omdat ik dit nog niet uit mijn systeem gezuiverd hebt. Als je nog naar rommel verlangt, dan zit het nog in je. Die waarheid geldt voor iedereen, dus voor mij net zo goed. Houd dit, net als ik destijds deed, in het achterhoofd en je snapt beter wat er gaande is in je lichaam en wat je nog te doen staat.

Zorg voor gezonde alternatieven. Verlang je naar iets zouts en hartigs, eet dan geen chips of friet, maar geef wel toe aan die drang door iets met Keltisch zeezout en vet (bijv. roomboter) te eten. Roomboter met zout is heerlijk en doet het goed op geroosterd brood. Heb je een verlangen naar zoetigheid kies dan voor bijv. die ruwe melassesuiker van Billingtons of voor honing in combinatie met vet. Ik denk dan opnieuw aan roomboter op geroosterd brood met melassesuiker of honing. Zulke snacks zijn supersnel te maken en smaken verrukkelijk. Door er gezondere alternatieven voor in de plaats te zetten kom je uiteindelijk van je verlangen naar rotzooivoedsel af.

Mike

 
Dat klopt er zijn genoeg gezonde varianten,echter vraag ik me af of 't uiteindelijk 'zo gezond' is als je alles gaat vervangen,daarmee bedoel ik of je dan niet alsnog min of meer 'verslaafd' blijft aan bepaalde dingen...

Ja en dan heb je nog sociale situaties&gewoontes/psychologische aspect van kunnen/willen meedoen met de rest etc.

 
Over dat laatste kan ik meepraten. Ik had vanmiddag/vanavond een verjaardag bij m'n zwager en schoonzus, en dan wéét je al dat er ongezonde hapjes staan.

Wat zijn de opties?

- Niet gaan

- Van te voren eten en daar geen hap nemen

- De minst ongezonde dingen eten

- Gewoon lekker meedoen

Nu ben ik altijd al heel selectief met iets "naar binnen schuiven", en ik heb ook nu voor optie 3 gekozen. Dus ik kies zelfgebakken appeltaart en laat de achterste dikke deegkorst staan, ik drink geen frisdranken maar alleen groene thee, water en 1 glas rode wijn, ik knabbel alleen de ongezouten pinda's, ik neem stukjes kaas en brie zónder het toastje, ik neem tomaten/groentesoep, maar de wel 10 gekruide soepballetjes krijg ik niet door m'n keel naar binnen en ze verdwijnen in de soepkom van m'n vriend. Wel kan ik drie toasties met ham en kaas niet afslaan, daar ben ik zooooo gek op, maar al met al vind ik dat ik niet al te ver over de schreef ben gegaan zonder dat ik erg opviel. De chips, de salades, de zoutjes en de borrelhapjes heb ik (moeiteloos) laten staan. Zo kun je, tenzij je er niet tegen kunt, redelijk mee doen in sociale situaties zonder gelijk een stempel opgedrukt te krijgen.

 
@Enjoy Het is mooi dat je selectief kunt zijn daarin...ik kan dat echter niet:( (Vind juist die dikke korst vd appeltaart bv lekker). Dan denk ik in 'goed' en 'slecht' en voel me dan alsnog tekort gedaan.

Mijn probleem is dat ik geen balans kan houden,het is altijd :alles of niets.(waardoor ik het meestal op niets houd,hoewel ik me vanbinnen dan ook zit op te vreten&ergeren.)

Eten van te voren,voordat ik ga,heeft ook geen zin want al zit ik proppevol dan nog zou ik me zo vol willen stoppen met allerlei 'lekkers'.

De laatste tijd heb ik ook steeds meer t idee,dat ik nog ongelukkiger ben sinds 't stoppen met dwangmatig sporten en ontdekken van 'goede voeding' dan dat ik in die periode met vlagen was. Ik vraag me vaker af,waarvoor ik 't allemaal doe want ik vind niks meer leuk,nergens meer zin in etc. Ik heb het idee,dat ik mezelf nu helemaal niet meer kan handhaven/rem opleggen bij t eten van iets lekkers.

Wat dat betreft (aan de hand van een andere topic) heb ik het niet getroffen qua familiegeschiedenis. Allemaal lekkerbekken met flink overgewicht; zowel mijn vader als zijn vader zijn op n redelijk vroege leeftijd gestorven en aan kant van mn moeder is mn opa ook vlak voor zn pensioen gestorven....mn oma daarentegen leefde volgens allerlei 'ongezonde'leefpatronen en is nog vrij oud geworden.(wel laatste jaren met nodige depressie&dementie).

@Lievergezond Alleen maar chocolade en in bed liggen?Die vrouw moet toch ook uitgedijt zijn dan? Hoewel er natuurlijk niet staat in welke mate ze t at....maakt n verschil of je 1blokje/bonbon per dag eet,of 1 doos;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan