Ogen

Hmm die lever lijkt me wel wat, helaas heb ik geen vriezer

@sprout ben je nu nog steeds van je bril af? En hoe lang heb je er over gedaan? Heb je het trouwens helemaal zelf gedaan of heb je er een cursusvoor gedaan? Ik wil ontzettend graag van mn bril af, en een vriend die opticiën aan het worden is bewijzen dat het wel kan.

 
@fem,

Misschien bij de buren in de vriezer?

Of vraag bij de slager waar je de lever koopt of hij deze voor je wilt invriezen.Klantenbinding en lokaal ondersteunen. De een helpt de ander.

ad

 
Haha de buren zullen me zien aankomen, nee dat is geen optie

Als ik diepgevroren lever haal, dan blijft dat toch geen week goed in de koelkast, of wel? Zou er dan van die leverpillen van willen maken. Heb wel een mini vriesvakje in mn koelkastje, maar heb geen idee of dit koud genoeg is. De temperatuur is niet in te stellen.

 
Het vriest toch in het vriesvakje? Anders moeten ze het een koelvakje noemen :wink:

Wat je kan doen is de bevroren lever die je koopt in 7 stukken van zeg 20 gram snijden en deze dan in het vriesvakje doen. Elke dag pak je dan een stukje van 20 gram eruit en die snij je in pil grote stukjes en die eet je meteen op. Wegspoelen met water en NIET kauwen. Dat blijft zeker goed in dat vriesvakje.

 
Ja er is wel ijsvorming in het vriesvakje. Dus neem aan dat het vriest. Ik ga op zoek naar lever, en ga het gewoon proberen!

Hoe kan ik zien of het nog goed is, of ruik je dat vanzelf wel?

Dankjewel voor de tips!

 
Tja wanneer is het niet meer goed? Gewoon ruiken ja, maar als je de lever bevroren in dat vriesvakje legt dan kan ik mij niet voorstellen dat het na 7 dagen niet meer goed is.

 
werkt goed, ik heb het vanmiddag geprobeerd, niet lang nadenken, gewoon doorslikken :wink:

Weer wat overwonnen, die bij de Kekerdom vond ik zelfs lekker, ik ga het toch eens klaarmaken.

 
Hahaha bedankt pike. Ziet er heeeerlijk uit! Nee vis en helemaal de ogen, gaan me iets te ver.

Ik ga me eerst maar eens aan de lever wagen. Fijn dat dit goed werkt vanille!

 
Ik heb inmiddels de leverpillen ook ingenomen, voor de warme maaltijd. Leek me wel prettiger, dat er daarna een warm laagje over de lever zou komen. Het viel me alles mee. Ik heb 5 gram ingenomen, je moet nogal wat pillen wegwerken voor je aan 25 gr. zit Pike. Maar overwinning: ik kan rauwe lever eten :-D En op naar de gezondheidseffecten hopelijk ;-)

 
ja dat is best wat 25 gram. Ik heb net weer gebakken lever gehad dat ik enkele uren in wat kefir heb laten marineren en ik moet zeggen dat was echt heerlijk hoor.

Soms heb ik er ook genoeg van en dan staat de smaak mij helemaal niet aan maar nu was het weer heerlijk. Het marineren helpt maar ik heb ook het idee dat er een groot verschil zit qua smaak tussen levers van verschillende runderen.

 
Goed bezig san!

Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar lever, ik ga denk ik ook maar een stukje marineren en bakken. Kan je ook in yoghurt marineren of moet het echt in kefir?

 
Ja kan ook in yoghurt of melk.

Bij sommige stukken zit het buitenste vlies er omheen deze moet je er even afsnijden, zo dun mogelijk natuurlijk.

Dan in luciferdoos grote of iets grotere stukken snijden het liefst niet te dik.

Na het marineren peper en zout erop en kort aanbakken. Te lang bakken en het wordt minder lekker.

Het liefst heb ik ze licht roze van binnen. Met wat gebakken uitjes erbij is ook erg lekker.

 
Ik ben iig blij met de leverpillen! Mochten we nog eens een forumdag (leuk!) hebben en er wordt lever geserveerd, dan eet ik het zeker op. Maar nu ik dit heb ontdekt ga ik me niet wagen aan het bereiden van runderlever ;-)

 
Quote:
@sprout ben je nu nog steeds van je bril af? En hoe lang heb je er over gedaan? Heb je het trouwens helemaal zelf gedaan of heb je er een cursusvoor gedaan? Ik wil ontzettend graag van mn bril af, en een vriend die opticiën aan het worden is bewijzen dat het wel kan.



Gewoon via internet gezocht naar oefeningen, palmeren, shifting, etc. Ik ben niet van mijn bril (sterkte -3) afgekomen maar ben destijds (2,5 jaar geleden) wel beter gaan zien.

Ik ben toen een maand of 3 intensief bezig geweest met Bates. Toen met een vakantie mijn bril weer opgedaan om niet te wazig te zien, en vervolgens weer intensief gaan studeren (veel van dichtbij) en de bates oefeningen niet meer gedaan en zo is het weer langzaam terug slechter geworden.

 
Enkele weken geleden kreeg ik steeds vaker branderige ogen en af en toe wazig zicht. Moeie ogen o.i.d. of gewoon te weinig ijzer t.o.v. andere stoffen.

Ik ben het kruid eyebright gaan slikken en ik merk dat de symptomen weg zijn. Of het kruid eyebright ook meer ijzer bevat o.i.d. weet ik niet. Misschien is het enkel symptoombestrijding, maar ik was nieuwsgierig naar het kruid.

Zijn er andere aanwijzingen voor een tekort aan ijzer?

 
Vrysuyver, wat een lastige naam. Maar ijzertekort kan tot bloedarmiede lijden, dus duizeligheid en hoofdpijn enz.

@sprout, dankjewel voor je antwoord, het werkt dus wel naar je moet het wel bijhouden om blijven resultaat te hebben waarschjjnlijk. Ik heb nu het boek van Bates gedownload geloof ik, binnenkort eens lezen. Jij hebt zeker niet tussendoor de sterkte van je bril aangepast? Zou dat verschil hebben gemaakt denk je?

 
@fem; Heb de cursus bij Karin Hogenboom gevolgd volgens de Dr. Bates-methode. Je leert tijdens de cursus meer dan in het boek staat. Je leert van haar ervaringen en je krijgt meer oefenmateriaal mee. Het helpt het beste als je je bril afzet en dagelijks de oefeningen doet. Zelf heb ik alleen de bril op bij het werken bij de pc en tv kijken.

Af en toe op bekend terrein rij ik zonder de bril in de auto. Als je eenmaal die weg hebt ingeslagen dan is mijn ervaring dat de wereld te bezien zonder bril er ander uir ziet. zie www.volzicht.nl

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.588
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan