Ogen

G

Guest

Guest
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben. Voor mijn gevoel zie je steeds meer mensen met een bril of lenzen. Heeft dit ook te maken met slechte voeding/leefgewoontes? Of is dit iets van alle tijden? Het lijkt mij ook een soort degeneratie.

 
Dit is ook degeneratie. Oude mensen bij natuurvolkeren hadden geen bril nodig of een gehoorapparaat. Dementie kwam ook niet voor, de mensen konden zich de kleinste details uit hun prille jeugd en de wereld om hen heen nog herinneren. Hierdoor zijn we erachter gekomen dat sommige van deze mensen, die officieel niet geregistreerd stonden in geboorteregisters en dus niet meetelden als 'oudste persoon ter wereld', ergens tussen de 140 en 160 jaar oud moesten zijn. Het is voornamelijk een tekort aan vitamine A en D en omega-3 vetzuren, precies de ingredienten van gefermenteerde levertraan en van organen van landdieren, die men vroeger dus ook veelvuldig consumeerde.

Mike

 
Betekend dit dat het ook omkeerbaar is. Oftewel kom ik misschien van mn lenzen af 8)

 
Dat zou wel de ultieme overwinning zijn. Maar laten we stap voor stap beginnen.

 
Mike je hebt gelijk,

Toen ik naar de begrafenis van mijn vader geweest was kwamen er heel veel mensen condoleren dus je ziet echt veel mensen van de oude generatie die met heel veel verzadigd vet, eieren, cholesterol en orgaanvlees opgegroeid zijn en ik heb met verschillenden gepraat en hen geobserveerd en ik moet zeggen lichamelijk zien ze er echt goed uit.Geen kunstgebit maar nog eigen tanden.Zitten mensen tussen die nog heel veel zwart haar ertussen hebben, niet geverfd.

Verder viel me echt op dat hun geheugen zo goed was, ze waren allemaal ruim over de tachtig met uitschieters van 92-93 jaar. Ze vertellen dingen uit de tijd dat ze nog tiener waren en dan op de dag nauwkeurig met alle details erbij he.

Geeneen droeg een bril, tandpasta kennen ze niet, geen hoge bloeddruk en er zit één meneer van 93 jaar bij die nog steeds een eigen akker heeft waar ie zijn eigen groente en fruit kweekt en op het land werkt en 'S avonds in de zomer dan in zijn op palen gebouwde houten hut slaapt.

Deze generatie is altijd met het vee in de warme maanden lopend naar de highlands getrokken en ergens in de herfst weer teruggekomen.

Het zijn zo'n mooie mensen als je ze ziet,heb echt mooie foto's van enkele kunnen maken. Ze zijn gezonder als ik. Och ik kan er echt uren over doorgaan.

Mijn opa deed nog op z'n 65-70ste leeftijd op vogels jagen.Lekker eten.

Zij zijn voor mij het levende bewijs dat goede ongeraffineerde volwaardige voeding top is.

Ik moet zeggen dat er echt veel orgaanvlees werd gegeten en koelkasten kenden men toen niet.

Nu zit iedereen of hygiëne ze zeuren en te zeiken, alles moet steriel zijn en met chemische middelen schoongemaakt worden. Wij en de maatschappij worden steeds meer verziekt. Ons eigen immuunsysteem gaat kapot en we kunnen nergens meer tegen.

Vroeger werd vis gevangen en dagenlang in de felle zon gedroogd, er kwamen vliegen op en mensen werden niet ziek.Eten werd in de grond bewaard, is ook gezond.

In de zomer liepen er in Trabzon mensen met handkarretjes rond waarin schedel, maag en hersensoep werd verkocht. Een soort gefermenteerde soep met heel veel knoflook, oh wat ben ik daar dol op of kebab van darmen gemaakt en nu we zogenaamd zo goed bezig zijn worden we alsmaal steeds zieker.

Hier klopt iets niet.

Ik heb nog de tijd meegemaakt dat er geen electriciteit was in mijn opa's dorp.

'S avonds gingen de olie lampen aan, echt super gezellig en soms toen ik de koeien met mijn neef liet grazen hoorden we in de avond de wolven en jakhalzen aan de overkant huilen. Wat heb ik in die tijd liters aan ongepasteuriseerde melk direct uit de uiers naar binnen gewerkt zeg en rauwmelkse roomboter.

Ben nooit ziek geworden of wat dan ook.

Sorry maar liet me even gaan.Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik dit met jullie allen wou delen.

Ik ga ook zeker even naar jou gestuurde link kijken.

 
@Haydarpasa, bedankt voor je verhaal. Ik heb zulke tijden nooit meegemaakt, maar inderdaad ga je verlangen naar die tijd.

En nu, nu worden mensen gedwongen tijdens een picknick bleekmiddel over hun organische vlees te gooien omdat het 'gevaarlijk' is voor de volksgezondheid. En de FDA blijft maar toestaan dat regulier melkvee overgedoseerd wordt aan antibiotica.

M.a.w. de roep om organisch, biologisch, biologisch/dynamisch wordt steeds groter, maar de uitwassen van 'het systeem' worden ook steeds groter en zichtbaarder. Ik denk zelf dat de machten momenteel te groot zijn om tegen te gaan. Maar voor wat we nu nog kunnen behouden, moeten we ons best blijven doen.

 
Haydarpasa, wat een mooi verhaal! Mij verveel je er niet mee. We moeten terug naar die tijd. Na 14 juli 2012 gaat het beter worden als we Johan O moeten geloven. :)

 
toeval bestaat niet... Ik kwam online met het voornemen een tropic te openen over': ogen :)

Heb vandaag beetje naar info gezocht, want heb last van het volgende:

gisteravond kon ik niet goed in slaap komen, een vreemde pijn aan mijn ogen. Het lijkt dan net alsof ik mijn ogen niet goed kan ontspannen, ik voel dit goed als ik ze dicht doe.. dus weer open gedaan, weer dicht, wat spieroefeningen,..maar het hielp niet. Ik voel een druk op mijn ogen, een vervelende pijn. Overdag resulteert dit in vermoeide ogen, de pijn is minder als ik of mijn ogen OVERspan (dus wijd overdoe) of dicht (maar dus ook niet altijd)

Al zoekende kwam ik een verhaal tegen over 'oogdruk' Het kan zijn dat je druk op de ogen te groot is:

Oogdruk

De bolvorm van het oog wordt mede in stand gehouden doordat binnen in het oog vocht wordt geproduceerd, dat kamerwater wordt genoemd. Dit oogvocht heeft niets te maken met het uitwendige traanvocht. De hoogte van de oogdruk is afhankelijk van het evenwicht tussen aanmaak en afvoer van het kamerwater.

Te hoge oogdruk kan ontstaan wanneer de afvoer van kamerwater wordt belemmerd.

Oorzaak

Het mechanisme dat bij glaucoom leidt tot de aantasting van de oogzenuw, is nog steeds niet tot in alle details bekend. Wel zijn er veel factoren bekend die de kans op optreden van glaucoom aanzienlijk verhogen (risicofactoren):

- Verhoogde oogdruk.

Dit is veruit de belangrijkste risicofactor. Een statistisch normale oogdruk ligt tussen de 11 en 21 mmHg. Hoe hoger de oogdruk, hoe groter de kans op glaucoom. Echter, het grootste deel van de mensen met een oogdruk boven de 21 mmHg zal geen glaucoom krijgen.

- Glaucoom in de familie.

Als glaucoom voorkomt bij iemands naaste (1e en 2e graads-) familieleden, is de kans op glaucoom bijna 10 maal hoger dan voor iemand zonder glaucoom in de familie.

- Hoge leeftijd.

Op hoge leeftijd komt glaucoom veel vaker voor (4% van de mensen ouder dan 80 jaar heeft glaucoom).

- Sterke bij- of verziendheid.

- Negroïde mensen hebben vaker glaucoom.

- Afwijkingen van de bloedvaten bij of in het oog.


Ik herinner me als kind dat ik weleens bij de oogarts moest komen omdat mijn oogspieren overspannen waren... ga hier toch eens achteraan..

Maar mijn vraag dus ook: kan dit met voeding te maken hebben? Ik heb zeker geen tekort aan vit a/ d , maar wat is het wel?

Een disbalans in mineralen/ stofjes kan ook gekke dingen doen, maar hoe kom ik hierachter?

 
Na 14 juli 2012 gaat het beter worden als we Johan O moeten geloven. [:)]

Dan pas?....dacht dat t nu in november al van start zou gaan. Wie is Johan O en wat is zijn theorie dan?

 
Ik heb ook wel eens last van wat andere mensen oogmigraine noemen. Dan zie ik vlekken in bewegende patronen voor me en dan zie ik dus niets meer dan dat. Men zegt dat het van overmatig caffeine gebruik komt.

Vanmiddag had ik een vlek in het bovenste deel van mijn linkeroog, maar die was niet bewegend maar bijna wit. Ik heb toevallig een verstopt linkeroor dat bijna over is. Misschien dat daar ook druk te hoog is.

Iemand meer ervaring met oogmigraine?

 
De oogmigraine van Aschwin en de oogdruk van Joey worden veroorzaakt door stress. Dit geeft spanning op de oogspieren, waardoor dit soort klachten ontstaan. Hoe weet ik dit? ik heb Better Eyesight Without Glasses een aantal jaren geleden gelezen van William Bates. De eerder genoemde Tom Quackenbush, die het schitterende boek Relearning To See heeft geschreven, legde het in een GRATIS intro-avond nog veel beter uit:

Als baby stappen we in een grote plaatjeswereld. We hebben letterlijk een open blik en kijken met grote, ronde ogen naar alles om ons heen. Zo nu en dan focusen we ons op een bepaald object en gaan ernaar wijzen. Dit is kijken vanuit ontspanning en nieuwsgierigheid en heeft dus te maken met rondom kijken en focusen op 1 punt.

Naarmate we ouder worden, leert de maatschappij ons dit af. Onze ouders vertellen ons dat we niet naar vreemden mogen wijzen en onze leraren vertellen ons voor ons te kijken. Hierdoor verstart onze blik letterlijk. Heb je je ooit afgevraagd hoe het kan dat de term 'kortzichtigheid' zowel een medische aandoening beschrijft als een bekrompen mentale houding? Dit is geen toeval!

Het is dus mentale stress die onze blik vernauwt en ons denken bekrompen maakt. Kijk eens naar die termen: vernauwen, bekrompen. Dit is gebrek aan OPENHEID. Onze geest en blik moeten letterlijk weer open worden. We moeten weer leren met verwondering om ons heen te kijken. Relearning To See, opnieuw leren om te zien. Dit kan alleen maar vanuit ontspanning.

Want nu komt het mooiste: Bates ontdekte dat het oog niets meer dan een lens is, het werkelijke zien is een vertaling van visuele impulsen (frequenties) in de hersenen! Als je deze gedachtenlijn doortrekt, betekent dit dat het oor niets meer is dan een soort microfoon die geluidsgolven (frequenties) opvangt en dat de geluidsvertaling eveneens in de hersenen plaatsvindt. Hetzelfde met geur. Het is de ervaring van Tom Quackenbush dat het gehoor en reukvermogen inderdaad ook toeneemt als je het Bates-protocol volgt. Het enige wat je dus leert is opnieuw vanuit ontspanning te zien, waardoor je geest en blikt zich heropent, net zoals het was toen je op deze wereld kwam.

Mike

 
Wederom bedankt Mike. Het gevoel bekruipt me af en toe alsof je sinds je met je gezondheid bezig bent, non-stop informatie bent gaan absorberen. Want in ca. 5 jaar tijd zoveel analyse doen is in mijn ogen enorm. Ik ben een analist/generalist, maar jij kunt er ook wat van volgens mij.

Is er nog een manier waarop je je lichaam sensitief kunt ondersteunen of is het gewoon een kwestie van het materiaal van Quackenbush en Bates toepassen en veel meer ontspannen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan