natriumbicarbonaat

hoi Niburu, als je zure urine hebt, hoeft dat niet te liggen aan onvoldoende aanmaak van natriumbicarbonaat door je lichaam. Het kan ook een tekort aan inname / opname van alkalische mineralen in je voeding/lichaam inhouden. Dit kan komen door verarmde voeding, maar ook door zware metalenbelasting (kwikbelasting verhindert adequate mineralenopname in je lichaam) of andere toxinenbelastingen. Het micromineraal borium https://www.fatsforum.nl/topic/borax/ kan de opname van macromineralen in je lichaam bevorderen.
Hier https://www.youtube.com/watch?featu...hUb8iWxlszMAdZuCdA02KV&v=Xqk3H7_iJps#t=17 in dit filmpje zie je iemand die een middel aanraadt voor de electrolytenhuishouding weer in balans terug te krijgen c.q. het lichaam te remineraliseren / hydrateren en borium maakt er onderdeel van uit. Borium helpt ook het verzuurde lichaam weer terug te alkaliseren: de juiste mineralen (en hun opname) spelen daarbij een belangrijke rol.
 
Terwijl onze zorgkosten torenhoog zijn door peperdure chemo die kankerpatienten langzaam doodmartelt, is er een niet-patenteerbaar goedje dat natriumbicarbonaat heet:

http://www.wakingtimes.com/2015/07/02/why-oncologists-dont-like-baking-soda-cancer-treatment/

Lees je mee, johan? Voor een fluitje van een cent bestaat er een werkelijk geneesmiddel voor kanker dat niet eens vergoed hoeft te worden, zo goedkoop is het.

In het artikel staat dat bica in water met veel.magnesium oraal ingenomen zeer effectief is. Momenteel bestaat mijn dorstlessende zomerdrankje uit bica met appelazijn in Spa Marie Henriette. Ik ga er vanaf nu ook magnesiumchloride aan toevoegen!

Mike
 
Hallo mensen, hoe zit het nou met bica en te weinig maagzuur. Over het algemeen hoor je dat dat geen al te beste combi is? Hoe werkt dit bij jullie in de praktijk uit? Heb zelf het idee dat ik met een middenrifbreuk sukkel maar ook te weinig maagzuur. Bica geeft wel verlichting van mijn klachten.
 
De natriumbicarbonaat van het merk Tendo, "raad ik jullie af" om aan te schaffen voor consumptie.

Het is niet 100 % zuivere natriumbicarbonaat en bestaat o.a uit de zeer giftige stof "lood" (staat niet op de verpakking!).
Dit heb ik vernomen door contact gehad te hebben met een medewerker van Tendo.

Reiziger
 
Inderdaad Reiziger. Goede waarschuwing.

Helaas weet ik mijn bron niet meer, maar weet ik nog wel dat ik informatie onder ogen kwam dat de natriumbicarbonaat dan Arm&Hammer de enige is die zonder lood is.
 
@ Heksje

dit zou een hoax geweest zijn en verwees naar aluminium die in alle baking soda zou zitten, behalve 1 Amerikaans merk. Het is eigenlijk Arm&Hammer die er van werd verdacht aluminium te bevatten omdat er niet specifiek opstond dat het vrij was van aluminium zoals het andere merk Bob’s Red Mill Baking Soda

Volgens dit artikel is dat dus niet zo omdat de auteur het bedrijf hierover zelf heeft ondervraagt.

Ik vraag me nu wel af of die medewerker van Tendo echt weet waarover hij praat of ook met die hoax is meegegaan, maar die heeft het wel over lood en niet aluminium?
 
In het artikel staat dat bica in water met veel magnesium oraal ingenomen zeer effectief is. Momenteel bestaat mijn dorstlessende zomerdrankje uit bica met appelazijn in Spa Marie Henriette. Ik ga er vanaf nu ook magnesiumchloride aan toevoegen!

Het is ook mogelijk om van rijk koolzuurhoudend mineraalwater magnesiumcarbonaat te maken. Magnesiumcarbonaat is zelf heel moeilijk te verkrijgen, maar heel goed opneembaar door het lichaam.

Door een scheikundige werking van magnesium oxide met koolzuur wisselt de zuurstof (oxide) met koolzuur en bind zich zo aan het magnesium. Wat overblijft is magnesiumcarbonaat.

Werkwijze:
- Koel het koolzuurhoudende mineraalwater enige tijd in de koelkast
- Verpulver de magnesiumoxide zo veel mogelijk. Het liefst dat alleen poeder overblijft.
- Open de fles voorzichtig, niet te veel beweging
- Doe voorzichtig het poeder van de magnesiumoxide in de fles. Beetje bij beetje.
- Het zal gaan bruisen, maar blijf beperkt toevoegen
- Er gaat ongeveer een eetlepel in een halve liter
- Sluit de fles af en beweeg de fles rustig heen en waar om de poeder te verdelen
- Zet het terug in de koelkast om de oxide met het koolzuur te laten wisselen
- Neem hiervan een scheutje op een glas (bron)water, wanneer je zin hebt
 
Ik haal even dit draadje naar boven: is er iemand op dit forum die nu, na enkele jaren nog iets kan zeggen over de inname van zuiveringszout? Wie doet dit nog steeds? Wat zijn de effecten? Het lijkt me nuttig, maar volgens mij heeft het niet zoveel zin om te drinken aangezien het juist het contact met maagzuur (HCL) ervoor zorgt dat het direct wordt omgezet... Zie de formule hieronder in het citaat:

Natriumwaterstofcarbonaat wordt in het lichaam in grote hoeveelheden geproduceerd door de alvleesklier om de zure maaginhoud te neutraliseren in de twaalfvingerige darm, onder vorming van koolstofdioxide:

{\displaystyle {\ce {NaHCO3 + HCl -> Na^+ + Cl^- + H2O + CO2}}}
 
Bicarbonaten vormen een cruciale rol in het ontgiftingsproces op celniveau, iets waar jij volop in zit door je onderzoek naar IVM/AVM. Er zijn er 3: calciumbicarbonaat, natriumbicarbonaat en magnesiumbicarbonaat. Die laatste is de koning van de bicarbonaten en bestaat niet in poedervorm, zoals natriumbicarbonaat. Het is wel makkelijk zelf te maken door Milk of Magnesia toe te voegen aan Spa rood. Kangen-water bevordert overigens ook de natuurlijke productie van bicarbonaten in het menselijk lichaam, het is een van de redenen waarom Kangen-water zo ontgiftend werkt op celniveau. Wellicht ook interessant om te kijken of IVM/AVM ook een relatie vertonen met bicarbonaten omdat ze ook celontgifting bevorderen?

Mike
 
Waar mijn oog verder op viel is een enzymgroep die betrokken is bij uitscheiding vanuit de pancreas. Enzymen zijn de werkers in het lichaam. Je kunt genoeg basisstoffen hebben, maar als de omzetting niet optimaal is... Wellicht zitten hier ook hints in m.b.t. de anthelmintica. Zie o.a. rode bloedcellen, waterstof, maar vooral ZINK

bron: http://www.vivo.colostate.edu/hbooks/pathphys/digestion/pancreas/exocrine.html

Bicarbonate and Water​

Epithelial cells in pancreatic ducts are the source of the bicarbonate and water secreted by the pancreas. Bicarbonate is a base and critical to neutralizing the acid coming into the small intestine from the stomach. The mechanism underlying bicarbonate secretion is essentially the same as for acid secretion by parietal cells in the stomach and is dependent on the enzyme carbonic anhydrase. In pancreatic duct cells, the bicarbonate is secreted into the lumen of the duct and hence into pancreatic juice.

bron: http://www.vivo.colostate.edu/hbooks/pathphys/topics/carbonic_anhydrase.html

Carbonic Anhydrase

Carbonic anhydrases are enzymes that catalyze the hydration of carbon dioxide and the dehydration of bicarbonate:

CO2 + H2O <-----> HCO3- + H+
These carbonic anhydrase-driven reactions are of great importance in a number of tissues. Examples include:

  • Parietal cells in the stomach secrete massive amounts of acid (i.e. hydrogen ions or protons) into the lumen and a corresponding amount of bicarbonate ion into blood.
  • Pancreatic duct cells do essentially the opposite, with bicarbonate as their main secretory product.
  • Secretion of hydrogen ions by the renal tubules is a critical mechanism for maintaining acid-base and fluid balance.
  • Carbon dioxide generated by metabolism in all cells is removed from the body by red blood cells that convert most of it to bicarbonate for transport, then back to carbon dioxide to be exhaled from the lungs.


Carbonic anhydrase isozymes are metalloenzymes consisting of a single polypeptide chain (Mr ~ 29,000) complexed to an atom of zinc. They are incredibly active catalysts, with a turnover rate (kcat) of about 106 reactions per second! Catalytic activity depends on ionization of a group of pKa 7 and, as you might expect from thinking about when and where the above reactions take place, the hydration reaction depends on the ionized group being in the basic form, and for dehydration in the acidic form.

Carbonic anhydrase inhibitors have been used theraputically. The prototype of such drugs is acetazolamide, which is still sometimes used as a diuretic to treat certain edematous conditions and for therapy of some types of glaucoma. The discovery of this drug is actually an interesting story. It is a member of the sulfonamides, a group of antibacterial agents which, when intially investigated, were shown to induce a metabolic acidosis because they inhibited excretion of hydrogen ion from the kidney.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we daar ook wat mee, met natriumbicarbonaat bij de hond van Sander, die krapt zich heel de dag van de jeuk (hooikoorts) ?
 
Geef dat beest ivermectine, is het zo over. Onze kat krabte de oren helemaal kapot, een beetje IVM en het is weg!

Mike
Nog even en de studie geneeskunde komt neer op bot breuken kneuzing Schaaf en snij wonden en ivm 🤣🤣🤣

Maar de kat heeft nog geen paarden neigingen hinniken of zo 🤣🤣
 
Kangen-water bevordert overigens ook de natuurlijke productie van bicarbonaten in het menselijk lichaam, het is een van de redenen waarom Kangen-water zo ontgiftend werkt op celniveau.
Kangen zorgt toch o.a. voor extra afgifte van waterstof?
Sluit dat misschien óók aan bij hetgeen ik hierboven citeerde? Met andere woorden: een extra waterstofmolecuul maakt het mogelijk vocht aan natriumbicarbonaat te onttrekken, waardoor dit hele circus van energieoverdracht beter gaat functioneren:

Carbonic Anhydrase​

Carbonic anhydrases are enzymes that catalyze the hydration of carbon dioxide and the dehydration of bicarbonate:

CO2 + H2O <-----> HCO3- + H+
These carbonic anhydrase-driven reactions are of great importance in a number of tissues. Examples include:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan