Natuurlijke schoonmaakmiddelen

o.a. voor de lever- en galblaasreiniging (Andrea Moritz protocol)

Of als je een moeilijke stoelgang hebt

 
Ik poets graag met water + azijn en enkele druppels essentiële pepermuntolie. Geeft echt een frisse geur en ik vind het ook een energizing effect hebben. Je voelt je er zelf ook mee schoongemaakt (je aura dan) en het houdt ook eventuele muizen weg, want die houden niet van de geur.

 
Ik kom door dit topic tot de conclusie dat ik alles met hetzelfde smeerseltje doe: kokosolie met natriumbicarbonaat is mijn tandpasta, huidscrub en deodorant. Als dagcreme gebruik ik kokosolie. Heel saai, wel effectief!

 
Dit vind ik er wel echt té nep uitzien hoor, Evan.

Zeker omdat het op een website staat, die het verkoopt, lijkt het verdacht veel op een promotiefoto.

Photoshop? Gewoon nieuw artikel?

 
Haha, eigenlijk had ik nu verwacht dat je het ging ontkrachten en me zou vertellen dat jouw ervaring ook écht zo was ;)

 
ik las iets over wassen met soda

hoeveel soda gebruik je dan?

wast het goed schoon

heb wel eens gelezen dat het slecht is voor je wasautomaat..?

zal het eens opzoeken:

mensen... een ding mag je nooit en te nimmer doen: wassen met soda in de wasmachine, dat tast het staal in de trommel van de wasmachine aan, is heel slecht voor je wasmachine

Bron: Vetluis in uw wasmachine | Huis, tuin en wonen | Klussen

dus of dat wel zo goed is want ik was erg veel met 4 kids

 
@Danielle,

Ik was nu ca. een half jaar met soda en mijn machine doet het nog steeds prima.

Zou het misschien door een waspoeder fabrikant gepost zijn?

Want hier wordt natuurlijk niet veel aan verdiend.

En onze was wordt prima schoon alleen het witte goed is niet helemaal stralend wit maar dat deert me niet.

Ben gisteren sinds lange tijd weer eens in de supermarkt geweest want we hadden de laatste yoghurt gebruikt.

We hadden dus weer een starter nodig. Gelijk 2 zakken soda meegenomen.

Ik was € 2,70 totaal kwijt (2 soda - 1 yoghurt). Ik zei tegen mijn man: zo ik heb weer een vermogen uitgegeven in de supermarkt, ze zullen wel blij met me zijn. :wink:

Toen gingen we naar onze biologische groenteboer, daar waren we puur meer kwijt.

Lia

 
Hoi Lia

ik was iedere dag 2 schommels,vandaar dat ik toch een beetje bang ben snap je.Het zou geweldig zijn als het geen kwaad kon,dan zou ik mn gekleurde was ermee wassen,en mn witte was dan half waspoeder half soda omdat die best vies kan zijn.

welke yoghurt haal jij dan bij de supermarkt?die bio kost toch al 1,98?

 
oja

ik was ook gister nog bij de bio groenteboer

moest eerst een half uur zoeken om hem te vinden haha(de groenteman zelf bedoel ik)

maar goed,ik had lekker verse bietjes en verse knoflook,en voor mn babydochter avocado mee voor door dr yoghurt,ze vond het niet lekker en duwde steeds de lepel weg haha,maar ze moet maar ff wennen want het lijkt me zo gezond voor haar.

Kreeg net van mn buitenlandse buurvrouw een broccoli vers uit haar tuin!

 
Wij hebben gisteren bio yoghurt gekocht bij Deen. Weet zo niet wat die kost.

Ja en Gerrit moet je af en toe zoeken, is of in de boerderij of op zijn landje bezig.

Lia

 
hij kost iets van 1,89 dus met nog 2 zakken soda er bij a 85 cent per stuk was je wel wat meer kwijt

Deen ook weer blij;)

 
Weet zo geen stuntprijzen maar ik heb niet meer dan € 2,70 betaald. Is soda niet iets van € 0,59?

Lia

 
niet bij deen,nou ja whatever..

koop jij dan zon glazen potje bioyoghurt?je hebt ze ook met smaakjes,maar dan die naturel variant

 
Nee hoor, gewoon de biologische yoghurt van Deen zelf. Er staat een EKO keurmerk op, dus naar mijn idee is dat goed.

Dus als dan de soda, volgens jou, dan € 1,70 is (de 2) dan kostte de yoghurt dus € 1,00, is niet duur toch?

En ik koop zo-wie-zo niets met smaakjes want dat is vaak niet kosher.

Lia

 
Quote:
Ik poets graag met water + azijn en enkele druppels essentiële pepermuntolie. Geeft echt een frisse geur en ik vind het ook een energizing effect hebben.


Ik lees nu pas je bericht, maar dit vind ik toch ook een hele goede tip, Lekkerromig! Ik vind dat ook altijd wel wat hebben als alles niet alleen schoon is, maar ook lekker fris ruikt.

Maar water en azijn is al genoeg als schoonmaakmiddel? Krijg je hier alles echt lekker schoon mee? Hoeveel azijn gebruik je dan ongeveer op een liter water?

 
Poekie,

gebruik je nog altijd alleen soda voor in de wasmachine?

En heeft iemand nog tips voor wat je in de vaatwasser kunt gebruiken? Ik gebruik op dit moment van die blokjes van eco Klok, maar ik kan niet echt wijs worden uit de ingredienten. Dingen als "niet iogene oppervlakte actieve stoffen". Wat is dat nou weer?? Dit soort dingen zie je ook vaak op wasmiddelen staan. Kan iemand me uitleggen wat dit precies is en of het kwaad kan om dit te gebruiken?

 
pinklady ik zag net je topic staan en las dat je ook chloor en spritus gebruikt.

die zijn echt heel slecht voor je gezondheid want je ademt het toch in.

jaren geleden waarschuwde een natuurarts me al dat ik absoluut niet met chloor mag werken omdat het ook heel slecht is voor je longen.

spiritus is ook niet goed. ik moest paar maanden geleden bij iemand een hek schoonmaken met water en spiritus ik heb toen weken lang gehoest, de mesoloog zei dat het kwam door de spiritus dat adem je in en is erg slecht voor je immuunsysteem.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.213
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan