natriumbicarbonaat

@lievergezond e.a.

Er is een verschil tussen zuur / basische eigenschappen (de ph) en de zuurvormende / alkalische werking van voeding.

Iets zuurs (ph) vol mineralen kan een alkalische werking hebben. (en zo zijn er meer opties)

Dit is ook wat de zuur/base theorie zegt. (jammer dat ze daarna een paar flinke denkfouten maken)

 
hoi Jp het was mij in elk geval al bekend dat mineralen in voeding/lichamen invloed hebben op base-zuurvorming. Citaat daarover had ik hier https://www.fatsforum.nl/topic/een-zuur-lichaam-wat-is-de-waarheid/page/2 geplaatst (ivm citroenen). Evenzeer was mij al mij bekend dat het lichaam zelf ook ph-waarden reguleert:
Quote:
Het lichaam wil overleven en zal dus alles doen om het percentage pH constant op 7,36 te houden. Het gaat hierbij zo ver dat het zelfs kan overgaan tot kannibalisme (zichzelf opeten)! Osteoporose bijvoorbeeld is een aandoening van de botten waarbij ze broos worden. Vaak is het lichaam langere tijd verzuurd, zijn er geen reserves meer en moet het calcium aan de botten onttrekken opdat het bloed een pH van 7,36 kan vasthouden.

http://www.natuurlijkwelzijn.org/dnua/artikel/de-buteyko-methode-gezonde-ademhaling https://www.fatsforum.nl/topic/een-zuur-lichaam-wat-is-de-waarheid/page/2

@ Mike: over toxinen
Quote:
Sally Fallon ging hier tijdens het congres van afgelopen zaterdag nog op in. Natuurvolkeren waren voortdurend zowel binenshuis als buitenshuis blootgesteld aan dioxine, omdat ze vuurtjes bouwden om te koken of zich warm te houden en roofdieren af te schrikken. Het is een mythe om te veronderstellen dat zij niet blootgesteld waren aan toxines.

Dan zit je volgens mij nog steeds met een verschil in kwantiteit aan blootstelling van de westerse versus de natuurmens.


Quote:
Wat veranderd is bij de moderne mens is dat zijn ontgiftingscapaciteit sterk is verminderd door een verzwakte lever- en nierfunctie, wat te maken heeft met een verminderde capaciteit van de SPIJSVERTERING.


Dan is voor mij de vraag: waar komt die verzwakking vandaan.

Dat heeft uiteraard met ondervoeding te maken, maar goed daarnaast zijn er nu wel ook de toxinen: ik kom er weer op terug, die volgens mij nog nooit in zulke mate/op zo'n manier als nu op ons Westerse mens afkomen (vaccinaties, straling, voeding etc. etc.) in combinatie met hedendaagse specifieke stressfactoren die ons naar mijn mening continue in de controledwang zetten.

Dan hierover:
Quote:
Eerst verkondig je links en rechts op dit forum jouw rotsvaste geloof in niet-bestaande beestjes, die 'virussen' worden genoemd. En nu de verzuringsmythe. Vraag jezelf af waarom jij al zoveel jaren op zoek bent naar gezondheid en dit schijnbaar nooit vindt. Misschien tijd om meer af te leren dan aan te leren?


Volgens mij verkondig ik niets. Ik deel, onderzoek, hou dingen tegen het licht, zoals de bevindingen/adviezen die ik verneem, van in dit geval een homeopaat/orthomoleculair geschoolde arts. Eerder raadde je me aan hulp te zoeken voor mijn voormalige probleem met mijn kieswortel/sinusitis: heb ik gedaan en met succes: mijn sinusitis van destijds is namelijk helemaal weg. Dit had te maken met allergieen / spijsverteringsproblemen: die omzeil ik nu met een eliminatiedieet. Blijft over mijn grondprobleem: mijn spijsverteringsprobleem / toestand prediabetes / bijnieruitputting. Ik heb er wel eens slechter voorgestaan. Ik ben in elk geval zeker ook blij voor jou dat je hebt gevonden wat jij nodig had aangaande je gezondheid Mike. Kennelijk heft eenieder een andere weg te gaan om ergens uit te komen.



 
JP,
Quote:
Nou beweer je iets dat ik niet heb gezegd, doordat je iets weglaat


Ik laat helemaal niks weg, jij zij dat bica geen nut had omdat het met maagzuur reageert en niet verder komt dan de maag

Dat het met maagzuur reageert wist ik wel, dat is niks nieuws, mijn vragen waren gericht op of het lichaam er evengoed nog veel goeds mee zou kunnen.

En jij deed alle moeite om te vertellen dat dat niet kom en ik geen onzin moest verzinnen omdat het niet verder komt dan de maag

En nu zeg je ineens:
Quote:
Maar dat dat van grote invloed kan zijn op de rest van het lichaam. Het reageert namelijk wel met iets. Het neemt iets (zuur) weg.


Zo, das ineens heel anders

Quote:
Oraal ingenomen bica komt niet in de buurt van de nieren, het komt de maag niet eens uit, wat het wel doet is zuur wegnemen.


Komt de maag niet uit in de vorm van bica, dat is allang bekend,maar in een andere gebonde (of wat dan ook) vorm natuurlijk wel.

Maar als ik met de vraag kom of het verder kom van wat voor nut het in die andere vorm dan even goed nog kan hebben..

Reageer jij met dat ik mezelf tegen spreek en geen onzin er omheen verzinnen moet.

Dan wek je (zacht gezegd) wel de indruk dat je het nut van bica een hoax vind.

Ik heb beetje het idee dat je persé mijn ideeën onderuit wil halen.

Op scheikundig niveau zal dat niet moeilijk zijn,

Magoed.. nu ben je dus wel over dat bica misschien toch meer doet dan alleen je maagzuur roven.

En je vraag of bica in chemische vorm kwaad kan, is idd wel iets om over te denken.

 
zomaar een idee: zou NB ook via de huid opgenomen kunnen worden zoals magnesiumolie? ik ben me al een tijd aan het inlezen over bica gebruik maar heb hierover nog nooit iets gevonden. de alkatabletten vind ik zo duur, en gewoon maar bica innemen lijkt me ook niet echt goed.
 
@ Pops: orale inname van natriumbicarbonaat heeft o.a. als gevolg dat je de enzymvorming door de pancreas direct kan ondersteunen.

Baksoda via de huid:
dit poeder is sterk basisch en kan gebruikt worden in volle baden of voetenbaden om het lichaam te reinigen van laagfrequente radioactieve straling van TVs, computer monitors, rontgen, catscans, kankerbehandelingen of frequente vliegreizen.

Twee tot zes pond baksoda kan gebruikt worden voor een vol bad.

Baksoda in combinatie met zeezout: 1 tot 2 pond per bad: helpt voor zware metalen detox. Bron van deze aanbevelingen: p. 130 van Carola Koenig: Specialized Hydro- Balneo- and Medicinal Bath Therapy.

Aanvulling/citaat over de reinigende werking van natriumbicarbonaat/zuiveringszout/baksoda (3 namen voor hetzelfde spul) via de huid volgens Lothar Hirnreise:

Vervolgens is het van belang om het (linksdraaiende) melkzuur, dat door de kankercellen wordt geproduceerd, uit het lichaam te krijgen.

Door een gebrek aan zuurstof in kankercellen wordt suiker niet geheel afgebroken, maar omgezet in melkzuur. Het melkzuur gaat naar de lever, de lever zet het weer om in suiker en de suiker voedt de kankercellen.

Hirnreise:

¨Dit is een duivelse cyclus. Als ik aan een oncoloog vraag: hoe pakt u het melkzuurprobleem aan? dan zeggen sommigen: welk melkzuurprobleem? Ze vinden het niet belangrijk.

Het maakt je echter niet alleen dood, maar veroorzaakt ook heel veel pijn, te vergelijken met als je intensief sport – de verzuring in je spieren.¨

De oplossing voor het verwijderen van het overtollige melkzuur is een dagelijks bad (een halfuur) van 37 graden celsius waaraan 100 gram zuiveringszout (natriumbicarbonaat) is toegevoegd. Het zuiveringszout verhoogt de ph-waarde van het water, waardoor het zuur uit het lichaam wordt getrokken.

Bron: Hirnreise:

¨Het is goedkoop, snel en werkt 100 procent. Als je het melkzuur eruit haalt, heb je geen of minder morfine nodig. Ik spreek dagelijks mensen die hierbij baat hebben. Zij gebruikten jarenlang pijnstillers. Nu zitten ze een half uur in bad.¨


Bron: Het boek heet: ¨ik en kanker: genezen op eigen kracht¨ en het is van Lara Masanowa Tatje http://www.laramasanowa.info/


Het reeds aangehaalde boek van Lara Masanova Tatje zegt ook het volgende over haar ervaringen met de zuiveringszoutbaden op pagina 78 in haar boek (ik en kanker):

Vanaf het moment dat ik de baden met het zuiveringszout neem, hoef ik mijn lichaam niet meer met creme in te smeren. Ook zijn mijn tanden veel schoner geworden en alle aanslag aan de binnenkant van mijn gebit is helemaal verdwenen. Kun je nagaan wat dit zuiveringszout in het binnenste van mijn lichaam teweeg moet brengen!

Bovengaande citaten staan op dit forum ook hier: https://www.fatsforum.nl/forums/search/ontgiftende+baden/
 
dank liever gezond, hier heb ik wat aan. innemen durf ik niet goed omdat ik bezig ben om mn maagzuur te versterken en heb gelezen dat het door bica weer worst verzwakt....
 
Ik heb alle 40 pagina's doorgelezen over het topic natriumbicarbonaat, maar het is me nog steeds niet duidelijk! Als ik het goed heb gebruik je NB voor het ontzuren van het lichaam en om ervoor te zorgen dat je uiteindelijk meer zuurstof in je lichaam krijgt omdat er door de inname van NB koolstofdioxide vrij komt. Tevens ontlast je de alvleesklier en de nieren. Mocht dit anders wezen dan hoor ik dit uiteraard graag!
Ik begin de dag met een glas water met sole en appelazijn, mocht ik NB willen gaan gebruiken kan ik dit dan toevoegen aan dit mengsel of moet ik het apart innemen met water?
Gebruiken jullie NB dagelijks (als onderhoud) of zo af en toe in de vorm van een kuur?
 
hoi niburu, natriumbicarbonaat reageert wel met appelazijn is mijn ervaring en dan moet je de natriumbicarbonaat wel echt eerst laten uitbruisen voor het te nuttigen als je geen problemen in je maag wil krijgen.
Liever gebruik ik die twee los van elkaar.
Ik wil natriumbicarbonaat: niet iets anders in mijn maag.
Als je natriumbicarbonaat met ascorbinezuur combineert in een glas water dan hou je natriumascorbaat over (geloof ik) of calciumascorbaat (ben het ff kwijt ben geen chemicus).
Alleen: het ging me juist om de natriumbicarbonaat.
Ik begin sochtends met sole en natriumbicarbonaat: een half uur later neem ik dan nog iets in met ascorbinezuur en appelazijn en dat reageert dan niet meer met elkaar.
Natriumbicarbonaat stimuleert de enzymvorming door de alvleesklier: dat vind ik zelf geen gering effect.
Ik vernam uit een documentaire
#t=2004 (vertaald door Irma Schiffers volgens mij) gisteren dat met die chemtrails een aantal mineralen worden gesproeid die de bodem verzuren.
Het is niet meer normaal tegenwoordig.
Trouwens keltisch zeezout is ontzurend en (zeker rauwe) melk ook.
Een arts raadde me aan elke ochtend en avond een theelepeltje natriumbicarbonaat te nuttigen opgelost in een glas water.
Deze arts doet dit zelf ook.
 
@Lievergezond bedankt voor je antwoorden! Vandaag krijg ik de natriumbicarbonaat binnen en ga dus morgen beginnen met de inname:
Ik begin dus de morgen met een glas water met sole en NB, een half uur daarna een glas water met sole en appelazijn.
Ik heb bij Marijn een tekortentest laten doen en daaruit is oa gebleken dat ik een overschot aan calcium in mijn lichaam heb. Het lijkt me dus verstandig om aan het glas water met sole en natriumbicarbonaat een beetje magnesiumchloride toe te voegen (gelezen uit eerdere posts). Ik heb dit thuis in de vorm van magnesiumvlokken, welke ik gebruik voor mijn voetenbadje. Kan iemand mij vertellen hoeveel (gram/theelepel) dat ik van de magnesiumchloride toe moet voegen aan een glas water met sole en NB?
 
Mike ik heb gelezen dat je geëxperimenteerd hebt met een mix van water, natriumbicarbonaat en magnesiumchloride. Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Gebruik je het nog steeds en doe jij dit dagelijks?

Voor de mix wil ik het volgende gebruiken:
- 1 glas water
- 1 theelepel natriumbicarbonaat
- 1 theelepel uit een mix van 50gr magnesiumvlokken met 150ml water

Is deze verhouding goed zo?
 
Zo denk ik niet. Ik ben niet zo van het kwantificeren. Ik doe simpelweg ong. een theelepeltje bica in water en pak tussen duim en wijsvinger een hoeveelheid magnesiumzout en voeg dat toe aan het geheel.

Mike
 
Ik heb het inmiddels een keertje ingenomen en ik merk dat ik vlot daarna redelijk droge ogen krijg, waarschijnlijk door een overdosis zout. Binnen 5 minuten geen last van boeren wat dus eigenlijk zou betekenen dat ik een tekort aan maagzuur zou moeten hebben, iets waar ik zeker van ben dat ik daar genoeg van heb....????
Kan ik ipv magnesiumchloride ook magnesiumcitraat gebruiken ivm het zoutgehalte????
 
Ik heb ontdekt dat mijn grindtegels niet meer groen zijn na een sopje met bica .
En dit is toch echt al een jaar geleden .
Nu vraag ik me af wat er met mijn gazon gebeurd als ik het er over sproei .
Er zit nl ontzettend veel mos in (verzuring )
Iemand een idee ?
 
http://www.succesboeken.nl/?ISBN=9789079872831&PC=476178F4#.VWnY26Hhn7E
De veelzijdigheid van natriumbicarbonaat is immens, door het lezen van dit boek kom je o.a. te weten dat het:

* de spijsverteringsenzymen beschermt
* vaatverwijdende eigenschappen bezit
* de vloeibaarheid van het bloed verhoogt
* de levering van zuurstof door de bloedsomloop vergemakkelijkt
* sterk ontstekingsremmend werkt
* bij het ontgiften en neutraliseren van allerlei giftige stoffen helpt
* de pH van zuur naar meer basisch verschuift
* een schimmelwerend middel is, vooral in combinatie met jodium
* tegen vermoeidheid werkt
* een levensreddend middel op de Eerste Hulpafdeling is
* bij reanimaties gebruikt wordt
* een snelwerkend tegengif voor aspartaam is
* bij osteoporose helpt

De duidelijke boodschap van dit boek is dat er reden is om bij kanker en de meeste andere klinische situaties, aan zelfmedicatie met natriumbicarbonaat te gaan doen.
Naast dat natriumbicarbonaat goed werkt bij aandoeningen van de luchtwegen, is natriumbicarbonaat van onschatbare waarde bij de behandeling van, voedselvergiftiging, nierbekkenontsteking, hyperzure urine, urinezuurverstoringen, reuma en brandwonden. Af en toe een driedaagse kuur met natriumbicarbonaat om de alkaliniteit van het bloed te verhogen, ondersteunt de verwijdering en verhoogt de weerstand van het lichaam tegen alle infectieziekten.



very good for chelating arteries, metabolic acidosis, restoring negative charge to platelets, acid reflux and stopping calcium leaching in its tracks.

1/4 teaspoon sodium bicarbonate
1/4 teaspoon ascorbic acid powder
1/4 teaspoon MSM powder
Juice of 1 lemon
6 drops Lugol's Iodine
200ml water
1 tablespoon Apple Cider Vinegar
Mix and drink when the fizzing has stopped. To be taken 3 x daily after meals.

This protocol is remarkably effective and I have to thank Ted for edging me this way. To this you can add other orthomoleculars, supplements like EDTA, methylene blue, borax etc. to target specific problems.

Also cut out all wheat products, sugar products (except raw honey) and commercial cooking oils - use coconut instead.

We have a 100% success rate with this protocol at our Wellness Centre. http://www.earthclinic.com/remedies/alkalizing_formulas.html
 
Sinds kort begin ik de dag met een glas water met een theelepel Natriumbicarbonaat en een theelepel magnesiumchloride. Kan het zo zijn dat klachten eerst extreem verergeren? Ik heb nl steeds last van flinke steken in mijn enkel en knie. Ik weet uit ervaring dat het kraakbeen op die plekken beschadigd/dun is, maar ik had voor de inname beduidend minder last. Ik gebruik ook Gelatine van Great Lakes. Ook ben ik al ruim een week flink verkouden (groen/geel snot), iets wat ik voorheen nooit geen last van had! Kunnen die klachten eerst verergeren door ontzuring???
 
Herkenbaar niburu, ik ben 3 weken geleden ook begonnen met elkde dag een halve theelepel bica in water. Maar tegelijkertijd begon ik ook met quercetine ivm hooikoorts klachten. Nu begin ik te denken dat het enorme niezen en snotteren vd bica komt! Had al een vermoeden maar nu ik jou bericht lees denk ik dat ik even ga stoppen vanaf vandaag. En ik maar denken dat ik misschien niet tegen de quercetine kon?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.396
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan