noten eetbaar maken

Quote:
Waarom is wat ik zeg over blote voeten en gehurkt poepen nou weer onzin??

Omdat mike het niet zegt? omdat jij het nog niet gehoord hebt? of omdat het je teveel moeite kost??



Geen van deze drie redenen.

Het is in deze discussie onzin omdat jij het aanhaalt om zo blijkbaar je argument te versterken dat de WP manier van eten onzin is of achterhaald omdat wij ook niet allemaal meer blootsvoets lopen of gehurkt poepen. En dat is wel onzin.

Gehurkt poepen en blootsvoets lopen zal best wel voordelen hebben.

En dit:
Quote:
Omdat mike het niet zegt?



:roll: Hou nou toch eens op met die onzin..

 
Tja Pike, dat heet nou projectie, anderen mensen zaken verwijten, terwijl het eigenlijk over jezelf gaat, in dit geval wordt er verweten teveel te hechten aan de mening van Mike, maar er is er maar 1 die zich er zo over opwindt.

 
Ik eet graag een handje noten, en heb nooit het gevoel dat ik daardoor een paria ben op dit forum. Mike heeft een stellige mening, waar we allemaal van af mogen wijken, zonder dat we de wind van voren krijgen. Eerlijkgezegd vraag ik me af of je een goed beeld hebt van de hoofdlijn van de visie zoals die hier gepromoot wordt.

 
Quote:
@heksje dus jij hebt nog nooit iemand gezien die een biertje of een wijntje lekker vindt?

Jij vindt het raar dat mensen kunnen genieten van een lekker wijntje?


Er zijn genoeg mensen die roepen dat ze genieten van alcoholische dranken. Het zal wel, ik zie die mensen alleen maar een gedragsverandering krijgen nadat ze hebben 'genoten'. Daarbij komt dat ik teveel zie wat mensen zichzelf aandoen qua gezondheid, mede door dit soort genotmiddelen.

De genotsmiddelen (zoals alcohol en koffie) zijn er en worden gepromoot om bepaalde redenen, en jouw 'genot' is een van de dingen waardoor het pad naar dit doel makkelijker is.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat je niet op dit forum bent om je te informeren, maar om te 'trollen'. Je negatieve toon ten opzichte van WAPF en vooral Mike vind ik heel jammer en zeer onnodig. Het jammere voor jou is dat Mike de wijzere is deze is (in tegenstelling tot mijn persoon), dat hij zich niet uit de tent laat lokken en dat hij zwijgt. Veel plezier verder hiermee en genietse van je bier. Ik haak af.

 
@pike ik zeg nergens dat het onzin is en achterhaald is.

Ik zeg juist dat ik al veel interessante dingen ben tegen gekomen en druk bezig ben met verder lezen.

Maar ik neem nooit zomaar wat aan omdat het op internet staat ik probeer er kritisch naar te kijken om zo voor mezelf te ontdekken wat voor mij het beste is.

Er staan tenslotte 1000 verschillende diëten en voedingsgewoontes op internet. Als ik alles klakkeloos aanneem kom je nergens.

Zo heb ik nog geen antwoord gehad hoe het nu zit met die oermensen op papoea nieuw guinea bij wie het dieet voor 70% uit koolhydraten bestond.

En ik zoek voeding die past bij een actief iemand.

Ik lees hier dat wp heel gezond moet zijn, maar als ik op google foto's opzoek van Mike dan zie ik nou niet bepaald een vitale man. Als hij in de oertijd had geleefd had hij het nog geen week vol gehouden.

En dat is niet negatief naar mike bedoelt, maar het is wel belangrijk voor mij om mijn lichaam te behouden.

Mijn calorieën inname zit rond de 4500 en dit is vrij lastig te halen zonder koolhydraten.

Daarnaast heb ik ergens iets gelezen dat jullie rustig varkensvlees eten.

Sinds ik een paar jaar geleden nagenoeg gestopt ben met varkensvlees, is het voor mij veel makkelijker om mn buikspieren zichtbaar te houden. Dus vraag me af wat nou precies de waarheid rond varkensvlees is

En idd...ik heb nog niet het hele forum kunnen lezen dus dingen als poephouding zijn al besproken en dat vind ik alleen maar mooi om te zien. Dat jullie er dus zo uitgebreid mee bezig zijn.

Kritiek is niet altijd negatief. Miss kom ik soms wat stellig of zwart wit over, dat zal ik proberen aan te passen.

ondertussen lees ik rustig verder :)

 
@heksje

ik heb het ook niet over het leeg drinken van een kratje bier of 4 flessen wijn.

Maar over 2 of 3 biertjes. Als je dan gedragsverandering begint te vertonen dan is er toch wel iets mis met je lichaam.

 
Nou ja zeg, je zoekt een foto op van iemand en beoordeelt dan of iemand vitaal is, of niet. Tjongejonge. I'm deeply impressed.

 
@meuzik ja ik bedoel qua spieren een groot en sterk lichaam. Dat kun je toch zien of niet?

De binnenkant kan ik niet zien, maar ik kan op zn hoogst gokken dat dat wel goed zit omdat hij nu geen last meer heeft van al zn klachten die hij vroeger wel had.

En omdat dit dieet heel goed moet zijn voor je organen en zo.

 
Waarom blijft die oertijd toch zo belangrijk. Zijn we er geweest? Weten we precies wat er gebeurde toen?

Of moeten we de onderzoeken geloven. Waarom denken we dat deze mensen ALTIJD bewogen?

Wordt dit ons niet een beetje aangepraat.

Wat Mike doet is mensen proberen wakker te schudden.

Probeer eens iemand te overtuigen die altijd maar de middenweg zoekt en hier zijn probleem mee wilt oplossen. Dat werkt niet hier moet je vol gas rechtdoor tegen in gaan. Dit heb ik vaak genoeg mee gemaakt.

Ja maar Ja maar krijg je dan. Nee wat wil je nou? oplossen of weer terug bij af. Daar gaat het om.

Of Mike nu vitaal uitziet of niet het is de boodschap wat belangrijk is. Deze voedingswijze werkt gewoon.

@erikerik

Kun je me vertellen waar het vandaan komt dat deze mensen 70% aan koolhydraten aten en waaruit bestond de rest dan?

Hadden deze mensen klachten? Hoe oud werden ze? Hoe is het gesteld met de beenderen?

Hoe ging het met de geboorte van kinderen?

Wordt het ons weer niet aangepraat? Past het wel in het huidige beeld als deze mensen zich stijf aten aan vlees/vis?

Ik ken je lengte en gewicht niet maar waarom eet je zoveel calorieën? Jij doet ook geen half werk om je figuur te behouden. Je hebt nu een combinatie gevonden die voor jou werkt dat is mooi dat je jezelf kent. Maar dit is absoluut niet bij iedereen zo.

 
@mwtje miss haal ik dit iets te veel door elkaar met paleo. daar kijken ze steeds naar de oertijd.

nou als mike er niet vitaal uit ziet dan ontbreekt er toch iets aan zijn voedingswijze of niet?

nee ik kan je helaas niks over die mensen vertellen. Ik heb het gelezen net als wat de eskimo's vroeger aten (vlees en vis) en wat europeanen vroeger aten.

Maar had ook gelezen dat die weston price de wereld over ging om te kijken hoe oerstammen aten.

Ik ben 2 meter en weeg 91 kg. Ik eet zoveel calorieën omdat ik anders te weinig energie heb gedurende de dag en tijdens het sporten. En als ik minder calorieën eet verlies ik spiermassa (vet heb ik niet om te verliezen)

 
Lees mike zijn verhaal eens en kijk waar hij vandaan komt. Zijn kindertijd. Hij probeert de opgelopen schade goed te krijgen.

Je zegt je verliest spiermassa als minder calorieën eet. Heb je al eens gedacht dat dit vocht is? Natrium? wat uit de spieren gaat waardoor het lijkt dat je minder spiermassa hebt. Spieren verdwijnen niet zo snel zeker als ze vaker gestimuleerd worden.

Je gaat er namelijk "plat" uitzien als je minder vocht onderhuids en in de spiermassa hebt. Dit kun je oplossen met natrium waardoor de pomp ook beter wordt. Dit kan natuurlijk ook te hoge bloeddruk zijn :wink: Ligt niet aan koolhydraten.

De is zeer off topic dus laatste post hierover

We hebben de documentatie van Weston Price en dit is zeer belangrijk het staat op papier en is niet iets van honderdduizend jaar geleden. En in het boek staan ook verschillende voedingswijze maar allemaal met dezelfde vitamine & mineralen

 
Fytinezuur is een ANTINUTRIENT, punt. Het is een fosforbinder en fosfor is de levensvonk die zorgt voor ontkieming. Zolang deze gebonden blijft kunnen noten/zaden/pitten/peulvruchten/granen duizenden jaren in droge staat overleven. Goed voor de zaden, maar slecht voor ons als we ze in te grote hoeveelheden en niet ontkiemd eten.

Mike

 
Gezondheidsautoriteiten? Duwen richting the plantaardige kant

 
Als fytaten zo gezond zijn dan snap ik niet hoe we aan botontkalking komen terwijl we toch zo veel brood eten. En alle traditionele volkeren die ze lieten weken en kiemen snapten er ook weer niks van natuurlijk, maar nu is er wetenschap, hè hè... :?

 
Kwartje is gevallen: Gezondheidsautoriteiten plus wetenschap.

Ben ik er toch weer een keertje ingetrapt :?

Maar omdat het deze keer uit een voor mij toch redelijk betrouwbare bron kwam, begon ik wat te twijfelen.....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan