Natuurlijke schoonmaakmiddelen

Chloor is een halogeenelement en concurreert met jodium in je schildklier. Andere halogeenelementen die hetzelfde doen zijn fluor en bromide.

Mike

 
wat bedoel je mike, als mensen fluor in hun tandpasta gebruiken dat dit slecht is voor je schildklier?

gelukkig gebruik ik al jaren geen fluor meer al zeurt de tandarts dat het goed voor je tsnden is

 
Quote:
als mensen fluor in hun tandpasta gebruiken dat dit slecht is voor je schildklier?


Helemaal goed. Dit is werkelijk slopend voor de schildklier. gewoon poesten met keltisch zeezout, h2o2, kokosolie of een fluorvrije tandpasta dus.

 
ik gebruik al heel lang tandpasta van het merk neways, inderdaad soms poets ik ook met keltisch zeezout. in de vakantie heeft het zich weer bewezen had ontstoken tandvlees en met 1.5 dag was het weer over.

 
Ik zou het andersom den, dagelijks poetsen met kelt.zout en eventueel, als je dit nodig vindt, af en toe met tandpasta zonder fluor.

Ook kokosolie is een aanrader om mee te poetsen.

 
Quote:
Poekie,

gebruik je nog altijd alleen soda voor in de wasmachine?



Ja hoor, ik gebruik de soda van driehoek (van de groene zeep). Vind wel dat mijn witte was een beetje een grauw sluiertje krijgt maar dat is dan maar zo.

Ik heb jaren producten gebruikt van Sunrider, dat is op natuurlijke kruidenbasis. Daar heb ik nog wat (vloeibare) wasmiddel van. Dat gebruik ik totdat het op is. Ik gebruik soda als basis en voeg een klein beetje sunrider toe voor het lekkere geurtje.

We hebben de Sunrider producten afgebouwd omdat ik erachter kwam dat er toch in sommige producten dingen zitten die ik niet wil gebruiken.

In de Nuplus (kruidenvoeding) zaten soja eiwitten. In de zonnecreme factor 40 zitten nanodeeltjes. Deze zonnecreme gebruiken we nu alleen nog met de wintersport omdat je dan een extra hoge bescherming nodig hebt, in de bergen, dichtbij de zon.

Voor de rest gebruiken we kokosolie en een geheel natuurlijk zonbescherming van verschillende oliën waaronder kokosolie, palmolie en nog wat andere oliën. Ook in de shampoo van Sunrider zit een middeltje dat zorgt voor schuim. En dat stond op een lijst met toevoegingen die je niet kunt eten. :? Dus dan ook niet via mijn haren geconsumeerd.

De shampoo hebben we vervangen door olijfolie zeep, heerlijk, mijn man gebruikt het ook om zich te scheren.

Lia

 
Ik heb deze post nog niet helemaal doorgelezen maar ik las ergens dat je je eigen wasmiddel met Marseillezeep kan maken icm met soda maar is soda wel goed en hebben jullie daar recepten voor?

 
Wat interessant!

Ik ben enkele weken geleden overgestapt van wasverzachter naar schoonmaak azijn. De kleding word zacht. In het begin ruikt het nog een beetje naar azijn maar dat verdwijnt snel. Ik heb ook een tijdje enkele druppels natuurlijke geurolie bijgevoegd. Helaas blijft dit niet echt hangen.

Ik lees dat je je was ook met soda kan wassen ipv waspoeder. Dit wil ik ook wel proberen. Kan het met elk soort materiaal en met kleur en wit?

Verder maak ik veel schoon met schoonmaakazijn. Ook voor mijn laminaat, badkamer, toilet. Het werkt goed tegen kalkaanslag.

Trouwens als geurverfrisser wat ik zelf gebruik is het volgende:

Je pakt een glas of wat anders wat er leuk uitziet en doet hier een laag natriumbicarbonaat in. Vervolgens doe je er wat van je favoriete geurolie bij en zet je hem bijvoorbeeld op het toilet. Werkt erg goed! na enige tijd vervaagt de geur en kan je weer wat druppels er bij in doen. Veel goedkoper en beter voor het milieu.

 
ik vroeg me af hoe het zit met massageolie.

ik gebruik dat nog wel eens en gebruik dan meestal amandelolie of arnicaolie van de natuurwinkel.

kan je elke olie gebruiken of zijn er ook dingen die je beter niet kan gebruiken omdat er bv veel omega 6 vetzuren inzitten?

sheila

 
Ik denk dat amandelolie een goede basisolie is. Ik zou zeker geen soja olie gaan gebruiken of minerale olie. Olijf olie zou je nog kunnen proberen. Rozenolie is ook goed maar heel duur als je een zo puur mogelijke wil. Je zou olien kunnen mengen met elkaar voor de geur of therapeutische eigenschap. In elk geval goed opletten wat er in zit. Ik was met regelmaat verbaasd bij sommige etiketten in sommige winkels welke het imago ophouden natuurlijk te zijn.

 
Van baking soda daar ga je chroom heel erg van glanzen.

Voor de kalk gebruik ik schoonmaak azijn.

Voor vet vlekken in kleding gebruik ik ook baking soda

Ja kan citroen in je vaatwasser/wasmachine doen voor de frisse geur en is tevens ook een vetoplosmiddel.

Dwijlen doe ik gewoon met water. Alle produkten die ik heb gebruikt laten strepen achter. Met alleen water word het ook schoon.

 
Baking soda is wel heel duur,weet iemand een goedkoop adresje?als je iedere keer een half tot 1 kopje nodig hebt om schoon te maken gaat het er snel

 
Ok,waar haal jij het vandaan?

Zocht bij de toko en daar was het 2,50 voor 450 gram,dat is zo op hier

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.959
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan