Ogen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Jij moet sowieso aan de lever San! Voor het ijzergebrek. 400 gram per week dokter's orders!

Haha ja je hebt gelijkt ad, maar het is vooral ook de vis die me doet gruwelen. Ik krijg dat echt niet weg helaas.

Jammer dat je ogen achteruit zijn gegaan san! Hoe denk je dat lever daar bij gaat helpen?

Nou ja minder mag ook hoor. Iets is beter dan niets! :mrgreen:

Je hebt toen in Kekerdom toch ook lever gehad?

Quote:
Haha ja je hebt gelijkt ad, maar het is vooral ook de vis die me doet gruwelen. Ik krijg dat echt niet weg helaas.

Het gaat volgens Price ook vooral om het vlees achter de ogen. Als ik een grote kabeljauwkop heb dan haal ik het vlees achter de ogen (al het andere kopvlees ook trouwens) weg en misschien een stukje van het oog. Dit doe ik in een bakje en snij ik na het stollen in stukjes waarna ik het door de vissoep doe of in de paella gooi.

Dus het is echt niet nodig om die al dan niet rauwe visseogen op te slurpen, of ze als stuiterballetjes op je bord te gooien, om de voordelen ervan te krijgen.

Klopt, en toen vond ik het wel binnen te houden. Maar dat waren maar mini-stukjes. Ik ga volgende week een lever eten, dit weekend weer vlees halen bij de boerderij. Ik moet een voorbeeld nemen aan mijn dochter, die eet het lekker weg, rauw en al ;-)

@Pike,

Zie de ogen maar als een extraatje. Natuurlijk eet ik de rest ook.

Maar ik vindt het wel een leuk thema om te delen. :lol:

ad

San, dat was een keurige portie hoor in de Kekerdom, ik zou niet meer eten, dan gaat het tegenstaan en 'vergeet' je het weer een hele tijd op het menu te zetten ;)

Klopt ad het spreekt aardig tot de verbeelding dat vissenogen eten! :lol:

@San,

Nou dat is dan opgelost. Elke dag 50 gram is ook bijna 400 gram per week! :D

Als je het eerst een paar uur weekt in melk of kefir en daarna klaarmaakt zoals ze in Kekerdom toen ook deden dwz in een zoet zure saus met wat uitjes dan is het best te eten denk ik.

Alleen niet laten aanbranden..

En dan nog iets, ik heb nu al van een aantal mensen ongevraagd gehoord dat ze nadat ze op mijn aanraden een flink stuk runderlever hadden gegeten veel energieker waren.

En ik moet zeggen dat ikzelf die ervaring ook heb. En het is blijkbaar ook onderzocht kijk maar eens op de weston price site onder 'liver files' ze noemen het de 'anti-fatique factor' :-)

Quote:
Dit is ook degeneratie. Oude mensen bij natuurvolkeren hadden geen bril nodig of een gehoorapparaat. Dementie kwam ook niet voor, de mensen konden zich de kleinste details uit hun prille jeugd en de wereld om hen heen nog herinneren. Hierdoor zijn we erachter gekomen dat sommige van deze mensen, die officieel niet geregistreerd stonden in geboorteregisters en dus niet meetelden als 'oudste persoon ter wereld', ergens tussen de 140 en 160 jaar oud moesten zijn. Het is voornamelijk een tekort aan vitamine A en D en omega-3 vetzuren, precies de ingredienten van gefermenteerde levertraan en van organen van landdieren, die men vroeger dus ook veelvuldig consumeerde.

Mike

Oogproblemen komen mijns inziens vooral voort uit het te lang achter elkaar van dichtbij bezig zijn. In Hong Kong heeft 80-90% van de bevolking een bril. Iets wat met tablets en smartphones alleen maar erger wordt.

Ik vergelijk het altijd met op hakken lopen. Als je dat maar lang genoeg doet kun je bijna niet eens meer op platte schoenen lopen omdat je kuitspieren verkort (gedegenereerd :mrgreen:) zijn. De een is hier flexibeler in dan de ander.

Bates methode werkt wel heb ik ook een geprobeerd maar je moet het wel lang volhouden om echt van je bril af te komen (was mijn ervaring).

San, misschien is dit een idee? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ben het wel van plan :)

Goeie link Midori! Helaas krijg ik die rauwe lever pillen niet weg maar verder heb ik dezelfde ervaring als daar staat:
Quote:
Now I’m completely singing it’s praises. Literally. I’ve been telling everyone and anyone how much of a dramatic difference consuming liver has made in my life. I haven’t gone coo-coo, I promise. I can’t wait to tell you why I love this so much.

Quote:
My vitamin D pills do help, but nothing like the liver pills. These liver pills are like drinking a Red Bull energy drink. And I mean that in a good way (no shakes or sugar rush, obviously). I noticed a dramatic increase in energy after taking these pills for one week. I ditched my Vitamin D pills and use solely these liver pills. I seriously can’t believe the difference!

Quote:
The experiment divided laboratory rats into three groups. The first ate a basic diet, fortified with 11 vitamins. The second ate the same diet, along with an additional supply of vitamin B complex. The third ate the original diet, but instead of vitamin B complex received 10 percent of rations as powdered liver.

After several weeks, the animals were placed one by one into a drum of cold water from which they could not climb out. They literally were forced to sink or swim. Rats in the first group swam for an average 13.3 minutes before giving up. The second group, which had the added fortifications of B vitamins, swam for an average of 13.4 minutes. Of the last group of rats, the ones receiving liver, three swam for 63, 83 and 87 minutes. The other nine rats in this group were still swimming vigorously at the end of two hours when the test was terminated. Something in the liver had prevented them from becoming exhausted. To this day scientists have not been able to pin a label on this anti-fatigue factor.

Dit is voor mij ook heel herkenbaar. Ik had precies hetzelfde!!
Quote:
I’m even going to go as far to say that taking these liver pills has given me the most dramatic difference diet-wise to date than anything in my life before. I know that’s a pretty heavy statement, but it’s 100% true.

Tanja, klopt! Ik "vergeet" de lever nu altijd ;-)

Midori, bedankt voor de link! Dat is een goed idee. In mijn supplemententijd kreeg ik gerust 6 grote pillen/capsules in een slok weg, die leverpillen moeten zeker ook lukken.

Dus Pike, ik ga op die manier zeker aan mijn leverquotum komen :-D Ik moet er nu echt aan, inderdaad vanwege mijn ijzertekort, en mijn ogen. Mijn beste vriend is diabeet (type 1), en eet het SDCD. Maar hij heeft zeer goede ogen, en scoort op oogtesten altijd perfect! Dit wordt regelmatig bij hem gemeten ivm zijn diabetes. Ik vroeg hem of zijn moeder veel lever had gegeten tijdens de zwangerschap. Bleek dat hij zelf vroeger verslaafd was aan lever! Vandaar die goede ogen! Nu "mag" hij vanwege zijn diabetes niet teveel orgaanvlees eten, dus laat hij het staan..... Slechtste advies ooit.

Ik weet niet wat ik een aantal jaren geleden anders gedaan heb met de rauwe lever pillen maar het is echt heel goed te doen! Ik heb net voor 25 gram aan lever pillen naar binnen gewerkt! Geen enkel probleem :D

Ja ik heb een stuk lever uit de diepvries gehaald en er een stukje van 25 gram afgesneden.

Dit heb ik in een aantal pilgrote stukjes gesneden en per drie a vier pillen met wat water opgedronken.

Dus dat kan ook, je hoeft ze niet als pilvorm in te vriezen maar je kan er ook gewoon 'pillen' afsnijden en meteen opeten.

Waarom mag die vriend van jou niet teveel lever eten met diabetes trouwens?

Wat zit er in lever dat daar zogenaamd niet goed voor is?

Dat klinkt goed! Dit is ook echt iets voor mij, ik werk dat zo weg, dat weet ik zeker.

Grappig genoeg weet hij de achtergrond voor dat soort regels nooit. Ik heb laatst iets gelezen over dat diabetici niet teveel beta caroteen mogen, omdat de lever dat niet kan omzetten. Heel iets anders dan Vit.A... gevalletje verkeerde informatie waar hij zijn hele leven naar zal luisteren...

Ik eet ook weer te weinig lever. Werk momenteel regelmatige diensten en het was vaak een lunchgerecht van mij. Er ligt nog een stuk in de vriezer, ik zal het ook eens als "pil" gaan slikken. Rauwe lever zo eten is nou ook niet echt mijn ding.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan