Natuurlijke schoonmaakmiddelen

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Ecover afwasmiddel wel bronopol bevat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bronopol

Je wordt bedonderd, ook in de ecowinkel.

Ik wist het al, maar goed, zo wordt het ook weer duidelijk.

 
Wij gebruiken de olijfoliezeep uit Syrie om onze haren te wassen, hier verkrijgbaar.

Wij kunnen het ook bij onze natuurwinkel kopen.

Het is een volledig natuurlijk product.

Mijn man gebruikt het ook als scheerzeep.

 
@Lekkerromig,

Ossegalzeep? Wordt dit letterlijk gemaakt van het gal van de os??

@vrijsuyver,

Ik weet niet of je nog altijd meeleest, maar ik ben zeer benieuwd of de EM Wipe and Clean nog steeds goed bevalt.

 
@ Janse,

ja ik lees dat het een milieuvriendelijk middel is dat bestaat uit palmvet, kokosvet, ossengal en chlorofyl.

Ik heb ossengalzeep trouwens zien liggen bij de Dille & Kamille.

 
Oke, ziet er goed uit, die ossegalzeep. Als het een beetje mee zit krijgen we 20 juni de sleutel van ons huisje, dus ben me al flink aan het voorbereiden om een zo gezond mogelijke leefomgeving te creeren. :)

Deze mevrouw doet trouwens bijnal alles met EM-A ipv met de wipe and clean. http://mevrouwj.blogspot.com/search/label/EM%20Technology

Heb al tijden EM-A in de kast staan, maar gebruik het eigenlijk alleen voor de tuin en soms om er zelf wat van te drinken. Schoonmaken moet dus ook prima kunnen met EM-A, maar volgens mij ga je dan wel een beetje het lekkere frisse geurtje missen..

 
Mwah, bij mij valt het mee. Ik maak bijna alles schoon met soda en ik mis geen fris geurtje, hoor. Laatst kwam ik ergens waar het was schoongemaakt met een of ander flink chemisch middel en ik werd er beroerd van.

Hoe creëren ze trouwens citroengeur in allesreiniger en afwasmiddel trouwens? Misschien kunnen we daar iets mee doen....

 
No poo doe ik nu sinds een paar weken. Het natuurlijke haarvet verspreidt zich over je haar, zodat het minder pluizig wordt en zacht aanvoelt. Ben nog niet helemaal in evenwicht, maar het valt me erg mee! Overigens doe ik 1 koffielepel natriumbicarbonaat en giet ik het (appel)azijnwater ook over mijn hoofdhuid, dat neutraliseert de natriumbicarbonaat.

 
No poo is leuk! Ik doe het nu sinds januari en het gaat prima. Ik ben wel helemaal afgestapt van de baking soda. Ik heb lang dik haar. 1x per week klop ik 2 eigelen schuimig met wat water. Dat doe ik in een spuitfles (poffertjesfles:) ), verdeel ik over mn hoofdhuid en dat laat ik een half uurtje intrekken. De laatste 5 minuten doe ik ook nog wat homemade appelmoes achterop mijn hoofd tegen de wax. Dan goed uitspoelen met lauw water, klaar. Ideaal.

De overgangsperiode viel ook mee, ik heb een paar dagen echt heeeel vies vettig, stug, waxig haar gehad en toen had ik ook nog de fout gemaakt om er kefir in te doen (want ik had gelezen dat dat goed zou zijn..) Heel mn haar rook vies zurig en was nog vetter, blegh.

Het enige jammere vind ik dat de henna die ik gebruik ook sneller vervaagt. Maar goed, dat deed het met natuurlijke shampoo ook al wel dus dat neem ik maar voor lief. Verder merk ik weinig verschil qua haarstructuur, het was altijd al dik en vol en doordat ik het maar 1x per week waste, werd het ook niet echt snel vet.

 
Het is ook vaak te koop als natriumbicarbonaat. Ik gebruik natriumbicarbonaat en bitterzout (magnesiumsulfaat) van het volgende Belgische merk:

http://www.brewferm.be/NED/index.htm

Helaas kent de website geen aparte URL's voor subpagina's, dus doe het volgende:

Klik op 'Gamma'

Klip op 'Hulpstoffen'

Klik op 'brouwzouten'

Helaas zie je daar natriumbicarbonaat (zuiveringszout, baking soda) niet tussen staan, maar het is van dit merk wel verkrijgbaar. Voor de verkooppunten:

Klik op 'Verkooppunten'

Klik op het kaartje op 'Europe'

Klik op 'Netherlands'

Klik op je provincie en vind verkooppunten in jouw regio

Mike

 
Bij ouderwetse drogisten kun je het ook vaak bestellen, voor ca 7 euro/kg.

 
Dat is aan de dure kant. Ik noem dit Belgische merk, omdat je dan voor ong. 4 euro per kilo klaar bent, zowel voor het zuiveringszout als het bitterzout.

Mike

 
Ok bedankt! En waar kun je zuiveringszout/bitterzout allemaal voor gebruiken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan