Ogen

@ Janse rode ogen wijst onder andere vaak op droge ogen. Met hylogel of hylo comod druppelen geeft verlichting en kan totaal geen kwaad. Op mijn werk is het door climat control heel droog en heb ik ook altijd snel droge, rode ogen. Ik druppel vaak met hylo gel (geen conserveringsmiddelen) en dat verlicht echt en houdt de roodheid tegen.

Thuis druppel ik een stuk minder.

 
Boschje,

Ik zit even wat oude topics te lezen en lees dus nu pas je bericht. Bedankt voor de tip.

Ik zat vandaag nog even over dit onderwerp na te denken. Het gaat al stukken beter dan ooit met mijn ogen, maar helemaal mooie witte stralende ogen heb ik nog niet altijd. Het gaat de laatste tijd veel over ademhaling en zuurstof. Nu herinner ik me ineens dat ik 3 jaar geleden op wintersport ondanks mijn idiote alcoholgebruik en rommel die ik at de hele week perfect mooie witte stralende ogen had. En hoog in de bergen is minder zuurstof toch?

En volgens mij heeft Weston Price ook veel bergvolkeren bestudeerd. Deze mensen deden het dus ook uitzonderlijk goed met wat minder zuurstof..

 
Evan,

Deze mensen hadden een grotere longcapaciteit en een sterker hart. Hun lichaam had zich hieraan aangepast.

Mike

 
Oke, maar op een of andere manier deed ik het met mijn kleinere longcapaciteit en zwakker hart prima zo hoog in de bergen..

 
Ik heb dit probleem al eens eerder hier ergens beschreven, maar kan het niet meer vinden...

Het valt mij steeds vaker op dat ik niet goed kan focussen in een supermarkt. Het lijkt erop of alles in de verte wazig wordt. Ik heb dit alleen maar in winkels met halogeenverlichting. Ik heb dit thuis niet, bij anderen niet en ook niet op mijn werk bijvoorbeeld. Ik krijg dan een soort van angst en paniek gevoel in de supermarkt omdat alles wazig begint te worden. Focussen is dan moeilijk. Herkent iemand het irritante van die halogeenverlichting in supermarkten? En last but nog least: Wat zou ik eraan kunnen doen? Ik merk dat ik supermarkten probeer te vermijden, maar ja af en toe moet er wel iets gehaald worden. Liever koop ik alles in de natuurwinkel, maar dat lukt nog niet helemaal. Wat kan ik doen aan dat irritante van verlichtingen?

 
Ik denk je lever ondersteunen, lever/galreinigingen. Voeding voor de lever, lever/galthee.

De ogen en de lever hebben erg veel met elkaar te maken.

Ik heb inmiddels steeds minder last van mijn ogen, heeeel soms nog, als ik echt in een slechte periode zit en dan nog maar licht wazig zien.

Maar het is echt 95 % verbeterd hoor. Heeft wel meer dan een jar geduurd hoor.

 
Het zou mij niet verbazen als de lichtfrequentie van halogeenverlichting bijzonder verstorend blijkt te zijn voor veel mensen. In het verkeer zie je nu ook steeds meer auto's met halogeen-koplampen en dat licht is echt irritant fel. De ouderwetse peertjes gaven ook warm licht in huis en de (met kwik gevulde) 'spaarlampen' brengen ook minder warmte in huis. Kortom, men doet bewust iets met verstorende lichtfrequenties zoveel is wel duidelijk.

De reden waarom de een er meer last van heeft dan de ander heeft ook veel te maken met de bijnieren. Ga maar na:

- In het geval van migraine is er een absoluut streven naar totale rust, zonder enige vorm van licht- en geluidsprikkels. Stress wekt migraine op.

- Epilepsie-aanvallen kunnen worden opgewekt door stroboscopen en de flits van fotocamera's (vooral meerdere camera's tegelijk). Stress wekt epilepsie op.

- Mensen met bijnieruitputting zijn bijzonder gevoelig voor het felle licht en de warmte van de zon, maar ook voor harde geluiden en veel verschillende geluiden tegelijk. Er is dan sprake van zoveel stress (overbelasting) dat men al gauw overprikkeld raakt - letterlijk!

Vooral het feit dat Angela vermeldt dat ze dan angst en paniek ervaart deed mij meteen denken aan de bijnieren.

Mike

 
@Mike

Quote:
In het verkeer zie je nu ook steeds meer auto's met halogeen-koplampen en dat licht is echt irritant fel.


Wil niet muggenziften, maar je bedoelt waarschijnlijk xenon-verlichting.

Arjan

 
OK,

Zie dat er hier inderdaad lampen tussen zitten met sterkere wattage en kleurstelling.

Xenon is helderder licht tov halogeen met juist minder wattage.

Halogeen kwam in de auto's vanaf de jaren 70 van de vorige eeuw, vandaar dat ik dacht dat je xenon bedoelde.

 
Ik heb de lever en galblaasthee gekocht. Nu staat er op de verpakking dat ik geen vet en gekruid eten mag nemen.

Hoe doe ik dit? Kan ik de thee gewoon nemen naast mijn vette voeding?

 
Ik up dit oude topic even.

Ben namelijk heel erg benieuwd of er mensen blijvend beter zijn gaan zien door wapf voeding en bijvoorbeeld de bates methode?

 
Ik ben 46 en heb nog steeds een prima gezichtsvermogen. Ik zie leeftijdsgenoten al aan de bril of ze overwegen een bril vanwege steeds slechter wordend zicht.

Mike

 
zelfde ervaring hier.

Ik krijg dan ook altijd de waarschuwing'wacht maar af'.Dit weekend heb ik weer enkele vissekoppen gekocht dus......(hint,ogen).

ad

 
Haha, hoe eet je die dan? Schapenoog is trouwens een noorse delicatesse. Als je te gast bent tijdens kerst, dan krijg je schapenoog.

Fijn dat jullie nog perfect zicht hebben, ik heb helaas al een bril en zou er heel graag af willen.

Zijn er mensen waarbij dat gelukt is?

 
'Haha, hoe eet je die dan? Schapenoog is trouwens een noorse delicatesse. Als je te gast bent tijdens kerst, dan krijg je schapenoog.'

Ik ga met een vinger de oogkas in draai een beetje rond tot ik het gevoel heb dat ik het oog eruit kan trekken en wanneer het oog eruit is hop in de mond.Goed kauwen en doorslikken.Klaar.

'Als je te gast bent tijdens kerst, dan krijg je schapenoog. '

Ik denk niet dat ik dit jaar iets te vertellen krijg over het kerstmenu. :wink:

ad

 
Oh bah ik zit hier echt te gruwelen ad, jij liever dan ik. Maar het zal wel heel gezond zijn

 
@Fem,

Ik ga er vanuit dat het gezond is.

Gruwelen hoeft niet,'t is wat 't is.Bedenk maar dat ieder stukje vlees dat je eet wel op een 'gruwelijke' manier verkregen is.

ad

 
Hier nog geen beter zicht. Sinds de zwangerschap zijn mijn ogen verslechterd. Ik wacht ook nog op verbetering, denk dat ik daarvoor toch aan de lever moet.

Ad, bah ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan