Ongelooflijk nieuws over vrije energie en gezondheid

Hoi Joey, ik vermoed dat jij jezelf uithongert en dan begrijp ik je reactie wel van de angst van vreselijk aankomen van chocola eten. Ik vermoed dat deze vrouw alleen chocola eet vanuit een normale behoefte, niet vanuit een behoefte aan iets ontstaan door langdurige uithongering. Dat verandert het perspectief denk ik. Volgens mij was het belangrijk dat deze vrouw ging doen waar ze zin in had vanuit haar diepste verlangen, hetgeen vaak veel stress scheelt. Vaak doen we veel dingen die niets te maken hebben met wie we echt zijn, ik kan daarvan meepraten. Ik merk zelf hoezeer me dat nu in de greep heeft. Ik heb uitgeputte bijnieren en die beinvloeden mijn suikerspiegel op het moment enorm bij de minste stress, dusdanig dat ik ervan aankom.

 
@Lievergezond Mezelf 'uithongeren' klinkt alsof ik daar bewust mee bezig ben.Terwijl ik gewoon eet als ik honger heb,totdat ik genoeg heb gehad.

Echter heb ik de laatste tijd geen eetlust meer mbt de dingen die ik kan eten (en dikwijls ook mbt tot wat ik eigenlijk niet kan eten.) Op het moment komt dat 'geen eetlust' ook door mn kou,omdat niks smaak heeft. Ik wil echter ook mn honger/verzadiging niet gaan verstoren door maar eten naar binnen te schuiven,dan ga je alweer snel zo'n aangeleerde psychologische gewoonte creëren.

Die uitgeputte bijnieren heb ik ook te pas&onpas,hangt ook samen met schildklier. Ik vraag me de laatste tijd vaker af,of dit wel door Lyme komt,want als ik kijk naar mn oma (van moederskant) die was een echte nachtbraker. Stond pas tegen 12/13u op en ging pas naar bed/slapen tegen 3/4uur.

 
Joey,

Nu komen we weer terug op een oude discussie van voormalig het GAPS-forum. Jij hoort het niet graag, maar dat maakt het niet minder waar: je hebt een eetstoornis, waarbij jij je het 'best' voelt d.m.v. uithongering en uitputting. Dat is jouw 'houvast', als je dat loslaat (wat noodzakelijk is om gezond te worden van lichaam en geest) kom jij jezelf tegen. Als jij niet kunt vluchten in extremen, kom je erachter hoe weinig balans je werkelijk hebt. Ik heb zojuist al een post geschreven over enkele fysieke dingen die je bij jezelf tegenkomt en dit is het geestelijke gedeelte. Jij moet keihard geconfronteerd worden met jezelf, op fysiek maar vooral op geestelijk gebied. Het is jouw DENKEN dat het meest ongezond is van allemaal!

Ik vind het moedig van je dat zo eerlijk en openhartig bent dit met ons te delen, maar je schiet ook herhaaldelijk in de verdediging als je een spiegel wordt voorgehouden. Niemand kan jou helpen als jij eigenlijk helemaal niet geholpen wil worden. Toch wil je dat wel, anders was je allang gekapt met dit forum en daarvoor het GAPS-forum. Gelukkig draai je ook altijd weer bij en word je weer redelijk in je reacties. Je zult hoe dan ook van die extreme uithongering en uitputting af moeten komen. Als je je daardoor lusteloos voelt zegt dit dus heel veel over je karakter, het is een spiegel. Dit is allemaal 1 grote karaktertest voor jou en daar zul je je op gezonde wijze doorheen moeten slaan.

Vandaar dat ik zo vaak zeg: waar je nog naar snakt zit nog in je. Zelfdestructieve gedachten leiden tot inname van zelfdestructieve vulling die voor 'voedsel' door moet gaan. Je gebruikt heel handig het sociale aspect als uitvlucht, maar tegelijkertijd maak je hier wel onbewust een punt, want onze samenleving is ziek en we worden allemaal opgevoed om zelfdestructief te zijn. Bij jou uit dit zich dit echter zeer extreem, dus jij bent ook weer een spiegel voor onze zieke samenleving.

Je kunt deze collectieve ziekte niet als kapstok gebruiken om je eigen extreme en slechte gewoontes aan op te hangen. Het gaat om liefde en respect voor jezelf en wat dat betreft kunnen we allemaal wel wat heling gebruiken. Het begint echter bij jezelf. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wees zelf de verandering die jij wil zien in de wereld. Je was voorheen niet 'gezonder' toen je hier niet mee bezighield, je was even ongezond, het komt er nu alleen maar allemaal uit (en dat is GOED!). Wat voeg jij toe als je met de zieke stroom meegaat? Wie vuur met vuur bestrijdt creeert alleen maar meer brand. Of ga je nu dit zelfdestructieve vuur eindelijk eens blussen? Aan jou de keus.

Mike

 
Mike stipt hier een goed punt aan. Je eetpatroon wordt namelijk voor een groot deel bepaald door de samenleving, en dat begint al als baby. Daar wordt je letterlijk met de paplepel ingegoten dat je moet eten wat je aangeboden krijgt door de mensen die het beste met je voor hebben. Als je je paphapje weigert, weiger je je moeders liefde, tenminste, zo voelt zij dat, en ze zal er alles aan doen je te laten eten. Als je stout bent moet je zonder eten naar bed, of krijg je geen toetje, en als je lief bent of pijn hebt krijg je een snoepje.

Zo ga je eten associëren met straf en beloning, met liefde en met troost. Dat gedrag sleep je de rest van je leven met je mee en je kunt je er nauwelijks aan ontworstelen. Ik heb een overbezorgde, liefdevolle, doch dominante moeder. Zelf kan ik een koppig stijfkopje zijn. Als kind weigerde ik dan ook eten en drinken als m'n moeder over mijn grenzen ging. Zó erg, dat ik toen ik twee was in het ziekenhuis ben opgenomen en vastgebonden in bed, waar ze me dwongen te eten en te drinken. Vind je het gek dat ik anorexia kreeg toen ik 17 was? Eten weigeren was nog steeds het enige waarmee ik tegen m'n moeder op kon, waarin ik me sterk kon voelen. Natuurlijk heb ik dat veel te ver doorgevoerd, dat weet ik ook wel, maar ik kon niet stoppen.

Hoewel ik al veel beter met m'n eetprobleem kan omgaan en ik het heb kunnen ombuigen tot een relatief gezond voedingspatroon, voel ik nog steeds de druk van mijn omgeving. Als je op een feestje de (ongezonde) hapjes weigert die de gastvrouw "liefdevol" heeft klaargemaakt, wordt dat gezien als onbeleefd en de gastvrouw zal beledigd zijn. Dus hoewel het mijn neiging is nee te zeggen tegen de appeltaart en de toasties, vind ik toch een goede middenweg om de gastvrouw niet af te stoten en niet buiten de groep te vallen, maar waardoor ik toch ook mezelf te vriend hou.

Joey, misschien is jouw neiging en lust tot ongezond schranzen wel geboren uit het feit dat je als baby/kind eten werd onthouden als je je niet gedroeg zoals je omgeving van je verlangde. En wil je dat nu inhalen nu niemand je meer iets kan maken. Probeer je daar overheen te zetten, probeer meer van jezelf te houden. Als je van jezelf houdt gun je jezelf het beste voedsel, dan ga je geen rotzooi naar binnen schuiven maar zorg je ervoor dat je lekker, gezond en kwalitatief hoogstaand voedsel neemt. Als je zo kunt redeneren dan zul je oneindig meer genieten van een volkorenboterham met roomboter en oude kaas (ik noem maar eens een voorbeeld) dan van een zak patatje oorlog en een fricandel.

Maar gedragsverandering is het moeilijkste wat er is, de keus is echter wel aan JOU!

Natuurlijk smaakt niks je als je verkouden bent, probeer toch wat gezonds binnen te krijgen, het hongergevoel komt vanzelf weer terug als je beter bent. Dan kun je de draad weer oppakken.

Veel sterkte!

 
Quote:
Mezelf 'uithongeren' klinkt alsof ik daar bewust mee bezig ben.


Dat zei ik niet en ik bedoelde het ook geeneens.

Je vestigt nu zelf wel de aandacht op het onderwerp ¨bewustzijn¨, waarschijnlijk niet ten onrechte.

Er zijn volgens mij geen dieren die zichzelf moedwillig uithongeren.

 
@Enjoy Er was niemand die mij eten onthield of wat dan ook. Ik ben opgegroeid als kind van een bakker vnl op verschillende croissants en verse (warme) belegde broodjes. Soms denk ik,kon ik nog maar eens teruggaan naar die tijd dan zou ik bewuster en meer dubbelop genieten van elke hap!(Vroeger hield ik bv ook niet van Chinees en zo waren er wel meerdere dingen.Maar de laatste jaren is steeds meer voedsel lekker gaan worden.Snapte ook bv nooit,hoe t kon dat mn zusje bv bepaalde dingen als 'niet lekker' betitelde en t dan liet liggen.)

Had het vd week met iemand op t vrijwilligerswerk erover....hij eet s ochtends als ie opstaat boterham met banaan,op t werk 6boterhammen en thuis dan meestal een roerbak gerecht soms met pasta of aardappel.Hij gaf aan dat 'vettig' eten als mayonaise,friture e.d. niet goed bij hem vallen maar hij eet bv wel vette vis,boter/margarine op brood,olijfolie,kaas etc.Hij is 63,in prima medische conditie en altijd aan t lachen/geen gestressdheid. Dan denk ik "wow,die man heeft een super vet&suikerverbranding! dat wil ik ook,lekker veel boterhammen kunnen eten etc. zonder uit te puilen.)

En daarbij gaat iedereen ervan uit dat ik het over gefrituurd/junkfood heb,maar dat eet ik al jaren niet meer. Ging al jaren nooit vanuit mezelf naar friture e.d hoewel ik frikandel&friet speciaal wel lekker vind maar denk meer dat dat komt door de combi van sausjes dan frieten op zich.)

@Lievergezond&Mike Ja,Mike,je zal nu wel weer zeggen dat ik in verdediging schiet maar ik wil toch verduidelijken dat de assumptie die wordt gemaakt dat ik mezelf uithonger niet juist is.

Zoals gezegd,ik eet als ik honger/zin heb in iets en dan weer zodra ik zin heb in iets. Dat deed ik ook in mn lowish fat/sportperiode...ik heb nooit honger geleden.

Dan nog een andere vraag: Heb al halve dag gestoomd en neus was toen ook open,maar hoe krijg ik mn smaak snel terug?volgens de een moet je juist wel snuiten,volgens de ander niet.want heb nu helemaal nergens behoefte aan.Heb maar wat opgewarmde zuurkool gegeten omdat t goede bacterien bevat,maar gaat eten gaat nu echt met veel tegenzin.Zelfs t nemen van mn supplementen heb ik al geen zin in.

Heb een pompoen (istie weer) hier ligge waar ik wel zin in heb,maar die ga ik niet eten als ik er toch niks van proef!vind ik veel te zonde van geld&moeite.

 
Joey,

Je krijgt je smaak terug d.m.v. zink. Je kunt dit of tot je nemen in de vorm van zinkpicolaat als supplement of zinkrijke voedingsmiddelen, zoals pompoenpitten en vlees.

Mike

 
Nieuws van het front:

Dhr. Keshe houdt vrijdag 4 november een lezing in Hotel Soest.

Kaarten kosten € 10,00 p.p. en zijn te reserveren bij Niburu.nl

http://freeenergyportal.blogspot.com/2011/10/vrijdag-4-november-presentatie-irmehran.html

En zaterdag 5 november heeft hij een lezing in Schipluiden, daar kosten de kaarten € 27,50 p.p.

http://www.delezing.nl/agenda/lezin...tevaart-milieu-en-gezondheid-mr-mehran-keshe/

Je kans om kennis te nemen van zijn inzichten en ook de man zelf eens te zien/horen spreken.

Wij gaan in ieder geval informatie opsnuiven in Soest.

 
Quote:
Wij gaan in ieder geval informatie opsnuiven in Soest.


Poekie, als je 6 min geleden nog hier aan het posten bent, dan ben je telaat voor de avond in Soest :mrgreen:

Jammer, was al benieuwd naar je verhaal..

 
Hoi Janse, wat ben je scherp.

Ik ben dus zelf niet naar Soest, maar wel mijn man en nog vijf andere mensen hier vandaan.

Kwam voor mij effe niet goed uit.

Dus misschien lees je binnenkort zijn bevindingen.

 
Mijn man is naar een lezing geweest van dhr. Keshe, op 4 november in Soest, hieronder zijn verhaal:

Er was een zaal vol belangstellenden. Dhr. Keshe is Engelstalig en werd bijgestaan door een Nederlands sprekende Belg.

Er waren heel veel theoretische verhandelingen die je als gewoon individu niet kan doorgronden. Dat hoeft van mij ook niet, je hoeft het wiel niet twee keer uit te vinden. Maar voor mij is deze eerste kennismaking met Keshe in NL te weinig doorspekt met concrete dingen.

De opstapel staande generator is nauwelijks aan de orde geweest terwijl er toch 200 potentiële kandidaten daarvoor aanwezig zijn.

Ik zat naast een persoon die zich al 25 jaar interesseert voor vrije energie en ook al van veel dingen kennis genomen heeft.

Hij werd positief getriggerd maar was wel kritisch. In de vragenronde werd hij onmiddellijk afgekapt door Keshe.

Eigenlijk bijzonder onbeleefd.

Voor mij is het dus een avond geworden van twee gedachten:

1. Het moge waar zijn wat Keshe verkondigt.

2. Nu toch eerst zien, die generator.

De generator zal op 'Elektor Live 2011' een beurs die gehouden wordt op 26 november a.s. te zien zijn.

Mijn aanvankelijke enthousiasme is toch een beetje omgeslagen naar 'laat nu eerst maar eens wat zien'.

Dat was ook een beetje de stemming in de zaal.

Je merkte van een hoop mensen zoiets als: 'ja, en nou?'.

 
De watergasmotor: http://niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1630:het-niburu-avondjournaal-van-woensdag-23-november&catid=51:niburutv&Itemid=67

Vanaf 1.30 min

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan